HELP!!! De poot van onze poes wordt morgen geamputeerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:36

Meetje22 schreef:
Ze is thuis en het gaat goed met haar.
De wond valt me vies tegen, ik had het minder erg verwacht om eerlijk te zijn.
Maar voor een amputatie is het erg netjes gedaan( of wat dan ook).
Ik wilde eerst foto's nemen om het te laten zien maar aangezien er ook jongere mensen hier lezen lijkt het me geen goed plan, ik vind het zelf al schokkend laat staan voor een jonger persoon.
Ik laat morgen nog wel even weten hoe het gaat.

je kan evt ook link zetten. Ik hoop dat jje er snel aan gewend raakt! Ik denk het wel, want die die ik ken die ook een kat heeft met 3 pootjes vond het ook heel normaal en merkt het gewoon niet.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 10:33

Het gaat nu wel goed met Noa, hoewel ze nog steeds de andere katten te druk vind.
Ook de wond ziet er stukken beter uit dus ik denk dat het nu wel op het bokt kan.

Afbeelding

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:38

Fijn dat de operatie goed is verlopen. Als de wond goed heelt, zal ze zich verder prima redden hoor! Een vriend van ons heeft een kater met 3 poten, nou die is er heel erg handig mee geworden.
Dat beest doet altijd heel zielig als er bezoek komt , zodat hij alle aandacht krijgt (jaja, hij is erg slim), en als hij genoeg geknuffeld is gaat 'ie weer als een raket door het huis...

Allejandro

Re: HELP!!! De poot van onze poes wordt morgen geamputeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:20

Wat een raar gezicht
gelukkig kunnen katten er prima mee leven

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:02

rakkertje13 schreef:
Wat een raar gezicht
gelukkig kunnen katten er prima mee leven

het ziet er al een heel stuk minder uit als er weer haar op zit, dan valt het eigelijk bijna niet op.

mambleu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:25

hoi, heb sinds een week soorgelijk probleem. Re-voorpootje van mijn kat is gewoond geraakt door waarschijnlijk een klem. En dit in stad gebied door een hoe zal ik hem-haar noemen"dierenbeul"?
Nu is poot geopereerd. Dierenarts heeft huid getrokken circulair rond poot heen. MAAR het is 5 dagen na operatie een stinkende necrose aan het worden. Ik heb 2 oplossingen:
Of necrotishe weefsel steeds weghalen en proberen nog een stuk poot te redden of amputatie.
Nou, behalve het kosten plaatje (ja ik ben zo een sukkel die geen verzekering heeft en weinig geld), zit mij iets dwaars: het behandelen van het pootje is heel pijnlijk: 3 keer per week verbinden, wij zitten met ze drie het beestje vast te houden. Wat is dan het best voor mijn kat? volhouden met behandeling of amputeren? Mijn dieren arts weet het zelf niet : hij probeer iets dat is wat ie zegt.
Het is een geweldige kat, jong, ik ben totaal gek op hem en hij volgt mij overal naar toe, spinnend en al.Ik kan wel een boek schrijven over hoe goed hij is. Het breekt mijn hart om hem te zien lijden . Ik weet echt niet wat ik moet doen en hoop op een beetje steun....en wens ook dat iederien die een beest heeft ook een verzekering afsluit.Groetjes.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 12:14

In dit geval zou ik voor amputatie kiezen.
We zijn nu een aantal weken verder en mijn kat springt ,speelt en rent weer.
Ze weet niet beter als dit lijkt het wel.
Amputatie kostte mij 150 euro.
Alles is beter als lang pijn hebben.
Ik ben er helemaal kapot van geweest,maar nu zie ik dat ze weer gelukkig is en dat maakt mij gelukkig.
Succes met je beslissing.

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:20

je moet je nbiet schuldig gaan voellen dat je niet uitbed was gekomen egt niet je kan er niets aan doen!!.
gellukig is het goed gekomen..
de buurhond van ons loopt ook op 3 poten ..
en een zwerf kat die we altijd eten geven ook..
dus maak je niet druk!!
sterkte ermee

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:22

Arm katje...
Ze kan idd met 3 pootjes gwn verder leven

Die wond ziet er eng uit brr

mambleu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:34

ok, vandaag (4de keer) poot verbonden bij dierenarts.Kat gebruikt zijn pootje wel, maar stukjes huid raken los.Dus werd er besloten om a.s donderdag dooie weefsel weg te halen onder narcose.En opnieuw verbinden. De hele proces kan 8 weken duren, en er is geen garantie. Dierenarts lijkt totaal immuun voor het lijden...of ik te gevoelig. Een maal thuis komt mijn kat tot rust en blijft mij spinnend volgen. Maar de wond is een ware verschikking. Ik geloof zo dat de kat op drie poten nog goede leven kan leiden. Maar wat is nou de beste, weet ik nog niet. bedankt voor de reacties!

Swintha_13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:49

oh dam he wat erg!! krijg helemaal tranen in me ogen.. die arme baby van het balkon gevallen
wnes jou en je katje heel veel sterkte toe en veel beterschap aan noa gewenst!