Waar je hond gekocht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waar je hond gekocht?

Bij een erkende fokker met stamboom
1 (50%)
Bij een particulier met stamboom
Geen stemmen
Bij een particulier zonder stamboom
Geen stemmen
Bij een dierenwinkel, puppykennel enz. (broodfokker dus)
Geen stemmen
Bij een dierenasiel
Geen stemmen
Bij een opvangstichting
Geen stemmen
Anders, namelijk...
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

Nannes

Re: Waar je hond gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:46

Bij een fokker. We wilden al zo'n hond en mijn moeder had asielen afgebeld of zij toevallig zo'n hond hadden zitten. Via een asiel kreeg ze een telefoon nummer van de fokker en die beldde ze en ze hadden nog 1 pup over.
De andere pup hebben we ook daar gekocht omdat de eerste zo goed is bevallen.

www.duitsestaande.nl

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:55

ik heb mijn golden via een stichting (voor de opleidig van blindegeleidehonden), ze was niet geschikt om opgeleid te worden wegens haar HD.
Die hebben haar weer van mensen die 'opeens' geen tijd meer voor haar hadden (ze was dan 5 maanden oud en niet zindelijk ,...) , en die hebben haar waarshijnlijk gekocht van een broodfokker (er zitten geen papieren bij, ze heeft ernstige HD en ze lijkt mij niet echt raszuiver).

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:06

het asiel
daarvoor komt ie bij een broodfokker vandaan, gekocht door mensen die hem 6 mnd hebben gehad waarna hij als 10 maanden oude hond nog eens bijna 10 maanden in het asiel zat

en nu issie alweer 1,5 jaar onze geweldige lieve hond

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:34

Uit het asiel in breda, mijn moeder zag hem zitten en was verkocht, ik was juist op zijn buurman verliefd, maar ben nu toch blij met Rakker Bij ons was het trouwens niet gepland, ik wilde nml gewoon eens een kijkje nemen in het asiel en we kwamen met een hond thuis

_loekie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:29

bij een erg goede fokker in duitsland in Rekkum.
We hadden daarvoor al een hodn gehad en wilde neit dezelfde fout maken door hem zomaar ergens te gaan kopen.
Eerst goed overna gedacht en geïnformeerd dus

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:36

Onze Rex, per ongeluk, we wilden geen hond meer, maar die was verwaarloosd en moest dringend weg, door een scheiding, is als noodopvang tijdelijk bij onze buurman terecht gekomen, en dit was gewoon zo'n leuke en vooral lieve hond, dat we eerst gekeken hebben of hij met de katten en paarden kan, en ondanks dat mensen vaak bij een border collie zo bevooroordeeld zijn, is dit echt een super hond, we hebben hem dus niet gekocht, maar gekregen.....

die was toen nog maar vel over been, had 2 jaar niets anders dan een ren gezien, en op het moment dat we hem overgenomen hebben, had hij parvo, en heeft het er echt een paar dagen om gespannen of hij het er levend vanaf zou brengen, zijn vacht hebben we deels moeten afknippen, volgeplakt met str.....
arm beest, als hij niet op tijd bij de buur terechtgekomen was, had hij het zeer zeker niet na kunnen vertellen, maar is weer helemaal er bovenop, is nu echt een prachtbeest,

en omdat we door Rex zo enthousiast over borders geworden zijn, en we zelf ook een speelkameraadje voor hem wilden, hebben we na een jaar ongeveer een 2e border gekregen via een stichting in Duitsland, die border collies opvangt, die herplaats moeten worden, veel mensen denken dat een beetje wandelen voor zo'n hond voldoende is, en soms zitten hier zelfs al puppies van 4 maanden in de opvang, omdat ze niet meer weten wat ze met zo'n hondje aan moeten, hier betaal je wel een redelijk bedrag voor, om de kosten te dekken, de hond is dan geent, gechipt etc, en je wordt ook na de bemiddeling goed begeleid,
dit gaat ook allemaal met een contract (Schutzvertrag)
Dusty heeft wel papieren, (van Rex weet ik dat niet) die hebben we zelf niet, maar wel het adres van de fokker in Duitsland,

en ook hier zijn we heel erg blij mee, en ze leren veel van elkaar,

ooit als we meer tijd hebben willen we er graag nog een pup of jongere hond bij, maar dat zou dan echt een blue- of red-merle moeten worden, en eentje uit een bloedlijn die talent voor schapen heeft, want die gaan er zeker nog komen, of evt weer een van de stichting uit Duitsland, maar op dit moment zijn twee er even genoeg

Greetz Sassy

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:39

We hebben Max via www.doggy.net bij zijn vorige eigenaresse vandaan. We hebben 'm eigelijk gekregen, heb haar wel een bloemenbon van 25 gulden gegeven. Ze vond een goed nieuw thuis belangrijker dan geld.

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:42

bij een asiel
waarom, euh.. omdat daar teveel honden zitten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:47

bij een particulier zonder stamboom maar wel raszuiver gefokt!
we zijn daarvoor ook in het asiel wezen kijken maar daar zaten toen niet de honden die wij wilden...wij wilden een labrador

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:21

2x bij een fokker
1x van een kennis die allergisch bleek te zijn (kwam ineens een pup erbij [10wkn.] hebben er geen spijt van gehad)

_Tarzan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:59

Wij hebben onze hond Sepp uit het asiel (in Geleen)
waarom? .. omdat mijn vader eigenlijk geen hond meer wilde,
en mijn pa en ma aan het wandelen waren daar in de buurt en mijn
pa opeens tegen m'n ma zei: oh zullen we eens in het asiel gaan kijken.
Zodoende zaten er 3 rottweilers (jaja eens een rottweiler altijd ..)
en Sepp stond hun wel aan, mij foto's laten zien en meteen erheen gegaan,
en gekocht .. echt geen spijt van!!
het is de leukste hond die we ooit hebben gehad, hij wil gewoon
graag aandacht enzo (de andere 2 kwamen van erkende fokkers)

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:05

Mijn superlieve hondje komt uit het asiel in Zaandam. Een Jack russelltje. Bang dat hij was joh! Knuffelen kon dus niet want dan raakte hij in paniek en beet hij even (niet hard). Voor vreemde is hij nog steeds bang. Voor mij helemaal niet! Het is echt een knuffeltje! Alleen buiten nog erg bang voor alles. Rijdende autos enz... Maar dat word heel langzaam steeds iets minder. Maar dat maakt niet uit. Hij gaat voor geen goud weg!

