Cheveyo schreef:grote honden wil je helemaal zo weinig mogelijk trap laten lopen in de groei.
Wat een koppie van de foto's!
De hond van de TS, stond die tekoop op MP? Heeft die wel een stamboom dan?
ben nog steeds benieuwd naar het antwoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cheveyo schreef:grote honden wil je helemaal zo weinig mogelijk trap laten lopen in de groei.
Wat een koppie van de foto's!
De hond van de TS, stond die tekoop op MP? Heeft die wel een stamboom dan?
Patricia20 schreef:waar ik ook van baal, is dat de rottweiler oa in zwitserland is verboden sinds jan 2006 asl ik het goed heb, ik denk dat het ook niet lang duurt voordat dit ras hier ook verboden word,juist door die particulierenesten enz
zuchtt.
Patricia20 schreef:@ Cheveyo, klopt van de stambomen, vooral in belgie ook, en wat veel mensen ook niet weten is dat het herbutus stamboom hier helemaal niet geldig is...
ThePast03 schreef:Patricia20 schreef:@ Cheveyo, klopt van de stambomen, vooral in belgie ook, en wat veel mensen ook niet weten is dat het herbutus stamboom hier helemaal niet geldig is...
Als je het St. Hubertus stamboom bedoelt die is hier gewoon geldig hoor. Dat is gewoon een FCI stamboom.
Voor sommige landen heb je een export pedigree nodig om je hond in Nederland geregistreed te krijgen maar dat geldt niet voor St. Hubertus stambomen (Belgie en Luxemburg) en ook niet voor de officiele stambomen uit Duitsland.
Je moet altijd even kijken of er een officieel FCI stempel om de stamboom staat en altijd even bellen met de Raad van Beheer op Kynologisch gebied of eea klopt en of je wel of niet een Export Pedigree nodig hebt als je een hond uit het buitenland haalt.
Wat wel een probleem kan zijn is dat hier in Nederland geen gecoupeerde staarten meer zijn toegestaan en in Belgie wel.
Dus daar moet je wel rekening mee houden.
De Raad van Beheer kan je overal mee helpen
Edit, even opgezocht op de site van de Raad van Beheer:
Eisen per land
België
De Belgische stamboom van Sint Hubertus dient te zijn voorzien van een 'rood' exportstempel.