Een volwassen kat in huis halen ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:11

Ik heb geen behang

Wat de kamerplanten betreft.. hoe weet ik welke giftig zijn? Ik heb namelijk heel veel planten in huis

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:15

Hm, dat weet ik ook niet, ik weet dat kerststerren giftig zijn, en verder staat het soms bij het prikkertje wat in de pot zit, als je een plant koopt...

Je kan het ook gewoon hier vragen

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:18

Kamerplanten let ik nooit op.
Maar ja, ik heb dan ook 2 cactussen

Mijn 2 katten waren ook al volwassen toen ik ze kreeg.
De ene heeft altijd binnen gezeten.
De andere was een buitenkat, maar zit nu zelfs liever binnen dan op het balkon
Als je maar genoeg te doen hebt voor ze.
Speeltjes, krabpaal, hangplekjes.
Zo'n radiotor hangmat doet het bij mij ook heel goed.
Mandjes totaal niet.
Ze liggen liever op een fleecedeken op de bank.
Het is toch per kat verschillend.

Ontvlooien en ontwormen moet je idd gelijk doen.
Verder kijken naar entingen.
Ik zou hem gewoon even na laten kijken bij de DA. Ook vanwege tandsteen, nagels, enz.
Chippen is ook wel handig.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:20

Hij is gechipt door de dierenbescherming...

En voorlopig wil ik niet met m naar de DA om wat stress te ontwijken...

Het gaat me nu om de planten.. (de prikkkertjes heb ik niet meer namelijk).

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:23

Ik heb ook een topic over giftige planten geopend

Anoniem

Re: Een volwassen kat in huis halen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:32

wat leuk dat je die kat meeneemt hij boft maar.
Wij hebben bij de paarden ook zo'n kat zitten gebracht als wild.Dat was ze de eerste maand ook ,tot hij ziek werd en we ermee naar de dierenarts zijn geweest.We hebben hem toen 14 dagen in een bench moeten houden en iedere dag een prik moeten geven.Gek genoeg werd hij hier vreselijk tam van .Hij kroelt is lief ,kortom een echte knuffelkat.Helaas kan/mag ik hem niet meenemen.ten eerste heb ik drie poezen thuis en ten tweede vind mijn man drie wel genoeg.
Wat ik wel nog in huis zou halen is een fles chloor en een fles azijn.Chloor om je kattebak uit te wassen katten zijn dol op de geur.En azijn als hij ergens pist waar het niet mag ,schoomaken met azijn daar hebben katten een hekel aan.Katten zijn ook dol op kattekruid (catnip) je strooit dat in hun mandje, ze gaan daar helemaal in liggen rollen.Je kan ook speeltjes in een plastick zak doen en daar catnip bij doen als je later de speeltjes geeft zijn ze er dol op.Katten zijn dol op balletjes of teasers (stokje met pluimen er aan).Mijn katten zijn dol op nepmuizen maar wel met echt velletje.Daar lopen ze helemaal mee te grommen door huis.
Geen van mijn katten komt buiten,ze amuseren zich prima in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:34

www.kattepraat.nl het forum van de katteliefhebber.Kan je ook al je vragen op kwijt.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:34

Thanx voor de tips!

Ik heb altijd chloor in huis, maar geen azijn.. staat nu wel op mijn boodschappenbriefje

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 14:35

silvana schreef:
www.kattepraat.nl het forum van de katteliefhebber.Kan je ook al je vragen op kwijt.

Hey.. die ga ik vanavond even bekijken

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:35

misschien een vlooienbandje?
Hij gaat niet naar buiten he?
Anders zou ik zeggen Z'n belletje voor de vogels.. maarja aan deze tip heb je niet zo veel

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:00

Vlooienbandje heeft niet veel nut.. ik ga m al druppelen

En nee.. een belletje heeft ook geen zij, hij blijft lekker binnen

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:06

Goeie tips heb je al gekregen. Nog eentje: zorg ervoor dat het eten / drinken niet in de buurt van de kattenbak staat. Dat vinden katten niet prettig. Logisch ook, jij eet ook niet op de plee

Maar veel plezier met je kat!! Komt vast helemaal goed...

