verkopen ze echt puppy's als voer?!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 08:16

muizen en ratten worden ook gewoon blind geboren

Anoniem

Re: verkopen ze echt puppy's als voer?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:10

Sorry hoor maar ik vind het net zo zielig om een muis/rat/hamster te voeren als een puppy.
En ja die worden ook blind en totaal hulpeloos geboren........

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:18

Desiree schreef:
KiWiKo schreef:
maar waarom wel muizen, ratten maar geen puppies......... waarom is het zieliger voor de puppies als voor de muizen en de ratten..... ?

Puppies raken mij meer moet ik eerlijkheidshalve zeggen.
Maar wie zegt dat ik het goed keur dat beestjes bij een slang worden neergezet om opgevreten te worden en ze kunnen geen kant op? Ik ben daar niet zo'n voorstander van! Ik vind het laag en laf.

In de natuur gaat het ook niet zo. De slang besluipt zijn slachtoffer, en die is weg voordat ie er erg in heeft. Kun je niet echt zeggen in deze situatie, is het wel?

Als het zo moet, neem dan geen slang en laat die dieren gewoon in het gebied waar ze thuishoren!

Ben je vegetariër of ga jij je koe zelf vangen in de wei voor je naar mac donalds gaat?

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:20

Het feit dat de meeste slangen gevoerd worden met huisdieren vind ik walgelijk. Het maakt niet uit of het hier om een muis, rat, konijn of wat dan ook gaat.
Liefhebbers van slangen zeggen vaak dat het de natuur is. Wel, ik heb in de dierenwinkel waar ik werk al meerdere keren wurgslangen gezien die een rat gevoerd krijgen welke net iets te klein is voor de slang om ze goed te kunnen wurgen. Het diertje ontsnapt dan meerdere keren uit de wurggreep voor ze uiteindelijk, vaak enkele uren verder, verslonden wordt..Is dat de natuur? Blijft in de natuur een rat rustig wachten tot de tweede poging? Dieren, die andere huisdieren levend gevoerd moeten krijgen zijn in mijn ogen geen huisdieren maar horen thuis in de natuur. Spijtig genoeg is er steeds meer verkoop in slangen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:22

In de natuur hebben prooidieren tenminste nog een kans om te ontsnappen. In zo'n terrarium niet.
En laat ik dan maa rniet beginnen over het fiet dat ik slangen dan ook géén huisdieren vind.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:40

Austria schreef:
Het feit dat de meeste slangen gevoerd worden met huisdieren vind ik walgelijk. Het maakt niet uit of het hier om een muis, rat, konijn of wat dan ook gaat.
Liefhebbers van slangen zeggen vaak dat het de natuur is. Wel, ik heb in de dierenwinkel waar ik werk al meerdere keren wurgslangen gezien die een rat gevoerd krijgen welke net iets te klein is voor de slang om ze goed te kunnen wurgen. Het diertje ontsnapt dan meerdere keren uit de wurggreep voor ze uiteindelijk, vaak enkele uren verder, verslonden wordt..Is dat de natuur? Blijft in de natuur een rat rustig wachten tot de tweede poging? Dieren, die andere huisdieren levend gevoerd moeten krijgen zijn in mijn ogen geen huisdieren maar horen thuis in de natuur. Spijtig genoeg is er steeds meer verkoop in slangen.

Menig mens eet konijn en ratten zijn enkele km van mijn deur een ware delicatesse... Waarom mogen slangen deze dan niet eten?

Mijn slangen krijgen hun natuurlijke voedsel uit hun natuurlijke habitat. Maar dat habitat bestaat ondertussen niet meer, volledig kaalgekapt door de mens, wie is er dan wreed?

Verder wil ik jullie nog meedelen dat de meeste slangenhouders hun dieren prekilled voeren waarbij de beestjes zo pijnloos mogelijk gedod worden (bij mij met narcosegas). Hebben jullie ooit een muizenval geplaatst? vaak is het diertje daar in een ongeschikte houding tussen gekneld en bloed nog een kwartiertje voor ze dood zijn. Verhalen van slangen waarbij het bloed aan de raam hangt zijn onzin, er komt nooit bloed aan te pas. Bij een kat die een muis eet of een hond die een konijn vangt daarenetegen gaat het er vaak anders aan toe.

