Iemand nog een schaap nodig? Anders belandt ie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:58

Ik denk niet dat het zo ernstig is, want hij gedraagt zich verder gewoon gezond

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 12:53

Pfft dit is echt vervelend
De DA wil hem niet in laten slapen.. omdat het verder een gezond dier is, echt dom! Anders gaat hij toch naar de slacht!
Ze zeggen dat de schurft te genezen is, dus maken ze hem niet af......
Maar nu zitten wij wel met hem. We hebben geen plaats, en de boer waar die nu staat, daar moet hij ook écht weg!
Er zit straks niks anders op om hem terug te zetten waar ik hem vandaan had.. Waar die alsnog zal verdrogen van de dorst. Ik kan hem dan wel water brengen, maar de kans is klein dat ik hem vindt. De dijk waar hij stond is kilometers lang en nog breed ook..

We weten echt niet wat we moeten doen..

En trouwens.. gisteren had de DA een ander verhaal. Dat hij dus maar ingeslapen moest worden. We gaan vandaag nog eens er naar toe, kijken wat ze te zeggen hebben.

Desiree

Re: Iemand nog een schaap nodig? Anders belandt ie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:04

kun je het asiel niet eens bellen of die geen opvang weten voor het schaap?

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 13:11

Nee, zij kunne hem niet aannemen omdat hij dus hoogstwaarschijnlijk een heel besmettelijke soort schurft heeft. Dan kunnen ze geen andere schapen meer aannemen..

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:26

Als je nu eerst eens iets aan die schurft doet en hem dan weer aanbied; tis maar een ideetje hoor... Tot die tijd zet je hem ergens aan het spit op een braakliggend tereintje ergens... Alles beter dan in de shoarma, toch? Als hij genezen is kan je hem wel weer op een weitje zetten bij iemand die lammeren wil.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 14:25

We hebben hem al iets er tegen gegeven.
En ergens neerzetten aan een spit is ook niet handig en lang zo makkelijk niet. Hier lopen ongelovelijk veel honden los, en bovendien draait hij zich helemaal in..
We hadden hemop die manier al in onze tuin gezet, maardta wil dus ook niet.
Natuurlijk is alles beter dan in de shoarma, maar het is nog best moeilijk om een geschikte plek te vinden.

We hadden eerst onder ons afdakje ook al een zo'n stevig mogelijke omheining geprobeerd te maken. Maar hij heeft zo'n jeuk dat echt álles in puin oip de grond lag. Zo'n schaap is nog best sterk
Opzich is er dus genoeg gras hier in de buurt. Maar helaas ook veel honden.. (Mijn eigen hondje viel hem al aan.. en die past er 3 keer in..)

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 14:27

Maar het schijnt dus dat deze schurft vanzelf over moet gaan als hij apart wordt gezet van andereschapen. We hebben hem wel iets gegeven tegen van alles en nog wat, maar volgens de boer helpt dat niet tegen deze soort van schurft. Het hoort vanzelf over te gaan, en soms gaan schapen er dood aan, maar dat lijtk bij deze niet het geval..
(Straks blijkt die gewoon last van vlooitjes te hebben.. )

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:35

Lastige situatie... Sterkte.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:39

kan je hem niet beter scheren, ergens op stal zetten (er moet toch wel íets te verzinnen zijn als onderkomen??), en behandelen?
slacht klinkt zo dramatisch.. ik hoop echt dat je er een plek voor vind.
maar jammer dat het een ram is, als je die wilt houden voor de hobby moet je m ongeveer wel castreren.
waar in friesland ligt lemmer eigenlijk, welke hoek?

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 15:57

Het ligt links onderin Frielsand. Aan het ijsselmeer zeg maar (daar heb ik het rammetje ook gevonden).
Ik weet dat slacht dramatisch klinkt.. ik vind het ook niet leuk. Maar bedenk wel dat hij anders ook geslacht zou zijn, eerder dit jaar al. Dat gebeurd eigenlijk met alle rammetjes die geboren worden.
Kón ik hem maar ergens op stal zetten, nergens is een plaats voor hem. Ik ben druk bezig met zoeken, maar kan niets vinden.
Ik hoop dat iemand op bokt hem een plaatsje kan bieden, er zijn er dacht ik zat met een boerderij

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:07

weet ik ja dat hij al wel naar de slacht zou zijn gegaan.
maar als je er 1 apart hebt dan is het toch wel zieliger ofzo, vind ik dan.
ik hoop echt dat je er iemand voor vind, het is voor ons vrij ver weg ik weet ook niet of mijn schoonouders hem zouden nemen het is een ram he..
maar als het nou bij hun in de buurt was ofzo, maar is het niet

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:43

Het probleem is opgelost.. Hij wordt morgen ingeslapen.. Alles beter dan de slacht waar hij anders naartoe gegaan zou zijn. Dat is ook zo'n gestress vaak voor zo'n beestje.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:42

oke dan moet het maar zo he..
sterkte ermee morgen... (wel zielig hoor..)

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:50

Tja het is wel sneu.. Maar hij heeft het zo nog altijd beter gehad als anders, zo denk ik dan maar

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:48

Ik woon vlak bij Lemmer en denk ook wel te weten waar jij hem gevonden hebt, maar daar zouden toch wel schapenboeren zitten? Dat niemand die schat mist he
Jammer dat die morgen ingeslapen word, ooh dat ik op boerderij woonde dan had ik m op gehaald

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:53

Tja, we hebben het al bij de politie ingelicht, en in de krant laten zetten..
Ach, het is een rammetje.. krijgen ze zoveel van elk jaar.. De rest van de rammetjes zijn al geslacht voor de rammadan of hoe je het ook schrijft. De eigenaar heeft waarschijnlijk nooit doorgehad dat hij hem had.. Omdat hij ook geen oormerken had enz.

Tis walgelijk maar zo gaat het nu eenmaal bij dieren voor consumptie..

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:56

onee! Wil niemand hier een schaap hebben? oow.. dat vind ik echt erg... Wij hebben helaas geen plek, anders had ik hem persoonlijk opgehaald...

Emytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:05

Vind het raar dat de politie jullie opgescheept laten met een schaap, terwijl hij én niet van jullie is én jullie er geen plaats voor hebben.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 22:01

Ja ik vind het ook erg raar. We hebben intussen wel de kosten van een dure spuit tegen allerlei parasieten betaald, en als ik me niet vergis ook nog een ontwormingstablet. En daar gaan ook de kosten van het spuitje bijkomen, behoorlijk prijzig..
Natuurlijk heb ik het wel over voor het beestje maar hij is dus niet van ons..

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 11:13

Hij is gisteren ingeslapen. Hij had toch wel erg last van schurft, hij had zich aan de achterkant helemaal kaal geschuurd..

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:28

Heh wat een narigheid... Misschien is het dan wel beter voor um als hij er zo last van had... erg jammer!