Hoeveel weegt jullie poes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:56

PinkyPower schreef:
PinkyPower schreef:
mijne weegt niet veel want is 2 maanden weg geweest en was meer dood dan levend... ik schat niet meer dan 1,5

Is Krull weer terug? Wauw, gefeliciteerd!

Mijn Poeziemonster woog de laatste keer bij de dierenarts 3,5 kg en dat is erg licht voor haar. Ze mag zo een kilo zwaarder zijn! Het ligt dus heel erg aan je poes hoe zwaar ze mag wegen. Kijk naar het geheel, naar d'r bouw en dergelijke. Als je dan nog twijfelt, kun je het altijd aan de dierenarts vragen, daar weeg je je poes ook het makkelijkst en meest nauwkeurig.

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:59

de ene van ons weegt 6 kilo en de andere 4,5 kilo

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:01

Onze Katers zijn rond de 5 en 3.5 die van 3.5 mag wel wat aankomen, hij krijgt al meer brokjes dan de andere maar hij wil niet echt dikker worden...

simodi

Re: Hoeveel weegt jullie poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 21:04

Leuk dat er zoveel reacties komen! Mijn DA zegt dat er inderdaad wel wat af mag, maar niet te snel en dat ze wel wat blikvoer per dag mag/moet hebben. Hij vindt 5,6 kilio aan de zware kant, maar niet verontrustend. Hij ziet als nadeel bij te dikke katten dat die zich niet goed meer kunnen draaien en zichzelf schoonhouden aan de achterkant. Daar had ikzelf nog niet eens zo zeer aan gedacht, ik dacht meer aan hartproblemen enzo.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:05

mijn poezebeest van 8 maanden weegt nu ruim 3,5 kilo
is een flinke dame maar niet echt dik ofzow
krijg smorgen brokjes en svaonds en in het weekend elke dag een half zakje vlees
verder gedroogde visjes als tussendoortje

lacey072

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:39

Beetje intieme vraag vind je zelf ook niet ?

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:47

Jemig als je egt niets leuks te zeggen hebt hier op bokt houd dan gewoon je mond je maakt niet egt vrienden met die racties van jou!! Wat wil je er nou mee bereiken hier de boel verzieken doe dat maar lekker ergens anders!

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:47

love_winsor schreef:
Jemig lacey072 als je egt niets leuks te zeggen hebt hier op bokt houd dan gewoon je mond je maakt niet egt vrienden met die racties van jou!! Wat wil je er nou mee bereiken hier de boel verzieken doe dat maar lekker ergens anders!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:48

ik denk rond de 2.5 tot 3 kilo

Guinevere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 03:04

loeckie schreef:
Astragirl schreef:
mijn gesteriliseerde poes weegt nu 3,5, iets te dik, ze krijgt light brokken en
moet verplicht buiten ommetjes maken

Ik ben benieuwd hoe je dat doet. Gaat die dan aan een riempje en ga je dan wandelen, of doe je hem toespreken of hoe doe je dat?
Hihi, het kan wel hoor. Mijn binnenkat gaat aan een tuigje naar buiten.

Afbeelding

Op de foto weegt hij een kilo of 5 geloof ik, maar de dierenarts vond hem daar te licht. Gekke Amerikanen ook. Hij is tijdens de vakantie helaas een kilo of 2 aangekomen.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 03:13

Een BLIKJE gourmet per dag?! Uh dan vind ik het eerlijk gezegd niet zo heel vreemd dat ie wat aan de zware kant is.

Blikvoer is prima, maar je kan met een normaal formaat blikje en één kat die ook nog eens brokjes krijg rustig drie dagen doen hoor!!

Kijk voor de grap eens in de supermarkt hoeveel er in die verszakjes zit, en dat wordt geacht een portie te zijn.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 04:30

goh, onze katten eten met z'n achten toch ook 2 tot 3 grote whiskasblikken per dag, plus dan nog droogvoer.
Onze katten zijn allemaal normaal gewicht op een na, onze tijger. Da's een gecastreerde kater en die weegt 6,5 kilo, da's een echte dikzak Hij eet nochtans minder dan de anderen

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:36

nou mijn kater weegt een kilo of 6 maar hij is echt heel dun, je ziet het niet aan hem...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 10:59

@ Lasrlover: kijken naar je poes ... tsja, je heeft zo'n extra buikje onder d'r buik hangen!

@ Guinevere: leuk, dat wandelen met zo'n tuigje. Wil je poes niet telkens naar buiten nu ze weet hoe leuk het daar is, of is af en toe zo wandelen voldoende? Ik ben bank dat als ze eenmaal de buitenwereld geroken hebben, ze het binnen helemaal niet meer fijn vinden. Nu is mijn binnenpoes supertevreden met haar binnen-territorium. Ik heb wel zo'n tuigje gekocht (al in het begin), maar durf het eigenlijk niet aan om er mee te beginnen, puur voor haar eigen gemoedsrust. (Ik snap dat buitenkat-mensen dit waarschijnlijk helemaal niet begrijpen, maar soms kan het niet anders een binnenpoes te hebben, gezien de omstandigheden buiten).

sanne222

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:31

Ik heb een gigantische kater van 11 kilo, hij is 5 jaar, gecastreerd en al zn leven lang op lightvoer. Maar wordt gewoon niet dunner, hij heeft ook geen hangbuik maar lijkt eerder zwanger. Alleen zijn poten zijn al reusachtig
Ik heb ook nog een oud poesje en die is netjes op gewicht, 3, 5 kilo

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:20

simodi schreef:
Guinevere: leuk, dat wandelen met zo'n tuigje. Wil je poes niet telkens naar buiten nu ze weet hoe leuk het daar is, of is af en toe zo wandelen voldoende? Ik ben bank dat als ze eenmaal de buitenwereld geroken hebben, ze het binnen helemaal niet meer fijn vinden. Nu is mijn binnenpoes supertevreden met haar binnen-territorium. Ik heb wel zo'n tuigje gekocht (al in het begin), maar durf het eigenlijk niet aan om er mee te beginnen, puur voor haar eigen gemoedsrust.

