Noodoproep!! [Spoed] meet bob

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: Noodoproep!! [Spoed] meet bob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 00:53

polly2 schreef:
Zonder de mededeling van het inslapen is de hond al zielig genoeg en is het al triest genoeg dat er zoveel verschoppelingen zijn.

het is inderdaad waar, ik ben het wel met je eens. maar vind het wel een goed iets om er de waarheid bij te zetten

welke stichting heb jij je honden van als iki vragen mag? en eventueel buitenlandse honden?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 00:54

en hierbij even voor de mensen. ik doel hier niet op een discussie, wel of niet. het enige wat ik wil is een goed plekje voor de hond, en alle oortjes en oogjes helpen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:57

Ik heb een PM teruggestuurd...Maar het kan alleen doorgaan als hij met katten overweg zou kunnen

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:59

ThePast03 schreef:
daantjuhhh schreef:
ThePast03, JIJ leest echt niet he?
Ik zei offtopic or what ever je wilt doen..

Ik lees wel maar begijp niet waarop en waarom je mij aanvalt?
Het lijkt me dat jij toch ook een goed adres voor deze hond wilt?

Jep en daarom.. kunnen wij ons op een adres richten..
en niet of het wel of niet waar is dat een hond word ingeslapen?
En niet of je dat er wel of niet bij moet zetten.
Dat is toch heel onrelevant?
het gaat er toch om dat hij een huisje krijgt?

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:01

daantjuhhh schreef:
Jep en daarom.. kunnen wij ons op een adres richten..
en niet of het wel of niet waar is dat een hond word ingeslapen?
En niet of je dat er wel of niet bij moet zetten.
Dat is toch heel onrelevant?
het gaat er toch om dat hij een huisje krijgt?

Je begrijpt dus niet precies wat ik bedoel.
Maar ik ga er verder niet meer op in, dit gaat wel offtopic en ik wil het topic niet (verder??) verpesten.

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:11

jeetje wat n gedoe.. pfff
k zal ook ff voor je rondkijken en als k wat weet hoor je het!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:13

nee ThePast03 ik begrijp je goed, ik denk er alleen anders over.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:17

daantjuhhh schreef:
nee [*olduser*] ik begrijp je goed, ik denk er alleen anders over.

Per pb verder maar?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:18

Yes.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:21

Navidad schreef:
polly2 schreef:
Zonder de mededeling van het inslapen is de hond al zielig genoeg en is het al triest genoeg dat er zoveel verschoppelingen zijn.

het is inderdaad waar, ik ben het wel met je eens. maar vind het wel een goed iets om er de waarheid bij te zetten

welke stichting heb jij je honden van als iki vragen mag? en eventueel buitenlandse honden?

