Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wyona schreef:Ooit aan gedacht dat dit virus al 91 mensenlevens heeft gekost.weet je dit is nou egt nederland. piet paniek! kijk naar dat bse gebeuren. zodra het verdacht werd hup gelijk alles afgemaakt en in 3 km omtrek. lekker dan! ook was er vlak na dat bse gebeuren ook een ophok plicht voor kippen. waarom is me nog steeds een raadsel. ik heb in die tijd van de bse wel de nodige maatregelen genomen. dus goed ontsmetten als je er geweest bent, maar had 1 probleem toen. ik werk met dieren en had zelf ook een varken. ik MOCHT eigenlijk niet eens naar me werk! mijn vark was niet geregistreerd en heb dat toen ook maar angstvallig stil gehouden. nu dit weer. bij ons op wei hebben we ook kippen en op me werk ook. ik zal toch naar me werk moeten!! fijn me hele hooihok onder de kippeshit. die beesten gaan overal zitten dus ook in het hooi wat nog gevoerd moet worden. ik heb jammer genoeg geen andere plek om ze op te sluiten dus zal wel moeten. de kippen zullen het niet zo erg vinden. die komen van een leg batterij, maar waren wel net gewend aan de ruimte (toen ze bij ons kwamen hadden ze nog nooit daglicht gezien)
ik denk trouwens dat me vriendin ze ook niet op gaat hokken (dit is op wei ). dan zullen ze in konijnenhokken moeten. is niet egt een optie voor ze. het enigste wat we kunnen doen is gaas over de omheining leggen maar helpt niet tegen de oliebol van andere vogels. heeft dus ook geen zin. tis wel iedere keer weer wat hoor!!!
Desiree schreef:Het wordt amper verkleind denk ik eerlijk gezegd. Omdat er altijd vogels rond zullen vliegen. Dat is niet te voorkomen. En het gaat gewoon jaren duren voordat we de kippen weer los mogen laten want dat virus gaat niet weg. Omdat er altijd trekvogels zullen zijn. DAarom: vaccineren. er zit niets anders op.
stalechwel schreef:wyona schreef:Ooit aan gedacht dat dit virus al 91 mensenlevens heeft gekost.weet je dit is nou egt nederland. piet paniek! kijk naar dat bse gebeuren. zodra het verdacht werd hup gelijk alles afgemaakt en in 3 km omtrek. lekker dan! ook was er vlak na dat bse gebeuren ook een ophok plicht voor kippen. waarom is me nog steeds een raadsel. ik heb in die tijd van de bse wel de nodige maatregelen genomen. dus goed ontsmetten als je er geweest bent, maar had 1 probleem toen. ik werk met dieren en had zelf ook een varken. ik MOCHT eigenlijk niet eens naar me werk! mijn vark was niet geregistreerd en heb dat toen ook maar angstvallig stil gehouden. nu dit weer. bij ons op wei hebben we ook kippen en op me werk ook. ik zal toch naar me werk moeten!! fijn me hele hooihok onder de kippeshit. die beesten gaan overal zitten dus ook in het hooi wat nog gevoerd moet worden. ik heb jammer genoeg geen andere plek om ze op te sluiten dus zal wel moeten. de kippen zullen het niet zo erg vinden. die komen van een leg batterij, maar waren wel net gewend aan de ruimte (toen ze bij ons kwamen hadden ze nog nooit daglicht gezien)
ik denk trouwens dat me vriendin ze ook niet op gaat hokken (dit is op wei ). dan zullen ze in konijnenhokken moeten. is niet egt een optie voor ze. het enigste wat we kunnen doen is gaas over de omheining leggen maar helpt niet tegen de oliebol van andere vogels. heeft dus ook geen zin. tis wel iedere keer weer wat hoor!!!
vooral zwakkeren longpatiënten, ouderen en kinderen lopen gevaar.
Dus vooral niet doen.
Wuis schreef:Naar mijn mening veroorzaakt de mens zelf zulke ziektes met hun idiote gedrag.
[oeii ga ik nu de volle laag krijgen?]
Wuis schreef:Wat ik bedoelde is dat er door slechte hygiene, enorme hoeveelheden dieren die boven op elkaar gedouwd worden door de mens, er allerlei ziektes heel makkelijk kunnen ontstaan.
dingetje schreef:Wuis schreef:Wat ik bedoelde is dat er door slechte hygiene, enorme hoeveelheden dieren die boven op elkaar gedouwd worden door de mens, er allerlei ziektes heel makkelijk kunnen ontstaan.
Met de hygiene is het nu veel beter gesteld dan in 1920 hoor.
Alle pluimveebedrijven worden nu gecontroleerd en moeten gecertificeerd zijn.