onze jack russel black en tan is zwanger............

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:33

@Baroen: zijn wij nou de enige die een beetje nadenken hier in dit topic?

JustNanno

Re: onze jack russel black en tan is zwanger............

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:15

develwife schreef:
Hoi,

Ik heb een dwerg jackrussel van nog geen 20 cm hoog en daar hebben we vorig jaar een nestje van gefokt die pups waren net zo groot als een ratje.
Nu word ze in april weer gedekt ben benieuwd het zijn zon kleine moppies.
Sterkte ermee

Groetjes

Zijn ze ook nog lief genoeg als ze later in het asiel op een nieuw baasje zitten te wachten? Op als ze op marktplaats staan, en opgehaald kunnen worden door elke idioot?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:18

Och hou toch op met iemand zijn topic te verpesten!!!

Iedereen die een kleintje fokt is slecht??
En iedereen die een kleintje fokt zorgt ervoor dat dat kleintje een slecht leven krijgt?

Wat een ongelooflijke schijnheiligheid hier zeg!!!!

Er bestaan nog steeds mensen die gewoon lekker met hun beestjes fokken, ervoor zorgen dat er goede huisjes voor komen en niets aan de hand!

Ga toch pas gillen als je echt een signaal hebt dat er iets misgaat in plaats van al moord en brand te gillen als je niet meer dan drie regels info over TS hebt.....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:26

Ja, iedereen die om deze redenen pups gaat fokken is zeker slecht! Je weet niets over de gezondheid (worden nooit getest voor een eenmalig nestje, zelfde verhaal met rontgenfoto's), en de asiels zitten VOL! Dus als iemand weer een zo;n pup neemt, heeft een hond uit het asiel weer minder kans.

Nee, ik hoop dat ze zulke mensen net zo gaan aanpakken als in de toekomst de broodfokkers. Verboden dus!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:37

MMaxje schreef:
Citaat:
Ja, iedereen die om deze redenen pups gaat fokken is zeker slecht! Je weet niets over de gezondheid (worden nooit getest voor een eenmalig nestje, zelfde verhaal met rontgenfoto's), en de asiels zitten VOL! Dus als iemand weer een zo;n pup neemt, heeft een hond uit het asiel weer minder kans.

Nee, ik hoop dat ze zulke mensen net zo gaan aanpakken als in de toekomst de broodfokkers. Verboden dus!

Ja, en waar is het zwart op witte onderzoek dat iemand die nu een pup van haar afneemt anders een hond uit het asiel was gaan halen?

Ik kreeg dezelfde verwijten toen mijn kat zwanger was, en alle 4 de katjes zijn of opgehaald door mensen die perse een kitten wilden, of al een kat uit het asiel gehad hadden en er een ktten bij wilden......

Mensen die een hond uit het asiel willen gaan die echt wel halen, en mensen die en ukkie willen halen heus geen hond uit het asiel, zo is het nu eenmaal....

Jij weet niet hoeveel nestjes deze TS heeft gehad, en hoe ze ermee omgaat, dus ik vindt je veel te snel oordelen....

Geloof mij, ik ben een voorstander van beetsen uit een asiel halen, ik heb zelfs een konijn uit een opvang, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen een pup willen en die zelf op willen voeden, en dat soort mensen gaat dus niet naar een asiel....

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:42

Dan kunnen mensen ook naar een goede fokker gaan, in plaats van dit soort ondoordachte nestjes. En als ze dat te duur vinden? Dan zitten er ook nog genoeg honden in het asiel, en daar zitten ook vaak genoeg jonge honden.

En nee, ik hoop niet dat TS al meerdere nestjes heeft gehad, want ze heeft er geen kl*te verstand van. Dit dsoort mensen nemen alleen maar nestjes omdat het zo leuk en aardig is, maar met de pups zelf houden ze geen rekening.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:45

Wat een vooroordeel zeg allemaal hebben jullie. Omdat iemand nou graag een nestje wilt van hun hond.

Wacht ik kweek guppen. Mag dat ook niet? of dat misschien weer wel?

O ja en bertha's en malawi's

Ik begrijp wat je bedoelt hoor. Maar het is niet eerlijk tegenover mensen zo te reageren. Als zij nou een nest willen .laat ze lekker.