Ik heb mijn honden niet van een stichting. Wij waren van plan om in een asiel of via een stichting te kijken naar een hond. Toen mijn vriendin die dierenarts is mij vroeg of ik interesse in een hond had. Bleek het de hond van de voormailige buurvrouw van mijn huidige man te zijn (we waren toen net gaan samenwonen). Die vrouw had relatieproblemen en was daardoor in een psychose beland en had waanvoorstellingen. Ze was met de hond bij mijn vriendin gekomen, want ze had haar kinderen gebeten en moest afgemaakt worden...zie je wel...dat komt er van als je een kruising met een rottweiler neemt (de hond was van haar ex die er met een ander vandoor was en de hond bij haar achtergelaten had). Zij was er van overtuigd dat de hond haar kinderen had gebeten, terwijl de kinderen vertelden aan mijn vriendin dat het niet zo was, dat hun moeder ineens de hond in elkaar geschopt had (huilend vertelde dat meisje dat). Maar in de beleving van die vrouw was het echt gebeurd. Mijn vriendin heeft de hond van haar overgenomen en gezegd dat ze een oplossing ging zoeken, want dat de hond daar niet kon blijven was duidelijk. Maar ze ging ook niet akkoord met het inslapen van een gezonde hond van twee jaar oud. Mijn man kende de hond goed en had hem in de tijd dat hij naast haar woonde ook regelmatig de hond uitgelaten en er mee gespeeld. Wij hebben toen besloten die hond te nemen en zijn in gesprek gegaan met zijn ex-buurvrouw. Zij vond het goed, als wij haar beloofden dat als de hond weer vals werd (!) dat we dan wel maatregelen zouden nemen...zij was zo in de war...ze was dus echt bang voor de hond...en de hond vor haar trouwend...want ze wilde de hond wel even gedag zeggen....maar de hond wilde niks van haar weten...eigenlijk triest!
De andere heb ik via mijn werk. Ik werk als docent op een praktijkschool voor dierverzorging en paardenhouderij en via een testament van een oude vrouw werd onze school van de ene dag op de andere verblijd met een hele groep steenbrakken. Een collega heeft zich toen ingezet voor de plaatsing van deze honden. Eentje kwam echter telkens terug: acht jaar oud...niet zindelijk te krijgen en 's nachts alleen maar janken en huilen...dat waren de berichten. Bij ons op school worden honden in de lessen gebruikt voor vachtverzorging, gezondheidscontrole (leerlingen die dierenartsassistente willen worden leren dan bijv. honden temperaturen en op een veilige manier op tafel zetten etc.). Veel docenten hebben een schoolhond, dat betekent dat ze de hond mee nemen naar het werk, dat die voerdag in de lessen gebruikt wordt en na werktijd weer met de docent mee naar huis gaat. Besloten werd om de laatste overgebleven brak dan maar als schoolhond te houden. Dat betekende dat alle honden aan eht einde van de middag opgehaald werden en deze bleef alleen achter in de kennel...ook in het weekend. Ze had wel bepaalde priviléges...als leerlingen gingen wandelen met honden ging zij altijd mee en de weekenddienst ging ook extra met haar wandelen...maar toch... Voor de hond was dat trouwens al een beter leven dan bij de vrouw die overleden was, want die hield alle honden in een kennel en het was laden en lossen wat fokken betreft. De hond was dus ook niet gewend om bij iemand in huis te zijn. Mijn man en ik hebben toen overleg gehad over deze hond en wij hebben besloten haar als pleeghond van school te nemen en een half jaar te kijken hoe het ging (als je mot met je buren krijgt vanwege het gejank 's nachts...tja....dat is ook niet de bedoeling). Dus op mijn werkdagen gaat ze mee naar school voor de lessen, wat ze erg leuk vindt die aandacht en buiten schooltijd is ze bij ons. We zijn drie maanden intensief met haar bezig geweest. Binnen een week was het gejank 's nachts afgelopen (heb achter de kamerdeur gelegen om op heterdaad te betrappen, totdat een FOEI vanuit het bed roepen genoeg was en het uiteindelijk over ging). Na drie maanden hadden we haar zindelijk...op achtjarige leeftijd! We hebben haar nu dik 6 jaar en ze is bijna 15. De andere hond hebben we negen jaar en die is net 11 geworden. Dus zo zijn wij aan deze honden gekomen. En als ze er niet meer zijn weten wij nu al dat wij ons weer over afdankertjes gaan ontfermen.
De brak heeft trouwens zoveel geleerd: kreeg ze een hartverzakking van de stofzuiger....de televisie was een openbaring....vreemde honden ontmoeten en zwemmen bij het hondenstrand...het was alsof we een pup van acht jaar hadden alles was nieuw en spannend....en ze is nu zo ongelofelijk stoer...veel mensen uit onze omgeving hebben zich verbaasd over hoe een hond kan veranderen van een klein bibberhoopje tot een vrolijk, brutaal en nieuwsgierige tuthola!
De grote hond is bij ons ook haar angsten kwijtgeraakt...want die was steeds erg bang om slaag te krijgen...maar doordat het eerste jaar van haar leven met haar baasje wel goed was geweest en alleen het tweede jaar stressvol was, ging die verandering vrij snel. Ze had een goede basis om op terug te vallen!
Nou...een heel verhaal...maar ja...ik dacht misschien vind je het wel leuk om te weten.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 14:53

Navidad, ik hou mijn ogen en oren open. Misschien kun je hondenfora zoeken en het bericht daar op zetten?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 15:41

we hebben al veel mogenlijkheden geprobeert. vandaag komt die wel mee met transport, hij kan waarschijnlijk tijdlijk bij mij blijven, in iedergeval een dag. dan gaat die waarschijnlijk naar maxje toe maxje zal mij vandaag even bellen en dan moeten we even bepaalde dingen afspreken

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:01

Navidad, ik bel je in de loop van de dag vandaag.

