Katertje TE aanhankelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:02

Ben het met Desiree eens. Dit is namelijk ook het geval bij Cornish Rexen. Daar kun je verschillende soorten katten bij doen, maar het meest blij maak je ze met een soortgenoot.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:13

MMaxje schreef:
Zou dat werken Desiree? Ik heb nu 2 katten, en om er nou een 3de bij te nemen...?

Oh, dat wist ik niet. En hebben die 2 veel contact met elkaar? Spelen ze veel?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 13:56

Nou, ze hebben wel wat contact. Niet bijster veel, maar ze spelen wel met elkaar. Ze accepteren elkaar prima, maar zijn geen dikke vriendjes...Noël ligt liever op schoot, dan te spelen met Belle...

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:04

hoe oud is Belle? En woon jij alleen?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 16:10

Belle is 11 maanden, ik woon alleen.

Nu zijn ze al ruim een uur met elkaar aan het spelen, dus hoop dat het de goede kant op gaat!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:19

klinkt misschien een beetje dom maar dan weet ik denk ik hoe het komt:

Ik ben nog al bang thuis wegens omstandigheden dus als ik alleen naar boven moet om bijv te douchen of te gaan slapen neem ik mijn altijd 1 van mijn katten mee. En dan ben ik dus alleen met 1 van mijn katten en dan loopt die kat bij ook de hele tijd achterna en gaat allemaal kopjes geven enzo...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 16:30

Soort van verlatingsangst bedoel je? Ik snap het niet helemaal?

Ik ben niet bang thuis verder...Voel me wel rot vaak, maar dat heeft met andere dingen te maken (geen werk kunnen vinden ed)

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:35

Ik weet eigelijk niet waarom ze dan op eens zo aanhangerig doen, maar ze doen het iig allemaal wel. Heeft verder niet zo veel te maken met dat ik bang bent thuis hoor, alleen omdat ik bang ben sleep ik ze mee naar elke enge kamer.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 16:38

Misschien dat ze stemmingen inderdaad aanvoelen? Vandaag heb ik een goede dag (om het maar even zwaar uit te drukken), en hij is veel aan het spelen (nu nog steeds!). Misschien voelde ik me gister wat minder...ik weet het niet, zal er zeker op gaan letten!

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:40

dat is idd ook waar! Als ik ziek ben en de hele dag slaap doen mijn katten dat ook, als ik helemaal hyper ben doen mijn katten dat ook, als ik vakantie vier doen mijn katten dat ook. Maar soms ben ik ook niet bang en neem ik toch gewoon mijn kat mee en doen ze ook gewoon net alsof ze nog nooit aandacht hebben gehad en alsof dat het leukste van de hele wereld is.
Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 12-01-06 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:41

Gewoon negeren, en rustig aan weer van je schoot afzetten, doet ie het weer, nog een keer, en nog een keer. Totdat ie gaat spelen of iets, al is het maar 10 minuten dat ie een rondje loopt, deze tijd zal steeds langer worden.

Die van mij deed het ook, maar die heb ik groot gebracht met de fles,die deed niets liever dan bij mij op schoot liggen, bij hem heb ik het toen ook precies zo gedaan. Nu komt ie alleen op schoot als ik hem roep of als ik het wil, anders staat ie zo weer op de grond en zoekt ie zijn eigen slaapkussen weer op

Succes!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:41

Roosmarijn schreef:
Wat voor kleur is hij? Zwart toevallig? Het is me namelijk opgevallen dat zwarte katers erg hardnekkig zijn. En ik wil je niet verdrietig maken maar ik heb er hier eentje lopen die nu 2,5 is en die doet dat al sinds hij kan lopen, dus sinds 4 a 5 weken. Eerst werd er tegen je opgeklommen en later werd dat springen.

Hier ook een zwarte (je-weet-wel)-kater die het liefst de hele dag op schoot zit/in je nek ligt/aan je haar sabbelt. Senna is nu bijna 3 en hij doet het inderdaad nog steeds. Ik vind het niet heel vervelend maar soms is het wel eens lastig, als ik onder de douche sta zit hij keihard mauwend voor de douchebak of loopt hij blèrend rondjes door het huis

Misschien zit het gewoon in zijn karakter en misschien slijt het wel, wat er gebeurt als je niet thuis ben zul je nooit weten want je bent er dan niet, maar wellicht raakt hij dan een beetje onthecht

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:43

Die van mij is ook zwart en die komt dus never nooit op schoot he

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:31

Grappig, die van mij is dus ook zwart

boemel

Re: Katertje TE aanhankelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:28

Onze britse korthaar was ook zo erg. Hij kon echt geen seconde alleen zijn, wilde continue op schoot en jammerde 's nachts alles bij elkaar.

