Jack russell -> jullie ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:49

Sorry maar ik vind Jack Russels helemaal niks.
Mijn moeder was aan het wandelen met mijn hondje. (Border Terrier)
En mijn moeder kwam zo`n Jack Russel tegen, en die beet mijn hondje bijna raak, mijn moeder schopte hem weg, anders had tie mijn hond gebeten.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:50

@Rivanalover: Kijk, dat bedoel ik dus Mijn hondje is met 10 weken ook eens aangevallen door een LOSLOPENDE jack. Terwijl mijn pup netjes aan de lijn zat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:51

Dat ligt aan de eigenaar, niet aan het ras.

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:52

Ja, maar die Jack Russel die zat ook aan een lijn, en die eigenaar deed er gewoon niks aan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:55

Ja juist, dat bedoel ik.

Als mijn JR dat zou proberen kreeg ze vliegles
en wel van mij
Dat hoeft een ander niet voor me te doen.

Heel toevallig net nog
De ene loopt vaak langs het hek te rennen tegen de paarden.
Ik riep dat ze binnen moest komen en dat vertikte ze.
En toen heb ik haar ff erteld dat ik daar niet van gedient ben.

Laat ik zeggen dat ik durf te wedden dat ze straks heel snel binnen is, want ze heeft echt het lef niet om dat geintje nog eens te flikken

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:59

mijn ervaring met jack's: (in totaal wel 1 jack ) In huis is het een schat... Hij blaft niet overmatig veel, is lief, wil graag knuffelen, spelen, begroet iedereen gewoon rustig met een kwispelend staartje..

maar buiten..... een ramp!
los kan hij niet, want hij vliegt achter elke kat en konijn aan (dat zit nou eenmaal in het karakter van de Jack's. Ze zijn gefokt als konijnenvangers) en vervolgens luistert hij gewoon niet meer. Hij komt wel terug, maar alleen als het hem uitkomt.
Grote honden is hij niet bang voor en gaat gerust het gevecht aan (met als gevolg dat de grote honden HEM bijten en jij vervolgens naar de dierenarts kan)

Nee 't wordt nooit een Jack voor mij.. ik vind ze maar niets..

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:03

Ik vind Jack Russels echt niks voor mij.

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:08

Nou ik heb al 15 jaar Jack Russells, op het moment heb ik een moeder en zoon. Ik vind het geweldige honden, ze zijn slim, aanhankelijk en lopen gewoon los om het huis. De reu is wat macho maar ligt 's avonds wel heerlijk bij me op schoot.
Moeder is nu bijna 14 en takelt wat af, ziet en hoort niet meer zo best. Je moet inderdaad wel consequent zijn met opvoeden.
Ik heb ze allebei vanaf hun geboorte. De reu heb ik heel wat geleerd aan kunstjes, hij heeft een heel repertoir. De teef wat minder, die is wat meer op zichzelf.
Kortom gezellige, leuke, humoristische hondjes!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:11

runningkawa schreef:
Dat ligt aan de eigenaar, niet aan het ras.

Ik zeg ook niet dat alle Jack Russels zo zijn. Ik ben er ook van overtuigd dat het aan de eigenaar ligt.
Maar er zijn denk ik een hoop mensen die een JR niet kunnen opvoeden. En dat komt waarschijnlijk mede doordat het een Terriër is

Lame

Re: Jack russell -> jullie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:13

Wij hebben ook twee jacks.. een ruwharige en een kortharige.. Het zijn heerlijke beesten.. wel eens wat druk en enthousiast.. maar wel erg lief.. zie foto's mijn profiel.. Nu hoeven wij ze nooit uit te laten, we doen gewoon de deur open..

Over het aanvallen van andere honden.. nog nooit meegemaakt, iedereen kan bij ons komen met zijn of haar hond, mijn honden zullen die hond niks doen..

xxmichellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 12:39

Ik heb ook een jack russel en het is echt een schat van een beest. je kan er echt alles mee doen. je kan hem bij wijze van spreken aan zijn staart optillen en dan zal hij nog niet bijten of wat dan ook. Hij heeft wel veel energie maar dat hebben de meeste jackies wel.

Dit is hem hij heet Angel

Afbeelding

Afbeelding

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:48

Tessa40 schreef:
koop eentje waarvan je beide ouders mag zien en bestudeer hoe die in de omgang zijn.

