baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:25

Farouche schreef:
Wat een gezeur zeg.. er zijn zelf speciale dingen voor puppy's ze houden er best wel rekening mee en als zo'n hond het niet leuk vind werkt ie zo niet meer mee..

je vergeet dat dit ras (friese stabij) een grote will to please heeft, dus alles zal doen voor de baas. Ook al kan het dier niet meer, of heeft ie er geen plezier in, als de baas het wil, gaan ze gewoon door.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:28

Farouche schreef:
Wat een gezeur zeg.. er zijn zelf speciale dingen voor puppy's ze houden er best wel rekening mee en als zo'n hond het niet leuk vind werkt ie zo niet meer mee..

Er bestaan inderdaad speciale puppy behendigheids cursussen (ik heb ze zelf gegeven) maar daar wordt absoluut niet gesprongen.
Daar gaat de pup een keer door de tunnel en loopt hij een keer over een plankje. Meer niet.

Springen, A schutting, wip en kattenloop doe je niet voordat de hond volwassen is. Bij het ene ras is dat met een jaar voor de andere soms pas met tweeenhalf jaar.

Er zijn helaas heel veel "zwarte" verenigingen en hondenscholen die zomaar wat aankloten en helemaal geen verstand hebben van agility en van honden. Als je zelf geen ervaring hebt kun je dat niet altijd weten maar iedereen die een hond heeft zou toch moeten weten dat je een hond niet laat springen voordat hij/zij volwassen is.

Er zijn zelfs hondenscholen die een gezondheidsonderzoek (inclusief rontgenfoto's) eisen voordat de hond mag deelnemen aan een cursus.
De gevaren voor een hond die bijvoorbeeld al hd heeft zijn natuurlijk behoorlijk.
Ook te dikke honden worden meestal niet toegelaten.
Alles in het belang van de honden zelf.

Hier wordt gewoon nergens naar gekeken en het is de hond die er zeker te weten op latere leeftijd last van gaat krijgen.

Ben benieuw hoe je zou reageren als iemand hier op bokt zou zetten dat hij een onderlinge springwedstrijd met zijn tweejarige had gereden? Dat komt namelijk op hetzelfde neer.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:29

miekelover schreef:
ik zeg toch. Kom gezellig een dagje langs op school. Pak een stoel neem een bakje koffie

Nou ik ben inmiddels wel benieuwd welke hondenclub dit is en wie je instructeur/instructrice is.

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:29

1 ; zijn jullie op die open dag geweest ?
2 ; kennen jullie het hondje dan ?
3 ; kennenjullie die trainer dan ?

NEE , dus begin niet zo !
jullie kijken en beslissen al veel te snel over iemand voordat je die kent en je amper kijkt naar je eigen fouten !
dus doe dat eerst

en JA ik was er wel op die open dag en al die honden hadden er plezeier in !
en waren dol enthousiast

en nog iets ; veel mensen doen ook al dingen met hun puppy en dat is dan weer wel goed:S

pff bokt toch ook af en toe !

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:30

ThePast03 schreef:
Farouche schreef:

Er bestaan inderdaad speciale puppy behendigheids cursussen (ik heb ze zelf gegeven) maar daar wordt absoluut niet gesprongen.
Daar gaat de pup een keer door de tunnel en loopt hij een keer over een plankje. Meer niet.

Springen, A schutting, wip en kattenloop doe je niet voordat de hond volwassen is. Bij het ene ras is dat met een jaar voor de andere soms pas met tweeenhalf jaar.

Er zijn helaas heel veel "zwarte" verenigingen en hondenscholen die zomaar wat aankloten en helemaal geen verstand hebben van agility en van honden. Als je zelf geen ervaring hebt kun je dat niet altijd weten maar iedereen die een hond heeft zou toch moeten weten dat je een hond niet laat springen voordat hij/zij volwassen is.

Er zijn zelfs hondenscholen die een gezondheidsonderzoek (inclusief rontgenfoto's) eisen voordat de hond mag deelnemen aan een cursus.
De gevaren voor een hond die bijvoorbeeld al hd heeft zijn natuurlijk behoorlijk.
Ook te dikke honden worden meestal niet toegelaten.
Alles in het belang van de honden zelf.

