Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:52

Marye78 schreef:
Chrystal-gek schreef:

En waarom zou ze dan
juist geen
vers vlees mogen?
Waarom wel brokjes met graan en kleur geur smaak en houdbaarsheidstoffen? Wat juist belastend is voor een kat?
En nee, bij versvlees zit die troep niet toegevoegd.
Neem trouwens aan dat als ze naar de DA zijn geweest, deze hier ook op heeft getest en dit uitgesloten was.

) .

Je snapt niet wat ik bedoel....
Waarom ze geen vers vlees mag? Vraag de dierenarts!

Die van mijn moeder staat op een speciaal streng dieet. Dus geen vers vlees, maar ook geen 'gewoon' kattenvoer.

Snap?

Ja, brokjes met diens toevoegingen.
Of blikvlees (of dat nou in een zakje, bakje of blikje zit) met diens toevoegingen.

Jij zegt dat een kat met zulke problemen als jullie kat geen vers vlees mag.
Waarom niet dan?
Waarom moet ik het de dierenarts vragen?
Jij zegt toch dat het niet mag?
Wie zegt dat mijn dierenarts dat ook zegt?

joyceje13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:32

Je snapt niet wat ik bedoel....
Waarom ze geen vers vlees mag? Vraag de dierenarts!

Die van mijn moeder staat op een speciaal streng dieet. Dus geen vers vlees, maar ook geen 'gewoon' kattenvoer.

Snap?
[/quote]

Ja, brokjes met diens toevoegingen.
Of blikvlees (of dat nou in een zakje, bakje of blikje zit) met diens toevoegingen.

Jij zegt dat een kat met zulke problemen als jullie kat geen vers vlees mag.
Waarom niet dan?
Waarom moet ik het de dierenarts vragen?
Jij zegt toch dat het niet mag?
Wie zegt dat mijn dierenarts dat ook zegt?
[/quote]

je klinkt nogal aanvallend tegenover Marye78, maar de moeder van Marye78 heeft een kat die dezelfde verschijnselen had en heeft er dus ervaring mee. Ik bedoel er niet mee dat jij er niks vanaf weet, maar dat je mischien eens rustig moet luisteren naar wat ze zegt.
Het gaat hier namelijk om erachter te komen wat de kat heeft en het op te lossen! (ik bedoel het niet aanvallend en niet alleen naar jou , want er zijn vaak mensen die onder elkaar in discussie gaan en het probleem dan nog niet is opgelost. Dan heb je een topic van met gezeur!)[/quote]

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:32

joyceje13 schreef:

je klinkt nogal aanvallend tegenover Marye78, maar de moeder van Marye78 heeft een kat die dezelfde verschijnselen had en heeft er dus ervaring mee. Ik bedoel er niet mee dat jij er niks vanaf weet, maar dat je mischien eens rustig moet luisteren naar wat ze zegt.
Het gaat hier namelijk om erachter te komen wat de kat heeft en het op te lossen! (ik bedoel het niet aanvallend en niet alleen naar jou , want er zijn vaak mensen die onder elkaar in discussie gaan en het probleem dan nog niet is opgelost. Dan heb je een topic van met gezeur!)

[/quote]

Dank je. Dat is precies wat ik bedoel.
Waarom die dierenarts dat zegt? Weet ik het, maar hij heeft er een opleiding voor gedaan dus daar zal dan wel een kern van waarheid in zitten.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:57

Mijn hond zit op dieetvoer voor slecht nieren. Hier is vleesvoer van, brokken en koekjes. Dat zal er voor katten ook wel zijn neem ik aan.

Bergje

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:16

Eigenlijk moet je in de meubelzaak al beginnen na te denken als je katten hebt. Je kan ze (heel) veel leren, maar het blijft wel een kat en die laten zich moeilijk commanderen.
Wij hebben een rieten bank met stoffen kussens gekocht, ding staat er nu al een paar jaar en er is amper iets aan te zien. Ik heb een proeflap stof voor de aankoop door onze kat laten "perforeren" om te zien wat de levensduur zou zijn. Om te voorkomen dat ze aan het riet gingen krabben en plukken hebben wij een heel drastische maatregel genomen die erg goed geholpen heeft: we hebben de bank in het plastic/folie gezet. Dat was niet leuk om op te krabben. Op het moment dat ze aan de bank gewend waren en niet meer probeerden om eraan te krabben, zijn we begonnen met het plastic eraf te halen als we thuis waren. Uiteindelijk ging het plastic er helemaal af! Ze krabben er eigenlijk nooit aan, je ziet wel de plekken waar ze altijd erop springen maar verder geen krab-schade! We hebben wel een aantal weken met onze bank voor schut gestaan.... "oh, jullie hebben een nieuwe bank" terwijl de bezoekers onder het plastic keken

Overigens zei de verkoper tegen ons dat katten nooit aan leer krabben. Ik had daar toen al mijn zware twijfels over, maar in dit topic staat dus het bewijs dat het een fabeltje is.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:16

Good point. Je moet je huis wel een klein beetje aanpassen bij je levenstijl en je huisdieren zijn daar deel van. Zo wil ik, omdat wij honden hebben weer alleen lederen stoelen en bank. Vanwege al die haren.