WAt er ook al gezegt werdt. Als mensen een ouder hond wilt gaan ze heus wel naar het asiel toe hoor.
Laatst bijgewerkt door shirley23 op 23-01-06 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:46

@ MMaxje: ik snap wel wat jij bedoelt, maar ik heb toch hele nesten kittens geboren zien worden bij een fokker, en ik weet nog steeds zekekr dat je beter die van mij kunt hebben, daar is tenminste persoonlijke aandacht in gestoken, vraag maar na aan alle nieuwe baasjes...

Bovendien, als je de TS dr profiel leest is ze 16, dus ze zal heus niet degene thuis zijn die de beslissingen maakt over de honden, en hoe weet jij nu of er in het hele huis niemand is die er verstand van heeft?

Ik snap wat je wilt zeggen, maar je hebt heel weinig info van de TS, dus om nu zomaar lukraak allerlei beschuldigingen te maken en daarmee een topic te verpesten.......pb dr dan even....

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:48

het is heel normaal hoor dat een particulier zijn hond laat dekken. mogen alleen fokkers dat doen dan? die doen het voor het geld. als particulier mag je het toch ook leuk vinden om een veulentje te fokken? waarom dan een pups?

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:51

MMaxje schreef:
Dan kunnen mensen ook naar een goede fokker gaan, in plaats van dit soort ondoordachte nestjes. En als ze dat te duur vinden? Dan zitten er ook nog genoeg honden in het asiel, en daar zitten ook vaak genoeg jonge honden.

En nee, ik hoop niet dat TS al meerdere nestjes heeft gehad, want ze heeft er geen kl*te verstand van. Dit dsoort mensen nemen alleen maar nestjes omdat het zo leuk en aardig is, maar met de pups zelf houden ze geen rekening.

Ik kan me ergens wel je reactie voorstellen, zeker door wat TS hierboven schrijft, dat de hond zwanger is van een van haar eigen honden.. En dat je er dan iig niet een laat steriliseren of castreren, want het is nu nog een nestje, maar over enige tijd duikt die hond er weer bovenop en dan is er weer een volgend nestje..

Maar hoe je, je reactie uit vind ik weer wat grof naar TS.. Hoe moe je er ook van wordt, je zult er toch niets tegen kunnen beginnen..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:35

door_ schreef:
@ MMaxje: ik snap wel wat jij bedoelt, maar ik heb toch hele nesten kittens geboren zien worden bij een fokker, en ik weet nog steeds zekekr dat je beter die van mij kunt hebben, daar is tenminste persoonlijke aandacht in gestoken, vraag maar na aan alle nieuwe baasjes...

Bovendien, als je de TS dr profiel leest is ze 16, dus ze zal heus niet degene thuis zijn die de beslissingen maakt over de honden, en hoe weet jij nu of er in het hele huis niemand is die er verstand van heeft?

Ik snap wat je wilt zeggen, maar je hebt heel weinig info van de TS, dus om nu zomaar lukraak allerlei beschuldigingen te maken en daarmee een topic te verpesten.......pb dr dan even....

Nee, kittens van broodfokkers wil je inderdaad niet hebben nee.

Als TS niet eens weet hoe groot die pups zijn, nee dan leeft ze er lekker veel verstand van. Bovendien, de Black&Tan's zijn modehondjes, dus het geld dat je voor de pups krijgt zal een grote rol spelen.

Dus nee, mijn beschuldigingen zijn niet lukraak, maar gebaseerd op andere topics, tegen mensen die er ook geen donder verstand van hadden.

@Kylah: het is helaas normaal dat particulieren een nestje hebben ja. Wil je echter een gezonde pup, ga dan naar een goede fokker.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:43

kylah schreef:
het is heel normaal hoor dat een particulier zijn hond laat dekken. mogen alleen fokkers dat doen dan? die doen het voor het geld. als particulier mag je het toch ook leuk vinden om een veulentje te fokken? waarom dan een pups?

voor het geld? je hebt totaal geen idee wat het inhoud om verantwoord te fokken...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:52

Volgens mij is een verantwoord nestje niet eens winstgevend!!

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:01

kylah schreef:

Meeste particulieren verdiepen zich wel in lijnen, afstamming etc.

