help!! hij eet bijna niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chichiba

Re: help!! hij eet bijna niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:54

Op 2 januari had ze een berichtje over olifandstanden...
Toen zei ik meteen ga aub naar de dierenarts omdat veel nijnen naast scheve tanden ook kiezen hebben die niet goed slijten...Ook vaak als gevolg van...Toen heeft ze ze laten knippen bij de dierenwinkel...Terwijl ze het beter bij de dierenarts had kunnen doen zodat ook nijn's kiezen nagekeken konden worden.

Nu lijkt het er toch op dat zijn kiezen het zijn...en lijd het diertje vreselijk...Waarschijnlijk (als hij idd niet eet) is ze al veel te laat en lijd hij nu een hongerdood...Zeker als het nog langer duurt...

Ga aub nu nog naar de dierenarts...

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:28

Mag duidelijk geen geld kosten !!!!. NEEM DAN OOK GEEN DIER !!!!!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:47

jezus blokje!!
Jij bent geen dier waard!!! als je je dier zo laat lijden pb me je telefoon nr even, dan zal ik met je ouder bellen rn vertellen wat je nijn nodig heeft, want het zijn idd de kiezen en het hoeft niet zoveel te kosten, meestal zo rond de €50 euro

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:48

lijkt soms wel of jij alleen medelijden hier op bokt wil terwijl je konijn zit dood te gaan!

Utrolig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:56

blokje schreef:
waarom hoord dit hier niet is toch beestenboel??
en ik zelf kan dat van de kiezen niet zien???
dankje, ik denk als het zijn kiezen zijn hem maar laat inslaapen..
want om hem dan nog te laten helpen enzo. en als je dan hoord van zijn maagje...
dankje bokkers..

iedereen met meer info mag reageren hoor.. hoor alles graag aan.

Dat van zijn kiezen kun jij inderdaad niet zien, kan de da ook alleen maar met een otoscoop.

En ik dachtdat die konijn je alles was, en dan heb je zo'n kleine ingreep er niet voor over??? >;)
De kiezen worden gewoon gevijt onder een roesje, oké dit brengt enige risico mee voor een konijn maar hij is je alles toch??

By the way, ik moet ook mijn brood verdienen!!

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:37

Sjonge bokkers maak jullie niet zo druk.. echt bokt weer..

Blokje gaat zo snel mogelijk naar de DA, en het konijn heeft brood gegeten dus zal echt niet verhongeren

Er staat nergens dat Blokje die *kleine ingreep* niet wilt gaan doen.

Met mijn konijn is het trouwens ook een tijdje heel slecht gegaan. Hij had voor olifantstanden die naar binnen krulden.. Erg lastig om te knippen maar toch gelukt. Als door een wonder slijten zijn tandjes nu weer vanzelf Alleen wel wat raar, want ze staan allebeide van elkaar iets af.

Zijn vacht kon hij eerder ook niet goed schoonmaken, dat gaat allemaal ook weer pima

Als een konijn doorgroeiende kiezen heeft, kun je hem maar beter in laten slapen ja.. Op zondag zal je niet zo snel bij de DA terechtkomen, maandag zijn we vroeg uit van school, zou ik er meteen heen gaan!

@ xox: Ik ben het er niet mee eens dat een paardengebit op een konijnengebit lijkt. Paardentanden groeien niet door. terwijl konijnentanden wel altijd doorgroeien! Dat paardentanden af en toe een vijlbeurd nodig hebben is meestal bij oudere paarden, omdat hun tanden afslijten en daardoor haken onstaan. Dus als je heel vaak vijlt, oud je idd een heel dun tandje over ja
Knaagdiertanden houd je niet alleen kort met hooi. Die biksbrokjes zijn al wat beter, maar als je konijn een knaagsteen gbebruikt, is dit nog veel beter!

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:47

Als een konijn doorgroeiende kiezen heeft, kun je hem maar beter in laten slapen ja.. (Zo schreef Marloez)

Nou bovenstaande moet je dan maar eens komen verantwoorden bij de faculteit Diergeneeskunde, want ik heb dat toch daar heel anders geleerd !.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:11

Hoe heb je het daar dan geleerd?

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:16

Ik ben het er niet mee eens dat een paardengebit op een konijnengebit lijkt. Paardentanden groeien niet door..

Het is wel degelijk zo dat ze op elkaar lijken..paarden tanden groeien ook door ..omdat paarden tegenwoordig fijn hooi krijgen en biks..en niet lekker aan een boomschors en zulke dingen kunnen knauwen..slijten deze vaak ook niet genoeg af waardoor je haken kan krijgen..EN DIT IS NIET ALLEEN BIJ OUDERE PAARDEN!!
Kan je hem niet beter NU dood tegen de muur gooien..zodat je hem de pijnlijke zondag kan besparen??..omdat je 'pas' maandag naar de dierenarts zou kunnen??
Haken geeft geen goede reden om een dier in te laten slapen..mijn nijn heeft 3 jaar een leuk leven gehad met 1x in de maand haken knippen..zonder verdoving.
Als je een dier neemt..is dit diertje afhankelijk van jou!! zorg er dan ook goed voor!!

