Hoe verwende katten ontwormen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Re: Hoe verwende katten ontwormen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:32

Hahahaha,als ik ergens zit kan ik mijn benen ook moeilijk bij elkaar houden............

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:34

Oef dit klinkt een beetje raar.

Ik bedoel het niet zo.. ehh..

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:35

Hahahaha dat klinkt inderdaad apart, maar ik snap wat je bedoelt. Wil jij niet zulke opmerkingen maken? Dan moet ik hier lachten achter mijn laptop, en maak ik mijn ouders wakker... En je weet: slapende ouders moet je niet wakker maken!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:35

Ik bedoel gewoon dat ik als ik gewoon zit mijn benen moeilijk kan laten aansluiten, met de knieen tegen elkaar.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:38

Ja ik snap het. Bij mij is dit vrij makkelijk, ik heb zeg maar dan zelfs nog ruimte over, tussen de binnenkanten van mijn bovenbenen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:39

Iehw Flew, idd lijkt me niet prettig slapende ouders, nog erger als slapende honden.

Wie weet wat een kat heel erg graag lust als ie pertinent van plan is alleen van die zakjes te eten waar t merk Felix opstaat?

Iets waar ik mijn pastas door kan smeren.

StalDoorstap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:40

Flew schreef:
Ja ik snap het. Bij mij is dit vrij makkelijk, ik heb zeg maar dan zelfs nog ruimte over, tussen de binnenkanten van mijn bovenbenen.

Whahahahahaha!
jij nu ook ophouden anders worden mijn katten wakker.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:42

Euhm, ik weet dat onze inmiddels overleden kat dol was op van die gemalen vis enzo. Van die vieze plakkerige pathé. Het voordeel van vis is dat het ook nogal stinkt, pardon, ruikt. Misschien dat je daar het een en ander door kan mengen? Verder zou ik het ook niet echt weten.

Haha, arme katten. Maar wat was daar grappig aan? *onschuldigheid haarzelf.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:44

Vis vreten ze gewoon niet!

Grappig?
Nou ja, die open binnenkant van je bovenbenen.....

Kan ook naar vis ruiken , maar dat lusten ze dus niet.
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 25-01-06 02:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:45

Jeetje wat een monsters, ik dacht dat zo ongeveer alle katten wel van vis zouden houden!

Ehm, ik vrees dat er dan toch niks anders opzit om Nickyu in te huren.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:47

Nickyu mijn aanbod staat!

Verder wilde ik de reactie boven aanpassen tot iets netterigs,maar t komt er nog erger uit als dat de bedoeling was.

Maar goed dat de moddies al te mand zijn.....

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:50

Hahahaha, jeetje, ik kan wel merken dat het laat/vroeg is. Wat een opmerking. Nouja, je snapt wel wat ik bedoel mag ik hopen.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 02:53

Ja hoor!
En bedankt voor de tips.
Ga maar eens te mand denk.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:55

Ja ik moet ook eens gaan slapen, want ook al ben ik morgen vrij, ik heb genoeg te doen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:58

Natasha schreef:
Vis vreten ze gewoon niet!

Grappig?
Nou ja, die open binnenkant van je bovenbenen.....

Kan ook naar vis ruiken , maar dat lusten ze dus niet.

word het tocxh eens tijd voor een douche

maar zal eens in overleg gaan of we je binnenkort eens kunnen helpen

Guinevere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 06:20

Natasha schreef:
carola schreef:
Zelfs bij de allerwildste kat van m'n ouders (7 kg en huge!) lukt het op de manier van nickyu. Kat heel stevig tussen je knieen klemmen, en je voeten achter je kruisen, zodat hij niet naar achter kan. Met je linkerhand de onderkaak pakken, kop helemaal omhoog doen, bekje open en pilletje ver achter op de tong leggen. Succes gegarandeerd!

