Wat doen jullie katten 's nachts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:39

slapen bij mij in bed!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:45

Slapen bij mij op bed, maar de deur staat open, dus ze kunnen liggen waar ze maar willen.

rissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:57

Ik heb er twee, een zwarte en een grijze. Het ritueel is als volgt: de grijze komt bij mij liggen voor zo'n 45 minuten om geknuffeld te worden en verdwijnt daarna om of als een idioot de trap op en af te rennen of te slapen naast mijn bed.
De zwarte loopt naar beneden naar zijn etensbak gaat dan hard miauwen, ik roep haar en dan komt ze razendsnel naar boven rennen waar ze of met haar zus idioot gaat lopen doen of tevreden knorrend naast haar in slaap valt.
Maar we hebben helaas wel al de nodige slapeloze nachten door hun gehad.

Nouska

Re: Wat doen jullie katten 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:00

Overdag: vooral eten en slapen, af en toe muizen of vogeltjes vangen. Slapende katten zijn dan vooral in de stal of in de schuur in het hooi of op het stro te vinden, of thuis op de bank, de koelkast, de verwarming, mijn moeder's bureau, op de TV of ergens op een stoel of in een doos

S'nachts: de oudste poes mag binnen slapen, zij gaat meestal eerst in mijn kamer nog wat eten, dan even rommelen (=op bed slapen uitproberen, op mijn bureau, dan op de kast..) en dan wil ze meestal de gang op, waarna ze de huiskamer ingaat en op tafel gaat slapen (ze mág helemaal niet op de tafel komen en dat weet ze, maar daarom slaapt hij waarschijnlijk juist zo lekker. Elke ochtend ligt ze er.)

De jongere katten (7 in totaal) blijven buiten, en die zijn altijd druk bezig: bijna elke nacht wel "gezang" of een gevecht te horen (en daarna het geblaf van de hond die ze uit elkaar jaagt). Soms hoor ik ze op de buitentrap heen en weer rennen. Als iemand s'nachts naar buiten gaat en het lijkt doodstil, dan ben je toch wel altijd binnen een paar minuten omringt door spelende katten. (Ze komen s'nachts echt tot leven. Kleine poema's. ) S'ochtends valt er ook vaak wel weer een gesneuvelde muis voor de deur te vinden.

-x- Nouska

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:04

Lekker slapen met z'n drieën in een mand

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:11

s'Nachts zitten ze op hun eigen kamer en het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wat ze daar doen, volgens mij slapen ze meestal gewoon.
Mijn nachtrust is me erg dierbaar en ik wil geen katten in m'n slaapkamer want dan weet ik zeker dat ze gaan klieren

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:44

Eerst wordt er door de mainecoon het hele huis onveilig gemaakt (die hoor je rennen over het laminaat) en valt er van alles uit de vensterbank en van de tafel. Daarna heerst er rust. Naar mijn idee slapen ze dan en ook eten ze want in de ochtend zijn meestal de bakjes leeg. Op de slaapkamer komen ze niet. De birmanen zijn rustig maar de coon krijgt de dolle ren als hij naar boven kan.

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:51

Mijn kitten ligt lekker op mijn bed te slapen, andere kitten bij mijn zus en grote ging 's nachts altijd in de garage want we hebben alarm maar die is ziek want hij is 2 maanden weg geweest, dus hij is heel slap en kan bijna niks dus die slaapt bij mijn ouder op de kamer. Mijn kitten slaapt volgens mij zo ong de hele nacht door, als ik wakker wordt ligt hij nog op dezelfde plek.