Wat is er zo vreselijk aan hamsters, muizen en ratten? Wat is het verschil met katten- en hondenvoer? Wat zit daar in ? juist : konijn, eend, lammetjes,.... Is dat dan niet zielig? Moet je hond nu vegetarisch worden? Hoe zielig het ook is, ik, jij, wij, je hond, je kat en mijn slang zijn vleeseters van nature. (De mens is nog discussieerbaar een omnivoor of mogelijk een planteneter van nature ).

Verder is dat verhaal van die te kleine prooidieren absoluut de fout van de persoon die voedert. Een te kleine prooi is voor de slang en het prooidier gevaarlijk.

P.S. ik heb ooit een verhaal gehoord van een slangenhouder die probeerde een ziek kitten dat diende afgemaakt te worden te voeren aan zijn slangen, deze weigerden allemaal. Dus die kerel wou je even te k*kken zetten...

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 09:45

Heel zielig inderdaad, maar dan denk ik hallo jullie doen hetzelfde, alleen dan met schapen, koeien, kippen (paarden) etc. Misschien klinkt dat normaal ja, omdat mensen eraan gewend zijn, maar ik ben vegetarisch omdat alle dieren toch gelijk zijn voor mij (hoewel ik wel het meest van paarden hou) Ik vind het ook super zielig voor die konijntjes.. maarja.. ik snap dan niet dat je zelf anderen dieren eet:O:P

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:26

Ik voer mijn boa`s nu ratten, maar heb ook al degoes, cavia`s en konijnen gevoerd. Ik koop alles diepvries, laat het ontdooien en voer het. Ik ben zelf geen voostander van levend voeren, maar soms zijn er gewoon slangen die dood voer weigeren en als laatste redmiddel kan het dan soms helpen eenmalig levend te voeren. Ik denk dat de ratten die ik voer een beter leven hebben gehad dan het stuk vlees wat menig Nederlander elke avond eet. Ze zitten bij soortgenoten, lekker op zaagsel en worden humaan gedood.

Om even op de titel van dit topic terug te komen: Nee, puppies worden niet standaard als voer gebruikt. Veel te duur, konijnen zijn net zo groot en veel goedkoper. Heb toevallig laatst wel een film gezien waarin een python een varken te eten kreeg

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:54

Slangen, die netjes uit een bakje hun gemalen biefstuk verorberen zou ik geen probleem vinden.. Levende muizen, tamme ratten, konijnen ... echter wel.
Het houden van dieren is voor mij een hobby waar ik enorm veel plezier aan heb. Aan de doodstrijd van een huisdier kan ik echter geen plezier beleven. Om deze reden begrijp ik slangenhouders niet. Natuurlijk worden dieren geslacht voor consumptie, maar niet in mijn huiskamer. Ik denk dat ik niet echt gelukkig zal worden bij het zien verorberen van een levend dier. Maar juist om die reden houd ik huisdieren, ze doen je plezier beleven, ze geven je ontspanning, vriendschap, rust...
Ik eet zelf geen vlees maar mijn honden en zelf mijn ratten eten vlees. Maar wanneer ik mijn honden andere levende huisdieren moet voorschotelen dan hoeft het voor mij niet meer.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:04

Austria schreef:
... Aan de doodstrijd van een huisdier kan ik echter geen plezier beleven. Om deze reden begrijp ik slangenhouders niet. Natuurlijk worden dieren geslacht voor consumptie, maar niet in mijn huiskamer.

Aan het doden van dieren is geen plezier; dat zal je mij niet horen beweren. Dat is dan ook niet de reden waarom we deze dieren houden, het is nu eenmaal nodig voor deze dieren.
Ik vindt jouw bewering wel interessant dat een biefstuk geen probleem is maar ik begrijp je niet zo goed. Man kan ook diepgevroren voedseldieren kopen en deze voederen. Dan kom je in de buurt van jouw biefstuk die geen probleem is voor jou. Maar zie jij een verschil tussen een gekochte diepgevroren muis die die ontdooid wordt en op een bordje wordt opgediend voor de slang en mijn methode, met narcosegas gedode muizen, en die opdienen op een bordje, of een biefstuk?
Zit hem het verschil in de diersoort? In de manier van eten?

Levend voeren wil bijna elke slangenhouder vermijden. Er is immers een reëel risico dat de rat de slang doodt.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:34

Jij gebruikt narcosegas om de dieren te doden. Het hobby van jou houd dus in dat je zelf muizen gaat doden om je slangen te voeren. Ik begrijp alleen niet hoe dat een hobby kan zijn, en dan mag je het doden met gas nog zo diervriendelijk vinden.
Jij hebt het ook enkel over diepgevroren of reeds dode dieren.
In onze winkel is wel weinig vraag naar diepgevroren voer. De meeste slangenliefhebbers hier kopen toch enkel levende muizen, ratten... om ze dan ook levend te voeren. Muizen en babyratten worden trouwens levend ingevroren.
En dan de biefstuk: het is wel een probleem voor mij en je zal mij ook geen vlees zien eten maar ik weet ook wel dat ik van mijn honden geen vegetariers kan maken. Maar ze eten geen andere huisdieren op.

