pubelia schreef:
de hond krijgt er nu ook nog geen last van maar meestal als ze ouder zijn...
sorry maar je zit er naast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:
tessyke schreef:pubelia schreef:
sorry maar je zit er naast
pubelia schreef:hoe oud is jou hond dan?
tessyke schreef:pubelia schreef:hoe oud is jou hond dan?
6
tessyke schreef:dat is nog niet zo oud maar er zijn genoeg mensen met oude "spring"honden die nog volledig in orde zijn (behalve dan de ouderdomskwaaltjes)
Margytje schreef:Mijn hond spring ook zo hoog, gaat ook echt super ! Ben er ook zo eens een tijdje mee bezig geweest, maar hij deed het eigenlijk niet zo graag, en dan was het wel zielig eigenlijk :s !
Iemand mss een idee om het voor de hond ook leuk te maken?
pubelia schreef:Ik zal nooit zo'n kleine hond zo hoog laten springen. Vooral niet als hij niet kan kiezen of hij er wel over heen wil gaan. Is zoo slecht voor zn heupjes, volwassen of niet. Probeer de volgende keer maar de hond is zonder lijn eraan erover te springen. wedden dat de hond er niet over heen gaat?
xxxvagoxxx schreef:@tessike: moet ik nog meer uitleggen??? of is dit al duidelijk genoeg.pubelia schreef:Ik zal nooit zo'n kleine hond zo hoog laten springen. Vooral niet als hij niet kan kiezen of hij er wel over heen wil gaan. Is zoo slecht voor zn heupjes, volwassen of niet. Probeer de volgende keer maar de hond is zonder lijn eraan erover te springen. wedden dat de hond er niet over heen gaat?
Hier ben ik het mee eens.
Ik laat mijn honden ook niet zo hoog springen hoor.
Ik heb 1 hond daar deden we cursus mee behendig heid springen e.t.c
Die mag niet meer springen nu want heeft atrose er door gekregen ..
Ik ga binnenkort wel met de jongste hond behendig heid starten ..
Maar op een hondenschool laten ze honden niet zo aller jezus hoog springen!
Dat is harstikke slecht voor de heupen ..
Je laat je paard toch ook niet 3x zo hoog als het paard zelf springen?
pubelia schreef:Ik las ook hier ergens in het topic dat iemand zn hond
altijd liet springen, maar het op een gegeven moment niet meer kon omdat die artrose had. Dat zou mogelijk door het springen gekregen hebben...
tessyke schreef:mischien als je het de hele tijd doet...
mijn honden moeten miss 4 of 5 keer in een maand springen en dat houd in dat ze miss 2x max. echt hoog moeten springen en de andere keren zijn het sprongen waar ze totaal geen problemen mee hebben zoals 30-40cm
tessyke schreef:mischien als je het de hele tijd doet...
mijn honden moeten miss 4 of 5 keer in een maand springen en dat houd in dat ze miss 2x max. echt hoog moeten springen en de andere keren zijn het sprongen waar ze totaal geen problemen mee hebben zoals 30-40cm
xxxvagoxxx schreef:nee maar wel dit,tessyke schreef:mischien als je het de hele tijd doet...
4 a 5 x in de maand 2x per keer zo hoog springen.
Dus reken maar uit 10 keer in de maand zo hoog springen is erggg goed voor de heupen hoor ...
Margytje schreef:Ik doe het zo als ik er nog eens aan denk! Meestal in de vakantie als ik me verveel ofzo, dus zo is 1 x om de zoveel maanden. Ik ga meestal wel vrij hoog ! Maar m'n hondje vind er (behalve als hij koekjes krijgt) niet zo heel veel aan denk ik... Hoewel hij is meestal gewoon al blij dat hij aandacht krijgt.
MAAR ... Ze kunnen er wel door gaan manken hoor ! Heb ooit tijdens de exames super veel met hem gesprongen, elke dag, ik weet niet juist hoe hoog, maar niet super hoog, ook niet super laag maar kom. De hond was toen twee jaar denk ik. En na een week begon hij echt te manken ! De DA zei dat het artrose kon zijn, dus toen ben ik er mee gestopt, en twee weken nadien stopte hij ook met manken. Nu doe ik het zo nog maar eens heel af en toe, en ook niet te lang (maar een paar minuten), en ook niet te hoog...
X