Rottweiler pup :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:01

Cheveyo schreef:
grote honden wil je helemaal zo weinig mogelijk trap laten lopen in de groei.

Wat een koppie van de foto's!

De hond van de TS, stond die tekoop op MP? Heeft die wel een stamboom dan?

ben nog steeds benieuwd naar het antwoord

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:16

@ Mlies
ik vind het onverantwoord om een hond te nemen,als je er TE weinig over weet.( tuurlijk is dit te leren, maar vind dat je dat eerst allemaal goed en uitgebreid moet doen voordat je aan een hond begint.)
verder raad ik ze aan om aan een puppycurses mee te doen,maar dit kan niet door geen geld.
en tuurlijk zou ik het onwijs leuk voor ze vinden,ALS ze een eigen huisje hebben en genoeg centjes...
maar goed dat vind ik er dus van....

en met traplopen is het idd zo dat hoe jong ze ook nog zijn het gewoon heel slecht is voor de botten en de gewrichten,zeker bij zwaardere en gevoelige honden zoals de rottweiler (HD) enz..
zucccchhhht

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:26

ik vind dit inderdaad een ras waar je meer over moet weten! en helemaal als je het ras niet kent zou ik het bij een erkende fokker vandaan halen en niet zo'n goedkopere versie op internet. Heeft mijn vriendin ook gedaan. Het dier is binnen een half jaar aan beide ellebogen geopereerd in Utrecht en loopt nu nog steeds met HD, is begin december een jaar oud geworden. Nee jongens lekker via internet kopen, stamboom hoeft niet, ik ga toch niet naar shows, yeah right, hoelang wil je van je hond genieten??

Ik zeg niet dat de TS een Rott zonder stamboom op het oog heeft, tenminste ik hoop het niet, vandaar de herhaling van mijn vraag.

Cursus zou ik ALTIJD aanraden!

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:31

De hele advertentie kun je met rechtermuisknop de url kopieren, zonder dat krijg je alleen de link van markplaats zelf, de foto lukt dan ook wel als je op de foto met rechtermuisknop klikt( dat zei ik even tussendoor)

Leuk dat je een pup krijgt volgende week, succes met wachten, ik heb 5 weken op mijn berner pup gewacht, lang!!!

Flying_Angel

Re: Rottweiler pup :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:32

aah lieve hond
en leuk dat je hem krijgt, nou veel plezier met hem

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:36

@ Cheveyo

ja dat bedoel ik dus ook!!!
en ik kan er over meepraten,mijn oude hond boef had ook zware HD en artrose erbij..
dus weet hoe het is, en zeker hoeveel geld erin gaat zitten..en dat wil ik ze behoeden (voorlopig)

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:43

@ Cheveyo: Ja je hebt gelijk, al kunnen rotties met stamboom ook ED, HD krijgen, alleen je hebt veel minder kans.
Trappenlopen moet je dan ook zoveel mogelijk voorkomen met zo'n grote hond.
Mijn rottweiler heeft dus ED aan beide ellebogen, hij wordt eind deze maand daaraan geopereerd. is een duur grapje hoor, zo rond de 1000 euro bij elkaar, de foto's om ED aan te tonen alleen al, waren al 200 euro

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:46

tuurlijk, een stamboom is geen gezondheidsverklaring voor zijn leven maar het zijn zoveel dingen bijelkaar waarom je een stamboom zou moeten hebben.
Ze kunnen zeggen dat ze getest zijn en formulieren laten zien maar wie zegt dat dat die hond is? Wie zegt wie de ouders echt zijn? Wat zit er voor karakter in de bloedlijnen en wat voor hd-gevoeligheid etc.

Maar goed de TS zal vast wel slim genoeg zijn om een Rott met stamboom te nemen.

Succes met je hond MR_Mikey, hoop dat hij daarna pijnaf is!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:48

Ja helemaal gelijk
Ik hoop het ook maar..

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:49

En maar niet te denken over hoeveel nesten een teefje bij de broodfokkers per jaar legt....Honden gaan naar kennissen om verkocht te worden zodat je dat niet doorhebt.....bla bla bla.

maar goed ik draaf door

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:56

De rasvereniging van de Rottweilers doet er zoveel aan om goede en gezonde pups op de wereld te zetten dat ik het altijd heel triest vind als iemand buiten deze vereniging om een pup neemt.

Het ras heeft een tijd terug op de beruchte lijst gestaan en is daar vanaf gehaald juist omdat de rasvereniging zo'n goed werk verricht.

Deze rasvereniging heeft vreselijk veel te lijden van de mensen die buiten de vereniging omfokken (met en zonder stamboom).
Denk alsjeblieft na voordat je een pup koopt en informeer ten alle tijden eerst bij een rasvereniging voordat je een pup koopt.

Ik kan mezelf al helemaal niet voorstellen dat je een hond uitzoekt via een foto. Je wilt toch op zijn minst eerst zijn ouders goed bekijken en wat meer weten van de overige familie zodat je een beetje kunt verwachten wat voor hond je in huis krijgt.

Ik hoop van harte dat je geluk hebt met de pup en geen problemen gaat krijgen. Maar als je hem nog niet gekocht hebt zou ik mezelf eerst eens wat meer in het ras gaan verdiepen en vooral in de fokkerij van dit ras. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open.

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:58

@ Mr_Mikey

onze buren hebben ook een rotje met ED, echt vreselijk om te zien ook bah...
en idd ze zijn een stuk armer, maar goed dat heb je ervoor over natuurlijk.
hoop dat hij idd pijnvrij is hierna!

