Gebeten door hond...ervaringen gevraagd..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:00

baroen schreef:
nou prikje van niks (auwwwwwwww)

mm tja gelijk af laten maken? 9 van de 10 keer is het niet uit het niets... en voorzorgmaatregelen kunnen ook helpen... hoeft er iig niet gelijk een spuit in...

Ik had een rottweiler, woonde in een zeer kinderrijke buurt Daarnaast is na een spoedcursus (ik heb hem als 1 jarige gekocht en als hij op de bank lag konden de eigenaren niet eens de woonkamer in) hoe gedraag ik me in het openbaar, nooit meer aangeleind geweest en ging hij overal mee naar toe... OOK naar de kroeg, OOK uit eten echt overal. Ik vond het oneerlijk voor die hond die al die jaren alle vrijheid gehad heeft om hem dan aan te lijnen en te muilkorven........ denk dat ik dat dier dan alleen maar dood ongelukkig had gemaakt.

Later bleek dat hij wat tumoren had, en toch op korte termijn dood was gegaan

Dydy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 17:35

Ik lees nu net het topic.. ik ben vorige week door de hond van me stage gebeten.

Hij kwam kispelend aanlopen en ging snuffelen ik stond stil en hij greep me zo in me dijbeen .

Zo zag het een dag later eruit heb er flink last van gehad.. nu gaat het wel weer.
Afbeelding

Ben die maandag ( het gebeurde op een donderdag) alsnog naar de dokter gegaan maar hij vondt het wel goed...

Marijee

Re: Gebeten door hond...ervaringen gevraagd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:00

Ben ook oooit eens gebeten;

Hier komt het verhaal

Die hond waardoor k door gebeten ben Woonde op een plekje Waar k altijd langs fiets om naar school te gaan. Hij was me al een keer achernaar gevlogen Toen kwam k er zonder Schrammen vanaf. Alleen Gehuilt en Angstig meer niet....

Maaar een paar dagen Fietste k samen met mijn moeder naar school(Durfde der niet meer allleen langs) Dus zaten lekker te praten Zat die hond op de erg zonder vast aan de lijn te zitten. Wat hij noramaal wel zat. Sprint hij op ons af (mijn moeder had me al aan de andere kant van de weg laten fietsen)

Maar hij iwas zo gemeen dat hij achter ons langs rende en mijn beet in mijn Dijbeen. Bloed stroom er uit.Mijn moeder die stopte direht maar die hond viel haar ook aan maar mijn moeder pakte vlug een tak om al klaar te staan en strafte hem met veel donder en geweld(Vloeken en geen gesla!!!!) K huilde harstikke hard zo dat de eigennarese Naar buiten rende en die hond mee naar binnnen sleurde.

Mijn moeder mij troosten, en mijhelpen... Mocht daar mee naar binnen zag die hond weer zitten , Gelukkig in de benche.... Blafte en gromde weer naar mij.. De eigenarese schreeuwde wat naar hem toe. en hielp mij verder.

Direct daar naar een doekej gepakt en zitten deppen. De eigenarese van de hond belde mijn Huisarts en gingen naar hem toe. Kreeg een prik en de wond wer verbonden.. Mocht er niet meer op steunen!! zo erg was het.

Zijn er naar huis gereden en werd vertroeteld!!!!!
Later kwam de eigenarerse mij iets brengen Een paarden knuffel! De hond zou direct van daag nog worden afgemaakt. Een paar dagen dernaa belde ze mij nog om te vragen Hoe het ging..? nou goed !

Nog sorry voor het lange verhaal en dit is nog maar een kleine samenvattig er is nog veel meer gebeurd !!!!!!