BabsieJana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:20

en ben je al bij de dierenarts geweest?
gelukkig heeft ie iets gegeten en drinkt ie wel ?
x tamara

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:22

keetieee schreef:
Het is wel degelijk zo dat ze op elkaar lijken..paarden tanden groeien ook door ..omdat paarden tegenwoordig fijn hooi krijgen en biks..en niet lekker aan een boomschors en zulke dingen kunnen knauwen..slijten deze vaak ook niet genoeg af waardoor je haken kan krijgen..EN DIT IS NIET ALLEEN BIJ OUDERE PAARDEN!!

wow.. ik had gezegt, MEESTAL bij oudere paarden. Natuurlijk komt het ook bij jongere paarden voor. Mijn paard had het toen ze 8 was ook al.

Paardentanden groeien niet door. Je ziet soms ook hele oude paarden, die geen tanden meer hebben. Als ze altijd door zouden groeien zou dat niet zo zijn
Bovendien kun je aan een paardengebit zien hoe oud een paard is. Door de slijtage Als de tanden altijd doorgroeien zouden dan bleven de tanden "vers" en zouden ze altijd het zelfde zijn. Maar tanden veranderen naarmate paarden ouder worden!

Doordat de tanden slijten, van het kauwen,onstaan er (meestal achterop de kiezen) haken

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:24

En een konijn tegen de muur gooien lijkt me ook geen goed plan..Stel als ie niet meteen dood is na de klap, en die kans is groot, dan lijdt die nog meer..

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:31

er is ook zoiets als een wortel zonder de wortel is er niks om te groeien ..maar zolang de wortel er is blijven de kiezen groeien tot een jaar of 25.. De buitenkant van de paardentand is het hardst. Die slijten minder dan de binnenkant. Na een tijdje slijt het binnenste van de tand af. De zijkant groeit door en kan vlijmscherp worden. Dit wordtdan een haak.. Dit blijft maar doorgroeien. En wordt uiteindelijk vlijmscherp en kan heel erg pijn gaan doen.
De voortanden groeien ook door..vooral de stand van de tanden/gebit zegt iets over de leefdtijd..

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:37

Haha ja je hebt helemaal gelijk
Stom van me
sorry mijn fout

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:00

geeftnie kan gebeuren

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 08:48

er word hier veel te simpel gedacht over het leven van dat arme konijntje...

blokje laat weer eens wat van je horen?

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:11

GA AUB naar de DA
het duurt niet lang meer voordat je konijn dood is
je laat hem lijden

laat nou aub iets van je horen
gr nienke

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:27

Ik hoop dat ze nu bij de dierenarts zit. Al is dat maar een kleine kans.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:38

helemaal mee eens

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:33

ben je al bij de dierenarts geweest?
hoe gaat het nu met je knijn?

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:08

ben ik ook heel benieuwd naar

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:17

Ik ben ook erg benieuwd....

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:58

Marloez schreef:
Sjonge bokkers maak jullie niet zo druk.. echt bokt weer..

Blokje gaat zo snel mogelijk naar de DA, en het konijn heeft brood gegeten dus zal echt niet verhongeren

Er staat nergens dat Blokje die *kleine ingreep* niet wilt gaan doen.

Met mijn konijn is het trouwens ook een tijdje heel slecht gegaan. Hij had voor olifantstanden die naar binnen krulden.. Erg lastig om te knippen maar toch gelukt. Als door een wonder slijten zijn tandjes nu weer vanzelf Alleen wel wat raar, want ze staan allebeide van elkaar iets af.

Zijn vacht kon hij eerder ook niet goed schoonmaken, dat gaat allemaal ook weer pima

Als een konijn doorgroeiende kiezen heeft, kun je hem maar beter in laten slapen ja.. Op zondag zal je niet zo snel bij de DA terechtkomen, maandag zijn we vroeg uit van school, zou ik er meteen heen gaan!

@ xox: Ik ben het er niet mee eens dat een paardengebit op een konijnengebit lijkt. Paardentanden groeien niet door. terwijl konijnentanden wel altijd doorgroeien! Dat paardentanden af en toe een vijlbeurd nodig hebben is meestal bij oudere paarden, omdat hun tanden afslijten en daardoor haken onstaan. Dus als je heel vaak vijlt, oud je idd een heel dun tandje over ja
Knaagdiertanden houd je niet alleen kort met hooi. Die biksbrokjes zijn al wat beter, maar als je konijn een knaagsteen gbebruikt, is dit nog veel beter!

Zal ik het als DA assistente wel verkeerd hebben geleerd en mijn DA ook. Paarden tanden moeten ook regelmatig worden gevijld, Die van mijn merrie moeten zelfs elk half jaar anders krijgt ze haken. Oorzaak: ze eet alleen muesli doordat ze chronisch hoefbevangen is en daardoor niet meer zo goed kauwt. Dus hetzelfde als bij een konijn die niet de juiste voeding tot zijn beschikking heeft. Ik heb ook niet gezegt dat ze precies hetzelfde gebit hebben maar dat het vergelijkbaar is.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:43

Xox.. als je even verder had gelezen zie je dat ik idd fout zat, en dat heb ik allang toegegeven..

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:59

Ben benieuwd hoe dit hier gaat aflopen.
Hoop dat ze inmiddels naar de DA is geweest.