sproeien alle katers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:08

met 12 weken castreren is wel erg vroeg

M_en_M

Re: sproeien alle katers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:08

Pluttersput schreef:
Citaat:
Was die van jou ook zo zielig toen je m kon ophalen? Die van mij was echt zoo sneu gister, samengeknepen oogjes, en hij wankelde door de kamer, had er echt een beetje spijt van hehe. Maar vandaag is hij heel aanhankelijk, terwijl ie dat eerst niet was

Die van mij was gelukkig al ver bij. Hij wilde alleen van het bed op het aquarium kruipen, en toen klapte zijn achterhand om. Maar hij is idd ook aanhankelijker geworden. En hij miauwt minder.. Misschien moet dat nog terugkomen. Vond ik altijd wel leuk. Maar goed, we zien wel.

die van mij is niet zo veel aanhankelijker geworden en miauwt wel meer en is een stuk actiever geworden er door. volgens mij ging er toen een wereld voor hem open

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:06

Een katje uit het asiel kost hier 80 euro en als ze niet geholpen zijn dan moet je dat ook nog betalen. Ik vind het dus niet zo gek dat de asiels vol zitten

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:05

mijne is met 6 maanden gecastreerd, vanaf die tijd kunnen ze ook gaan sproeien.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:06

faye schreef:
Een katje uit het asiel kost hier 80 euro en als ze niet geholpen zijn dan moet je dat ook nog betalen. Ik vind het dus niet zo gek dat de asiels vol zitten

hier 65 voor poes met eerste paar inentingen, chip en steralisatie en kater 55 met eerste paar inentingen, chip en castratie

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:09

Er is eigenlijk geen rode draad te ontdekken met katers, ik laat ze altijd zo snel mogelijk castreren, ondanks dat heb ik er eentje die het al 15 jaar doet (hoewel....ik klop af...de laatste tijd lijkt het wel alsof ie het "licht" gezien heeft)

3 weken geleden heb ik nog een kater uit het asiel meegenomen, zat er al 1.5 jaar heeft geen tanden meer, is ongeveer 17 jaar oud maar het was nog een echte kater, hij is pas 3 weken kater-af. Hij doet niets in huis !

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:48

Onze gecastreerde kater sproeit niet. Ook vorige (on)gecastreerde katers deden dat niet. Ik denk dat je in 90% van de gevallen kunt zeggen dat gecastreerde katers niet sproeien, een enkeling die dat wel blijft doen houd je altijd.
Wij hebben onze katten met, ik geloof, 3 of 6 maanden laten helpen.
Castreren heeft nog een voordeel en dat is dat ze niet meer zwerven. Bovendien zijn katers vaak wat liever dan poezen. Poezen kunnen wat krengiger (allemachtig, hoe schrijf je dat? ) zijn.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:03

faye schreef:

Hier 60 euro incl. casteratie of sterillisatie, chip, inenting, proeftijd, medische nazorg dus dat je het raar vind dat asiels zo vol zitten is een beetje raar. Dit geld voor dat asiel, maar zeker niet voor alle. Dus ajb niet alle asiels over 1 kam scheren.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:19

Die van ons doet het ook nog niet. En die is nu 7 maanden. Ik laat hem met 9 maanden castereren. Hij sproeit nog niet. Maar begint al wel te stinken.

En misschien wordt hij er een stuk rustiger van. Hij bespringt namelijk onze andere katten. Zijn poezen (wel geholpen) hij begint dus al echte mannen trekken te krijgen.

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:38

Mijn katertje is nu 6 maanden en gaat zich nu ook ontwikkelen, maar het is zo verschillend wanneer een kater gaat sproeien..

Ik had een kater die nog nooit van sproeien had gehoord, maar die heb ik toen wel laten castreren omdat hij zijn zus besprong.. Heb de poes ook gelijk maar laten steriliseren.

Daarbij had ik nog een kater en die sproeide wel regelmatig.. heb ik ook laten castreren, maar het is nooit overgegaan het sproeien..

Dus of je het voor het sproeien moet doen weet ik eerlijk gezegd niet, maar voor de overbevolking qua poezen in de buurt dan zeg ik ja..
Ik heb afgelopen augustus ook met een niet gepland nestje gezeten (vond het heel leuk daar niet van). Dus laat ik mijn kater gewoon castreren als hij oud genoeg is.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:41

Onze kat sproeit na vastratie helemaal niet meer, onze poes daarintegen sproeit vaak Als ze nog langer zo doorgaat doen we haar weg, naar een boerderij of manege, want ze heeft ons al onze complete vloerbedekking gekost

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:41

onze kater sproeit nog wel en is wel gecastreerd!!
ze doen het gewoon om hun gebied af te zetten,dus als jij bijvoorbeeld een doos in huis hebt die hij niet kent zal hij daar tegen aan sproeien...of als er andere katen in huis zijn geweest.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:51

wij hebben ook al 2 kater gehad, en ze sproeiden bijde niet ligt gewoon aan de kater zelf,,

jauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:58

wij hebben nu een kitten poesje en mijn zus heeft thuis een kitten kater en voordat haar kater gecastereerd wordt willen wij ons poesje misshcien laten dekken door hem.. mits hij daarvan niet heel veel van gaat sproeien..

wat denken jullie?