Sindsdien als k een onbekende hond zie Loop k een grote boog om heen... voor de zeker heid!

aorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:32

das egt vervelend joh. heb ik ook eens gehad en ik was net op een feestje. stond er op een bordje HONDEN AAN DE LIJN en wat denk je?....
die hond was los!!!! heb er nog een litteken van in mn been.
maar goed.... ik wens je egt veeel sterkte toe met je wang

xXxX aorie

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:40

benangelique schreef:
op ooghoogte zitten heeft te maken met de leider van de roedel. een baas wordt als het goed is gezien als leider en de hond als roedeldier. wanneer je op ooghoogte zit, probeert het dier de leider van zijn plaats te stoten, dit door middel van een gevecht.
Iedere hond heeft dit in zich. Het lijkt erop dat de hond in jouw geval ook is geschrokken en daarom niet heeft doorgebeten. Zie het wel als een waarschuwing en blijf letterlijk 'boven' de hond staan.
Beterschap trouwens en ga even langs de huisarts voor een tetanus-injectie. Dit hoeft echter niet als je minder dan 10 jaar geleden er al 1 gekregen hebt.

idd helemaal mee eens
zorg dat je altijd 'hoger' dan de hond blijft.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 18:47

Jup dat moet je zeker doen!!!

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:32

hahahahahahahaha mijn buren hebben 2 kinderen 1 jongen net 5 jaartjes alweer

en 1 meisje net 3 jaartjes

en dat meisje was dus gehapt in haar wang door een poedel en zelfs een half jaar later stond ze bij ons voor het raam wijzend naar haar wang waar bij ze zei:''hondje bijt...'' dat was wel heel leif maar ook zielig en als je nu tegen haar zegt:''heeft honje gebeten zegt ze :'' ja hondje stout'' en dan weer wijzend naar die wang

hihihi was wel zielig maar eigenlijk was het tegelijk wel heeeeel comis hoe ze dat bleef hehalen'' hondje bijt''
hihi maar heeft nergens last van gehad verder......

gr Nikta

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:47

Ik ben nog nooit, ook door blaffende honden, angstbijters of puur agressieve honden gebeten. Als ik de gelegenheid heb aai ik iedere hond die ik op straat tegenkom. Vuistregel is, de hond komt aandachtig naar mij toe, en ik begroet hem met mijn handpalm onder zijn hoofd.
Één keer vertrouwde ik het niet; een klein hondje begon direct en zonder aanleiding naar me te blaffen. Toen ik me bedacht en een stap naar achter zette haalde hij uit. Bleek dat hij mishandelt en wel uit het asiel geplukt was.

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:55

Desiree schreef:
Ik vind het wel een hele foute actie van de bordercollie. Mijn hond zou dat niet 2x moeten doen. Een 2e x is in laten slapen. En ik hou ECHT veel van mijn honden. MAar dit gestoorde gedrag kan ik niet toestaan.

wie zegt dat dit gestoor gedrag is?
Mischien heeft dit met de roedel gedrag te maken. en heeft de hond willen corrigeren, of en hogere rang in de roedel willen inpikken. Een hond bijt nooit zomaar. En komt altijd voort uit zijn roedel gedrag. Er zijn maar echt zelde honden die echt gestoord gedrag vertonen. En werkelijk ook afgemaakt moeten worden.

Helaas is het in Nederland zo geregelt dat na 2 aangiftes bij de politie een hond afgemaakt moet worden. En helaas bij de meeste honden zou dat niet nodig zijn geweest, als de mensen wat meer rekening had gehouden met de roedel instinct. Dan had dat veel dieren hun leven kunnen redden.

Dus mijn mening is dat je die hond geen spuitje moet geven. Hij is een opgevoede hond en heeft waarschijnlijk zn instinct gevolgt en om het een of ander jou gebeten. Ik zou die hond wel in de gaten houden. En niet zomaar door je knieen gaan.

succes...

