Wat voeren jullie je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:33

dit merk die ik geef zie hoerboven heeft ook lam&rijst. dit zou je dan moeten voeren. vaak is het zo als ze zo'n allergie hebben dat het komt door teveel eiwit en conserveringsmiddelen. zoek dus een puur voer zonder al die troep erin. kijk ook goed naar wat erin zit. niet alle lam&rijst is puur. zit vaak maar 3 % lam &rijst in. de rest rotzooi.
bonzo nooit aan beginnen! is egt te zout en teveel kleurstoffen enzo. ik heb ook een tijdje fokker gegeven, maar was er niet tevreden over. pedigree vind ik te duur

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:37

wyona schreef:
dit merk die ik geef zie hoerboven heeft ook lam&rijst. dit zou je dan moeten voeren. vaak is het zo als ze zo'n allergie hebben dat het komt door teveel eiwit en conserveringsmiddelen. zoek dus een puur voer zonder al die troep erin. kijk ook goed naar wat erin zit. niet alle lam&rijst is puur. zit vaak maar 3 % lam &rijst in. de rest rotzooi.
bonzo nooit aan beginnen! is egt te zout en teveel kleurstoffen enzo. ik heb ook een tijdje fokker gegeven, maar was er niet tevreden over. pedigree vind ik te duur

Pedigree duur? Ik vind dat juist in vergelijking tot andere merken zoals Eukanuba en Royal Canin heel erg meevallen!!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:39

onze hond (kooiker van 3 jaar) krijgt 2 soorten brokken door elkaar: eukanuba en bonzo

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:40

eukanuba geef ik uit principe al niet (ze doen dierenproeven) en de prijs is helemaal belachelijk. bij ons heeft royal canin vaak aanbiedingen dus 20 kilo voor 27 euro ofzo dat vind ik te doen, maar ook daar zit veel conserveringsmiddelen in.
dan kan je nog beter vobra voeren. daar zitten weinig conserveringsmiddelen in.

Zip

Re: Wat voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:41

De een krijgt Farmfood. De ander krijgt Rodi, versvlees.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:43

Nou euhm, die van ons is 7, boerenfox x jackrussel of iets dergelijks, en die eet al jááren met de pot mee

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:45

tja dat kan ook nog. die van ons krijgen ook wel eens wat extra hoor als we over hebben. niet vaak vind dat ze zo gaan stinken

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:47

onze honden staan op eukanuba, daar doen ze het egt super op. Het
zit echter wel in de hogere prijsklasse, maarja this ook de wereldleider
in hondenvoeding. Het hoeft natuurlijk niet voor elke hond te werken,
er zijn honden die eukanuba na verloop van tijd niet meer lekker vinden
en dan zit je. Maar je moet gewoon zelf kijken wara je hond het het beste
op doet

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:50

Hier krijgen de 2 kleintjes duck en de border cavom.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:50

me baas voerd ook eukanuba. die jonge hond doet het daar ook goed op, maar die ouwe van hun is een ramp. heeft ook een voedselallergie.

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:51

FuRyoMaRLoeS schreef:
wyona schreef:

Pedigree duur? Ik vind dat juist in vergelijking tot andere merken zoals Eukanuba en Royal Canin heel erg meevallen!!

Van pedigree moeten ze ook 2 keer zoveel (en dat komt er achter dus ook weer uit ) dus in verhouding valt dat erg mee!

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:53

ja juist op al die stront zit je ook niet te wachten. is wel de bedoeling dat ze het goed opnemen.

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:55

Mijn hond krijgt Energique, dit zijn driehoekige plakken die in je in de vriezer moet bewaren, en dat is dan ook meteen het (enige) nadeel (lastig op vakantie en uitstapjes).

Van de website:
"Deze complete vers vlees maaltijd is geschikt voor alle soorten honden, groot en klein, zonder toegevoegde geur-, kleur-, en smaakstoffen.
Energique is de gezondste vers vlees maaltijd voor honden. Alle ingredienten zijn goedgekeurd voor menselijke consumptie. Samengesteld uit diverse soorten vlees, granen en groente, olien en vetten, vitaminen en mineralen, o.m. biergist en vitamine C. De voeding wordt voor bijna 90 % verteerd, dus alle voedingsstoffen worden opgenomen en daardoor heeft de hond weinig ontlasting."

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:12

FuRyoMaRLoeS schreef:

Maar mijn hondje is pas 4 maanden... En sensible is er waarschijnlijk alleen voor volwassen honden?

Ik heb het even opgezocht, helaas idd vanaf 12 maaden...