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:12

@Bramblerose: Bij ons staat de kattenbak boven, het eten/drinken staat beneden in de hal. Kom ik er van de week achter dat er 1tje in de hal heeft geplast... juist ja... bij zn eten en drinken in de buurt... Slimme henkie Gelukkig op de mat, zodat we die weg kunnen gooien....

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:24

Ik wil 2 kattenbakken neerzetten.. 1 boven en 1 beneden. Over de plaats ben ik nog niet uit, maar daar heb ik nog 2 weken voor

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:26

Cer schreef:
@Bramblerose: Bij ons staat de kattenbak boven, het eten/drinken staat beneden in de hal. Kom ik er van de week achter dat er 1tje in de hal heeft geplast... juist ja... bij zn eten en drinken in de buurt... Slimme henkie Gelukkig op de mat, zodat we die weg kunnen gooien....

Lekker handig!! Zet je het goed uit elkaar!!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:59

Hij zal het wel weer te ver lopen hebben gevonden....

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:09

Op de site van www.kattenpraat.nl kan ik niet veel vinden wat mij aanspreekt ofzo. Beetje erg onoverzichtelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:26

Je moet helemaal bovenin (lekker duidelijk) klikken dan kom je op net zo'n forum indeling als bokt.Staat er in heel klein ,forum ,kalender,chatbox.Om een vraag te stellen moet je je wel inloggen.Je kan wel zo lezen.
Er zitten mensen met straatkatten en mensen met raskatten.je hebt ook allemaal rubrieken van stel je eens voor ,tot showkalender, het is net als ieder forum even zoeken waar je je vraag moet zetten.Maar idd die homepage is niet zo duidelijk.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:29

Okey.. ik ga t nog even proberen

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:42

Silvana.. hebben ze op die site een hekel aan Whiskas????

Dat is juist wat deze kat lekker vindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:49

geen idee,kom er eigenlijk alleen als ik een vraag heb.Ik heb één kat waar ik nog maar net shows mee doet en dan vraag ik er eens wat.maar over het algemeen voeren mensen met raskatten (ik dus ook )Hils of royale canin.Maar wiskas is prima hoor het blikvoer krijgen ze hier ook en in de brokken van wiskas zit extra vitC zodat ze minder gauw last van nierstenen hebben dat komt bij gecastreerde katers nog al voor.Mijn vriendin is dierenarts en raad alleen het merk van de aldi af wegens te zout.Verder vind zij van de gewone merken wiskas het beste dus dat krijgen bij ons de stalkatten ook

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:51

Mijn katten krijgen Iams

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:16

kijk niet vreemd op als hij de eerste 2 weken niet zindelijk lijkt (kan ook goed gaan hoor !) maar katten zijn rare wezens- sommige onzeker, dus geef het even de tijd !

Heel goed dat je dit doet !

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:46

Op KP zijn ze inderdaad een beetje erg anti-Whiskas en erg pro-Carnibest Het liefst zien ze dat je je kat alleen maar dode kuikens voert, lijkt wel

Over ligplekken: dat weet je toch nooit Ze wisselen ook nog wel eens van plek, dan zijn ze het hangmandje ineens zat en liggen ze op de bank. Tot de vensterbank weer aantrekkelijker is...

Inderdaad vanuit de kattenbak het huis laten verkennen en lekker z'n gang laten gaan. Ik had zelf de eerste weken altijd een plantenspuit met een groot bereik altijd wel ergens voor het grijpen. Om ze gelijk foute dingen af te kunnen leren Maar ik heb het na de eerste twee dagen nooit meer nodig gehad. Het gaat super.

Succes ermee, het komt vast goed!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:59

En nog een paar kattenbaktips:

- zet de kattenbak op een rustige plaats (die altijd toegankelijk is, maar dat lijkt me logisch )

- als het een buitenkat is die haar behoefte tot nogtoe buiten gedaan heeft, kan het helpen om de eerste tijd wat aarde door de kattenbakkorrels te mengen. Dan begrijpt de kat sneller de bedoeling van de bak.

- katten gaan het liefst op een open bak zonder deksel of klep. Wij mensen zien dat meestal liever anders. Bied in elk geval de bak eerst zonder deksel of klep aan, tot de kat er goed gebruik van maakt. Dan het deksel zonder klep er op. Tot slot kan je proberen je kat aan het deurtje te laten wennen, maar sommige dieren leren het nooit.

Succes met je kat!