Konijntje gedumpt!! Wie doet er nu zoiets..?!!! Grrr.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Idioteque

Re: Konijntje gedumpt!! Wie doet er nu zoiets..?!!! Grrr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:08

Wat een idioten heb je toch...
Ik heb ook een keer een konijn gevonden achter onze tuin.. Ook gedumpt, want niemand was het beestje kwijt. toen hebben we haar maar naar een opvang gebracht want we hebben er zelf al 5.
Als je kijkt wat voor beesten er ook allemaal gedumpt worden bij de boerderij waar m'n paard staat. Konijnen, cavia's (waarvan de helft eerst per ongeluk platgemaaid was....)laatst weer een hele lading kippen...

Fijn voor het beestje dat je hem houdt

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:11

hai,

wij wonen ook buiten, en ja ook onze kindjes willen konijnen, die te pas en te onpas weten te ontsnappen. ik vind dat jullie allemaal goed snel met je oordeel klaarstaan weer. wie weet is er in de buurt een uk die er niet van slapen kan

enne wij zijn ook een soort van boer, en heus een aangelopen konijn hond kat of wat dan ook wordt netjes verzorgd

sas

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:14

Ja misschien is het konijn wel ontsnapt en verdwaald en misschien kan je beter eerst rondkijken of hij niet van iemand anders is voordat je hem gaat houden.
Onze kat was ook ontsnapt en een week weg, gelukkig hadden mensen hem 2 kilometer verderop gevonden en een advertentie opgehangen.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:19

sassefras schreef:
hai,

wij wonen ook buiten, en ja ook onze kindjes willen konijnen, die te pas en te onpas weten te ontsnappen. ik vind dat jullie allemaal goed snel met je oordeel klaarstaan weer. wie weet is er in de buurt een uk die er niet van slapen kan

enne wij zijn ook een soort van boer, en heus een aangelopen konijn hond kat of wat dan ook wordt netjes verzorgd

sas

En jij kunt zeker niet lezen, geeft niks hoor: ik ben zelf ook dyslectisch misschien helpt dit:

WIJ HEBBEN GEEN BUREN!!!!
KOM MAAR LANGS ALS JE ME NIET GELOOFT!!

*grapje hoor, maar ik moet telkens hetzelfde herhalen, moe word je daarvan...*

en ieder normaal mens verzorgd een aangelopen dier goed, dit stuk heeft niks met jouw te maken, tenzij jij degene bent die dit konijn bij ons GEDUMPT heeft. Ik neem aan van niet.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:37

Een konijn kan ook verdwalen en dagen rondzwerven!!

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 23:57

Okay, ik ga morgen in het dichtst bijzijnde dorp, kilometers verderop vragen wie dat kleine jonge witte dwergkonijntje heeft laten ontsnappen en ik ga ook nog even met de auto naar de buren, zucht. Nederland is niet zo klein als jullie schijnen te denken. Als ik naar het dorp rijd, dan kom ik minstens drie buizerds tegen... Zullen we nu maar weer even realistisch worden..? En die jonge haantjes van een paar maanden oud die hier plotseling in de tuin rondvladderden waren natuurlijk ook ontsnapt, net als die cavia's en die poesjes van zo'n 4-5 weken oud die hier van't zomer gevonden zijn? Jullie wonen allemaal in of dicht bij een dorp of stad; wees eens eerlijk; hoe vaak hebben jullie nu een konijn, kippen, cavia's etc. op je erf gevonden zonder dat er ooit om gezocht werd? En bij jullie is de kans veel groter omdat er meer mensen in de buurt wonen!! Ik begrijp wel dat jullie graag in de goedheid van mensen willen geloven hoor, maar je moest eens weten.

