Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
annepaardoes schreef:geen een hondenschool is gediplomeerd. Want je hebt geen diploma nodig voor een hondenschool op te starten....pava: ik help al 3 jaar bij een gediplomeerde hondensportschool dus daar kan ik zowiezo met vragen aan komen en ik verdiep me altijd in hondengedrag en voer ook de roedelregels bij mijn hond uit.
Maar ik denk dat het grommen gewoon uit pijn was.
Hij gromt nu niet meer.
En ook al hij iets niet wil laten wij hem gewoon met rust. Hij moet ook gewoon een rust plek kunnen opzoeken waar hij gewoon met rust gelaten word. Die heeft hij ook en als hij op een van die plekken ligt weten wij gewoon dat hij met rust wil worden gelaten.
Maar omdat hij ook zovaak last heeft van de anaal klieren hebben we hem nu op licht verteerbaar lam en rijst voedsel gezet.
annepaardoes schreef:pubelina: voor instructeur heb je wel een diploma nodigdat bedoel ik ermee
annepaardoes schreef:pubelina: voor instructeur heb je wel een diploma nodigdat bedoel ik ermee
ThePast03 schreef:annepaardoes schreef:pubelina: voor instructeur heb je wel een diploma nodigdat bedoel ik ermee
Was het maar waar, ook dat is niet verplicht.
En op de meeste hondenclubs staan mensen voor de groep die geen diploma hebben of alleen een Algemene Vorming diploma van O&O.
Sommige daarvan hebben ook nog eens heel weinig ervaring.
annepaardoes schreef:nou hij gromde gister opeens weer en toen ging hij snel naar een plek waar hij anders met rust wil worden gelaten.
Dus dat geeft wel een teken dat hij weet dat hij fout zit.
Maar hij ging dus snel achter de bench zitten en dacht er zo goed vanaf te komen.
Toen heb ik ze de bench verplaatst en hem heel streng toegesproken dat hij meteen af moest (zo went hij als eerste zijn ogen van mij af, zou het andersom zijn, zou hij gewonnen hebben). telkens als hij iets omhoog wou komen was het meteen : AF!. en toen hield het grommen heel snel op.
ik doe het nu gewoon zo. Als hij gromt naar mijn is dat voor mijn schreeuwen of teminsten met stem enzo dus doe ik dat terug. Zou hij mij een keer bijten dus doet hij mij pijn doe ik hem ook pijn. zo simpel ligt het voor mij.
annepaardoes schreef:op de manier hoe ik hem nu aanpak als hij gromt houd hij meteen op met grommen en is zijn lichaamstaal ook niet dominant
Rosita schreef:AnnePaardoes heeft helemaal geen advies nodig..... vindt ze..... Nou ja, geef het een halfjaartje en dan kan iemand een verknipte Kooiker overnemen ;-(.