Ow ja een rabies vaccinatie voor mensen hoef je in nederland niet meer te halen. Ten eerste omdat er geen rabies meer voor komt in nederland. En ten tweede de meeste honden die krijgen ook een vaacinatie tegen rabies...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:06

Een hond staat altijd onder aan de roedel............. snap je post niet echt. Een hond hoort niet te bijten. punt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 21:09

Ja, ik ga nu iig niet meer op de grond zitten waar die hond bij is. Ookal heb ik dat jaren gedaan. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik me nu moet gedragen als ik bij hun binnenkom. Moet ik die hond gewoon begroeten? Want hij komt denk ik wel kwispelend naar me toe. Ik wil hem wel gewoon aaien maar ik ben toch wel een beetje bang dat hij weer iets doet...het zal wel niet maar het gevoel zit er toch...

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:12

je moet de hond negeren.......... kompleet negeren. Komt hij naar je toe dan loop je weg...... dan ga jij naar hem toe en aait hem over zijn hoofd.......... om gelijk weer weg te lopen en te negeren

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:24

KiWiKo schreef:
Een hond staat altijd onder aan de roedel............. snap je post niet echt. Een hond hoort niet te bijten. punt

Is idd duidelijk dat je mijn post niet snapt. Ik schrijf helemaal niet dat een hond mag bijten. daar ben ik het volledig mee eens. Maar er staat duidelijk in dat veel mensen niet weten hoe je met het roedel gedrag van een hond om kan gaan, en dat hij daar door wel kan bijten.

En hond staat niet altijd onder aan de roedel. bv bij kinderen staan de kinderen onderaan de roedel. Maar omdat dat niet altijd haalbaar is bv als je je kind moet optillen voor iets, mag je je hond nooit alleen met je kind achter laten. En dat heeft niks met dat de hond niet te vertrouwen is te maken. maar dat heeft te maken dat je als rang hogere een rang lagere tijdelijk hoger kan en mag plaatsen. Maar dat je hond dan altijd de rang lagere kan pakken. Raar het dat veel kinderen worden gebeten door honden...?

Je kan in mijn ogen die hond gewoon aaien. zolang je maar blijft staan en op de hond blijft letten. vertrouw je het niet, dan niet doen. maar jij voelt zelf het beste aan wat je bij die hond wel kan doen en niet.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:27

ok dan snappikum ik laat mijn dochter ook niet alleen met de honden...... Ook omdat ze samen nog al kunnen knokken....... en ik wil niet dat zij zich daarmee bemoeid. En ik wil zeker niet dat ze daar tussen zit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 22:11

Moeilijk hoor...ik ken die hond wel goed maar na dit begin ik wel te twijfelen...ik denk wel dat ik hem ga aaien...maar ik let sowiezo heel goed op nu...

Samir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:12

ik ben 2 keer gebeten en beide honden lopen gewoon nog over straat

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:15

Het is vast al neergezet!
maar ga je even naar de HA.... even prikje halen....

polbo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:28

KiWiKo schreef:
Heel belangrijk.......... even een tetanusprik halen..... echt doe het nou is een prikkie van niks en kan je een hoop ellende besparen.

Mijn hond heeft ook iemand zo uit het niks gebeten, en ik heb hem gelijk af laten maken toen

Gelijk af laten maken?
Meestal is het gewoon de schul van de mensen hoor!
Het was het huis van de hond en honden moet je gewoon niet in de ogen kijken of op gelijke hoogte van hem gaan zitten. Het is en blijft een dier .

Ik heb wel is vaker van mensen gehoord dat ze hun hond hadden laten afmaken en achter af hadden ze ontzettende spijt.
De hond had namelijk een kind gebeten en pas toen ze de hond in hadden laten slapen bleek dat die 15 nietjes in zijn lip had. De hond was dus eigenlijk nog super lief dat die niet meteen de eerst keer beet. Het dier had dus eerst al 15 een nietjes door zijn lip gehad en toen pas uitgehaald. terecht! Als dank word die natuurlijk flink gestraft en daarna afgemaakt.

