Foto's van jullie konijnenhokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:55

Apple heeft het in de groep gegooit en ze zijn aan het overleggen over dit topic
ze liepen inderdaad veel in de achtertuin, maar in de winter niet...arme nijntjes

Duvel91

Re: Foto's van jullie konijnenhokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:58

Dit is ons konijnenhok:

Foto zijn wel al een paar maanden/jaartjes oud (vandara dta mijn derde konijn er ook nog niet opstaat )

Afbeelding

Afbeelding

Ze lopen overigens heel vaak los in de tuin

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:20

mooi hok leuk creatief gemaakt!! (met die bakstenen erin enzo) en fijn dat ze vaak mogen loslopen... * mogen ze niet op het gras komen?? ??*

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:45

ik heb een hok van 97cm bij 55cm. Helaas geen ren omdat me moeder niet wil dat de stenen vies worden. Ze komt er wel elke dag een uur uit. Dan mag ze in de tuin rond hupse.

Hier een foto van het hok.(Links is hij nog een stukje groter).
Afbeelding

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 09:18

jammer dat jouwne geen ren heeft maar hij kwijnt teminste niet weg in een achtertuin, hij krijgt wel aandacht

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:17

Leuk topic ! Ik heb ook 2 konijnen en heb zelf hokken gebouwd. 1 hok staat in de stal en 1 hok voor zomers in de tuin. Omdat ik het zielig vind om ze de hele tijd in een hok te zetten, had ik ze regelmatig in de paardestal lopen (als de paarden er niet stonden uiteraard ) Echter Pommes is nogal een springkonijn, hij springt zo over een muur van 1.20m heen !!! Zulke afscheidingkjes die ik bij jullie op sommige foto's zie, werken dus absoluut niet bij mij. Mijn andere konijn Pizza is niet zo'n springer en die blijft dus netjes in de stal zitten. Ik heb ze nu vaak overdag in de garage zitten, daar kan Pommes zich tenminste geen weg uitgraven of uitspringen.... Ik ben van plan dit jaar nog een mooi groot hok buiten te bouwen. Ik zal straks eens foto's maken van mijn bouwsels.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:21

gemaakt door mijn pappie

Bij ons balkon leven 2 konijnenijntjes.
overdags is het onderste voorgeveltje weg zodat ze lekker kunnen rondhuppelen

Afbeelding

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:51

De mijne zitten heel de winter binnen...
Maar vanaf de temperatuur het toelaat mogen ze buiten
Op de foto's staat Scooby er nog op , maar hij is heengegaan
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:07

Afbeelding

Hier mijn hok (met 2 konijnen) in de sneeuw Als het goed weer is staat er nog een ren voor, en ze rennen ook regelmatig gewoon los door de tuin.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:37

@CAuvraySky; zijn dat niet een beetje veeeel te kleine hokjes?????????

@debo; mooi hok! maar raar dat het onderste deel helemaal is ingesneeuwd!?!?

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:49

Afbeelding
In dit hok +ren wonen twee van mijn drie franse hangoren! Ze wonen er het hele jaar door en elke dag lopen ze gewoon in de ren!Alleen 's nachts zitten ze in het hok, want wij wone aan de rand van ons dorp en ik ben dan wat angstig voor roofdieren!

Mijn derde fransoos heeft zijn eigen huis!(hij is niet goed gecastreerd en kan dus geen vriendinnetje krijgen!) Ook hij heeft een royale tuin waar hij elke dag in kan! De 'tuinen' van de beide hokken liggen tegen elkaar aan, dus het konijn dat alleen woont kan wel altijd lekker snuffelen en kijken, Hij is dus niet helemaal alleen! Ik heb alleen helaas geen foto van zijn onderkomen!

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:54

he, wat leuk xlenax, ik was eerst ook aan het twijfelen of ik dat hok zou kopen bevalt het goed?? Jammer dat het andere konijn er niet bijin kan..

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:57

Ze zijn groter dan ze eruit zien hoor
In de zomer hebben ze een megagrote ren voor zichzelf , en in de winter mogen ze als het een beetje mooi weer is ook even buiten

xLenax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:19

Hey Casca!