Hier wordt gewoon nergens naar gekeken en het is de hond die er zeker te weten op latere leeftijd last van gaat krijgen.

Ben benieuw hoe je zou reageren als iemand hier op bokt zou zetten dat hij een onderlinge springwedstrijd met zijn tweejarige had gereden? Dat komt namelijk op hetzelfde neer.

die hindernissen stonden hoogstens 10 cm hoog ?:S
lijkt me niet echt schadelijk nee
als een hond van vreugde springt springt ie zelfs hoger !

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:34

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:34

Prissiej schreef:
1 ; zijn jullie op die open dag geweest ?
2 ; kennen jullie het hondje dan ?
3 ; kennenjullie die trainer dan ?

NEE , dus begin niet zo !
jullie kijken en beslissen al veel te snel over iemand voordat je die kent en je amper kijkt naar je eigen fouten !
dus doe dat eerst

en JA ik was er wel op die open dag en al die honden hadden er plezeier in !
en waren dol enthousiast

en nog iets ; veel mensen doen ook al dingen met hun puppy en dat is dan weer wel goed:S

pff bokt toch ook af en toe !

Elke hond vindt het leuk om met het baasje bezig te zijn, zeker een jonge hond en helemaal als het baasje ook nog eens enthousiast is.

Maar een hond weet niet wat de gevolgen zijn van dit soort dingen op jonge leeftijd en bij iedere normale hondenvereniging is het uitgesloten dat je kunt beginnen met behendigheid voordat de hond is uitgegroeid.
Het gaat om de hond zijn gezondheid en niet om je eigen plezier!

Nogmaals: Als iemand met een jaarling of tweejarige een parcours gaat springen zou iedereen hier op zijn kop gaan staan maar dit moet maar wel kunnen? Waarom? Omdat het maar een hond is ofzo?
Tja het is wat goedkoper om een nieuwe te kopen als deze is afgeschreven.

Mijn hemel wat een ongeloofelijke onkunde hier zeg. Sorry ik word hier dus echt boos van omdat ik weet wat de gevolgen zijn van dit soort praktijken.
En ja ik heb recht van spreken. Ik ben gediplomeerd behendigheidsinstructeur en loop al jaren in dit wereldje rond dus heb al heel wat gezien.

miekelover

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:36

Ik zit bij anouk op sgool en krijg die cursus ook! en da vrouwke heeft zelf een eigen hondentrainingsschool dus nie zeiken!!! kleine jong amal iero

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:37

Prissiej schreef:

die hindernissen stonden hoogstens 10 cm hoog ?:S
lijkt me niet echt schadelijk nee
als een hond van vreugde springt springt ie zelfs hoger !

Nee hoor het is absoluut niet schadelijk. En die A schutting maakt ook heeelemaal niets uit.

Weet je. Help allemaal maar fijn je hond de vernieling in. Lees vooral niet de url die ik heb gegeven.
Ongeloofelijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:37

miekelover schreef:
Ik zit bij anouk op sgool en krijg die cursus ook! en da vrouwke heeft zelf een eigen hondentrainingsschool dus nie zeiken!!! kleine jong amal iero

Iedereen kan zomaar een hondentrainingsschool beginnen dus dat zegt helemaal niets.
Dat blijkt dus ook maar weer uit dit verhaal.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:38

bla bla bla

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:43

miekelover schreef:
bla bla bla

Tot mijn grote verbazing zie ik dat je in je eerder topic deze link al gekregen hebt:

http://www.mouwen.nl/agility/pupbehendigheid.htm

Ik mag toch hopen dat je die hebt doorgelezen en daar doe je niets mee? De man die dit geschreven heeft is dierenarts en een van de meest ervaren mensen hier in Nederland op het gebied van behendigheid.
Hij heeft hier grondig onderzoek naar verricht en verteld dus niet zomaar wat.

Geef jij dan helemaal niets om je hond?

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:45

Omg wat ben jij eigenwijs zeg die mensen die dit tegen jou zeggen hebben jarenlang ervaring en als ze je raad geven en zeggen dat het slecht is luister dan gewoon ipv blablabla te typen.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:48

Citroen schreef:
Omg wat ben jij eigenwijs zeg die mensen die dit tegen jou zeggen hebben jarenlang ervaring en als ze je raad geven en zeggen dat het slecht is luister dan gewoon ipv blablabla te typen.

