Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:KiWiKo schreef:maar waarom wel muizen, ratten maar geen puppies......... waarom is het zieliger voor de puppies als voor de muizen en de ratten..... ?
Puppies raken mij meer moet ik eerlijkheidshalve zeggen.
Maar wie zegt dat ik het goed keur dat beestjes bij een slang worden neergezet om opgevreten te worden en ze kunnen geen kant op? Ik ben daar niet zo'n voorstander van! Ik vind het laag en laf.
In de natuur gaat het ook niet zo. De slang besluipt zijn slachtoffer, en die is weg voordat ie er erg in heeft. Kun je niet echt zeggen in deze situatie, is het wel?
Als het zo moet, neem dan geen slang en laat die dieren gewoon in het gebied waar ze thuishoren!
Austria schreef:Het feit dat de meeste slangen gevoerd worden met huisdieren vind ik walgelijk. Het maakt niet uit of het hier om een muis, rat, konijn of wat dan ook gaat.
Liefhebbers van slangen zeggen vaak dat het de natuur is. Wel, ik heb in de dierenwinkel waar ik werk al meerdere keren wurgslangen gezien die een rat gevoerd krijgen welke net iets te klein is voor de slang om ze goed te kunnen wurgen. Het diertje ontsnapt dan meerdere keren uit de wurggreep voor ze uiteindelijk, vaak enkele uren verder, verslonden wordt..Is dat de natuur? Blijft in de natuur een rat rustig wachten tot de tweede poging? Dieren, die andere huisdieren levend gevoerd moeten krijgen zijn in mijn ogen geen huisdieren maar horen thuis in de natuur. Spijtig genoeg is er steeds meer verkoop in slangen.
Austria schreef:... Aan de doodstrijd van een huisdier kan ik echter geen plezier beleven. Om deze reden begrijp ik slangenhouders niet. Natuurlijk worden dieren geslacht voor consumptie, maar niet in mijn huiskamer.
Austria schreef:Jij gebruikt narcosegas om de dieren te doden. Het hobby van jou houd dus in dat je zelf muizen gaat doden om je slangen te voeren. Ik begrijp alleen niet hoe dat een hobby kan zijn, en dan mag je het doden met gas nog zo diervriendelijk vinden.
Jij hebt het ook enkel over diepgevroren of reeds dode dieren.
In onze winkel is wel weinig vraag naar diepgevroren voer. De meeste slangenliefhebbers hier kopen toch enkel levende muizen, ratten... om ze dan ook levend te voeren. Muizen en babyratten worden trouwens levend ingevroren.
En dan de biefstuk: het is wel een probleem voor mij en je zal mij ook geen vlees zien eten maar ik weet ook wel dat ik van mijn honden geen vegetariers kan maken. Maar ze eten geen andere huisdieren op.
KiWiKo schreef:maar waarom wel muizen, ratten maar geen puppies......... waarom is het zieliger voor de puppies als voor de muizen en de ratten..... ?
Citaat:als ik krekels ga halen , nou die van mij is dan maar mooi VERGETARIER
Goof schreef:Als jouw reptiel krekels eet, is hij geen vegetarier..........
Desiree schreef:Puppies raken mij meer moet ik eerlijkheidshalve zeggen.
Maar wie zegt dat ik het goed keur dat beestjes bij een slang worden neergezet om opgevreten te worden en ze kunnen geen kant op? Ik ben daar niet zo'n voorstander van! Ik vind het laag en laf.
een slang moet toch ook eten of denk je dat die groenten en fruit eten
In de natuur gaat het ook niet zo. De slang besluipt zijn slachtoffer, en die is weg voordat ie er erg in heeft. Kun je niet echt zeggen in deze situatie, is het wel?
in de natuur eten ze ook de zwakkere hoor![]()
Als het zo moet, neem dan geen slang en laat die dieren gewoon in het gebied waar ze thuishoren!
ok maar laat dan ook alle vogels terug in de natuur, alle paarden naar de prairie,....
Lieke schreef:Ik hoorde toevalling net dat een jonge rat ook een pup heet.
Wie weet bedoelde hij dat?
Lijkt me namelijk niet dat je naar de dierenwinkel gaat om hondjes voor je slang te kopen.
Tellie schreef:Wat een mafkees.
Geef je slang dan een konijn ofzo.
Als z'n slang dan al zo groot is.
Als 'ie hem muizen voert is die lang echt nog niet zo groot om puppies/konijnen oid op te eten.