Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
develwife schreef:Hoi,
Ik heb een dwerg jackrussel van nog geen 20 cm hoog en daar hebben we vorig jaar een nestje van gefokt die pups waren net zo groot als een ratje.
Nu word ze in april weer gedekt ben benieuwd het zijn zon kleine moppies.
Sterkte ermee
Groetjes
Citaat:Ja, iedereen die om deze redenen pups gaat fokken is zeker slecht! Je weet niets over de gezondheid (worden nooit getest voor een eenmalig nestje, zelfde verhaal met rontgenfoto's), en de asiels zitten VOL! Dus als iemand weer een zo;n pup neemt, heeft een hond uit het asiel weer minder kans.
Nee, ik hoop dat ze zulke mensen net zo gaan aanpakken als in de toekomst de broodfokkers. Verboden dus!
MMaxje schreef:Dan kunnen mensen ook naar een goede fokker gaan, in plaats van dit soort ondoordachte nestjes. En als ze dat te duur vinden? Dan zitten er ook nog genoeg honden in het asiel, en daar zitten ook vaak genoeg jonge honden.
En nee, ik hoop niet dat TS al meerdere nestjes heeft gehad, want ze heeft er geen kl*te verstand van. Dit dsoort mensen nemen alleen maar nestjes omdat het zo leuk en aardig is, maar met de pups zelf houden ze geen rekening.
door_ schreef:@ MMaxje: ik snap wel wat jij bedoelt, maar ik heb toch hele nesten kittens geboren zien worden bij een fokker, en ik weet nog steeds zekekr dat je beter die van mij kunt hebben, daar is tenminste persoonlijke aandacht in gestoken, vraag maar na aan alle nieuwe baasjes...
Bovendien, als je de TS dr profiel leest is ze 16, dus ze zal heus niet degene thuis zijn die de beslissingen maakt over de honden, en hoe weet jij nu of er in het hele huis niemand is die er verstand van heeft?
Ik snap wat je wilt zeggen, maar je hebt heel weinig info van de TS, dus om nu zomaar lukraak allerlei beschuldigingen te maken en daarmee een topic te verpesten.......pb dr dan even....
kylah schreef:het is heel normaal hoor dat een particulier zijn hond laat dekken. mogen alleen fokkers dat doen dan? die doen het voor het geld. als particulier mag je het toch ook leuk vinden om een veulentje te fokken? waarom dan een pups?
kylah schreef:het is heel normaal hoor dat een particulier zijn hond laat dekken. mogen alleen fokkers dat doen dan? die doen het voor het geld. als particulier mag je het toch ook leuk vinden om een veulentje te fokken? waarom dan een pups?
develwife schreef:Hoi,
Ik heb een dwerg jackrussel van nog geen 20 cm hoog en daar hebben we vorig jaar een nestje van gefokt die pups waren net zo groot als een ratje.
Nu word ze in april weer gedekt ben benieuwd het zijn zon kleine moppies.
Sterkte ermee
Groetjes
MMaxje schreef:@Baroen: zijn wij nou de enige die een beetje nadenken hier in dit topic?
swoeky schreef:MMaxje schreef:@Baroen: zijn wij nou de enige die een beetje nadenken hier in dit topic?
nee hoor, ik ben er ook nog, maar zeg gewoon niks omdat dat toch niks uithaalt, maar ik denk precies hoe jullie het zeggen
door_ schreef:Er bestaan nog steeds mensen die gewoon lekker met hun beestjes fokken
kylah schreef:@baroen: niet zo vijandig doen hoor.
goede fokkers letten inderdaad goed op de lijnen. dat moet ook wel wil je een 'goede' hond fokken.
ik heb zelf ook alleen maar rashonden met een goede lijn.
maar waarom zou je je eigen rashond niet mogen laten dekken.
wie zegt dat het dan om onzuivere gaat?
dit is gewoon weer het zoveelste topic waar eens flink gezeikt moet worden! wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van.
en kan het de ts trouwens niet kwalijk nemen dat ze niet wil reageren in dit topic!
kylah schreef:@baroen: niet zo vijandig doen hoor.
goede fokkers letten inderdaad goed op de lijnen. dat moet ook wel wil je een 'goede' hond fokken.
ik heb zelf ook alleen maar rashonden met een goede lijn.
maar waarom zou je je eigen rashond niet mogen laten dekken.
wie zegt dat het dan om onzuivere gaat?
dit is gewoon weer het zoveelste topic waar eens flink gezeikt moet worden! wordt er eerlijk gezegt een beetje moe van.
en kan het de ts trouwens niet kwalijk nemen dat ze niet wil reageren in dit topic!