Een valse hond word niet geboren maar gemaakt !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 23:14

Ja, daar ben ik het ook wel mee eens...ik wil ook niet dat de hond wordt afgemaakt, ik ken hem te lang daarvoor.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:15

Je moet de hond gewoon negeren en als hij naar JOU toekomt, kun je de hond aaien, maar alleen als je je zeker voelt, anders gewoon net doen of hij niet bestaat!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:16

dat betekend zeker niet dat hij het nog een keer doet, als een paard bijt laat je hem toch ook niet inslapen? Vind dat dat altijd zo snel wordt gedaan met honden, misschien wel een speciale reden voor want weet er verder niks van af. Maar ook honden kunnen depresief zijn en zich even anders gedragen. Iemand uit mijn straat heeft een super lieve hond, echt de vriendelijkste en rustigste hond die er bestaat, maar de andere hond was pas dood gegaan. Mijn vader ging op bezoek (wat hij heel vaak doet) en aaide hondje (wat hij ook vaak doet) en hap in zijn hand. Hij moest gelijk naar de dokter, er zat echt een heel diep gat in zijn hand, hij moest allemaal rare medicijnen en zalfjes, ging echt niet goed met hem en zijn hand. Duurde ook heel lang voordat het gat weer helemaal genezen was.

Maar deze hond is nou gewoon weer de liefste hond die er bestaat. Honden zijn gewoon niet altijd te vertrouwen hoe lief ze ook zijn, maar niks is te vertrouwen, geen mens, geen dier.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:18

Wij hebben daarvoor ook wel eens een Jackrussel voor laten afmaken.
Maar dat zat wel iets anders, hond was gemeen geworden door de buurman (die hem eens met een klomp had geschupt) sinds toen pakte die iedereen.
Niks werkte, toen die een kindje heeft gepakt van hier tegenover en zo erg open lag, hebben we hem toch in laten slapen..Ookal kon die er niks aan doen, maar het was gewoon gevaarlijk, en hier lopen heel veel kinderen!

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:24

KiWiKo schreef:
je moet de hond negeren.......... kompleet negeren. Komt hij naar je toe dan loop je weg...... dan ga jij naar hem toe en aait hem over zijn hoofd.......... om gelijk weer weg te lopen en te negeren

En die snap ik dan eigenlijk weer niet?
Waarom eerst negeren en dan op de hond aflopen en over het hoofd aaien? Dat laatste is dan weer een dominant gedrag t.o.v. deze hond terwijl het bijtincident waarschijnlijk is ontstaan doordat de hond zich hoger achtte dan TS. Dan ga je toch niet weer een bijtincident riskeren door je te gedragen op een manier die de hond mogelijk kan interpreteren als provocerend?

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:26

polbo schreef:
KiWiKo schreef:
Heel belangrijk.......... even een tetanusprik halen..... echt doe het nou is een prikkie van niks en kan je een hoop ellende besparen.

Mijn hond heeft ook iemand zo uit het niks gebeten, en ik heb hem gelijk af laten maken toen

Gelijk af laten maken?
Meestal is het gewoon de schul van de mensen hoor!
Het was het huis van de hond en honden moet je gewoon niet in de ogen kijken of op gelijke hoogte van hem gaan zitten. Het is en blijft een dier .

Ik heb wel is vaker van mensen gehoord dat ze hun hond hadden laten afmaken en achter af hadden ze ontzettende spijt.
De hond had namelijk een kind gebeten en pas toen ze de hond in hadden laten slapen bleek dat die 15 nietjes in zijn lip had. De hond was dus eigenlijk nog super lief dat die niet meteen de eerst keer beet. Het dier had dus eerst al 15 een nietjes door zijn lip gehad en toen pas uitgehaald. terecht! Als dank word die natuurlijk flink gestraft en daarna afgemaakt.

Een valse hond word niet geboren maar gemaakt !

Dat verhaal met die nietjes heb ik al in zoveel verschillende versies gehoord, dat ik me afvraag of er ooit wel echt zoiets is gebeurd. Is dit geen broodje-aap-verhaal?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:06

ja dat is een broodje aap verhaal...