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:10

tuurlijk kind, geef dat konijn een bak eten of kieper hem weer naar buiten, maar ga hier niet zitten kleppen zolang je niet zeker weet hoe of wat

kijk lekker wat je doet, en nee dyslectisch ben ik niet zover ik weet

sas met de dichtste buurboer op een kilometer of zes

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:10

Al die dumpende mensen hebben ergens en ooit de mogelijkheid gehad om impulsief aan het één of andere beestje te beginen. Gratis gekregen van iemand die een gelegenheidsnestje had ofzo....

Wanneer het dan tegenvalt geeft de gelegenheidsfokker niet thuis want die kan 'echt hun diertje er niet bij hebben' (wel eerst op de wereld schoppen...) en de eigenaren doen datgene wat zij denken dat goed is. Het diertje loslaten in 'de natuur' (kan hij lekker doen wat hij zelf wil, prachtig toch?) of dumpen bij een boerderij (want die mensen hebben er wel verstand van)

Zo is ongeveer mijn invulling van dit verhaal ;-(. Yvonne, bedankt dat jij de rotzooi achter hun kont opruimt!

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:01

sassefras schreef:
tuurlijk kind, geef dat konijn een bak eten of kieper hem weer naar buiten, maar ga hier niet zitten kleppen zolang je niet zeker weet hoe of wat

kijk lekker wat je doet, en nee dyslectisch ben ik niet zover ik weet

sas met de dichtste buurboer op een kilometer of zes

Wat leuk dat mensen altijd zo aardig reageren op iemand die alleen maar probeert te helpen, ook al is het konijntje " verdwaald" dan is het nog een goede zaak dat Yvonne hem opvangt.
En geloof me, als dat konijntje echt verdwaald was en van een lief klein jongetje/meisje is dan zal waarschijnlijk heel friesland op zn kop staan, of zouden jou kinderen niet heel nld bij elkaar schreeuwen??

Kom op zeg!

Fab met de dichtse buur op nog geen halve meter!

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:45

ik dacht toch echt dat mijn eerste reactie aardig bedoeld was, als je daarna voor dyslect uitgemaakt wordt, wat al helemaal een banketstaaf opmerking is die nergens op slaat.

ja dan wordt ik narrig, maar goed dat is blijkbaar de standaart boktsensuur tegenwoordig

sas

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 13:06

Volgens mij stond er ook nog wat onder...?
Tussen twee *sterretjes* ofzo...? en een clown smiley enzo...?
Het is ook maar net hoe je het één en ander op wìlt vatten hoor...
'k weet niet hoor...
En op pagina 1 heb ik aak al een paar keer verteld hoe het zat en dan kom jij nòg weer met zo'n reactie waar ik niks mee kan...

Bij mij en al mijn kennissen ontsnappen er trouwens ook niet 'te pas en onpas' konijnen. Nog nooit gehoord, en dan zou het wel heel toevallig zij als ze allemaal hier heen zouden lopen...
Daar geloof ik niet in, sorry.

Gezellig hier trouwens...

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:37

grrr mijn haren gaan recht overeind staan als ik dit soort dingen lees
Wat een mensen heb je toch op deze wereld...
Maar goed dat de nijn nu een fijn thuis heeft bij jou

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:07

jeetje zielig zeg, maar fijn dat jij het diertje weer helemaal opgelapt hebt!! bij ons zijn het altijd katten die het erf oplopen. ook zijn hier geen huizen in de omtrek en zijn deze katten gewoon uit de auto getrapt! kwaad word ik erom, want ik zou ze allemaal wel mee willen nemen maar ik heb er al zoveel, ouders en zus ook!! bijelkaar hebben we al 19 katten die van de straat komen!!! ik bel weleens de dierenambulance maar dan moet je een bepaald bedrag betalen en dan is het voor 1 keer niet zo erg maar als er elke week een kat word gedropt dan word het een beetje erg duur voor me. gister kwam er weer een grijs/ wit katje..erg lief, maar had een wond bij zijn oor en miauwde al klagend...het ging me echt aan het hart...wat moet ik daarmee?? wellicht wil er iemand nog een kat? ze komen hier echt aan de lopende band, maar ik kan ze dus echt niet allemaal houden...die 19 anderen blijven maar de rest moet ik echt laten lopen...anders jagen ze onze eigen katten weer weg

