Dobers op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:03

@ moos; met de katten komt vanzelf wel.
Darko keek er vanaf het begin af aan niet naar om, na een tijdje wou hij er mee spelen dus je weet wel met die voorpoten pats boven op de katten

Sinds dien hebben de katten het er niet meer zo op, hij loopt er met een boog omheen, en de katten of ze knuffelen hem of ze geven hem zonder reden een knal

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 16:24

Hij gaat er wel achteraan als hij de kans krijgt, maar soms laat ie ze wel lopen. Best raar. Hij luistert ook absoluut niet meer als ie ze gezien heeft, hij is dan vaak helemaal in trance.

Nicky_Ray

Re: Dobers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:16

Wij hebben ook een dober!
Wij hebben hem binnen gekregen id de zwerfdierenopvang ongeveer 2 jaar geleden, hij was toen nog geen jaar. Hij was redelijk fals en zou ingeslapen worden als we hem niet gehouden hadden. Hij is nu erg lief, maar alleen tegen ons, niet tegen vreemden. We hebben hem in de schuur en voornamelijk als waakhond, we hebben 4 jacks binnen en 10 katten en hij is gewoon te druk voor binnen en vangt achter de katten aan. De jacks hebben hem al een aantal keer aangevallen dat ze hem bijna vermoord hadden, dat zou je eigenlijk niet verwachten van zo'n hond, hij doet gewoon niets terug! Nu is dat gelukkig over, wegens het overlijden van een van de jacks.

Nu ik die foto's zo zie van die dobers binnen op de bank enzo vind ik het toch wel sneu voor hem, hij zou ook graag binnen willen, maar dat gaat echt niet. Hij heeft wel een eigen bank in de schuur waar hij op slaapt en 's avond stoppen we hem ook ff in onder een deken.

Hij heet trouwens Eddie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moosje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 15:26

Ook n mooierd!
Het valt me alleen op dat hij 2 halsbanden om heeft, wat is daar de reden van?

Groetjes Monique

P.s. Die foto in de mand is leuk!

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:32

Ow de ene is z'n gewone halsband om hem vast te houden en de andere is van de onzichtbare omheining. Dan komt hij niet op de weg, want hij houd wel van achter mensen aan rennen en ze bangmaken. Met die halsband krijgt hij een piepje en als hij verder gaat een schok, dat ik mij kan herinneren heeft hij nog maar een paar keer een schok gehad in die 2 jaar, het is een onwijze schijterd!

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:44

Bij mijn oude huis was er ook een dobber met zown schokband.
Elke keer als die ging blaffen ofzo kreeg die een schok, hij leefde geloof k buiten bij een niet zon drukke weg.

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:58

ja dat is een antiblafband, die bestaan ook, maar deze is puur en alleen voor het weglopen, hij kan dus gewoon blaffen

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:02

aa wat een lieverd
Darko rolt zijn eigen ook altijd zo op in een mand. Hij ligt zelden helemaal languit.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:14

Wat een knapperd! Jammer dat hij niet binnen kan zeg! Want dobers zijn echt sociaal, en dan nog socialer... (denk ik)

Maar ja... die katten en andere hondjes he...

Hij zal vast heel blij zijn dat hij bij jullie een huisje heeft! Ik vind het zo erg dat mensen vaak al een reactie klaar hebben bij het woord 'dobermann' alleen al... terwijl ze zo geweldig zijn

nog maar een foto van onze lieve cicero:

Hier is hij aan het sabbelen op zijn deken... doet die van jullie dat ook?
Afbeelding

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:43

Nee, maar wel op knuffels en touwen

Afbeelding

Afbeelding

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:02

Oooooh how cute!

Die van ons heeft ook een knuffel! Een knalroze hond! Gekregen bij geld storten tegen dierenleed, dus toen ik een pakje kreeg had ik dat niet verwacht... Maar cicero was er blij mee, leek alsof hij er op wachtte! Hij sleept zijn hond overal mee naar toe..