Maar dat ligt niet altijd even eenvoudig. Serieuze fokkers kiezen voor hun teef een reu die er goed bij past en dat is dan in veel gevallen de reu van iemand anders en die hoeft niet altijd in de buurt te wonen. Ken mensen die honderden kilometers rijden voor een dekking. Dan kan het voor jou als pupkoper een probleem zijn om ook de vader te zien te krijgen. Maar persoonlijk zou ik toch liever kiezen voor een pup die het gevolg is van een dergelijke zorgvuldig geplande dekking dan voor een pup die gefokt is door iemand die dacht: kom ik heb een reu en een teef, laat ik ze eens op elkaar zetten.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:07

Mijn ervaringen met Jacks zijn positief.
Ik heb er zelf 2 die soms niet sociaal zijn naar andere honden en ik ze daardoor ook niet loslaat als er vreemde honden zijn die interesse tonen in hun.
Binnen zijn ze gewoon heel gezellig, Tracy is eigenwijs en is liever lui dan moe, Lotje is een energiek hondje die helemaal gek kan worden zonder mij.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:47

Ik ken geen leuke Jack Russells..allemaal zijn ze blafferig, irritant, dominant en vechterig.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:52

Ik heb een nep Jack, Jip

Hij is altijd zó vrolijk met alles en iedereen en zal nooit een vlieg kwaad doen. Ik weet niet hoe het met de echte JR's zit, maar ik ben in love met mijn Jippertje

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:56

Ineens herinnerde ik me dat mijn hondje ook een x is aangevallen door een jack russel..op stal bij een vriendin van mij..wij zaten in de auto vriendin deed de deur open om uit te stappen..in een flits sprong hij de auto in en beet mijn hondje.
Vriendin heeft hem aan zijn nekvel de auto uitgegooid..
Maar dit is inderdaad een gebrek aan opvoeding want dit beestje kreeg genoeg beweging..
Niet dat mijn hond super opgevoed is..maar hij had die jack nog niet eens gezien.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:17

Gelukkig hoor je weinig verhalen over JRt's die kinderen uit de buggy sleuren enz......

Mijn hond is door een witte herder gebeten...

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:26

Alle honden kunnen bijten..mijne is ook geen lieverdje..en een angstbijter..maar daar hou ik altijd rekening mee..en zeg ik ook altijd..omdat het zo'n kleintje is willen veel mensen hem aaien..en ik zeg dan ook altijd hij bijt!..maar veel mensen met honden zeggen dan weer ooow dat zal wel meevallen.
Maar dit x had de mijne de jack nog niet eens gezien!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:32

Nee , als je ze fantsoenlijk opleerd zijn het echt super hondjes .
Ze leren graag en makkelijk staan open voornieuwe dingen . Luisteren goed , maar je moet tijd in ze steken, dat moet je in elk dier . Maar ze zijn nou eenmaal actief!
Gemeen zijn ze zeker niet
En ze staan er ook voor bekend dat ze zo taai zijn dus je raakt ze niet rap kwijt !! Die van ons is al 11 jaar en nog altijd even actief !! Iedereen denkt dat het een pup is zo actief nog!

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 17:34

ja ik denk dat de opvoeding het aller belangrijkste is..
en over het aanvallen door Jr's.. Mijn boxer is vroeger ook aangevallen door een andere hond.. was zeker geen JR ! Wat je wel veel leest in boeken dat een JR zeker geen schrik heeft tov grotere honden, want ze denken dat ze zelf zo groot zijn..
Een vriendin van ons heeft 2 JR's die altijd maar keffen en echt niet luisteren, maarja die vriendin voedt ze ook NIET op = sterk voorbeeld van hoe het niet moet Dan op de manege lopen er 4 JR's rond en dat schatjes van beesten, andere vrienden van ons heeft een JR die niets anders doet dan slapen en lui zijn , omdat de andere hond ( die er eerst was) ook lui is !
Ik denk dat het karakter ook soms verschilt van hond tot hond.