Verder, welke hond is het op de site? Heb je een karakterbeschrijving? Dan zal ik hem op het hondenforum zetten...

Hij is dus uit huis geplaatst, omdat die man uit huis gezet is? Onder welke omstandigheden?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:08

die omstandigheden mag ik nioet openbaar maken. sorry ivbm prevecey van die man, volgens mij omdat die werkloos werd exc.

hoe zijn karakter is? dat is afwachten. ik weet zo wat me verteld is dat het een sociale hond is. ik denk het ook wel maar dat is even afwachten

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:10

En welke hond is het op de site?

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:32

die op de stoel ligt, volgens mij is het de bovenste foto

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 16:33

btw zie link in me topic (eerste post) daar heb ik de foto doorgelinkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:18

Het klopt wel wat ThePast03 zegt een gezonde hond geeft een da niet zomaar een spuitje ( huh klopt die zin wel? )
maar ik zou wel me oren en ogen openhouden in iedergeval

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:51

Nou ja, als je alleen maar zwart/wit stelt dat een DA een gezonde hond niet in slaapt, dat is niet zo. Pitbulls en staffords zonder stamboom worden ook ingeslapen ook al zijn de kerngezond.
Wat dit geval betreft weet ik niet, lijkt me niet dat je zomaar gaat beweren dat de hond word ingeslapen. Hij wil toch ook een goed tehuis voor de hond anders zou ie er niet zoveel moeite voor doen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:57

mijn rott werd ook door een dienstdoende dierenarts zo ingeslapen om 10 uur s'avonds........... ik liet hem inslapen omdat hij een uur daarvoor iemand in zijn gezicht had gebeten.

gezonde honden laten ze echt wel inslapen.........

Deze hond gun ik het beste............ ik heb er al twee, das meer dan genoeg.........

mamamika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:28

Hoi Navidad
Toevallig gaan wij morgen een dagje uit en had ik mijn bouvier voor een nachtje naar onze fokker gebracht.
En ik heb het er zo met haar over wat ik hier gelezen had toen zegt ze tegen mij loop is ff mee natas?
Ik eh jah is goed wat blijkt zit 1 van de 2 zusjes heeft zij dus opgevangen wat een schatje was dat zeg ze vertelde mij al wel ze konden niet aan de lijn lopen maar ik moet zeggen het is een lieve dier ze was wel vrolijk toen ik ff bij haar stond.

Groetjes Natasja

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:33

Dat is al positief! Niet aan de lijn kunnen lopen moet wel op te lossen zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:29

ja ok als een hond gebeten heeft laten ze ze inslapen maar dan is het vanwege veiligheid, maar wat ik bedoel is als een hond nooit wat gedaan heeft en geen baasje kan vinden, het dier niet zomaar in laten slapen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:01

welke dierenarts gaat nu een hond in slapen 'omdat hij min of meer in de weg zit"? Lijkt me stug.

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:34

KiWiKo schreef:
ik liet hem inslapen omdat hij een uur daarvoor iemand in zijn gezicht had gebeten.

gezonde honden laten ze echt wel inslapen.........

Kiwiko, deze hond was niet gezond. Kun jij een hond die iemand in z'n gezicht bijt gezond noemen? Tussen de oren zit er dan toch echt iets mis.
Ik heb over de hond in dit topic nergens gelezen dat hij mensen heeft gebeten.

Navidad, als het bij mmaxje niet lukt kun je mij pb'en.