Ik heb meer last van die kleine felle keffertjes.. inclusief mijn andere hondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mr_Mikey schreef:Ik liep een keer met mijn rottweiler langs een vrouw met haar kleine hondje. Mijn hond was toen 5/6 maanden ofzo, en aardig aan de maat. Dus ik loop langs die vrouw, hond kort, want die wilt met alles spelen, maar ja dat kan nou eenmaal niet altijd.
Gaat ze tegen dr hond zeggen: Kom eens hier, hij kan je zo opeten!
Nou..maar goed, Kon er eigenlijk wel om lachen
gabyfedde schreef:Een hond is zoals zijn baas hem opvoedt.
Karakter speelt ook mee, maar het grote deel van de honden is met een goede opvoeding goed te handhaven.
Helaas denken veel mensen veel te makkelijk over opvoeding en dan krijg je dus bv Jack Russels die Rottweilers aanvliegen en dan zelf in tweeen gebeten worden omdat zo'n Rottweiler daar niet van gediend is (en terecht).
gabyfedde schreef:Een hond is zoals zijn baas hem opvoedt.
Karakter speelt ook mee, maar het grote deel van de honden is met een goede opvoeding goed te handhaven.
Helaas denken veel mensen veel te makkelijk over opvoeding en dan krijg je dus bv Jack Russels die Rottweilers aanvliegen en dan zelf in tweeen gebeten worden omdat zo'n Rottweiler daar niet van gediend is (en terecht).
Jaduuh schreef:
Hier ben ik het wel mee eens.. eigenlijk zou er één over andere wet moeten komen, dat iedereen zn hond goed opvoed enzoo ..maar dat kan nooit denk ik ..
Lysette schreef:Grote honden zijn niet liever dan kleine honden of andersom. Maar waar je met een grote hond wel rekening mee dient te houden is dat zo'n grote hond te lomp is voor een klein hondje. Heeft niks te maken met agressie ofzo maar soms kom je van die honden tegen die bovenop je hondje staan te jumpen en dat die baas dan zegt: hij doet niks hoor![]()
Eén van mijn kleine hondjes valt uit naar herders. Niks te maken met niet opgevoed, wel dat er al een paar keer een herder op is geknalt. Gelukkig gaat het wel steeds beter
willeke16 schreef:en de meese kleine honden met een 'grote'bek blaffen juis omdat ze angstig zijn. Of iets hebben van als jij dichter bij komt tilt me baasje me toch op.
Citaat:Mijn mening: grote honden zijn beslist niet gevaarlijkerdan kleine. Over het algemeen hebben grote honden een betere opvoeding gehad dan kleine (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Van kleine honden wordt - soms ongemerkt - meer gepikt dan van grote. Voorbeeldje: Je wilt niet dat je hond op de bank zit. Bij een grote hond zeg je al snel, foei, mag niet. Bij een kleintje wordt het vaak schattig gevonden en daarom dus "gedoogd".
Jaduuh schreef:Nou .. onze ene hond kan ook niet goed met andere hondenniet dat ze ze aanvliegt maar wel blaffen erop af.. ECHT bijten heeft ze nog nooit gedaan .. maar jij zegt nu dus dat zij een steekje los heeft..
testebeest schreef:Zo gevaarlijk is hij
testebeest schreef:IK ken het ook, ik heb 2 honden de ene is een labrodor die mijn vriend uit frankrijk mee genomen had hij was daar zwerver. Echter hij heeft in frankrijk voor zijn eten moeten vechten en is daardoor op straat niet tof tegen anderen honden, in huis gaat het met bijna alle honden wel goed.
En mij andere hond een kruising mechelaar en hazewind die meer kwa uiterlijk op een mechelaar lijkt is ook een oude zwerver uit spanje deze is echt superrr lief tegen anderen.
MAar altijd als ik vraag of mensen hen hond bij zich willen houden denken ze dat de spanjaard (clyde) vals is en dan nee het is de labrodor dat snappen ze vaak niet.
MAar ze zijn wel allebei super tof naar anderen mensen en kinderen, maar vooral met CLyde zie ik dat veel mensen bang voor hem zijn want ja het is een mechelse herder (dat denken ze). TErwijl ze hoogstens moeten uitkijken dat hij ze niet dood likt of iets te enthousiast is met kwispelen.
Zo gevaarlijk is hij