En zoveel levert zo'n pupje nou ook weer niet op, ze kosten ook heel wat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:04

develwife schreef:
Hoi,

Ik heb een dwerg jackrussel van nog geen 20 cm hoog en daar hebben we vorig jaar een nestje van gefokt die pups waren net zo groot als een ratje.
Nu word ze in april weer gedekt ben benieuwd het zijn zon kleine moppies.
Sterkte ermee

Groetjes

Mag hopen dat deze post geen serieuze post is.
Als je wel serieus fokt met dwergjes heb je waarschijnlijk geen idee waar je meer bezig bent. Dwergjes hebben namelijk veel meer gezondheidsproblemen en worden lang niet zo oud als "normale" honden. En nee dit verzin ik niet dit is gewoon bewezen.

Vwb TS en al die anderen die het zo leuk vinden om een nestje te fokken. Er zijn veel meer pups dan dat er pupkopers zijn.
Oftewel er is een gigantisch overschot, zeker wat betreft de zogenaamde Jack Russell Terriers zonder papieren.

Als je een dierenliefhebber bent en je wilt perse fokken dan doe je dat verantwoord en ga je niet zomaar twee dieren met elkaar paren.
Je gaat eerst de ouders uitgebreid testen op erfelijke afwijkingen (dus niet een standaard gezondheidsonderzoekje bij de DA, maar rontgenfoto's, ogen onderzoeken (en dat kan niet iedere DA op alle afwijkingen!) en je kijkt ook nog eens naar de voorouders vwb erfelijke ziektes en gedrag.

Natuurlijk zegt iedereen altijd voldoende pupkopers te hebben, maar hou er dan wel rekening mee dat dit meestal niet de serieuze hondenliefhebbers zijn en dat je pup na een aantal jaren zomaar in het asiel kan verdwijnen of aan een boom wordt geknupt.
Serieuze hondenliefhebbers en dierenvrienden vinden het namelijk wel belangrijk dat een pup een zo goed mogelijk start krijgt in zijn leven en dat er dus ook wordt geselecteerd op erfelijke afwijkingen.

Kijk eens op marktplaats en begrijp dat er nooit voor al deze pups een verantwoordeijke eigenaar gevonden kan worden.
Kijk dan ook eens naar de oudere honden die een tehuis zoeken vanwege allerlei vage smoezen. Dat waren eerder van die fantastische pupkopers waarvan je dacht dat je pup er zijn leven lang kon blijven.
Kijk eens naar al die mensen die handen vol geld kwijt zijn omdat de fokkers van hun hond het niet nodig vond om te selecteren op erfelijke afwijkingen.

Iedereen moet gewoon doen wat hij/zij niet kan laten, maar besef wel dat je precies zo bezig bent als de broodfokkers.
Denk toch eens een keer na. Je bent met levende wezens bezig en niet met speelgoed.
Een echte dierenliefhebber zet niet maar zo een reu op een teef omdat het zo leuk is om een keer pups te krijgen en omdat de pups lekker geld opbrengen. Een echte dierenliefhebber denkt na.
Helaas schijnen er nog weinig echte dierenvrienden te zijn.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:17

MMaxje schreef:

nee hoor, ik ben er ook nog, maar zeg gewoon niks omdat dat toch niks uithaalt, maar ik denk precies hoe jullie het zeggen

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:25

swoeky schreef:
MMaxje schreef:

nee hoor, ik ben er ook nog, maar zeg gewoon niks omdat dat toch niks uithaalt, maar ik denk precies hoe jullie het zeggen

Sorry

Enne ThePast03, wat heb je dat weer geweldig verwoord

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:33

@baroen: niet zo vijandig doen hoor.
goede fokkers letten inderdaad goed op de lijnen. dat moet ook wel wil je een 'goede' hond fokken.
ik heb zelf ook alleen maar rashonden met een goede lijn.
maar waarom zou je je eigen rashond niet mogen laten dekken.
wie zegt dat het dan om onzuivere gaat?

dit is gewoon weer het zoveelste topic waar eens flink gezeikt moet worden! wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van.

en kan het de ts trouwens niet kwalijk nemen dat ze niet wil reageren in dit topic!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:34

door_ schreef:
Er bestaan nog steeds mensen die gewoon lekker met hun beestjes fokken

Misschien eerst het verschil tussen 'fokken' en 'vermeerderen' opzoeken voordat je hier zo hard begint te gillen.

