Perfect vertaald. Zitten nu ook weer 20 bij ons in het asiel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
punkies schreef:ik ben nu emt mijn 10e opvang konijn bezig! Allemaal hokken beesten, kleine hokjes, zo klein dat ze in het begin niet durfde te bewegen, en ja, ik zie hoe walgelijk het is, en ik zie hoe het kan veranderen, op de manier hoe ik het doe. Konijntjes zijn geen knuffelbeestjes, konijntjes horen niet in een hok te zitten! Mijn konijnen lopen allemaal los door de tuin en weiland.
Mensen denken vaak alleen maar aan zichzelf;
ík wil een konijn
ík wil een nest
ík wil een paard wat op stal kan staan, en als hij zich gaat vervelen hangen we toch een bal op? En als hij gaat luchtzuigen koop je een band voor 10€ en als hij gaat weven zet je een weefrek over de staldeur. Lekker makkelijk voor míj toch?
Maar denk ook om het welzijn van de dieren.
Konijnen worden vaak opgesloten, eenzaam opgesloten, als een izoleercel, in een klein hokje. ik denk dat dat je je konijn niet toewenst. En het loopt storm bij mij, zoveel mensen willen hun konijntje wat jarenlang gezeten heeft in een klein hokje in zijn ups. Ook ik kan ze niet allemaal opnemen...
Nerootjeh schreef:punkies schreef:ik ben nu emt mijn 10e opvang konijn bezig! Allemaal hokken beesten, kleine hokjes, zo klein dat ze in het begin niet durfde te bewegen, en ja, ik zie hoe walgelijk het is, en ik zie hoe het kan veranderen, op de manier hoe ik het doe. Konijntjes zijn geen knuffelbeestjes, konijntjes horen niet in een hok te zitten! Mijn konijnen lopen allemaal los door de tuin en weiland.
Mensen denken vaak alleen maar aan zichzelf;
ík wil een konijn
ík wil een nest
ík wil een paard wat op stal kan staan, en als hij zich gaat vervelen hangen we toch een bal op? En als hij gaat luchtzuigen koop je een band voor 10€ en als hij gaat weven zet je een weefrek over de staldeur. Lekker makkelijk voor míj toch?
Maar denk ook om het welzijn van de dieren.
Konijnen worden vaak opgesloten, eenzaam opgesloten, als een izoleercel, in een klein hokje. ik denk dat dat je je konijn niet toewenst. En het loopt storm bij mij, zoveel mensen willen hun konijntje wat jarenlang gezeten heeft in een klein hokje in zijn ups. Ook ik kan ze niet allemaal opnemen...
Met mijn diertjes is niets mis hoor
Mijn pony staan in een weiland van 4500 m2, en 's avonds gaat ie lekker naar de stal.
Mijn konijntjes zitten in een ruime kooi, en in de zomer krijgen ze een buitenkooi. en mijn kip loopt bij ons opa bij de andere kippen
Mijn hondje kan gewoon rondlopen overal
Dus ben maar niet bang dat ik niet goed voor mijn dieren zorg
Nerootjeh schreef:Ik lees trouwens in je profiel dat je zelf je konijn hebt laten dekken..
En later 2 nieuwe nijntjes hebt gekocht, terwijl je ook 2 oudere had kunnen pakken..
Dus aub zit mij dan ook niet de les te lezen als je het zelf ook niet eens doet
Astragirl schreef:geen dank
Ik probeer je alleen te overtuigen dat er andere manieren bestaan om aan lieve kleine konijntjes te geraken.
punkies schreef:nee joh na 6 weken hardstikke vruchtbaar..
Geen konijntjes fokken! alsjebliefd! Doe het niet... Der zijn zoveel konijntjes in véél te kleine hokjes... Echt doe het niet! Het is alleen maar naar en er zijn veel te veel konijnen! Ik heb een mini opvang voor konijntjes, allemaal hokkonijntjesAFSCHUWLIJK om te zien, afgedankt...
niet doen! Ik krijg nu toevallig ook 2 nestjes, omdat ik net twee dragende voedsters heb binnengekregen, maar verder fok ik absoluut niet!
Astragirl schreef:Ok, was misschien een beetje te hard, maar mag ik je erop merken dat er nog voorgangers dit eveneens vertelden en je er alleen mij uithaald?
jaNniCkEe schreef:is tog niks mis mee als je een keer een nestje neemt ik had vorig jaar ook een nestje gekregen(5 konijntjes) en heb ze allemaal gehouden ze hebben alle vrijheid nu als zij ze tog gewoon goed verzorgt dan is er tog niks mis mee
ThePast03 schreef:Je bent met levende wezens bezig en daarmee ga je niet zomaar iets doen omdat je zelf zo leuk lijkt.
Nerootjeh schreef:Astragirl schreef:Ok, was misschien een beetje te hard, maar mag ik je erop merken dat er nog voorgangers dit eveneens vertelden en je er alleen mij uithaald?
Ik weet dat er meer mensen mij vertelden dat het er konijnen overschot is, maar die vertelden het op een fatsoenlijkere manier