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:22

Ik ga mee met Rosita's analyse. Helaas zijn er nog veel ergere plekken om aan een konijntje te komen dan een gelegenheidsnestje o.i.d, zoals de markten. M'n vader is hier geweest om flesjes e.d te kopen en zei mij al dat ik er nooit naartoe moest gaan...het schijnt heel erg te zijn, dieren in bakken bovenop elkaar. Mensen kopen daar voor 5 euro een konijntje en de week daarop maar weer een nieuwe omdat de vorige doodgegaan is. Dit soort markten voor dieren moeten m.i echt verboden worden (ook voor paarden).
Verbied broodfokkerij en verkoop in de dierenwinkels (want ook dat is bijna altijd een impulsieve aankoop met veel te weinig voorlichting) en geef de fokkers van raszuivere dieren de kans om de rassen in stand te houden. Deze moeten dan wel ook volgens richtlijnen fokken, zoals voldoende voorlichting geven bij een aankoop en goede huisvesting (geen afmetingen van hokken van 40 bij 40 ofzo ). Zo daalt het aantal konijnen dat gefokt wordt in NL, minder impulsieve aankopen, en minder afwijkingen en ziekten. Ik denk dat dit een behoorlijke stap in de richting zou zijn voor het opvangprobleem.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:32

Inderdaad, en de prijzen omhoog van konijnen; paspoort erbij, chip erin, zodat je altijd uit kan zoeken wie de eigenaar was. Moet ook gelden voor katten. Het is ècht een probleem, al wordt dat door sommigen niet serieus genomen...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:40

Dat bedoel ik inderdaad precies. Voor katten geldt inderdaad hetzelfde. Al een hele stap in de richting om het steriliseren en castreren goedkoper te maken bij de da op bepaalde inloopdagen. Verkoop van inheemse (of buitenlandse in elk geval) vind ik ook belachelijk, ineens in de knaagdierenopvang allemaal degoe's e.d omdat die helemaal niet in een kooi in de huiskamer gehouden kunnen worden

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:12

Ik heb hier ook een konijn in een hok zitten(inmiddels alweer een jaar) die we gevonden hadden. We hadden wat rondgevraagd maar nergens iemand die een konijn kwijt was. dusja die kon er ook wel bij.
heeft ook al 1 nestje gehad krijgt van het voorjaar de tweede. maar had ik even mazzel dat het het ras was die ik hier allemaal heb. ook blauwoogpool konijn dusjah. En ze heeft ook al meegedaan aan keuringen een 3e prijs voor haar en de 1e voor haar dochter.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 23:05

Ik had inderdaad al een blauwoog pool uit het asiel, en nu een tweede blauwoog pool...
Wat mij betreft hoef je er niet mee te fokken, want er zijn dus al teveel, dat blijkt nu wel weer. Bunnybin en de asiels zit alweer overvol met lieve nijntjes, zucht...

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:07

vand e zomer kwam er op straat ook een konijn naar mn stalbaas toe lopen.

hij dat beest mee genomen, en ik moet er nu voor zorgen aangezien niemand het deed.

nouw ik weet wel waarom mensen dit konijn hadden gedumpt, je kan hem amper normaal te eten geven of je wordt gebeten. hij valt echt aan en blijft in je hand hangen.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 23:12

Haha, dat asiel konijn van mij is ook zo; traumatische jeugd gehad denk ik dan maar... Ik heb met opzet toen naar de meest valse en moeilijkst te plaatsen konijn gevraagd (ik knuffel er toch niet mee).Ik hoefde niet eens wat te betalen en kon haar zomaar meenemen hihi. Deze nieuwe is veel liever.