Je het hok bevalt me prima!!! Ik heb het gelukkig wel van een vriendin over kunnen nemen, want het is best wel een duurhok! Maar ik vind het echt een super hok!!!!!!! Het is lekker ruim en als ze er 's nachts in 'opgeloten' zitten hebben ze toch genoeg loopruimte door de beneden verdieping! Dat mag ook wel met die lobessen die ik heb!

Inderdaad wel jammer dat Beau (mijn derde) er niet bij kan, Maar 1 van zijn ballen zit in zijn buikholte en dan kan hij alleen door een zware buikoperatie gecastreerd worden en dat risico wil ik hem niet laten lopen! Hij vermaakt zich overigens goed hoor!! En hij kan altijd even naar zijn buren kijken e snuffelen!!!!!

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:30

hey
leuke hokken en leuk topic
dit is mijn hok
maar over 1.5 week krijg ik een 2e nijn erbij
en word het hok dus verbouwt
:
Afbeelding
let niet op de kleur
het verf was op haha

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:57

springt jou nijntje daar niet snel uit
Mijn vorige konijn sprong zelfs over hekwerk van 70 cm

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:54

haha mij konijn mag elke dag in de tuin huppelen en dan springt ie over de schutting van 85 cm, hij vindt het kennelijk leuker bij de buren in de tuin

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:04

Mijn nijntje is helaas in de konijntjes hemel maar ze had een hok van ongeveer 1.5 bij 1m. en dat deurtje stond altijd helemaal open, en daaraan zat een ren van 1.5 bij 2.5 meter.. Dus ze had wel ruimte genoeg zodat ze ook kon graven enzo

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:06

@Nimmedor
nope daar springt ze niet over
maar de ren is nu weg
me vader gaat vrijdag beginnen met groter hok enz voor 2e nijn en ginger
en dan komt er een ren onder
maar hier heeft ze niet over heen gesprongen
mara zij heeft hier niet zo lang in gezeten
mijn vorige nijn 8 jaar lang maar die is helaas overleden :<

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:19

Afbeelding

Marr_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:21

Nerootjeh, jouw nijntje is echt lief klein man!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:30

Wat zijn jouwn nijntjes mini!! Nog jong zeker en wat heb je bij in de kooi liggen eigelijk?:)

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:20

@ nerootjeh; haha, kon je konijnen eerst niet eens vinden, eerst zag ik er maar 1 maar nu zie ik dat het er twee zijn Leuke beestjes.
Zelf heb ik ook 3 konijnen. 2 zitten samen (vader en dochter) en een vondeling zit nog appart.
In de zomer mogen ze ook in hun buiten ren. Zal kijken of ik nog foto's heb, denk het niet.

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:20

Ook maar een foto van mijn hok. Afbeelding is 1,20x1,20m en dan 2 etages. Ik heb geen ren, mijn konijnen lopen los in de tuin. Mijn 6 jaar oude ram Bout woont nu alleen in het hok, want zijn vriendinnetje is sinterklaasavond overleden. Zij is het bruine konijn op deze foto Afbeelding Dit is een foto van Bout alleen, zijn haar is nu weer in orde hoor, hij heeft vorig jaar wat huidproblemen gehad waarvoor de dierenarts hem toen geschoren heeft. Het is gelukkig weer aangegroeid. Afbeelding

Ik heb nu een 2e geimproviseerd hok in de tuin staan met een 2e konijn, Baloe er in. Baloe is een konijngrijs konijn met hangoren en vosharen, maar ook met een gewicht van een kilo of 6, dus wat het precies voor konijn is weet ik niet, maar ze is wel lief. Het koppelen van Bout en Baloe wil niet zo vlotten. Dus ze wonen nog apart. Ik hoop maar dat het nog goed komt tussen die 2 en anders zal ik met de tijd aan ander adres voor Baloe moeten gaan zoeken.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:31

mooi hok hoor
en mooie nijnen
jammer van je ene nijn :<