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:07

En owjaah.. Als hij niet mee mag naar de ponyclub, blijft hij aan de deur geplakt zitten In de hoop dat hij mee mag. Mag vaak ook wel hoor. Hij vind het helemaal geweldig daar

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:44

sos dieren stichting friesland komt die van ons weg

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:21

Tibbe komt van de eigenaren van waar mijn zus haar verzorgpaard staat. Als eenmalig nestje hadden hun dit gedaan.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:40

bij een particulier via Dagblad van het Noorden. Even puppies kijken (tja, onze muts ging dus weer mee terug ). De pups waren mooi en gezond (bolle buikjes, helder en nieuwschierig, dus als een echte pup zijn moet).

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:49

Mijn eerste hondje komt bij een particulier, zonder stamboom. Ik had toen beter moeten weten en haal nooit meer een pup uit zo'n situatie.

Mijn andere hondje komt uit het asiel.

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:53

jemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:13

wij hebben sinds vrijdag een derde hond erbij.We hadden een rotweiler gekocht bij (wat achteraf bleek) een niet zo`n beste fokker uit Rhoon ,die is toch nog 12 1/2 jaar geworden,nu hebben we er 1 die is meegesmokkeld uit Hongarije met alle papieren erbij ,door iemand anders die er achteraf toch spijt van had ,die is toen weer bij iemand in brabant terecht gekomen die even vergeten was met zijn vrouw te overleggen en toen moest die daar ook acuut weer weg (hij was toen pas 4 maanden!!!)Bij toeval (die man was ex collega van mijn man )hoorden wij ervan en hebben hem op gehaald ,zou hem anders verzuipen zei die!!!!.Op dat moment hadden wij dus al een rottweiler en een bastaardje van 16 en ook een als puppie gevonden maltezer van toen net een jaar .En nu anno 2006 hebben we nog die maltezer ( 11jr)en die rottweiler(10 jr) en nu dan een Perro de presa Canario of te wel een Dogo Canario .We hebben hem Perro genoemd en hij is super lief ,nu net 8 weekjes .Dus het is lekker vol bij ons ,we hebben ook nog 3 katten en een fjord.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:14

Jip heb ik gekregen van een vriendin en komt van een boerderij.

Mum heb ik een tijdje in de opvang gehad voor www.podencoinnood.nl en na een poos heb ik besloten haar te adopteren.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:58

Onze Golden komt bij een erkende fokker vandaan. We hadden wilden daar graag een pup vandaan, maar ze hadden geen pups beschikbaar toen wij informeerden, ze waren allemaal al besproken. Wel een keer langs geweest e.d., het jaar erop zouden ze weer pups hebben.
Een maand later werden we gebeld of we toch interesse hadden in een reutje, de mensen waar hij naartoe was gegaan wilden hem weer wegdoen. Hij was namelijk nog niet zindelijk genoeg naar hun zin, hij plaste in de bench als ze aan het werken waren. Ze lieten hem dus gewoon de hele (!!) dag alleen in de bench. Ze hadden hem eerst los, maar dan plaste hij binnen en vrat aan het meubilair Gek he, een pup van 9 weken.....

De andere 2 hondjes, Coton de Tuléars, zijn meegenomen vanuit Madagascar bij een erkende fokker vandaan.

memerel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:03

De een bij een particulier met stamboom, ouders allebei raszuiver en zijn vader komt wel van een fokster, moeder is ook bij die fokster geboren.
De ander is bij een erkende fokster geboren en heeft ook een stamboom...

We hadden eerst in het asiel gekeken voor een hondje, en ook gereageerd op een teckeltje, maar die was al snel weg... En mijn moeder wilde alleen een teckel, en er zitten niet vaak teckels in het asiel, dus gingen we maar via de Nederlandse TeckelClub op zoek naar een pupje... en een jaar later hebben we nummer 2 opgehaald!
maar daar blijft het voorlopig bij hoor! met 2 honden lopen is al lastig genoeg!

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 00:04

Mijn Aussie komt uit noord duitsland. De kennel heet excellent choice....
Ze heeft een stamboom en bij de fokker is een oogonderzoek gedaan.

(www.ecshelties.de)

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 01:08

2 honden met stamboom van een erkende fokker
1 hond uit het asiel
1 hond gevonden op de vuilstortplaats

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:00

bij een broodfokker. we hebben ook een kruising.
deze honden hadden het er echt niet slecht, stond er versteld van. geen 1 was dun, later hoorde ik dat sommige wel wat vlooien hadden maarja, alle ruimte, ze mochten overal komen enz. kregen genoeg te eten.

we kwamen daar eigenlijk voor een 7 maand oude golder retriever, maar toch ff bij de puppy's kijken en toen vondt me moeder 1 puppy zo leuk he, een zwart klein bolletje, ja en ook nog de kleinste puppy. nou hebben we die maar gekocht. en nu is het alweer een hond van 3 jaar en 63 cm. groot haha