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:16

FuRyoMaRLoeS schreef:
@ Sassy: Lance is ook erg gevoelig op zijn darmen en maag. Helpt Royal Canin daar erg tegen?

royal canin, is zeer goed verteerbaar hondenvoer, kost wat, maar dan heb je ook wat!!!
Mijne heeft allergie, en wat voor een èèn...
kan niet tegen, geur, kleur en smaakstoffen, als hij voer krijgt waar dat wel in zit, zit hij onder de kleine kalle plekken, vandaar dat ik aangewezen ben op royal canin en renske's voer, dat is natuurlijk voer... Zitten worteltjes, aardappels, kip etc etc in, als ik het hem geef kijk ik erna en denk mmmmmmmm eigenlijk best goed leven heb jij hond!! ahahah

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:17

Mijn Jack Russel krijgt > CRD voer van Leo, is een dieetvoer van de dierenarts. En dat vind ie niet zo lekker

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:18

Onze honden staan op Bonzo. die ouse (10 jaar) heeft zijn hele leven al bonzo en doet het daar goed op. De puplust het weer eens niet, duys we gaan waarschijnlijk over naar Dog Chow, want dat vind hij wel erg lekker. In Bonzo zit idd teveel zout en kleurstoffen, maar het probleem is dat die ouwe aan de schijt gaat van ander voer en het dus alleen goed doet op Bonzo.
Royal Canin is voor sommige puppy's niet goed. De botten gaan er te hard van groeien, maar de rest eromheen niet. Gevolg: groeipijnen. Dit heb ik al van meerdere fokkers en DA's gehoord.
Wat wel heel goed schijnt te zijn is Eukanuba en Fokker.

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:19

Hier krijgen ze bibi versvlees,en 3 keer per week de fyto mix ervan.

Af en toe een handje brok,maar probeer niet teveel te geven.

Ook wel eens jogurt met manderijntjes,en een vers bot!
Groente hapjes,fruithapjes(zelfgemaakt dan)

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:12

mijn honden krijgen Royal Canin en dan de versie voor Teckels!
we hebben een tijdje ander voer gehad maar de jongste deed het daar niet erg goed op dus maar snel weer terug naar Royal Canin...

Onze vorige hond had een allergie voor vet, dus hij mocht absoluut geen hondenbrokken eten. Hij kreeg altijd brood met een rauw ei, of met kippenbouillon... Ook at hij lekker de groenten en aardappels die over waren van ons eten....En hij is 17 jaar en 6 maanden geworden en hij had ook nog eens een gat in zijn hart...
Dus niet alleen echt hondenvoer is goed... Brood en groenten en aardappels enzo doen het soms ook goed!

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 01:07

Mijn 4 honden staan allemaal volledig op Barf.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:41

farmfood, en af en toe pens erbij... En verder is hij dol op (bruin) brood.. dus dat krijgt hij ook veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:45

Royal Canin en kliekjes

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 11:59

wendy1 schreef:
Hier krijgen ze bibi versvlees,en 3 keer per week de fyto mix ervan.

Af en toe een handje brok,maar probeer niet teveel te geven.

Ook wel eens jogurt met manderijntjes,en een vers bot!
Groente hapjes,fruithapjes(zelfgemaakt dan)

Hihi wat voor fruithapjes dan, als ik vragen mag?

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:08

Mijn honden krijgen allemaal wat anders, lekker handig (not)

Maiko, een stabij x wetterhoun is 12 jaar en krijgt Kenner Senior.
Babbes, een Malthezer x shih tzu van 5 jaar oud, krijgt Kenner Lam en Rijst, hypoallergeen voer omdat hij met huidklachten zat, sinds ik dit voer is het over.

Zazou, kruising tussen bovenstaande 2, is 3 jaar oud en krijgt Kenner krokante brok.

Zo af en toe vervang ik 1 maaltijd door rijst of sperziebonen, vooral Maiko heeft de aanleg om dik te worden, ze maar de helft van de benodigde hoeveelheid brok, maar toch wordt ze gauw dik. Sperziebonen en rijst zijn lichtverteerbaar en goed om af te vallen dus

Merken als Bonzo, Pedigree en voor de katten b.v Whiskas zien er leuk uit, wordt goed reclame voor gemaakt, maar zit vol met zout.
Ik raad bij mij in de winkel ook altijd of kenner aan, of kenner exquise, RC, Eukanuba. De tussenliggende voeren met vrolijke kleurtjes raad ik niet aan, als mensen dat zelf willen voeren, prima, maar het is mijn advies niet.

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:28

De mijne krijgen Fokker medium.
En doen het daar prima op. Al een aantal keren wat anders geprobeert maar dit is en betaalbaar en ze zijn levendig en glanzend en de ontlasting is goed en niet onwijs veel...
Ik ga binnenkort is voor de seniorenlijn van Fokker kijken. Ik heb er nu 1 van 9.5 en 1 van 8.. Die van 9.5 begint een beetje oude man te worden..