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:20

Austria schreef:
Jij gebruikt narcosegas om de dieren te doden. Het hobby van jou houd dus in dat je zelf muizen gaat doden om je slangen te voeren. Ik begrijp alleen niet hoe dat een hobby kan zijn, en dan mag je het doden met gas nog zo diervriendelijk vinden.
Jij hebt het ook enkel over diepgevroren of reeds dode dieren.
In onze winkel is wel weinig vraag naar diepgevroren voer. De meeste slangenliefhebbers hier kopen toch enkel levende muizen, ratten... om ze dan ook levend te voeren. Muizen en babyratten worden trouwens levend ingevroren.
En dan de biefstuk: het is wel een probleem voor mij en je zal mij ook geen vlees zien eten maar ik weet ook wel dat ik van mijn honden geen vegetariers kan maken. Maar ze eten geen andere huisdieren op.

Nogmaals: het voederen is niet de hobby zelf. Je hebt toch geen auto om te gaan tanken mag ik hopen? Het hoort er gewoon bij.

We kopen levende dieren omdat we dan kunnen zien dat ze gezond zijn. Aangezien veel diepgevroren dieren er absoluut mager uitzien en bij ontleding soms vol wormen zaten. Dus dat is meteen de reden dat weinig ensen diepvries WILLEN kopen.
Levend gekochte dieren in een dierenwinkel voldeden nog niet aan mijn criteria van een gezond dier en dus kweek ik ze nu zelf dan weet ik dat ze gezond zijn en op een humane manier gedood zijn.
Ik weet dat winkels muizen levend invriezen, ja zelfs volwassen muizen. En vaak worden dood gevallen dieren ook mee de diepvries ingegooid. Dit gebeurt dus niet bij mij.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:35

Ik heb pas ergen gelezen dat er idd idioten zijn die honden voeren aan slangen. Stond op die site ook een filmpje bij van iemand die zijn grote wurgslang een varken!!! voerde.
Je hoopt natuurlijk dat ze het niet doen, hond is voor een slang ook geen natuurlijk voedsel, maar mij zou het niks verbazen. In Korea eten mensen zelf ook hond, dus waarom zouden ze die niet voeren dan aan een slang? Ze zijn er gek genoeg voor.

Voor de mensen die het niet geloven over dat varken:
(Als je er niet tegen kan hoe een wurgslang een dier dood moet je niet kijken dus).

http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... varken.wmv

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:41

Ik wou dat ik het kon, zelf doden, want dan zou ik het zeker doen. Ik koop nu diepvries, en heb er dus geen controle op hoe de dieren gedood zijn. Als je het zelf doet heb je dat wel, maar ik kan het echt niet. Dus laat ik andere dit vieze werkje doen.

Ik snap de redenatie dat het voeren van (dode) dieren toch anders is dan het opentrekken van een blik kattenvoer wel, maar dat is puur omdat het nog herkenbaar is. En over het invriezen van eendagsmuizen/ratten: Dit is volgens mij een zeer humane manier van doden. Voor oudere dieren is dat natuurlijk niet het geval. Die moeten denk ik het beste getrekt worden, of via narcosegas (de prooi moet denk ik daarna wel goed gelucht worden voor voeren?)
Nogmaals: het voederen is niet de hobby zelf. Je hebt toch geen auto om te gaan tanken mag ik hopen? Het hoort er gewoon bij.

We kopen levende dieren omdat we dan kunnen zien dat ze gezond zijn. Aangezien veel diepgevroren dieren er absoluut mager uitzien en bij ontleding soms vol wormen zaten. Dus dat is meteen de reden dat weinig ensen diepvries WILLEN kopen.
Levend gekochte dieren in een dierenwinkel voldeden nog niet aan mijn criteria van een gezond dier en dus kweek ik ze nu zelf dan weet ik dat ze gezond zijn en op een humane manier gedood zijn.
Ik weet dat winkels muizen levend invriezen, ja zelfs volwassen muizen. En vaak worden dood gevallen dieren ook mee de diepvries ingegooid. Dit gebeurt dus niet bij mij.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:47

KiWiKo schreef:
maar waarom wel muizen, ratten maar geen puppies......... waarom is het zieliger voor de puppies als voor de muizen en de ratten..... ?