*Ben blij dat er veel positieve reacties zijn , maar ook neg. reacties want daar kunnen we uit leren natuurlijk.
*ben ook blij als je zo van die leuke foto's ziet mee JR's en dat er af en toe een kat bij staat, heb er hier thuis 2 rondlopen( de mensen waar men JR van komt hebben zelf ook een kat, vond ik ook wel heel voornaam)

maar als nog mensen iets kwijt willen over hun jack , zet het hier maar op !!!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:40

ik heb er 2 gehad, eentje is 11,5 geworden en de ander 14,5, ze zijn nu al jaren overleden, maar ik heb ze beide van 6 weken af aan gehad.
De reu was een sociaal hondje, kon goed loslopen, wilde goed luisteren, maar was in huis erg dominant en grommerig. De teef was een jager, joeg op alles wat haren en veren had,kon nooit loslopen, maar was in huis het allerliefste hondje dat je je kon wensen.....

Ik ben gedwongen (door de rechter nadat de teef een kat had verbouwd) tot cursussen bij Martin Gaus (ergens begin jaren '90) en heb jarenlang 3 x per week naar Lelystad gereisd met 2 jack's die daar op het terrein pefect luisterden, de jager kon loslopen bij katten, helemaal geweldig, maar o wee...... overal elders veranderde ze weer in een jager en zaten de oortjes weer Oostindisch dicht..... ik zou echter zo weer een Jack nemen, als ik in de positie zou zijn weer een hond te nemen, maar daarmee zou ik wel van het begin af aan op cursus gaan!

tRaLaLaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:44

Ikzelf heb alleen maar goede ervaringen met JackRusseltjes.
Ken ze als drukke, pittige maar toch lieve honden.
Ze denken soms wel dat ze groter zijn dan ze werkelijk zijn, maar dat maakt ze juist extra grappig
Met ieder ras hond gebeurt wel eens iets akeligs, of het nou een retriever of een pitbull is...
Vind niet dat je dat persé op het ras af kunt schuiven, ligt natuurlijk ook deels aan de opvoeding...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:29

Het ligt niet alleen aan de opvoeding maar wel degelijk ook aan waar en doe wie ze gefokt zijn.
Als jij een pup koopt bij iemand die een pretnestje heeft en niets weet over de karakters in de lijnen, of als er zelfs een vreemd ras is ingefokt (wat je meestal na twee generaties al niet meer terug ziet) heb je veel meer kans op een onstabiel pupje.

En met een onstabiel pupje heb je al gelijk een hele grote achterstand tegenover een stabiele pup.
Dan telt opvoeding en socialiasatie nog harder mee en zal het veel meer moeite kosten om (als het al lukt) er een stabiel, sociaal hondje van te maken.

Mijn advies zou dan ook zijn: Neem allereerst contact op met de rasvereniging en vraag zoveel mogelijk informatie over het ras en ga dan eens heel veel verschillende serieuze fokkers bezoeken en honden bekijken.

Dan weet je tenminste hoe een Jack Russell Terrier hoort te zijn.
Als je dan nog kiest om voor een pretnestje te gaan weet je in ieder geval welk risico je neemt.

Als ik al lees dat je niet op de hoogte bent van patella luxatie krijg ik de indruk dat je jezelf niet enorm verdiept hebt ik het ras.
En dit bedoel ik beslist niet als aanval maar je wilt toch het liefste zoveel mogelijk weten over een ras voordat je er een aanschaft?

Een rasvereniging is ervoor om mensen informatie te geven en dat geven ze volstrekt belangeloos en gratis.
Maak er gebruik van, ze zijn ervoor en doen het graag

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 18:43

ik denk dat een pretnestje toch nog altijd het beste is , als handelaars en mensen die ervaring hebben in verkopen van pups.
Voor ons hoeft het ras niet volledig zuiver te zien ,maar de vader en moeder zagen er toch uit als echte jacks . En echte fokkers , ja die vragen natuurlijk veel meer , zo heb ik echte prachtpups gevonden maar die kosten 1200 euro en dit vond ik wat teveel om er aan uit tegeven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 18:44

Wij hebben ook een Jack
Deze is wat te grooit uitgegroeid en te breed ..
Ze zijn echt zéér actief.
Onze hond heeft daarbij ook wel is last van hyperventilatie.

Je hebt echt de hele drukke en energievolle maar ook gewoon rustige Jack Russells..
Die van ons is gewoon heel druk ..

Maar ik vind het wel fijne honden.