chihuahua

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:21

leuk hondje dat zo'n hondje in een assiel terecht kan komen. Echt erg, waarom denken mensen niet beter na voordat ze aan een dier beginnen.

Roos steekt ook steeds haar tong uit. Als je, je hand uitsteekt doet ze haar kop naar voren en gaat ze een likje geven

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:24

dan zal het van het forum zijn...ben lid..vooral omdat ik meer info zocht over de achtergrond van noep..
Ik snap het ook niet hoe hij in het asiel terecht gekomen is..het is echt een scheet..

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:33

Je ziet steeds meer chihuahua's in het dierenasiel, er zijn heel veel mensen die een chihuahua in een opvlieging kopen (Een Paris Hilton hondje, klein enz.)
Er zijn mensen die hun chi wegdoen als deze volwassen is (doet Paris ook)
En er zijn ook mensen die iets anders verwacht hebben bij een chi, want een chi is ook een hond met een niet al te makkelijk karakter (vooral naar vreemde)
Natuurlijk zijn er ook andere redenen, maar kijk maar eens op marktplaats hoeveel honden er aan geboden worden met een leeftijd tot 2,5 jaar (zolang de hype dus alweer duurt)
Arme beesies... Kan er nog steeds heel boos om worden

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:37

Ja dat snap ik ook niet..ik belde voor noep naar het asiel..en die mensen zeiden sorry maar hij is al weg op proef..volgende dag werd ik gebeld..hij is weer terug.. wat kan je nou van een diertje zeggen in 1 dag? ben hem toen op gaan halen in Vlissingen..en kreeg hem gelijk mee (vond ik ook een beetje raar) maar het was ook een end rijden ik om zelf uit utrecht. ..heb nooit spijt gehad ervan en ben super blij met hem..ook al heeft hij zijn mindere dingetjes
Er zit er op het moment ook 1 in het asiel een teefje van 2..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:40

Roosje is nu 2 jaar. We hebben haar nu een paar maanden. Ze moest weg omdat de vorige eigenaar met chihuahua's wil gaan fokken en Roosje had net een nestje gehad toen kwamen ze er achter dat ze een baarmoeder ontsteking had ofzo??? en hebben ze haar laten sterelliseren. Ze moest kiezen, of verder fokken, of Roosje weg doen. Toen ze bij ons was met Roos kon je wel aan d'r zien dat ze t wel moeilijk vond om Roosje weg te doen. Vind het behoorlijk duur zo'n hondje maar m'n moeder was er helemaal weg van en ik vond d'r ook leuk

Als ik een kat of hond neem als ik op mezelf woon (neem er zowizo eentje mee...m'n kat gizmo die wil ik echt niet missen) zou ik een dier uit het assiel halen. Snap niet hoe mensen een dier zo op straat kunnen zetten. Een vader van een vriendin van m'n zusje had een hekel aan dieren en de kat van hun had net jonkies had hij ze dood geslagen tegen een paal (offtopic) dan ben je toch echt gestoord!

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:40

zou het ook komen..dat mensen een chi kopen..en uiteindelijk word ie veeel groter? en daardoor weer wegdoen? toen noepie klein was was het (uiterlijk) 100procent een chi..nu nog maar 50 procent

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:43

Als je een chihuahua (of welk ras dan ook) koopt bij een erkende fokker met stamboom (dus niet een pup van een particulier zonder stamboom of een broodfokker) heb je dat probleem niet

Maar het zou kunnen ja... vind trouwens wel dat je heel weinig liefde hebt en dat je het dus alleen doet om bij de hype te horen

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:45

Er zijn ook vaak mensen die hun dieren weg doen omdat ze ineens in huis plassen. Dat vind ik ook zo stom...kan het me wel voorstellen dat het irritant is als een dier steeds in huis plast maar dat is dan toch ook een beetje je eigen schuld, of ze moeten ziek zijn ofzo.... We hadden een hond gekregen van iemand die er niet goed voor zorgde, en hij was dus niet zindelijk...even een paar weken in een bench en het is over. Dat hondje heeft het echt heel slecht gehad. Toen m'n moeder en d'r nieuwe man op vakantie waren is dat hondje dus in de buurt gaan schooien en was hij steeds bij de buren. Daar is hij nu nog steeds, hij mag daar veel meer als bij ons (op bed) en ze namen hem overal mee naar toe dus hij rende zo weer terug als hij weer bij ons thuis was. Toen hebben we Roosje gekocht en die is gelukkig heel eenkennig.
Ons vorige hondje is trouwens al weer aan t rond zwerven en weer aan t zoeken naar een ander huis

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 22:47

vind ik ook een beetje raar. Zou mij niet uitmaken of ik nou een rashond of geen rashond heb. We vonden het alleen wel leuk zo'n klein hondje. Ons vorige hondje was ook klein. M'n moeder zocht echt een schoothondje.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:49

ja maar hoe stom ook..steeds meer mensen kopen bijv via marktplaats een hondje..zou ik zelf nooit doen..of een fokker of het asiel.
Zou ook nooit iets kopen om bij de hype te horen..ben daar erg ongevoelig voor gelukkig..en zou voor geen goud mijn hond kat of paard wegdoen...en al helemaal niet omdat hij anders is dan hij hoort te zijn..

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:54

Helemaal mee eens!

Ik werd zo'n 5 jaar geleden verliefd op de chihuahua, onze buren hadden er 2! Voor mij was dit een vreemd ras, je zag ze nooit!

3,5 jaar geleden kreeg ik mijn eigen chihuahua... ook toen zag je ze nooit!

Zo'n 2,5 jaar geleden werd je er ineens mee dood gegooid, en nog

Dit verbeterd het ras natuurlijk niet, je vermeerderd het alleen
Mensen vinden het leuk om een keer een nestje te fokken, met het resultaat dat je vaak pups krijgt die uiteindelijk boven de 3 kg komen te zitten (1,5 - 3 kg is de rasstandaart) En je hebt koppies en een lichaam wat helemaal geen chihuahua meer is

Zonde hoor

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:50

Ja, ik heb zelf 2 Chi's.
1 Kortharige, Edi, en een langharige, Luna.
Met papieren, bij erkende fokkers vandaan. Met Edi gaan we niet fokken, als alles goedgaat zodra Luna volwassen is wel met Luna dus. (Ze is nog heel jong )

Veel plezier nog met je Chi, zal vast wel lukken.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:36

oooooooh wat lief allemaal

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:38

wat een super cute beestje zeg!! ooit neem ik ook nog is een chihuahua, ze zijn zo gaaf!

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:31