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:02

faye schreef:
Ik ben op zoek naar een kitten of jonge kat, maar heb liever een kater omdat castratie goedkoper is . Heb alleen niet zo'n zin in gesproei in mijn huis...

dat kun je ze afleren hoor houd op een gegeven moment op en als ze gecatreert zijn dan doen ze het gewoon lekker buiten of in de kattenbak

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:43

jauk schreef:
wij hebben nu een kitten poesje en mijn zus heeft thuis een kitten kater en voordat haar kater gecastereerd wordt willen wij ons poesje misshcien laten dekken door hem.. mits hij daarvan niet heel veel van gaat sproeien..

wat denken jullie?

Gewoon niet doen. Asiels zitten vol genoeg!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:59

jauk schreef:

wat denken jullie?

NIET doen, er worden 10.000den katten afgemaakt in asiels per jaar ! de mensen die jij vind om een poesje over te nemen kunnen beter een kat/kitten uit het asiel halen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:37

faye schreef:
Ik ben op zoek naar een kitten of jonge kat, maar heb liever een kater omdat castratie goedkoper is . Heb alleen niet zo'n zin in gesproei in mijn huis...

Als je het alleen maar om het geld doet kan
je beter een vrouwtje nemen.
Katers zijn wildebrassen lopen sneller wonden
op en vechten.
Ik heb een kater en een poes, en uiteindelijk
is de poes véél goedkoper uit, die
gaat namelijk 'nóóit naar de DA en de kater....
had ik een mooie vakantie van kunnen hebben.

Tand eruit....diverse/ontelbaar veel vechtabcessen,
wonden all over the place, uitgetrokken nagels door
het vechten...wormenkuren tot ik er ziek van werd van de vele
vogels en ratten die hij vangt....en ga zo maar door.

De poes?
Nooit wat, die past veel beter op zich zelf

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:38

Nee hoor, wij hebben er twee in huis en ze sproeien allebei niet. Bovendien kunnen katten die "geholpen" zijn ook nog sproeien hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:54

Haha Chiqa, nou onze poes is ook erg stoer, altijd waaghalsen en van alles jagen, ze komt zelfs met ratten thuis! Ik heb altijd begrepen dat katers luier zijn!

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:34

Ik wilde al zeggen vlak de poezen ook niet uit hoor!!

Mijn kat een poes van 18 (vorig jaar november in laten slapen) was een ras echte jager, kwam met konijnen, muizen en allerlei andere beesten thuis.

Kwam met haar vaker bij de dierenarts dan met mijn katers.. een schop voor haar kont gekregen, aangereden door een auto en een schot hagel in haar kont.. En mijn katers dat waren van die watjes kwamen nauwelijks buiten en lagen veel liever bij mij in bed en op schoot..

jauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:57

Faniek schreef:
jauk schreef:

wat denken jullie?

Gewoon niet doen. Asiels zitten vol genoeg!

tja zoals jullie het zien hebben jullie eignelijk wewl gelijk zo had ik er eigenlijk niet over nagedacht :o

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:13

lastig, ik heb morgenochtend een afspraak bij de dierenarts om mijn katertje te castreren, maar ik heb hem al sinds vanmiddag niet meer gezien, terwijl hij normaal heel de dag binnen ligt te slapen....
zou hij iets aanvoelen??

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 14:46

Welshcobfan schreef:
Onze kat sproeit na vastratie helemaal niet meer, onze poes daarintegen sproeit vaak Als ze nog langer zo doorgaat doen we haar weg, naar een boerderij of manege, want ze heeft ons al onze complete vloerbedekking gekost

Een poes kan trouwens niet sproeien..

Katters doen dat alleen.. Ze doen dat om teritorium af te baken.
En voor de andere katters uit de buurt te houden.

Als jou poes veel plast zal ik eens met haar naar de dierenarts gaan. En haar na laten kijken.

Of ze is gewoon niet zindelijk.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:21

Mijne is gecastreerd en hij sproeit nog steeds, alles al geprobeerd, maar niks helpt.