Greyhound... ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 00:06

op pawsholland wat ik hierboven al neerzette hebben ze allerlei soorten honden van jachthond tot schoothond tot boederij hond.
Maar hoe dan ook als je een hond van een stichting of asiel haalt die hebben wel atlijd al een verleden en moet je altijd al wat x-tra tijd aan besteden.

spatter

Re: Greyhound... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:47

ik heb 5 honden waarvan 1 uit spanje(galgo) en één uit het asiel(whippet)
de andere 3 komen bij een fokker vandaan

bij mij hebben ze geen van alle een jachtinstinct
de whippet en galgo gaan mee naar de paarden, lopen tussen de katten, kippen, duiven en schapen door zonder vervelend te doen

in het begin waren ze wel wegloperig en mijn erf is dus goed omheind maar nu kan ik ze gewoon vertrouwen en moet ik meestal moeite doen om niet mijn nek te breken omdat ze onder me lopen

als ik jou was zou ik bij de verschillende stichtingen kijken , er zijn er zoveel die een fijn plaatsje zoeken
hier een link waar de nederlandse stichtingen ook bij staan , maar ook persoonlijke websites en forums waar je vragen kan stellen
http://galgo.2link.be/
galgo friends en buitenlandse honden vind ik prettige forums!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 10:48

Thanks Spatter!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:48

Misschien loop je wel toevallig tegen een GH aan die wat minder jachtinstinct heeft, of een mixje? Ik vind zelf de spaanse mixjes heel erg leuk! Er zal vast een hondje voor jullie tussenzitten, ben wel benieuwd naar wat voor hondje het wordt!

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:03

Sfieke schreef:
Op mijn eigen erf mag ik toch zeker wel mijn hond los laten lopen?

Mag je dan helemaal nergens meer je hond loslaten? Buiten eigen terrein om? Dat is ook apart....

er zijn heel veel stukken waar je ene hond nog mag laten lopen. tenminste hier hebben we dat wel. strand, duinen, bossen en uiteraard het malieveld. Werkt super.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:06

een windhond mag nooit los !
het is een jachthond!

natuurlijk wel thuis en op het strand wordt het ook zat gedaan maar het mag niet dus je kunt er een boete voor krijgen

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:16

wat een onzin eigenlijk. er zijn zat jack russells en weet ik wat voor rassen nog meer die ook jagen en die mogen wel los

wynoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:20

Mijn hond heeft ook een greyhoundvriendje. Hij is prachtig en heel lief, maar kan helaas niet los want hij grijpt elke kat en makt ze meteen dood :s

Kijk anders eens hier:
http://www.stichtingpooranimal.nl/
Mijn hondje komt hier ook vandaan, echt een schatje

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:21

woogy het geld voor elke jachthond niet alleen voor windhonden
dat weinig mensen zich eraan houden is een 2de

ik melde het ook alleen maar

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:22

judith_cloud schreef:
Ik heb er weinig ervaring mee, maar ken wel iemand hier op bokt die een wippet in huis had. Een kleiner soort hazewind hond.
Misschien kan zij je helpen.

Ik ben die bewuste bokker. Als je iets wil vragen mag je gerust PM-en.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:23

ik vind het allemaal maar raar waarom er zoveel soorten honden zijn die niet losmogen etc. als je je hond goed onder appél hebt is er lijkt mij vrij weinig mis...

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:13

Lijkt mij dat dat beetje moeilijk is Woogy, ik heb mijn hond dan wel goed onder controle, ze luistert altijd en blijft goed onder commando, als ik "volg" zeg loopt ze net zo lang naast me tot ik "vrij" zeg. Maar hoeveel mensen zijn er wel niet die dénken dat ze hun hond onder controle hebben maar stiekem knijpen die er toch altijd tussenuit. Dat heb ik vaak genoeg meegemaakt, wij hebben een herder en ze is erg trouw aan mij (ziet mij als dr baas) en als een andere hond in de buurt komt en mij te uitbundig wil begroeten loop dat verkeerd af, mijne loopt ook los maar als zij iets doet wat haar niet opgedragen is (dus als ze onder commando loopt) dan zwaait er toch flink iets, dus inmiddels heeft ze het wel afgeleerd (trouwens niet denen dat ik mijn hond verrot schop of sla, ze is gevoelig dus niet nodig)!

Even ontopic! TS, wat voor soort hond zoek je? Wil je een waakhond of juist gewoon eentje die gezellig met je buiten rond loopt? houd je van langharige honden of een korthaar (kort is op boerderijtje makkelijker lijkt mij haha!) wil je een grote hond of is wat kleiner/middelmatig ook goed? Word het een erf-hond of ook huishond?

Ik ken de greyhound niet goed maar lijkt me niet echt een boerderij hond, maar goed ze zijn allemaal uniek, misschien als je zo'n soort lijstje bij langs loopt je ongeveer weet wat er bij je past? Maar in een goed asiel zullen ze dit ook wel doen.

wynoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:24

Dit is de mijne, ze komt uit kreta en heb haar dus van stichting poor animal.

Afbeelding
Afbeelding

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:37

het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe consequent je bent en hoe je hem opvoed.....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:58

Nee Yentelien, dat geldt vooral als je een pup neemt, en natuurlijk aan de raseigenschappen. Deze honden hebben al een geschiedenis, en hebben vooral stabiliteit nodig.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:58

Ik neem een hond, omdat het me geweldig lijkt om zo'n vriend te hebben. Een die trouw aan je is en waar je voor moet zorgen en die dus echt bij je hoort! Juist een hond met een akelig verleden zou ik graag een goed thuis willen bieden, waar hij gewoon zichzelf kan zijn. De honden komen ook gewoon binnen in huis, de Duitse Herder dient als waakhond en we willen bewust geen tweede waakhond, omdat we dan bang zijn dat mensen niet meer normaal op het erf durven te komen Dit is wel van belang, aangezien ik op die boerderij een eigen bedrijf wil starten over een paar jaar. Als je dan twee van die angstaanjagende honden (voor leken welliswaar ) achter het hek hebt staan... tjah ik zou me dan als klant zijnde niet zo vertrouwd voelen... Dat wil ik dus voorkomen Daarnaast vind ik die honden gewoon ontzettend mooi

@Anna-Jelly: ik wil graag een kortharige middelgrote tot grote hond Ik heb net ook op internet zitten speuren en een Galgo (dit is geloof ik wat anders dan een GH) lijkt mij zeer geschikt. Ook heb ik via de mail contact met een Mw die dus honden ophaalt uit Spanje en andere verre landen en ze hier plaatst. Ik heb haar mijn thuissituatie uitgelegd en zij dacht dat een Galgo zich prima kan aanpassen aan de manier waarop wij wonen

Ik kan helaas pas aankomende zomer een hond laten plaatsen/adopteren, want ik ga eerst voor 15 weken op stage in Denemarken. Na mijn stage heb ik enkele weken vakantie en kan ik dus prima aan de hond wennen en de hond aan mij