Die van jullie volgens mij ook, want zag bij een andere foto ook al zijn knuffel liggen

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:13

Nicky_Ray schreef:
Ow de ene is z'n gewone halsband om hem vast te houden en de andere is van de onzichtbare omheining. Dan komt hij niet op de weg.!

Ik ben dus niet de enige die dit voor zijn honden gebruikt. Wij hebben 2 bouviers en toen wij er nog maar 1tje hadden, liep zij ook wel eens weg. Met het gevolg dat we haar eens terug moesten KOPEN uit het dierenasiel. Ze was namelijk naar dorp gelopen (3,5 km verder op) al denken wij dat ze mee genomen is daar naar toe en liep tussen de spelende kinderen. De dierenambulance is haar toen op komen halen. Dus moesten wij haar terug kopen voor 25 gulden.
En nu hebben we er 2. Ze zijn samen ook eens op stap gegaan, maar toen al richting het asiel gegaan. Dus zaten ze daar samen in de kennel. Toen hebben we daarna ook zo'n systeem aangeschaft en het werkt meesterlijk. Alleen is de draad nu kapot, dus zouden ze er wel overheen kunnen gaan, maar ze doen het echt niet!

Leuke honden trouwens van jullie. Ik wilde vroeger ook eens een dober, maar dat mocht niet van mijn vader, want hij zei dat ze vaak maar 1 baas hebben, en dat is bij ons niet handig. Dus hebben we maar voor de bouvier gekozen!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:20

Ik vind ze al jaren geweldig! Mijn vriendin had er 5 en door haar ben ik al jaren weg van deze honden.

Destijds overleed onze boerderijhond en mijn man en ik mochten een nieuwe hond uitzoeken omdat wij later op de boerderij zouden komen...Mijn man wilde graag een dalmatiër en ik een dobermann.

Uiteindelijk werd het labrador

We wilden al een langere tijd een 2e hond erbij en hebben bij diverse honden gekeken ook bij dobermann`s. Helaas konden we geen geschikte kandidaat vinden (we zochten meer naar een hond die herplaatst kon worden dan naar een pup)...Het werd uiteindelijk een stabij x herder...

Je weet nooit wat de toekomst brengt, maar als deze 2 honden er niet meer zijn over een paar jaar komt er zeker een doberman..

(dit zijn overigens mijn eigen foto`s met de dobermann van een kennis)

Afbeelding

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:19

[quote="Marjo82"]
Hier is hij aan het sabbelen op zijn deken... doet die van jullie dat ook?

Ja op dekens, knuffels touwen en alles
Alleen meestal worden ze kapot getrokken, vooral de touwen.

Wat vinden jullie eigenlijk mooier?
Dobers met hangoren of gecoupeerde oren?

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:25

Hihi, ik gecoupeerd natuurlijk!

Maar ja, het is wel echt zielig, en ik vind het ook wel goed aan de ene kant dat het verboden is nu. En dat je ook geen shows meer mag doen, en geen examens... Want je moet ergens beginnen, anders worden ze toch nog ergens met een aardappelschilmesje gecoupeerd...

Maar, het erge vind ik wel dat je officieel ook niet mag trainen!
Wij trainen gelukkig wel

Waar irriteren jullie je aan bij jullie dober?

Onze hond heeft 1 irritant trekje; als hij straf krijgt, de hele tijd irritant gaan zitten gapen. En iedere keer als je hem daarna weer aankijkt, ook gapen... Ooooh dat is echt irritant!

Gelukkig ijsbeert onze hond niet...

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:46

@tanja: gecoupeerde oren zijn wel mooier,maar ach.

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:07

Ik vind hangoren mooier, dan lijken ze liever!

En ik irriteer me eraan dat hij voor het raam gaat staan blaffen als wij eten en hij ons dus ziet eten en ook wil . Verder springt hij steeds tegen je aan, omdat hij wil spelen. Dat is wat minder als je nette kleren aan hebt

Spruit_Elf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:13

ik wil ook een doberman

vind het prachtige honden met een geweldige uitstraling!

