Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paardenmaf schreef:Hoihoi, da's wel balen allemaal!! okee, de kabels verbergen!
Mijn tip 1: neem een konijn die niet overal aan knaagt.
Hmm oke even langs de bartsmit gaan dan
mijn Tip 2: als je al een konijn hebt wat wel overal aan knaagt........ mijn eigen nieuwe lieverd vreet mijn deurpost op...... ik zet dan zijn voerbakje met vers eten neer of een pluk hooi, voor etenstijd zeg maar.
Al poging gedaan maar na 1 hap vindt ze lopen leuker![]()
soms wil het helpen om hem na het eten te pakken, of eet ie de hele dag door. doet ie van mij niet dus dan pak ik hem na het eten nadeel dan keutelt ie alles weer onder
soms verveelt ie zich stierlijk en vergrijpt ie zich toch aan het verfwerk... dan komt de grote albert heijn doos te voorschijn, die mag ie helemaal opvreten!!!
dat vind ik niet zo`n goed idee ...
om het te corrigeren kan je hem oppakken en hem op een plek zetten waar je hem hebben wilt. bij mijn nijn begint dat nu te helpen..
vooooooorbeeld:
mijn nijn mag alleen in de keuken (lees> keuken van 7m bij 3m )op het zeil en niet op de vloerbedekking die zo zacht aan zijn pootjes voelt. als ie op de vloerbedekking komt, zeg ik dus: jumpie nee!
ik pak hem op en zet hem terug op de deurmat. die hij overigens ook helemaal mag opeten. Geloof het of niet! het werkt>> een konijn kun je best wat dingen leren!!! met ERG veel geduld...... en een leergierig konijn!
Als ik nu zeg jumpie nee! en ik kom aanlopen gaat ie zelf al op de deurmat zitten. maar geduld is wel vereist!!!
Sjen schreef:Die hekjes zijn tussen de 15 en 25 euro, dan heb je er dus een van 1 bij 1. Als je er meer koopt, kun je ze aan elkaar vastmaken, zo kun je ze tot in het oneindige (bij wijze van) groter maken.