De mijne krijgen Iams brokjes en 's avonds een blikje gourmet of iets dergelijks. Meer dan zo'n blikje eten ze ook niet op vreemd genoeg. Brokjes schijnen beter te zijn voor de tanden dan vlees, ik moet zeggen dat mijn poes haar tanden ook veel beter in orde zijn sinds ze brokjes eet.
Mijn kat van 2 jaar die bijna niks lust krijgt s'ochtends brokjes van royal canin voor zeer kieskeurige katten (die ene donkerpaarse zak) en s'avonds vers vlees. En mijn andere oudere kat van 15 die krijgt s'ochtends senioren voer van royal canin en s'avonds verse vis want ze lust bijna geen vlees behalve biefstuk en haar brokjes.
Gut, geen idee hoe het heet maar het is gewoon blikvoer ('s avonds) van de Lidl en een zak kattenbrokken ('s morgens). 't allergoedkoopste voer maar dat eten ze het best
Mijn katje van anderhalf heeft van jongs af aan altijd Whiskas gegeten brokjes en vlees. Op eens luste ze het niet meer en ben ik eerst One gaan voeren en nu ben ik over op Biofood. Ze krijgt die brokjes onbeperkt en iedere dag een half tot heel blikje goumet.
Al mijn katten hebben de hele dag door de beschikking over Bento Kronen Adult harde brokjes en natuurlijk water met een drupje room (tegen het snorkelen of met poot in waterbak plensfestijnen). Heel af en toe kook ik koolvisfilet voor ze, maar da's meer voor de lekker dan omdat het nodig is.
Net als de hond krijgen mijn katten royal canin, de fit 32. Ze doen met zijn 4en vrij lang met een 10 kg zak en krijgen er in principe niks bij, dat vangen ze zelf wel.
Mijn 3-jarige binnenpoes krijgt: 's morgens een bakje brokjes (Royal Canin Indoor) en een half blikje gourmet, 's middag beetje brokjes en 's avonds andere helft van het blikje gourmet en een handje brokjes, die ze achterna moet rennen (ze moet immers wel een beetje sporten!). Ze weegt 5,6 kilo (wat te dik dus). Wat wegen jullie poezen/katten eigenlijk?
ik heb 4 katten en die krijgen onbeperkt quality&perfect brokjes. kan je vanaf kitten tot senior geven en er zit ook iets in tegen blaasgruis. belangrijker nog ze vinden het allemaal lekker. soms neem ik een blikje mee als extra en 1 kat heb ik een paar weken blik moeten voeren omdat ze d'r bekken gebroken had. met blik kon ze wat makkelijker poepen.
Onze katten krijgen de gehele dag door Royal Canin brokjes( de sensible 33 en de maine coon 31) En 's avonds krijgen ze blikvoer van Felix, en dan alleen die in gelei. Die andere soorten blieven ze niet In het weekeinde krijgen ze gekookte kip of koolvisfilet.
Wat gewichten betreft, die varieren van een poesje van 3,7 kilo tot een kater van 9,4 kilo.
Twee van onze katten hebben blaasgruis, de ander niet. Ze krijgen alledrie hetzelfde speciale dieetvoer, namelijk drie x daags 27 gram Clinic FSC. Dat is voer ter voorkoming van blaasgruis. De poes zonder blaasgruis kan dit voer ook probleemloos eten.
Hier staat de hele dag Nutro voer. Als 1 van de drie dan trek heeft kan hij of zij gaan eten. Onze stalkatten stonden op een 3-mix kat, maar gaan ook over op Nutro. Nutro is wel 3 x zo duur, maar van die 3-mix blijven ze eten, terwijl ze daarnaast ook nog -tig muizen vangen.
Mijn kat van nu 10 maanden krijgt Hill's brokjes en om de doog gekookte koolvis, hij doet het er helemaal super op. Natuurlijk krijgt hij tussendoor ook wel eens een kattensnoepje
Die van mij krijgen zo'n 40 gram per dag Iams brokjes en soms een klein beetje gourmet er doorheen.
Onze katten wegen overigens 3,7 (oude kat van 18), 4 en 5 kilo. Zijn allemaal prima op gewicht en zien er goed uit.
In het asiel waar ik stage loop krijgen ze bijna hetzelfde iets minder brokjes ivm ze daar niet zoveel doen, maar ze zijn daar absoluut niet te dik en zien er top uit.
Die van ons krijgen natvoer van Whiskas of Felix, maar ik ga waarschijnlijk omschakelen naar versvlees. Heel de dag hebben ze droge brokken van Iams ter beschikking.
Ik heb 2 blaasgruiskatten, 1 senior-kat en 1 "gewone" kat. Vroeger toen ze allemaal nog gezond en jong waren, stonden er de hele dag brokjes, maar dat gaat nu niet meer. De oudste blaasgruiskat (dit voorjaar 11) eet zich namelijk helemaal rond aan de brokjes en hoeft dan geen blikvoer meer. Dat is niet zo gezond voor blaasgruis, dus nu krijgen ze smorgens een portie brokjes en savonds natvoer.
Het is wel altijd wat ingewikkeld tegen voertijd :
- De blaasgruiskatten krijgen smorgens een handje dieetbrokken van de dierenarts. En savonds elk 1/3 kuipje specific blaasgruis met extra warm water erdoorheen (soort soep wordt het dan)
- De senior krijgt smorgens een handje seniorbrokjes van Whiskas of Kittekat. Savonds een kuipje Felix-senior met wat extra water.
- De gewone kat krijgt smorgens een wat grotere hand droge brokjes van whiskas (hij is erg slank en energiek) en savonds een kuipje sheba (stukjes of paté). Hij is erg kieskeurig en lust verder geen andere blikjes.
Heel af en toe krijgen ze een piepklein stukje kaas of vis. En nog veel meer af en toe mogen ze eens een bakje uitlikken van de vla of yoghurt of ijs ofzo. Als ze eens wat tussendoor krijgen omdat ze trek hebben, geef ik ze gewoon een klein beetje brokjes extra.
Savonds voordat wij zelf gaan slapen krijgen ze altijd een "snoepje". Meetsal zijn dat een paar antihaarbal snoepjes, maar als die eens op zijn, pak ik gewoon een paar dieetbrokjes .
Hill's M/D voor katten met suikerziekte en overgewicht. (suikerziekte heeft ie, overgewicht niet, hij weegt "maar" 8 kilo ) mocht hij gezond zijn dan zou hij hills, eukanuba, iams, nutro of royalcanin krijgen.