Ik snap het ook echt niet.
Ik had toch echt gedacht dat hier mensen zouden zitten die werkelijk geven om hun dier en geen mensen die alleen voor hun eigen plezier zulke risico's gaan nemen met hun dier.
Er zijn veel veiligere manier om plezier te hebben met je jonge hond en zolang jij maar enthousiast bent wordt je hond dat ook wel.
Dit is pure egoisme en getuigt niet van enige liefde voor de hond.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-01-06 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:48

miekelover schreef:
bla bla bla

Waarom doe je nou zo?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:49

als er iemand goed is voor d'r beesten is het anouk wel hoor!!! jullie kennen haar niet eens!

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:51

MMaxje schreef:
miekelover schreef:
bla bla bla

Waarom doe je nou zo?

Idd ik kan wel janken, waarom luistert ze niet gewoon!

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:53

ff een reactie op alle berichtjes over dat het hondje zooo zielig kijkt.. snappen jullie nu nog steeds niet dat een foto een MOMENTOPNAMEN is? en verder bemoei ik me denk maar niet met of het goed is of niet want daar heb k geen ervaringen mee.. mij hond is nu 2 en toen die 4 maanden was wilde hij alleen maar rennen en gek doen (tja.. is een beetje adhd beestje) maarja ik weet natuurlijk niet hoe deze hond is en jullie ook niet dus iik snap nog steeds niet dat jullie alleen maar negatief kunnen doen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:00

De super baika, echt zo'n cool beessie he! de perfecte hond!
xxx tam

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:01

Momentopname? Het gaat erom dat er met een pup gesport word, en dat kan echt niet

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:04

Citaat:
Momentopname? Het gaat erom dat er met een pup gesport word, en dat kan echt niet

Ik vraag me af hoevaak ze traint.. en of dat je nou met je pup een mega wandeling gaat maken door het bos of dit doet..volgens mij is dit nog minder erg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:07

cle0o_o0 schreef:
Ik vraag me af hoevaak ze traint.. en of dat je nou met je pup een mega wandeling gaat maken door het bos of dit doet..volgens mij is dit nog minder erg.

Het is allebei niet goed, dus het heeft geen zin om het ene kwade met het andere kwade te vergelijken.
Maar behendigheid is toch echt vele malen erger dan een lange wandeling en dan maakt het weinig uit ook al doe je dat maar een keer per week. Elke keer is een keer teveel.

En voor als er nog meer mensen zijn die nog steeds niet begrijpen waarom het zo verkeerd is, lees dit eens rustig door:

http://www.mouwen.nl/agility/pupbehendigheid.htm

Jammer dat ik geen antwoord krijg op de vraag welke vereniging honden al op zo'n belachelijk jonge leeftijd toelaat tot behendigheidstrainingen (laat staan wedstrijden, 15 maanden is de minumumleeftijd voor de officiele wedstrijden!) en hoe de instructrice heet en wat voor een diploma zij heeft.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:08

cle0o_o0 schreef:
Citaat:

Een megawandeling met een pup is ook uit den boze. En regelmatig trainen al helemaal.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:09

ik train hier niet voor. Wij krijgen telkesn 5 weken curcussen op school. De ene keer hondentraining en de andere keer trekker rijden. Curcus hondentraining heb ik al gehad. Alleen met de open dag was er een wedstrijdje.

owja jullie kunnen niet oordelen over mij en de omgang met de hond. Mijn hond vind het harstikke leuk als ze mee naar school mag. Ze rent altijd gelijk naar de kas toe naar de hondentraining.

maar ik zeg al kom gewoon een gezellig dagje kijken.

En als je puppy's met elkaar laat spelen gaat het heel wat wilder aan toe dan een sprongentje maken van 10 cm.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:10

ik zeg toch dit is geen officieel wedstrijden. En op de hondentraining waar ik met baika zit heb ik het ook verteld. En die zeiden er niks van. En ik weet heus wel waar ik mee bezig ben