Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nielsd schreef:Straks zijn er helemaal geen wilde eekhoorns meer, alleen omdat mensen ze ze zo schattig vonden. We hebben nog maar zo weinig wilde dieren in Nl moet dan echt alles gevangen worden?
nielsd schreef:Ik vind niet alle terrarium bessten slecht, kleine beestjes kan je nog genoeg ruimte geven maar slangen niet. Die worden soms zo groot. Die hebben gewoon veel ruimte geven. Ik ken iemand met 2 tijgerpythons en die hebben de helft v.d keuken. Maar toch vond ik het klein.
love_lucca schreef:wel dus boekje moeten ze aan passen![]()
Sily schreef:love_lucca schreef:wel dus boekje moeten ze aan passen![]()
Pppfffff...dat kan je wel zeggen.....wij hele boeken doorgelezen voordat we eraan begonnen...deden ze het toch!
PinkyPower schreef:ik denk dat ik vind dat eekhoorntjes, schildpadden en dergelijke in het wild moeten leven, maar zie jij jou paard al in het wild levenEn jou kat... als je die in het wild zou zetten zouden ze er bijv op los fokken tot dat ze allemaal een spuitje moeten omdat het er teveel zijn, daarbij zijn ze gewoon tam. Schildpadden worden ergens vandaan gehaald, zijn ze verkocht bij de dierenwinkel komen er weer een nieuw stel schildpadden die van de natuur af zijn gejat, dus daar zeg ik van: laat die beesten gewoon maar ze thuis horen. Misschien krijgen die stel die bij de dierenwinkel zitten dan wel geen baasje, maar dan kunnen wel de rest van de 100 schildpadjes in hun eigen leefomgeving blijven zitten.
Bij een konijn vind ik het ook nog wel kunnen, maar ook dat vind ik beter als ze gewoon los zouden lopen, hoewel er dan natuurlijk ook wel weer kans is dat ze dood worden geschoten, maar als die een beetje een goed leven hebben bij mensen thuis heb ik er geen problemen mee.
Ik ben het eigelijk wel met Paraat eens.
Waar ik iig wel heel erg zeker van ben is dat het niet zielig is om een hond, kat of paard tehouden, die zie ik gewoon neit zomaar even los buiten lopen, dat zijn gewoon echte huisdieren, die beesten horen gewoon bij de mens.
Wat ik ook vind is dat mensen soms teveel aan hunzelf denken, en niet wat leuk is voot het beestje. Snap dat het heel moeilijk is, om maar even een dom voorbeeld te nemen: Ik smelt als ik een baby tijgertje op tv zie in een land hier ver vandaan die op meot worden gevoed door mensen vanwege bepaalde omstandigheden. Dan denk ik ook: Ik wil dat beestje ook, ik koop gewoon een groot huis enzo en dan moet dat wel lukken! Maar zoiets is gewoon zielig voor dat beestje.
En dat over die slang: Ik weet niet veel van slangen, maar als slangen niet veel ruimte nodig hebben ofzo denk ik dat die zich prima in een kooitje kunnen vermaken. Dit is bij een eekhoorn toch wel anders, zo'n beest loopt de hele dag lekker te hupsen van boom naar boom. Maar ik weet opzich ook niet veel van eekhoorns in een kooi. Ik denk dat als mensen eerlijk tegen zichzelf zijn ze zelf wel kunnen zien of dit nou echt het leuke leven is van hun eekhoorn. Maar zoals ik al zei: veel mensen kunnen neit eerlijk tegen hunzelf zijn omdat ze zo'n beestje gewoon echt te leuk vinden. Ik weet eigelijk neit zo heeb goed wat ik ervan moet denken, ook omdat ik een eekhoorn nog nooit in een kooitje heb zien zitten. Ik zou er igi zelf nooit een nemen.
kimmie261 schreef:wist je dat dierentuinen fokken om omzet te draaien???
bv leeuwen enz zijn er meer als genoeg,het zijn publiekstrekkers als er kleintjes zijn,
als de lol ervan af is ,worden deze jonge dieren ingeslapen...gewoonweg omdat er genoeg dieren in gevangenschap zijn,alle zoo's fokken,en hun "kweek" niet kwijt kunnen..
kimmie261 schreef:ach en over hoe je dieren houd,tja ik denk dat iedereen wel op een boerderij wil wonen met hectares land en zo dieren kan houden..
ik had voor de boerendoekjes een groot hok gekocht,echt een mega ding in mijn huis,maar ze kwamen uit een veel kleiner hokje,en daar hadden ze ook al een enstje in gemaakt,dus blijkbaar voelden ze zich daar ook in thuis.
kimmie261 schreef:een dier heeft een enorm aanpassingsvermogen,en denkt niet verder na als zijn neus lang is,anders hadden alle papagaaien die in een ronde kooi, eenzaam opgesloten worden,morgen nog masaal zelfmoord gepleegd!!