Me kat is zielig, wat zouden jullie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:03

hoe is het nu met je kat??

Desiree

Re: Me kat is zielig, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:31

UIt ondervinding kan ik je dit vertellen:
als je je oog continu dicht hebt van de pijn, en deze traant, dan verrek je van de pijn. Je moet er dus wel iets aan laten doen en naar de dierenarts gaan. Ik weet hoe het is, ik heb het zelf gehad.

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:11

Jemig Sorane. Sommige mensen hebben nou eenmaal niet altijd het geld om maar gelijk naar de dierenarts te gaan.
Zoals in haar situatie, haar ouders zijn op vakantie. Misschien hebben haar ouders er niet op gerekend dat de kat naar de dierenarst moest, omdat het nu beter met haar ging. En daarom geen geld daar voor hebben neer gelegd?

Wij gaan ook niet gelijk naar de dierenarts. Omdat onze ervaring is dat onze dieren (voornamelijk de honden en katten) altijd erg veel stres hebben bij de dierenarts.

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:34

HardcoreLady schreef:
Jemig Sorane. Sommige mensen hebben nou eenmaal niet altijd het geld om maar gelijk naar de dierenarts te gaan.
Zoals in haar situatie, haar ouders zijn op vakantie. Misschien hebben haar ouders er niet op gerekend dat de kat naar de dierenarst moest, omdat het nu beter met haar ging. En daarom geen geld daar voor hebben neer gelegd?

Wij gaan ook niet gelijk naar de dierenarts. Omdat onze ervaring is dat onze dieren (voornamelijk de honden en katten) altijd erg veel stres hebben bij de dierenarts.

Dit slaat nergens op.
Stel dat het iets erg is, en dan ga je maar niet naar de dierenarts omdat pap en mam geen geld neer hebben gelegd?
Je kunt gewoon naar de dierenarts en uitleggen dat je het geld nu niet bij je hebt, dan zijn ze echt wel bereid om een rekening na te sturen hoor. Een dierenarts zal altijd een dier in nood helpen!

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:42

@ marye78; Er zijn ook genoeg dierenartsen die dat niet doen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:52

HardcoreLady schreef:

Ik ken geen enkele dierenarts die dat niet doet, en ik ken er een hele hoop Het zijn mensen met hart voor dieren en als je eerlijk uitlegt dat het dier pijn heeft en de hulp hard nodig hebt, maar dat je op dit moment even krap zit maar dat je het sowieso wel betaald, dan denk ik dat er weinig dierenartsen zijn die nee zeggen

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:53

HardcoreLady schreef:

Dan moet je naar een ander gaan , want er zijn er genoeg die het wel doen

Met een probleem aan het oog, zou ik ook gelijk gaan...
Dat is wel een zeer belangrijk orgaan. Ik zou het mezelf niet vergeven als het erger zou worden, doordat ik te laat naar de DA was gegaan...

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:56

Cayenne schreef:
HardcoreLady schreef:

Ik ken geen enkele dierenarts die dat niet doet, en ik ken er een hele hoop Het zijn mensen met hart voor dieren en als je eerlijk uitlegt dat het dier pijn heeft en de hulp hard nodig hebt, maar dat je op dit moment even krap zit maar dat je het sowieso wel betaald, dan denk ik dat er weinig dierenartsen zijn die nee zeggen

Precies. Anders zou ik niet weten waarom ze dat beroep hebben genomen.
Je kunt zelfs met een zwerfdier wat gewond is binnenkomen dus!