Als je katten hebt moet je dus eigenlijk geen lederen meubels in huis willen halen want dat is zonde. Dat weet je van te voren.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:30

Bergje schreef:
Overigens zei de verkoper tegen ons dat katten nooit aan leer krabben. Ik had daar toen al mijn zware twijfels over, maar in dit topic staat dus het bewijs dat het een fabeltje is.

Nou, er zitten dus inderdaad wel degelijk striemen van kattennageltjes in het leer. Helaas .

Maargoed, tot nu toe van dat mispoes op de stoelen gespoten, de kat niet meer opgesloten en er zijn nog geen nieuwe krasjes ontdekt .

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:05

joyceje13 schreef:
Het gaat hier namelijk om erachter te komen wat de kat heeft en het op te lossen! (ik bedoel het niet aanvallend en niet alleen naar jou , want er zijn vaak mensen die onder elkaar in discussie gaan en het probleem dan nog niet is opgelost. Dan heb je een topic van met gezeur!)

Oh, dat was geen aanval hoor, alleen mijn visie op dat wat zij zegt.
Met daarbij vragen waardoor ik hoopte dat zij na ging denken over wat zij beweerd.
Want ik vraag mij af of zij wel weet wat vers vlees voeren inhoudt.
Mijn advies is om met zulke problemen juist dan op vers vlees over te stappen, haar advies juist dan niet.
Maar ze kan niet met zinnige argumenten komen om het juist dan niet te geven.

Marye78 schreef:
Waarom die dierenarts dat zegt? Weet ik het, maar hij heeft er een opleiding voor gedaan dus daar zal dan wel een kern van waarheid in zitten.

Kern van waarheid? Sorry, maar niet over het voer mi.
Ik snap wel wat jij bedoeld, maar ik ben het er niet mee eens.
Als een kat last heeft van zijn nieren moet je juist niet de organen extra belasten door brokken te geven waardoor de organen harder moeten werken om de overtollige afvalstoffen te laten verdwijnen.
En dat doe je als je brok geeft.
Vers vlees heeft die overtollige belasting niet.
Want een kat is een carnivoor, een vleeseter dus. Die kan weinig tot niks met granen en kleur, geur, smaak en houdbaarheidsstoffen helpen de organen het ook niet makkelijker te maken.

Daarom mijn advies om de kat op versvlees te zetten, of het nou een voedselprobleem is of een nierziekte (wat vaak ook door het voer komt).
Als jij dat betwist kom dan met zinnelijke tegenargumenten en antwoorden op mijn vragen en niet met loze opmerkingen (jij bent met mij de discussie aan gegaan, jouw Da niet met mij en ik niet met hem, heb ik ook geen behoefte aan overigens).
Daar heeft niemand wat aan en wordt het alleen een wellus-nietus spelletje.

En nogmaals, TS is bij de Da geweest, zal er dan niet getest zijn op de nieren?
Iedereen moet zelf weten wat ze hun dieren voeren, maar kom dan niet met argumenten die nergens op slaan.

Dniesy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:35

Je kan ook speciaal spul krijgen voor leer om de krasjes wat weg te werken... Okej je blijft het altijd zien maar het helpt bij ons wel een beetje... (Van dat spul waar mee je je stoel weer mooi op kleur krijgt na slijtage, wij hadden er een potje van bij onze stoelen gekregen). En verder vaak insprayen met mis-poes doet ook wonderen bij onze kat...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:26

Chrystal-gek schreef:
joyceje13 schreef:

Oh, dat was geen aanval hoor, alleen mijn visie op dat wat zij zegt.
Met daarbij vragen waardoor ik hoopte dat zij na ging denken over wat zij beweerd.
Want ik vraag mij af of zij wel weet wat vers vlees voeren inhoudt.
Mijn advies is om met zulke problemen juist dan op vers vlees over te stappen, haar advies juist dan niet.
Maar ze kan niet met zinnige argumenten komen om het juist dan niet te geven.

Marye78 schreef:

Kern van waarheid? Sorry, maar niet over het voer mi.
Ik snap wel wat jij bedoeld, maar ik ben het er niet mee eens.
Als een kat last heeft van zijn nieren moet je juist niet de organen extra belasten door brokken te geven waardoor de organen harder moeten werken om de overtollige afvalstoffen te laten verdwijnen.
En dat doe je als je brok geeft.
Vers vlees heeft die overtollige belasting niet.
Want een kat is een carnivoor, een vleeseter dus. Die kan weinig tot niks met granen en kleur, geur, smaak en houdbaarheidsstoffen helpen de organen het ook niet makkelijker te maken.

