Nicky_Ray schreef:Ow de ene is z'n gewone halsband om hem vast te houden en de andere is van de onzichtbare omheining. Dan komt hij niet op de weg.!
Ik ben dus niet de enige die dit voor zijn honden gebruikt. Wij hebben 2 bouviers en toen wij er nog maar 1tje hadden, liep zij ook wel eens weg. Met het gevolg dat we haar eens terug moesten KOPEN uit het dierenasiel. Ze was namelijk naar dorp gelopen (3,5 km verder op) al denken wij dat ze mee genomen is daar naar toe en liep tussen de spelende kinderen. De dierenambulance is haar toen op komen halen. Dus moesten wij haar terug kopen voor 25 gulden.
En nu hebben we er 2. Ze zijn samen ook eens op stap gegaan, maar toen al richting het asiel gegaan. Dus zaten ze daar samen in de kennel. Toen hebben we daarna ook zo'n systeem aangeschaft en het werkt meesterlijk. Alleen is de draad nu kapot, dus zouden ze er wel overheen kunnen gaan, maar ze doen het echt niet!
Leuke honden trouwens van jullie. Ik wilde vroeger ook eens een dober, maar dat mocht niet van mijn vader, want hij zei dat ze vaak maar 1 baas hebben, en dat is bij ons niet handig. Dus hebben we maar voor de bouvier gekozen!