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:12

Oke, los van dat de dierenartsen het wel of niet doen. Ze zijn en blijven gigantisch duur. Daarom ben ik niet tegen eerst 2 dagen afwachten. Bellen kan altijd.
Gister, onze nieuwe hond heeft los gelopen en komt licht mak lopend thuis.
Bellen jullie gelijk de dierenarts? Er zullen mensen zijn die mij nu een 'slecht' persoon vinden om niet gelijk te gaan. Inmiddels loopt ze al niet meer mak.
Heeft de hond veel stres bespaart (is niet zo stres 'bestandig') en ons een hoop geld.
Wel heeft ze bultjes zitten. Daarvoor gaan we wel gelijk naar de dierenarts. (inmiddels nog niks wijzer, wel weer een bult erbij, zal dus vanaaf weer gaan)

Dat geld komt altijd goed uit aangezien we nog een hond hebben, nog 4 katten, nog 3 konijnen en nog 8 hamsters.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:15

Als je zelf zo'n pijn had in je oog, ging je naar de dokter, ook al kost dat zoveel geld.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:20

Ik ga ook niet meteen naar de DA hoor. Soms bel ik, om te vragen wat ik moet doen. Vaak zeggen ze zelf al dat ik pas moet terugbellen na een aantal dagen.
Ik ga zelf ook niet naar de HA als ik wat heb, pas als het langer aanhoudt.

En het oog schoonmaken doe ik ook zelf. Dat heeft mijn DA me uitgelegd hoe ik dat kan doen. Mijn katten vechten wel eens met elkaar, soms krabben ze elkaar in het oog, dan maak ik het schoon.

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:39

nou met de kat is nu alles weer gewoon normaal hoor, ze knipper af en toe nog wel ietsje meer met dat oogje maar niet abnormaal....

en het spijt me dat ik het zeg maar jemig wat kunnen sommige mensen heftig reageren zeg! Dat mensen die niet meteen naar de dierenarts rennen als je huisdier een keertje anders kijkt, mauwt blaft of weet ik wat als normaal, dierenbeulen zijn.....

als ik dit had geweten had ik nooit op bokt gevraagd wat te doen....

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:32

Crista schreef:
en het spijt me dat ik het zeg maar jemig wat kunnen sommige mensen heftig reageren zeg! Dat mensen die niet meteen naar de dierenarts rennen als je huisdier een keertje anders kijkt, mauwt blaft of weet ik wat als normaal, dierenbeulen zijn.....

als ik dit had geweten had ik nooit op bokt gevraagd wat te doen....

Ja er zijn een aantal mensen die behoorlijk overdreven kunnen reageren op dit soort onderwerpen en de meningen van anderen op jouw vraag. (o.a. sorane) Erg triest maar ieder geeft zijn eigen mening en als iemands mening een ander niet aanstaat dat zitten ze er direct bovenop. (kort lontje?!)

Ik ben blij voor je dat het met de poes weer beter gaat !!

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:34

Tja vraag me af wie er hier een kort lontje heeft...
IMO geeft Sorane alleen haar mening en verder niks.

Gelukkig gaat het weer beter met je kat

postbodesiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:38

Einde discussie over wel of niet, het gaat weer goed met de poes en daar gaat het om.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:36

HardcoreLady schreef:

Als je geen geld hebt om naar een dierenarts te gaan waarom begin je dan aan dieren?
Wat nou als zo'n beest serieus iets mankeerd? Denk je dan "och wacht maar even tot het einde van de maand. Het komt nu niet zo goed uit".

Ik snap werkelijk niet waarom mensen beginnen aan dieren als ze geen geld hebben, of het niet willen uitgeven, voor noodgevallen.

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:02

Sorane schreef:
HardcoreLady schreef:

Als je geen geld hebt om naar een dierenarts te gaan waarom begin je dan aan dieren?
Wat nou als zo'n beest serieus iets mankeerd? Denk je dan "och wacht maar even tot het einde van de maand. Het komt nu niet zo goed uit".

Ik snap werkelijk niet waarom mensen beginnen aan dieren als ze geen geld hebben, of het niet willen uitgeven, voor noodgevallen.

Dat heb je mij niet horen zeggen! Als je verder had gelezen had je gelezen dat mijn hond momenteel bultjes heeft en dan staan we ook binnen 5 minuten bij de dierenarts. Alleen als het om, in dit geval, een dik ook gaat wachten wij eerst een dag af, of bellen de dierenarst ofdat die misschien iets weet!
Als een van onze dieren iets echt serieus mankeert, gaan wij gelijk naar de dierenarts! Volgende keer eerst goed lezen dus!

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:05

postbodesiem schreef:
Einde discussie over wel of niet, het gaat weer goed met de poes en daar gaat het om.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:55

ik zou naar de dierenarts gaan

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:46

zou wel naar de da gaan maar heeft opzich geen haast, wel fijner voor de kat als het zo snel mogelijk goed komt maar maakt verder niet uit. Mijn kat had eerst ook onstoken oogje, de da geeft je dan zelf mee dat je er soms op moet doen en hij controleert of het vlies niet beschadigd is enzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 02:00

Desiree schreef:
Als je zelf zo'n pijn had in je oog, ging je naar de dokter, ook al kost dat zoveel geld.

Nee hoor, ik niet er moet héél wat gebeuren wil ik naar
een dokter gaan, ik denkl dat dat per
persoon verschillend is om dat te bepalen.

Ik vind dat er erg overdreven wordt gereageerd
in dit topic, TS overlegt gewoon wat, har ouders zijn
niet huis, ik vind dat ze goed handeld.

Mijn diren staan ook hoog in het vaandel betreft
verzorging, ik verzorg ze sosm nog
beter dan dat ik bij mezelf doe.

Maar ik vind dat er wel een heel groot verschil
is in de keus wél of niet naar een DA te gaan.
Kijk een levens bedreigende operatie of behandeling,
daar denk ik geen seconde over na, ik vreet liever nog
een week niet dan dat mn dier geen operatie kan krijgen.

Maar als hij een wondje heeft of een mank pootje,
dan geneest dat ook wel zónder DA...Het geneest heus niet sneller
met die AB kuren die ze steed maar weer
voorschrijven, er is wel degelijk een middenweg
hierin.

Ik denk dat er hier genoeg mensen zitten met
voldoende dieren liefde om te beslissen
of ze hun dieren laten kreperen of juist met
veel leifde willen behandelen.

IMO handeld het TS alleen maar uit
bezorgdheid en dierenliefde, goed gedaan hoor!!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:51

Nu ik eens.. (niet alles gelezen hoor!)
Ik ren ook niet voor elk dingetje naar de DA maar oke.. wij hebben thuis een dierenpension dus me moeder weet er niet niks vanaf
Niet aan het oog gaan zitten friemelen! wie weet maak je het alleen maar erger.. Er kan best een vuiltje in het oog zitten dat kan héél lang blijven zitten hoor, Ik zou in jou geval naar de DA bellen! Wie weet is het ECHT ernstig? Idd liever 100 x voor niks dan 1x te laat!
Succes..

traan_beauty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:56

Ik loop weer achter oke het gaat weer goed met je poesje Gelukkig maar
Tja,, sommige mensen hebben inderdaad een kort lontje!! dat merk je snel genoeg
Maar bokt is om je mening te geven dus dat doen ze!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:32

meningen geven mag wel als ze maar oordeelvrij zijn, en dat is hier niet het geval.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:17

Sooff schreef:
Sorane, ik vind de dierenarts ook te duur. Maar als mijn dieren echt ziek zijn ga ik wel. Alleen wacht ik meestal wel een dagje af om te kijken of het vanzelf beter gaat. Als blijkt dat die kat van de TS er echt last van heeft; gaan. Maar een paar uurtjes afwachten kan in dit geval geen kwaad geloof ik.

Ik heb ook een dag gewacht omdat ik dacht dat mijn kat zich niet lekker voelde vanwege de warmte... Ze bleek ernstige niervergiftiging te hebben en is na een opname van bijna een week toch ingeslapen...

Ik zeg: als je twijfelt ALTIJD naar de DA gaan!!! Beter een keer teveel als een keer te laat.
Ik maak die fout nooit meer