HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:31

De golden retriever staat op nummer 1 omdat deze indd het meeste voorkomt en gewoon helemaal doorgefokt is, en niet omdat het zogenaamt graag bijt.

En mijn onderschrift is de waarheid jammer dat sommige mensen niet zo denken en het alleen maar erger maakt voor deze honden...
dat is mijn mening en wat jullie daar verder van denken moeten jullie zelf weten

roosbananas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:33

Citaat:
Ik weet een ding zeker .. komt die hond op mij af met mijn krantenwijk , sla ik hem met mijn stok dood , zielig of niet , al breek ik zijn neus t kan mij niet schelen!

goe bezig >;)

Natuurlijk kan je zusje zeggen dat ze niets heeft gedaan..
Ik denk niet dat een hond zomaar aanvalt tenzij er iets mis mee is. En trouwens als een paard je bv bijt, ga je hem dan ook doodslagen zoals ik al zei.. goe bezig

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:35

wat vervelend als je nu net geen stok bij je hebt

rivarachella

Re: HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 13:37

mijn zusje deed der krantenwijk , de hond kwam zomaar op der af rennen zonder lijn , ze ging stil staan ... en hij beet ze riep help , de vrouw kwam aanlopen en pakte der hond bij zijn nek en liep vervolgens weg zonder ook maar een keer sorry te zeggen ..
ik ga straks er langs , ik doe daar krantenwijk , als ie op mijn af komt garandeer ik dat ie een hersenschudding krijgt . ze krijgen geen reclame meer van mij ! een waakhond hoeft niet los te lopen waar kindere spele !

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:38

Elienn schreef:
het ligt niet aan die hond,
maar hoe de mens overkomt bij die hond,

Je moet zo'n hond gewoon begrijpen,
mensen die ik ken, hadden ook zo'n hond, beet iedereen,

ik kwam er voor het eerst, gewoon rustgevend tegen hem gepraat, rustig tegen hem gedaan, en ik kon alles met hem, terwijl als jij boos reageerd, hij meteen beet.

Dus ik vind het niet zo leuk hoe jij hier over praat,
en groenendaelers zijn hartstikke lieve honden, ze staan er alleen om bekend, dat ze mensen, dieren , dingen die bewegen, in stilstand willen krijgen,
omdat het van nature schapenhoeders zijn, ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Maar alsjeblieft praat er a.u.b iets anders over,
want ik kan dat niet zo goed hebben,

succes er nog mee..

( dit is op geen enkele manier aanvallend bedoeld tegen jou of je zusje )

Groetjes

Helemaal mee eens

Trouwens toen ik een krantenwijk had verfrommelde ik alles dat over was en dat ging dan bij mensen die ik haatte in de bus

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:40

rivarachella schreef:
mijn zusje deed der krantenwijk , de hond kwam zomaar op der af rennen zonder lijn , ze ging stil staan ... en hij beet ze riep help , de vrouw kwam aanlopen en pakte der hond bij zijn nek en liep vervolgens weg zonder ook maar een keer sorry te zeggen ..
ik ga straks er langs , ik doe daar krantenwijk , als ie op mijn af komt garandeer ik dat ie een hersenschudding krijgt . ze krijgen geen reclame meer van mij ! een waakhond hoeft niet los te lopen waar kindere spele !

Als jij die hond een hersenschudding bezorgt krijgen jou ouders (want je lijkt me minderjarig aan je domme opmerkingen te lezen) een vette boete en kunnen de dierenarts kosten voor die arme hond betalen. Succes !
Jij bent echt ziek.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:40

rivarachella schreef:

Als het een waakhond was en zij was op het erf heeft die hond alleen zn werk gedaan.
Dan moeten ze of een brievenbus buiten het erf zetten, of je moet de reclame niet meer bezorgen iom je baas.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:42

Ik denk niet dat het op de erf van die hond was.
Aangezien zij zegt "waar kinderen spelen".

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:43

waarom is het dan opeens een waakhond? Dat snap ik niet. Als mijn Labrador bijt is het ook opeens een waakhond

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:43

'n hond bijt NOOIT zonder reden. Ik heb er 1 keer 1 meegemaakt die wel zonder reden beet, dit was in 'n asiel en die hond had gewoon 'n kronkel in z'n kop.
Je mag kinderen tot 10/11 jaar ook nooit alleen met de hond laten, dieren kun je nou eenmaal niet 100 % vertrouwen omdat je niet op menselijk niveau met ze kunt communiceren.
Heeft die hond jou zusje hard gebeten?
Je kunt ook gewoon rustig met die vrouw gaan praten, je hoeft niet meteen op hoge poten daarheen, en die hond slaan is al helemaal bullshit, in zijn ogen val jij hem aan en kan hij goed kans zien om jou te pakken.
Veel mensen hebben helemaal geen idee over hoe ze met honden om moeten gaan.. echt triest.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:48

En heel veel mensen plaatsen honden tegenwoordig op een gouden voetstuk...

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:50

Je bent een bedrijging , jij bent een indringer, die honden doen alleen wat geleerd is. Ik loop de ochtendkrant veel mensen lopen dan net naar buiten, ik ben gek op honden , heb ik niks in mijn handen of loop ik niet met me fiets doen ze niks, maar zodra ik een krant of me fiets vastheb, gaan ze toch tekeer, ben ook eens gebeten in me gezicht door een pinkinees, zon klein hondje , zat hem de hele tijd aan te staren. Honden kunnen niet zeggen rot op. Kinderen zijn ook niet te vertrouwen, ik zou ook het verhaal vertellen dat ik niks deed en dat die hond zomaar kwam. Je kiest altijd voor jezelf, bang voorwat je ouders gaan zeggen.