@ pluck... kan het niet beter verwoorden

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:01

Inderdaad niet alleen stamboom (worden zelfs vervalst) maar ook bij een erkende fokker vandaan.
Heeft de TS hem niet bij een bovenstaande fokker vandaan dan zou ik hem afzeggen als ik haar was. Rottjes zijn er zat, wellicht dat je nog een paar weken moet wachten op een goed nest maar wees verstandig!!!

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:01

waar ik ook van baal, is dat de rottweiler oa in zwitserland is verboden sinds jan 2006 asl ik het goed heb, ik denk dat het ook niet lang duurt voordat dit ras hier ook verboden word,juist door die particulierenesten enz
zuchtt.

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:03

@ Cheveyo, klopt van de stambomen, vooral in belgie ook, en wat veel mensen ook niet weten is dat het herbutus stamboom hier helemaal niet geldig is...

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:04

Patricia20 schreef:
waar ik ook van baal, is dat de rottweiler oa in zwitserland is verboden sinds jan 2006 asl ik het goed heb, ik denk dat het ook niet lang duurt voordat dit ras hier ook verboden word,juist door die particulierenesten enz
zuchtt.

Dat is het trieste. Het zijn altijd dit soort vermeerderaars en de mensen die daar hun pups kopen die het verpesten.
De serieuze liefhebbers worden daar de dupe van en dat vind ik zo verschrikkelijk. Maar je doet er weinig aan, andere mensen weten het altijd beter.
Todat het te laat is....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:04

Yep lekker goedkoop aanblijven schaffen dan wordt dit mooie ras ook om zeep geholpen door alle gevolgen er van.

Maar volgens mij gaan we offtopic.

Ik wacht nog op een antwoord van de TS.

Klopt inderdaad Patricia, hond van ene vriendin kwam ook uit Belgie..... mijn god wat een rampenplan!

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:06

Patricia20 schreef:
@ Cheveyo, klopt van de stambomen, vooral in belgie ook, en wat veel mensen ook niet weten is dat het herbutus stamboom hier helemaal niet geldig is...

Als je het St. Hubertus stamboom bedoelt die is hier gewoon geldig hoor. Dat is gewoon een FCI stamboom.
Voor sommige landen heb je een export pedigree nodig om je hond in Nederland geregistreed te krijgen maar dat geldt niet voor St. Hubertus stambomen (Belgie en Luxemburg) en ook niet voor de officiele stambomen uit Duitsland.
Je moet altijd even kijken of er een officieel FCI stempel om de stamboom staat en altijd even bellen met de Raad van Beheer op Kynologisch gebied of eea klopt en of je wel of niet een Export Pedigree nodig hebt als je een hond uit het buitenland haalt.

Wat wel een probleem kan zijn is dat hier in Nederland geen gecoupeerde staarten meer zijn toegestaan en in Belgie wel.
Dus daar moet je wel rekening mee houden.
De Raad van Beheer kan je overal mee helpen

Edit, even opgezocht op de site van de Raad van Beheer:

Eisen per land
België

De Belgische stamboom van Sint Hubertus dient te zijn voorzien van een 'rood' exportstempel.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-01-06 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:07

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:10

@ ThePast03, ik denk dat ik daar dan overheen heb gelezen...
er stond namelijk ook wel iets over pedigree enz (maar ja zosnel als ik wat lees ,heb je de kans dat ik wat over het hoofd zie:P)
maar het gaat geloof ik idd offtopic :S

simonezorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:12

Wat leuk.
Hier op stal hebben ze ook rotweilers lopen.Ze zijn lekker waakzaam.En lief

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:12

Ben heel benieuwd naar de reactie van de TS, maar ik zal even geduld moeten hebben niet iedereen is meer online op dit tijdstip.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:53

ThePast03 schreef:
Patricia20 schreef:

Als je het St. Hubertus stamboom bedoelt die is hier gewoon geldig hoor. Dat is gewoon een FCI stamboom.
Voor sommige landen heb je een export pedigree nodig om je hond in Nederland geregistreed te krijgen maar dat geldt niet voor St. Hubertus stambomen (Belgie en Luxemburg) en ook niet voor de officiele stambomen uit Duitsland.
Je moet altijd even kijken of er een officieel FCI stempel om de stamboom staat en altijd even bellen met de Raad van Beheer op Kynologisch gebied of eea klopt en of je wel of niet een Export Pedigree nodig hebt als je een hond uit het buitenland haalt.

Wat wel een probleem kan zijn is dat hier in Nederland geen gecoupeerde staarten meer zijn toegestaan en in Belgie wel.
Dus daar moet je wel rekening mee houden.
De Raad van Beheer kan je overal mee helpen

Edit, even opgezocht op de site van de Raad van Beheer:

Eisen per land
België

De Belgische stamboom van Sint Hubertus dient te zijn voorzien van een 'rood' exportstempel.

even een aanvulling, vanaf 1 jan 2006 mogen ook in belgie de staarten niet meer gecoupeerd worden, alles van voor die datum dus wel en die mag je ook aanschaffen vanuit nederland, je mag dus wel een hond bezitten die gecoupeerd is mits hij of zij gecoupeerd is in een land waar geen coupeerverbod geld ( of iig ten tijde van het couperen niet)

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:58

Je krijgt een hond, maar je hebt hem alleen nog maar gezien op marktplaats

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:50

Bedankt allemaal voor de reacties.
We gaan natuurlijk zowiezo eerst kijken bij de hondjes!!
En ze zijn niet heel goedkoop 450 euro.
We gaan ook zeker verder kijken, en we zijn al van alles aan het lezen en vragen over het ras.
En ik ga WEL op cursus dat zowiezo!