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:34

@mmaxje:
reageer eens niet zo overdreven. ga een clubje oprichten als je iets wilt
doen ofzo!!kom!!

ik hoop dat je veel plezier hebt van je pups!!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:38

kylah schreef:
goede fokkers letten inderdaad goed op de lijnen. dat moet ook wel wil je een 'goede' hond fokken.

dit is gewoon weer het zoveelste topic waar eens flink gezeikt moet worden! wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van.

en kan het de ts trouwens niet kwalijk nemen dat ze niet wil reageren in dit topic!

Als jij je rashond hebt laten testen, op de foto's is alles oke, dan is er niets mis mee om een nestje te willen, mits je een reu uitzoekt die bij de teef past, die ook volledig getest en gerontgend is.
Dan pas ben je bezig met fokken, en niet met vermeerderen.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:42

@mlies: gelukkig verdiepen ook particulieren zich in bloedlijnen.
anders zouden er inderdaad veel hondjes met afwijkingen komen
denk hierbij aan hd.

dat een nestje niet winstgevend is is onzin! fokkers hebben hun eigen reu en teefjes. tuurlijk kosten dieren geld. maar ik weet wat ik voor mijn hond heb betaald!

daarnaast wie zegt dat waarschijnlijk de ouders van ts niet eerst onderzoek hebben gedaan naar de ouders? als je zelf een reu en teef hebt hoeven dat nog geen 'slechte' te zijn!

@Mmaxje; inderdaad. maar dan kan je het nog wel doen omdat je het leuk vindt.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:47

Zucht ik word zo ziek van iedere keer dat gezeur, net of iedereen op een rashond zit te wachten. Nou ik kan je een geheimpje vertellen, ik wil gewoon een bastaardje en ik zal niet de enige zijn. (zal ondertussen al niet meer zo geheim zijn hier)
Natuurlijk komen rashonden wel altijd terecht bij mensen waar ze nooooit meer weg gaan. Daarom wordt er ook bemiddeld door de rasvereniging bij herplaatsing natuurlijk, waarom is dat nog nodig dan als jullie zo verantwoord bezig zijn en de mensen die voor een rashond gaan er zo verschrikkelijk goed over nagedacht hebben?
Natuurlijk zijn er geen bastaardhondjes die gezond zijn, want de ouders zijn niet getest... Daarom worden de meeste bastaardjes ook ouder dan rashonden.
Natuurlijk weten erkende fokkers waar ze mee bezig zijn, aan hun ligt het niet dat rashonden afwijkingen zoals bijv. HD of een verknipt karakter hebben. Nee dat ligt allemaal aan de broodfokkers en de mensen die voor de lol een nestje fokken.
Ken iemand die erkend fokker is van koningspoedels, een pup (ondertussen volwassen) kwam in het asiel terecht (was al tweede eigenaar, hond was 2) die ze weer naar huis gehaald heeft. Die hond spoort niet, hij grijpt naar vreemden, postbode komt niet meer bij hun, hoefsmid durft niet alleen het erf op... En ik weet zeker dat ze toch heel serieus bezig is geweest met de lijnen en de reu uitzoeken.
Papier zegt niet altijd wat. Net als dat je een veulen kunt fokken met fantastische bloedlijnen die nog niet recht op zijn benen kan staan....
Wat is het toch dat mensen een ander het licht in de ogen niet gunnen omdat ze zelf op een andere manier met iets bezig zijn, die in hun ogen beter is dan wat een ander doet. Hoeveel bastaardhonden zijn er die niet in het asiel komen en wel hun hele leven bij 1 baas blijven?

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:50

kylah schreef:

vijandig?

maar dat het niet om een raszuivere hond gaat is wel duidelijk, een B&T jack russell bestaat nl NIET ... ( ze zegt het zelf ook al, kruising teckel X jack... en laten nou beide rassen hun specifieke problemen hebben die je echt niet wil mixen)

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:51

Esther: jij moet nodig je bronnen nagaan, want het is allang achterhaald dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden.