onze nieuwe kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: onze nieuwe kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:26

Och wat een onschuldig koppie! Een lieverd hoor

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:27

Citaat:
The Legend of the Tabby 'M'

All of us have heard that first Christmas described as a silent night. However, one of God's creatures knew otherwise.
The cat hunted in the cold, starry night. He didn't look much different from the other cats; he was gray in color with stripes the color of charcoal. As he walked down the dark alleyway, he heard crying coming from a stable. He entered the door and saw a mother trying to comfort her newborn son.
She spoke softly. "I don't know what to do. I thought you were hungry, so I fed you. I thought you were wet, so I changed your diaper. I thought you were cold, so I wrapped another blanket around you."
She rocked the infant a few minutes longer and then laid him back in a manger filled with hay. The baby continued to cry.
The cat knew what needed to be done. He leapt into the manger and curled up next to the child. In comforting tones, he began to purr. It was the sweetest banketstaaf-a-bye ever heard. The baby quieted and drifted off to sleep.
The woman gently stroked his fur. "Thank you. I don't know where you came from, but thank you."
God was looking down and witnessing the blessed events of His son's birthday. Heard only by the cat, God spoke.
"You have done a wonderful deed this night. Because you cared enough to help this woman, I will mark you and your offspring forever so that people will know what you have done. Her name is Mary and from this day forward you will have the letter "M" on your forehead."

So when you see a cat with the tabby pattern (no matter if it's gray, brown, or some other color) look closely at its forehead and you will see the letter "M". By this you will know that it is a descendant of the cat that comforted the newborn Christ on that first Christmas night.

Mooi katje hoor!!! Lekker en lief koppie zit er op.

Zelf ben ik geen voorstander van het bewust kruisen van rassen. Hoewel heel veel rassen ontstaan zijn door kruisen (de mijne ook), geef ik de voorkeur aan het zuiver maken of zuiver houden van het ras. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Wat betreft de prijs. Ik heb ook reserveringen voor kittens die inderdaad nog niet in de maak zijn. Daar kan het dus niet echt aan liggen volgens mij.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:02

Het is geen bewuste kruizing hoor, naar een goed geslaagd "ongelukje". Vader birmaan was ontsnapt en moeder coon was welwillig
We kwamen hem toevallig tegen en zijn voor hem gevallen. Voor het geld doe ik het niet hoor want ik heb 3 raskatten rondlopen die niet goedkoop waren en als het aan mij ligt zouden er nog wel wat coontjes bijmogen komen (maar manlief wil ook wat in te brengen hebben en die heeft liever birmanen). Tja, het compromis, de birmacoon.
We moeten inderdaad nog eventjes wachten maar we zijn altijd welkom om een bezoekje te maken aan de kleine en zijn familie.
De kleur weet ik niet precies maar het zal niet zo'n mond vol zijn als Calvin want die is blue silver tabby mackarel ofwel bajespakkie met blauwachtige zilverglans eroverheen voorzien van "Emmetje".

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:15

Wat een mooi sprekend kopje heeft hij! Ik ben altijd zo benieuwd als die "kruisingskatjes" zijn uitgegroeid!! maar geniet nu eerst nog maar even van hem als kittenzijnde

Veel plezier met hem.

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:43

Leuk verhaaltje over die M, heel mooi beschreven

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:44

aaah, wat een schattig katje

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:02

Natascha schreef:
Het is geen bewuste kruizing hoor, naar een goed geslaagd "ongelukje". Vader birmaan was ontsnapt en moeder coon was welwillig
We kwamen hem toevallig tegen en zijn voor hem gevallen. Voor het geld doe ik het niet hoor want ik heb 3 raskatten rondlopen die niet goedkoop waren en als het aan mij ligt zouden er nog wel wat coontjes bijmogen komen (maar manlief wil ook wat in te brengen hebben en die heeft liever birmanen). Tja, het compromis, de birmacoon.
We moeten inderdaad nog eventjes wachten maar we zijn altijd welkom om een bezoekje te maken aan de kleine en zijn familie.
De kleur weet ik niet precies maar het zal niet zo'n mond vol zijn als Calvin want die is blue silver tabby mackarel ofwel bajespakkie met blauwachtige zilverglans eroverheen voorzien van "Emmetje".

Oh nee, mijn reactie was ook niet op jou maar op iemand die zei dat ze bewust katten kruisten omdat er mensen zijn die niet zoveel geld over hebben voor een raskat maar toch iets rasachtigs willen hebben lopen.

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:16

wauw mooie kat!
leuk koppie zit er op