*jaloers op jullie*

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:57

Ik vind het mooie honden, maar dan wel met flapoortjes. Met rechtopstaande oren vind ik het maar griezels

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:57

Hihi zijn het ook !

En dat vind ik nou juist zo mooi... Zo'n stoere look, en dan zo'n watje! Meneer is bang voor water, dan staat hij te beven als een rietje... En verder ook voor roltrappen... Liep vorige keer de bijenkorf in, wist niet dat hij bang was... iedereen kijkt "oh wat een gevaarlijk beest", hij ziet die roltrap... schrikt....en.... scoobiedoobiedooo springt in mijn armen! Nee echt waar, hij springt altijd omhoog, klampt zich met zijn voorpoten aan je middel vast en kijkt je aan: baas laat me alsjeblieeeeeft niet daar langs gaan!

Moosje; heb je nou al foto's???? Heb dobermannrescue gelezen, en klonk als een geweldig beest ... Maar ja, wil wel foto's natuurlijk

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:59

Ook wij hebben een dobie, echt fantastische honden. Ik heb massa's foto's, en ik moet eigelijk dringend weer eens gaan updaten, lang geleden dat ik nog foto's genomen heb, mss morgen eens. Hier volgen er alvast een paar, hij wordt dit jaar drie en zn naam is Zoltan

Hier een foto samen met een van zn vriendjes, hij is opmerkelijk kleiner
Afbeelding

Afbeelding springen kan ie ook (lijkt net een vleermuis)

Afbeelding zot zijn doet geen zeer, gelukkig maar

Afbeelding

Afbeelding af en toe eens een rustpauze, lekker relax

Afbeelding op wandeling van de hondenschool

Afbeelding boswandelingen vind hij ook leuk, krijg je leuke effecten op de foto

Afbeelding Uiteindelijk kan hij toch nog normaal doen

Afbeelding Mooie zee foto, ik en men dobbie
*o/*

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:01

Marjo82 schreef:
Hihi zijn het ook !

En dat vind ik nou juist zo mooi... Zo'n stoere look, en dan zo'n watje! Meneer is bang voor water, dan staat hij te beven als een rietje... En verder ook voor roltrappen... Liep vorige keer de bijenkorf in, wist niet dat hij bang was... iedereen kijkt "oh wat een gevaarlijk beest", hij ziet die roltrap... schrikt....en.... scoobiedoobiedooo springt in mijn armen! Nee echt waar, hij springt altijd omhoog, klampt zich met zijn voorpoten aan je middel vast en kijkt je aan: baas laat me alsjeblieeeeeft niet daar langs gaan!

Moosje; heb je nou al foto's???? Heb dobermannrescue gelezen, en klonk als een geweldig beest ... Maar ja, wil wel foto's natuurlijk

Haha herken ik helemaal, ze zijn idd niet zo stoer als ze eruit zien. Ik heb dus ook al van die genante dingen meegemaakt.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 19:19

Hier zijn ze dan eindelijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog n paar mooiere foto's inmiddels, maar die moet ik nog even op t net zetten, zodat ik ze hier kan plaatsen.
Zoals je ziet is in bomen hangen 1 van zijn favoriete bezigheden.
Ik heb ook nog filmpjes, maar die krijg ik er niet op. Wil iemand dat voor me doen?

XXX Mo

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:48

ah schattige foto's hoor, vooral als hij daar zo in die armen ligt. Nuja ze zijn allemaal hetzelfde denk ik.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:06

Gooi die bal nou!

Afbeelding

Kom je nog of blijf je daar?

Afbeelding

Nou, kom op joh! Ik blijf hier niet de hele dag staan wachten!

Afbeelding

Mag ik dan nu mijn bal?

Afbeelding Vind ik zelf een erg mooie foto!

Nou schiet op, geef die bal nou maar!

Afbeelding

Koekje, koekje, koekje???

Afbeelding

Toe?
Afbeelding

En nog ffies poseren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze weer!