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:52

Slapen in een mandje op de gang.
En soms aan mijn deur krabben.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:08

Zorgen dat wij wakker blijven

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:14

Bram & Resa rennen achter elkaar aan.
Ze proberen elkaar nog uit dus het is altijd wel wat in de nacht.
Bram is dan de jongste (17 weken/Brits Blauw) die rent dan achter de staart van Resa (15 jaar /Pers) aan.. Maar dan is het ook even ruzie en later is het wel weer rust in de tent dan slapen ze in elke reclame bakkie..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:44

Onze poes zit in mijn vaders werkkamertje opgesloten.
'Vroeger' toen we haar als kitten kregen ging ze daar 's nachts in, zodat ze niet alleen hoefde te blijven, of bij mijn ouders in bed ging liggen, want op zo'n klein beestje ga je gauw liggen.
En nu is ze het zo gewend dat ze 's avonds zelf het kamertje opzoekt, mandje staat er, klimpaal, kattenbak, drinken en voer, en we horen haar niet meer.

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:27

Bij een van ons ergens op bed slapen of hij gaat heel hard miauwen of krabben aan je bed of deur dat hij naar buiten wil Dan moet er weer iemand uit om hem naar buiten te laten

ik_jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:22

Weet ik veel. Dan slaap ik . Maar ik denk ongeveer hetzelfde als overdag, dus veel slapen en een beetje rondlopen en af en toe naar buiten. In de zomer doet ze veel meer, dan blijft ze echt hele dagen buiten en 's nachts ook wel denk ik.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:45

Meestal slapen ze.
Alleen Nero wil nog wel eens spoken, dan gaat hij of op zolder keihard mauwen, of beneden bij de deur.
En dan rent hij heen en weer van boven naar beneden.
En soms gaan de 2 katers vechten op zolder, precies boven de slaapkamer. Waardoor de jongste kat weer wakker wordt en gaat lopen spelen op bed.
Kortom bij ons is het regelmatig een drukke boel snachts.

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:08

Heel soms gaat hij op stap, maar meestal ligt hij de hele nacht op het bed van mijn ouders te slapen. Hij is in ieder geval heel rustig 's nachts. (gelukkig )

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:15

Onze poes is beneden in de keuken, samen met de hond. Ik weet niet wat ze doen, slapen/eten gok ik zo. Er is beneden nooit echt iets vernield ofzo, dus ze zijn in ieder geval stil en rustig

Elles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 13:22

Ik had al een donkerbruin vermoeden dat veel katten 's nachts de clown uithangen, als het baasje wil slapen
Wat me wel opvalt, is dat zoveel katten op of in bed slapen. Ik zou geen oog meer dichtdoen.... om maar te zwijgen van het haar in je bed
Ik ben erg blij dat de onze rustig zijn 's nachts. Ook overdag is het geen gekkenhuis, de oudste wil alleen maar slapen en eten en heeft een vaste plek op de bank waar ze erg aan gehecht is geraakt. De jongste heeft wel dolle momenten, maar dat loopt de spuigaten beslist niet uit. Spelen is leuk, maar slapen is ook fijn

purple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:26

Mijn o zo lieve mormel maakt de deur open en rost naar bover waardoor de andere 2 ook komen, Doupey is zo vervelend die wil op je kussen luggen en rent constant rondjes
Max schijt onderaan de trap en Sem (mijnes) gaat op mijn bed springen en kroelen als ik lekker lig te slapen

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:19

dat valt mij dus ook op dat er heleboel katten bij op bed slapen, die van ons mag eens niet boven komen! en ik moet er ook niet aandenken om die kat bij mij in bed te hebben..

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:12

meestal slapen ze heel lief, totdat het rond half 7 is dan krijgen ze honger.. als ik m'n deur dan toevallig open heb, gaan ze op mn hoofd liggen ofzo, vandaar dat ik m'n deur altijd dichtdoe

postbodesiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:22

marijkuh schreef:
dat valt mij dus ook op dat er heleboel katten bij op bed slapen, die van ons mag eens niet boven komen! en ik moet er ook niet aandenken om die kat bij mij in bed te hebben..

Gezellig !
Die van mij liggen ook bij mij op bed te slapen

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:17

Luna slaapt op een stoel in de slaapkamer en vroeg in de ochtend (uurtje of 5) maakt ze mij met likjes wakker en komt ze bij mij verder tukken.