Klinkt simpel.
Maar wat doe je met de klauwende voorpoten op dat moment? }>
Door vantevoren een grote handdoek om de kat te wikkelen (ter borsthoogte, maar vooral strak onderaan zodat de kat niet kan krabben) en stevig vast te houden. Snel en pijnloos, voor kat en baas. Ik kan evt. een foto maken als het niet helemaal duidelijk is.

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 08:43

In pasta vorm? Dat is dan net zo'n tube als voor paarden? nouja bijna dan Die heb ik laatst nog gebruikt, bij onze kat kon hij (nadat ik het eerst met dopje had geprobeerd, later zonder ) gewoon zo tussen de tanden doorgeschoven worden.
Ik zat ik de keuken, en ik had toevallig nog mijn weekendtas daar staan, met daarachter een muur (dus niet nuttig om daar overheen te springen voor de kat). Ik heb m'n kat met zijn kop tegen de weekendtas aangezet, idd een theedoek (tja ik was in de keuken he) om zijn voorpoten gedaan, en toen vanachter het beest tussen m'n knieen genomen (-hm klinkt raar). Zat er zeg maar half op. Arme kat! Maar het werkte.
Je moet 'm wel in zijn nekvel pakken, dat werkt verdovend, en dan komt de kop automatisch een stukje omhoog, huppa pasta erin beetje duwen en klaar.
Heb wel veel tegen het beest aangekletst, daar werd hij wel wat rustiger van

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 09:31

AM -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:02

Mijn kat wil ook niet.. heb er ook flink mee gevochten.. Tot ik haar gewoon t pilletje voor haar neus legde.. en hop ze at het zo op haha

Een stukje worst met t pilletje er in wil ook nog wel eens werken

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:08

wij werken bij onze katten gewoon met pasta.
alsvolgt je neemt je kat in de houtgreep en spuiten maar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:11

Wij krijgen sinds kort voor de honden en kat een soort doosje van pate ofzo. In ieder geval eetbaar en lekker. Daar stop je de pilletjes in en dekseltje er op. Bij die van ons werkt het prima. Mijn eigen hond was een ramp om te ontwormen. Bij pasta zat de hele kamer er onder en bij pilletjes rende ze alles omver en kon ze zich overal tussenuit wurmen. Bij deze doosjes/snoepjes gaat het prima. Wij krijgen ze bij de dierenwinkel gewoon gratis als we een wormekuur halen.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 11:57

Onze katten (acht in totaal, kreun) zijn ook altijd een ramp met ontwormen. Elke probeert er weer op een andere manier onderuit te komen...zucht. Heb ook geen universele methode die voor elke kat zou helpen. Soms krijg ik het pilletje er maar half in, en krijgen ze dus spontaan braak/schuim neigingen.. Dat noem ik dus niet bepaald een succes. Arme beessies, geen wonder dat ze een trauma hebben

Geef mij dan maar honden: Stop het in een stukje vlees en ons reutje heeft niet eens door wat ie eet, gna gna

En onze oude labrador teef was al helemaal super: Ik bood gewoon het pilletje aan en hap-slik-weg Labradors he Met als beloning daarna wel wat lekkers. Toen ze op het einde ziek was kon ik zelfs haar medicijnen gewoon op de blote hand aanbieden, ze was echt een vuilnisbak!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:41

Er zijn ook pipetten die je net als vlooienspul Frontline in de nek kunt druppelen. Ze werken tegen alle wormen. Het heet Profender en je hebt ook Droncit spot on. Is echt ideeaal gebruik het aantal voor onze semi wilde stalkat

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:55

waar kan je die pipetten kopen, het zou voor mijn Rex DE oplossing zijn, die krijg ik er echt geen pilletjes in en elke keer in gevecht word ik zo langzamerhand een beetje flauw van (en ik vind het nog zielig ook) !

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:44

Wij hebben zo'n pillenschieter haha . Kat in de handdoek, tussen de knieeen en zo het pilletje erin