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:51

Ik weet natuurlijk niet precies wat er gebeurt is,
Maar dat jij dreigt om die hond te slaan met een stok en z'n neus te breken.
Bewijst alleen dat jij knetter gek bent!

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:52

Wat een onzin.
In plaats van dat je gelijk begint over de hond doodslaan met een stok en blablabla, kun je ook gewoon eerst met de eigenaar van de hond gaan praten lijkt mij hoor.
Ik vind jou op het moment erger overkomen dan die hond.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 21-02-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:52

Ylana schreef:
En heel veel mensen plaatsen honden tegenwoordig op een gouden voetstuk...

Dat heeft hier niks mee te maken, kan best zo zijn , maar dat maakt niks uit voor het feit dat het ziek is om het leuk te vinden om een hond dood te slaan.

[Misschien had de eigenaar er wel een hele goede reden voor, misschien heeft hij een tumor waardoor hij zo doet, en dat de eigenaar hier zo van schrok dat ze niks kon zeggen. Weet jij veel, voordat je dit soort moordgedachtes uit gaat plannen kun je het beste eerst met de eigenaar praten, maar ga niet alleen want veel zinnigs zul je er toch niet uitkrijgen.]

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:01

Maar zoals zij niets weet, weten wij ook niets!
Ok, de ts is misschien wat raar in haar woorden, maar wij weten niet wat er gebeurd is, hoe de toedracht was of wat dan ook.
Mocht mijn dochtertje buiten, op straat of in de speeltuin gebeten worden door een hond, zou ik er ook op staan dat deze hond afgemaakt wordt.
En dan interesseerd het me niet of het een golden is of een pittbull!

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:02

@ Ylana: zou je dat uit jezelf doen die hond doodslaan met een stok?
Of met die vrouw gaan praten??

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:03

Daar heb je gelijk in.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:04

Ik zit vol verbazing dit verhaal te lezen want wat is inmiddels een bijthond? Zijn dat alle honden die een keer bijten? Of zijn dat in het bijzonder de Herder, de Dobermann, de Groenedaler en de Rotweiler (ja ja gevaarlijke honden hoor)? Ik merk wel dat mensen alles afschuiven op de hond. Onze Dobermann is echt een schat van een hond maar probeer niet bij ons binnen te dringen of op ons terrein te komen als wij er niet zijn. Ik ben ook wel eens gebeten hoor maar het is maar net de manier hoe je de hond benaderd en kleine kinderen en honden hoor je in mijn ogen nooit alleen te laten hoe lief de hond ook is.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:16

Gen enkele hond bijt zonder aanleiding.
Maar dat wil niet zeggen dat jouw zusje iets heeft gedaaan.
Een waakhond waar hier ook over gesproken word mag ook niet zomaar bijten.
Ik heb zelf een duitseherder gehad en heb met hem in de sport gezeten waaronder voor de politie.
Heb hem nu niet meer omdat hij bij het politie korps beter af is.
Een hond die uit het NIETS en dan zeg ik nog maals uit het NIETS bijt mag als vals worden beschouwd.
Of dit nu komt door zijn baas of door derde staat daar los van.
Je moet met die basin gaan praten en niet zo op een hond afgaan.
Want heel simpel je legt het toch af.
En meer gewonde is niemand meer gebaat.
Mijn hond was heel goed getraind en zal alleen bijten op mijn comando.
Maar nogmaals als een hond heeft gebeten maak je iets los in een dier.
En dan moet je wel heel goed in je schoenen staan wil je dat onder controle houden.
En je hond goed onder apel houden.
Meld het voorval bij haar en probeer eer samen uit te komen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:20

Ik denk wel dat het een goed idee is om hier een melding van te maken bij de politie door je ouders.
Kan er gelijk gekeken worden of deze hond nog meer bijtincidenten op zijn naam heeft staan.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:21

En we hebben het hier over bijthonden?
Een hond is voor bepaalde doeleinde gefokt.
De reden waarom de dobberman en de rotweiler niet als politie hond ziet is omdat deze honden veel te nerveus zijn en in een zware training zoals pakhond te vaak en te snel willen bijten.
Maar dat komt nogmaals als je ze pakwerk laat doen maak je iets wakker in het dier.
En daar zijn deze dieren veel te vatbaar voor waardoor er niet mee gewerkt kan worden.
Dus bij de ene hond ligt de grens verder dan bij de andere hond.

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:22

Het is hopeloos bij de TS, als je naar haar andere berichten kijkt zie je dat ze dieren alleen ziet als hulp voor de mens, en het boeit niet hoe het met ze gaat. Dat soort zieke mensen valt niet te verbeteren.

[en ja , breng vooral die hond in gevaar ]

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:26

De honden zijn er ook voor de mensen en niet andersom.
Als je dat gaat denken ben je niet op de goede weg met je hond.
Hij zal namenlijk altijd de leider willen zijn het zijn immers roofdieren.

Ylana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:26

Misz_Do schreef:
[en ja , breng vooral die hond in gevaar ]

Hoe bedoel je?