Maar wie zegt dat ik het goed keur dat beestjes bij een slang worden neergezet om opgevreten te worden en ze kunnen geen kant op? Ik ben daar niet zo'n voorstander van! Ik vind het laag en laf.

In de natuur gaat het ook niet zo. De slang besluipt zijn slachtoffer, en die is weg voordat ie er erg in heeft. Kun je niet echt zeggen in deze situatie, is het wel?

Als het zo moet, neem dan geen slang en laat die dieren gewoon in het gebied waar ze thuishoren!
[/quote]
Ben je vegetariër of ga jij je koe zelf vangen in de wei voor je naar mac donalds gaat?
[/quote]

dat wilde ik dus ook vragen

ik ben zelf reptielehouder en heb zelf 11 slangen hier zitten.
maar een pup voeren dat vind ik te ver gaan en ik denk wel dat het een grapje zal zijn geweest.
Maar nog je aait een koe in de wei en morgen ligt die ook op je bord, dus doe ens normaal met die nutteloze reacties
en een paard hoort ook in het wild en een vogel stoppen ze ook in een kooi enz enz.... hier kan ik echt pissed om worden
[/quote]

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:29

ja, ik denk ook wel niet dat het vaak gebeurt, maar er zijn nu eenmaal van die gekken die er op kikken dat hun slang een hondje dood kan bijten....maar ben blij te horen dat het niet echt vaak gebeurt. en het kan wel zijn dat die gast gewoon een grap met me wou uithalen hoor. ik ben vaak nogal naief, en geloof meestal alles wat ik hoor

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:30

Citaat:
als ik krekels ga halen , nou die van mij is dan maar mooi VERGETARIER

Als jouw reptiel krekels eet, is hij geen vegetarier..........

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:25

Goof schreef:
Als jouw reptiel krekels eet, is hij geen vegetarier..........

inderdaad

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:35

Desiree schreef:

een slang moet toch ook eten of denk je dat die groenten en fruit eten

in de natuur eten ze ook de zwakkere hoor

ok maar laat dan ook alle vogels terug in de natuur, alle paarden naar de prairie,....

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:52

Ik ken iemand en die voert zijn slang wel degelijk puppies en kittens, dat hoeft helemaal niet duur te zijn, misschien zelfs goedkoper als de muisjes of hebben jullie nooit een kaartje gezien met daarop puppies of kittens gratis aangeboden

Hier hebben 1x de slangen levend geprobeert te voeren, 3 ratten hadden we erbij gezet, 1 slang had geen honger en het ratje zit nog steeds hier, deze word trouwens niet meer opgevoerd en we zijn weer overgegaan op de diepvriesmaaltijden voor de slangen

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:57

Dat kittens aan slangen worden gevoerd wist ik wel

Dat is omdat ze vechten en dat vinden ze dan spectaculair om te zien.. Een konijntje verstijft, geeft zich over. Heb een keer een hele discussie met iemand gehad op het marktplaats forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 01:15

Hihi, ik denk dat hij gewoon aan het stangen was
Mag ik ook graag doen, vooral als er meisjes van een jaar of 16 achter de balie staan
Wat kost zo'n hondenkluif?
........
Dat is best duur, wat kost zo'n konijn?
..........
Hoelang doen 3 herders met zo'n konijn?
Werkt gegarandeerd altijd

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 02:04

Ik hoorde toevalling net dat een jonge rat ook een pup heet.
Wie weet bedoelde hij dat?
Lijkt me namelijk niet dat je naar de dierenwinkel gaat om hondjes voor je slang te kopen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 11:01

Lieke schreef:
Ik hoorde toevalling net dat een jonge rat ook een pup heet.
Wie weet bedoelde hij dat?
Lijkt me namelijk niet dat je naar de dierenwinkel gaat om hondjes voor je slang te kopen.

Dat kan natuurlijk ook best zijn, had ik nog niet eens bij nagedacht.
Maar een jonge rat wordt over het algemeen ritten genoemd.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:13

Tellie schreef:
Wat een mafkees.
Geef je slang dan een konijn ofzo.
Als z'n slang dan al zo groot is.

Als 'ie hem muizen voert is die lang echt nog niet zo groot om puppies/konijnen oid op te eten.

WAAAHAHAHA ja EXACT ja!! hahaha, zo is het wel
zo stoer een slang..(etje)