Nee hoor. Misschien dat het van de kat afhangt, maar Troi heeft het binnen nog steeds naar zijn zin. Toen het buiten erg koud was is hij een tijd niet naar buiten geweest en daar hebben we eigenlijk niks van gemerkt. Hij heeft nu wel een jasje, maar dan laat hij zich aldoor omvallen, dus dat gebruiken we maar niet.

Het schijnt trouwens wel erg moeilijk om een kat te leren aan een tuigje te lopen. Bij Troi ging het in een keer goed, maar ik hoor van veel mensen (iedereen wil altijd met me praten als ik Troi bij me heb haha) dat het bij hun kat niet goed ging. Niet dat ze ongelukkig werden, maar dat ze het tuigje vervelend vonden.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:06

kan ik je niet mee helpen we hebben een hond

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:11

Onze gecastreerde kater, enorm formaat, weegt ruim 7 kilo. Volgens de dierenarts is ie iets te dik, maar er hoeft niet veel af omdat ie zo groot is. Hij wil op moment nauwelijks naar buiten, maar als het weer straks weer beter wordt komt dat wel goed.

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:15

wij hebben een heeeleee grote gesteriliseerde poes van 5/6 jaar...
die weegt 10 kilo we weten het is veels te veel, maar ze krijgt helemaal niet geweldig veel voer, maar toch blijft ze zo dik... hier een foto van de desbetreffende poes (hier zie je goed er "buikje" :
Afbeelding

ook hebben we nog een ander katje die is kleiner en pas 2 jaar, die weegt ongeveer 4 tot 5 kilo

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:21

lilo 9 kilo,1.5 jaar
gipsy 3 kilo,1.5 jaar
mini 7.5 kilo,8 jaar
ariël 4.5 kilo,5 jaar
cindy 4.5 kilo,5 jaar
spikey 7 kilo,1.5 jaar
mama 5 kilo,2.5 jaar
tijgertje 5 kilo,1.5 jaar
sofie 8 kilo,1.5 jaar
chippie 7 kilo,2 jaar

Per dag krijgen ze gewoon eten bij als het op is,dat zit dus rond de 9 blikken whiskas/gourmet per dag + brokjes.

banish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 09:34

griebels schreef:
Ze krijgen alleen droogvoer van Royal Canin (vlees is overbodige luxe namelijk )
Is misschien wel zo, maar gemiddeld zit er in brokjes meer energie dan in blikvoer, dus als je ze wilt laten afslanken, kun je beter de brokjes weglaten en ze 2 keer per dag een (normale) portie blikvoer geven...

- Mijn jongste kat weeg 3,5 kilo en is netjes slank.
- De 2de is 9 jaar en weeg iets van 3,8 kilo. Hij heeft iets een hangbuikje, maar is niet te dik.
- De 3de is 10 en wel wat fors, hij weegt ongeveer 4,5-5 kilo.
- De oudste is 11 en niet zo groot. Hij weegt rond de 5 kilo en is wat te dik.

We hebben nu sinds kort een laserlicht-lampje en het is nu verplicht elke dag rennen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:38

@Rafaela: dat is precies mijn Simba! Zelfde model!!

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:19

banish schreef:
griebels schreef:
Ze krijgen alleen droogvoer van Royal Canin (vlees is overbodige luxe namelijk )
Is misschien wel zo, maar gemiddeld zit er in brokjes meer energie dan in blikvoer, dus als je ze wilt laten afslanken, kun je beter de brokjes weglaten en ze 2 keer per dag een (normale) portie blikvoer geven...

Dit ligt ook aan het merk en de soort van het brok.

Bovendien is brokvoer weglaten zeer onverstandig omdat brokvoer ook nodig is voor verzorging van de tanden ivm tandsteen.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:31

Alwiene schreef:
Een BLIKJE gourmet per dag?! Uh dan vind ik het eerlijk gezegd niet zo heel vreemd dat ie wat aan de zware kant is.

Blikvoer is prima, maar je kan met een normaal formaat blikje en één kat die ook nog eens brokjes krijg rustig drie dagen doen hoor!!

Kijk voor de grap eens in de supermarkt hoeveel er in die verszakjes zit, en dat wordt geacht een portie te zijn.

En zo'n portie vind ik dan nog veel.

Bij ons krijgen ze gewoon twee lepeltjes per kat. Meer dan genoeg. En vlees is meestal hart of iets dergelijks. Goed voor de tandjes en het roofgevoel

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:32

Rafaela schreef:
:o

wij hebben een heeeleee grote gesteriliseerde poes van 5/6 jaar...
die weegt 10 kilo we weten het is veels te veel, maar ze krijgt helemaal niet geweldig veel voer, maar toch blijft ze zo dik... hier een foto van de desbetreffende poes (hier zie je goed er "buikje" :
Afbeelding

ook hebben we nog een ander katje die is kleiner en pas 2 jaar, die weegt ongeveer 4 tot 5 kilo

Dat lijnkt mijn Elrond wel . Is dat een Brits korthaar?