Daarom mijn advies om de kat op versvlees te zetten, of het nou een voedselprobleem is of een nierziekte (wat vaak ook door het voer komt).
Als jij dat betwist kom dan met zinnelijke tegenargumenten en antwoorden op mijn vragen en niet met loze opmerkingen (jij bent met mij de discussie aan gegaan, jouw Da niet met mij en ik niet met hem, heb ik ook geen behoefte aan overigens).
Daar heeft niemand wat aan en wordt het alleen een wellus-nietus spelletje.

En nogmaals, TS is bij de Da geweest, zal er dan niet getest zijn op de nieren?
Iedereen moet zelf weten wat ze hun dieren voeren, maar kom dan niet met argumenten die nergens op slaan.

ehm sorry hoor, maar ik ben niet met jou een discussie aangegaan, ik had het tegen TS, en jij quote mijn berichten.
En ik heb ook totaal geen zin om hier over te discussieren, ik heb TS aangegeven dat de klachten van haar kat overeenkomen met een andere kat, die toevallig een nierziekte heeft. Ik wil er verder niks mee zeggen ofzo.
En ja, wij geloven de dierenarts. En ja, de kat doet het er goed op. Dus gaan wij verder niet zoeken naar andere oplossingen als vers vlees.

En als jij vindt dat ik loze opmerkingen plaats, meid, waarom reageer je dan steeds op mij?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 02:52

Marye78 schreef:
ehm sorry hoor, maar ik ben niet met jou een discussie aangegaan, ik had het tegen TS, en jij quote mijn berichten.
En ik heb ook totaal geen zin om hier over te discussieren, ik heb TS aangegeven dat de klachten van haar kat overeenkomen met een andere kat, die toevallig een nierziekte heeft. Ik wil er verder niks mee zeggen ofzo.
En ja, wij geloven de dierenarts. En ja, de kat doet het er goed op. Dus gaan wij verder niet zoeken naar andere oplossingen als vers vlees.

En als jij vindt dat ik loze opmerkingen plaats, meid, waarom reageer je dan steeds op mij?

Voordat je ook maar een reactie in dit topic geplaatst had, stond mijn advies om op vers vlees over te stappen er al.
Jij zegt in een van jouw reacties dat je juist geen vers vlees moet voeren, waarop ik vroeg waarom dan niet?
En daar kon je geen zinnig antwoord op geven (nee, vraag de Da als ik jou vraag hoe je bij die bewering komt vind ik niet zinnig).
En waarom ik reageer op jouw bewering?
Omdat ik niet graag zie dat onjuiste beweringen als juist worden aangenomen.
Om het dus recht te zetten.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:33

Chrystal-gek schreef:
Marye78 schreef:

Voordat je ook maar een reactie in dit topic geplaatst had, stond mijn advies om op vers vlees over te stappen er al.
Jij zegt in een van jouw reacties dat je juist geen vers vlees moet voeren, waarop ik vroeg waarom dan niet?
En daar kon je geen zinnig antwoord op geven (nee, vraag de Da als ik jou vraag hoe je bij die bewering komt vind ik niet zinnig).
En waarom ik reageer op jouw bewering?
Omdat ik niet graag zie dat onjuiste beweringen als juist worden aangenomen.
Om het dus recht te zetten.

wat een gezeur zeg...weet je wat? je hebt gelijk!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:26

Marije78, een oprechte vraag. Weet je waarom de DA vers vlees niet goed vond voor een kat met nierproblemen?
Ik ben gewoon benieuwd hoor!

Mij is verteld dat er in vers vlees geen kristallen zitten, zoals wel in brokjes, en dat daarom de nieren ontlast worden. |Vandaar dat ik benieuwd ben naar de reden van de DA om het in dit geval af te raden?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:14

heb je al een oplossing gevonden voor het krabben aan het lederen stoeltje?

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 16:06

Zooo, wat een discussie .

Desiree: we hebben nu van dat 'mispoes', wat iemand al eerder aanraadde. Tot nu toe helpt het.
We hebben t al wel over vers vlees gehad, maar ze wil der eerst meer info over weten. Ik zal dr dit topic is laten lezen

miepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 17:43

Wij hebben onze kat afgeleerd aan de bank te krabben door er een tijdje balonnen aan te hangen.

Ze heeft er maar 1 kapot gekrabt, en daarna altijd met een grote boog om de bank heengelopen

Mocht je mispoes niet meer werken, is het misschien een idee!

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:41

Krabpaal kopen en daar valeriaan druppels tegen spuiten... 99% van de katten krabt dan meteen tegen de krabpaal en snappen dan ook wat de bedoeling ervan is

Vaak krabben katten idd tegen banken en stoelen omdat ze niet in het bezit zijn van een krabpaal....

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:24

ten eerste:

Jeetje zeg, die discussie! vecht dat lekker uit met PB's

TS: wat goed dat je kat wel op de spray reageert. Dit zal jou waarschijnlijk een hele hoop gedoe en verdriet besparen!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:31

Handig, dat mispoesspul!