Hoe gezellig ook, ik werd er wel gek van. Straffen heb ik nooit gedaan (behalve voor krabben aan de deur 's nachts en schreeuwen), maar ik negeerde 'm af en toe wel.

Na verloop van tijd werd hij wat zelfstandiger en hing hij niet meer zo aan ons. Ik denk dat dit gewoon met de leeftijd te maken heeft. Nu is hij gewoon gezellig en maar heel soms opdringerig en kan hij ook lekker alleen spelen.

Het komt vast na een tijd wel goed met je kat. Waarschijnlijk komt hij uit een heel gezellig nest en vind hij het moeilijk om alleen te zijn. Daar moet hij gewoon aan wennen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:43

ik behandel mij katten oook gewoon van als mij kat op een kussen gaat zitten maar als ik dat niet wil hebben trek ik gewoon zachtjes het kussen onder hem vandag zodat hij wle op de grond moet springen.
ik zal gewoon als je kat op je schoot spriongt gewoon langzaam opstaan, dan geeft je hem volkomen geen aandacht maar moet hij wel van de schoot af springen. Niet natuurlijk in een keer opstaan want dan kan die hard vallen maar dat begrijpt iedereen wel

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:08

Dit deed onze buurkat ook.
Nog steeds trouwens...hij loopt iedereen die in de omgeving van ons huis of huis waar hij "woont" achterna en wil altijd naar binnen en is ongelovelijk irritant
Hij komt ook steeds bij onze konijnen...die beesten liepen normaal gesproken los overdag maar dat kan niet meer omdat die kat ze dan pakt Ik vind het een ontzettend irritant beest
Ze hebben hem al gecastreerd om te kijken of ie rustiger werd maar nee...hij blijft vervelend.
Van mij mag ie weer weg
Succes ermee!

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 01:00

Wij schopten die van ons (ook zo'n hartnekkige) altijd gewoon naar buiten... 'effe buiten spelen maar jochie!'. Die ging ook mee naar de badkamer. Op de rand van het bad zitten. En om de hoek van het douche-scherm zitten, spatjes vangen

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:42

Mijn katten lopen de hele dag achter me aan en ik heb er geen problemen mee.
Het vervelnde is wel dat als ik visite heb de katten ook met de visite meelopen de wc in.
Maar ach de meeste mensen kunnen erom lachen en vinden het wel gezellig.
Ik heb mijn oudste kat gekregen toen ie pas 4 weken oud was.
We hebben gevraagd of hij tegen betaling nog 2 weken bij zn moeder mocht blijven maar van die mensen moesten alle jonge katten met 4 weken weg dus hier viel niet over te praten.
Met als eind resultaat dat deze kat de hele dag aan me liep te plakken en bij me probeerde te drinken.
Als ik even naar de winkel ging en terug kwam was ie zo blij als een kind en liet ie me helemaal niet met rust.
Na drie weken hebben we besloten om er een katje bij te halen zodat ie gezelschap had.
Vanaf die tijd is het beter gegaan maar een plakker is het altijd gebleven.
Maar het heeft ook zn voordelen want hij zat altijd bij me op schoot en zo kon ik em van alles leren en nu als ik een balletje of iets weggooi brengt ie het terug, hij geeft een pootje op commando,geeft een kus of kopje op commando.
Inmiddels heb ik drie en een halve kat want van eentje is vandaag zn poot geamputeerd en allemaal zijn het geweldige katten.
En zie het zo, als de kat graag bij je is dan ben je blijkbaar erg goed voor em.
Het is een soort beloning voor jouw goede zorg en liefde.
Katten geven jouw liefde in het 10 maal terug.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:08

Ik heb hem nu zover dat hij niet op schoot komt, totdat ik hem roep, en zo gaat het eigenlijk prima. Hij doet nu meer zijn eigen ding, is meer met Belle aan het spelen, super!

Een aanhankelijke kat is erg leuk, maar je kant het ook overdrijven;)

@ Meetje22: Ik ben erg gecharmeerd van je laatste 3 zinnen haha! Ze komen echt niets tekort, krijgen alle vrijheid, dus ja, ik denk wel dat ze happy zijn;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:27

1 van onze katten doet dat ook
het is ook een katertje
als ik op de bank ofso zit
komt ie bij me zitten
harstikke lief
maar dan gaat ie heletijd kopjes geven ook als ik drink dan onder de beker
en hij sabbelt je er helemaal onder
net of hij probeert te drinken ofso
maar hij is nu bijna 1
en hij is niet te vroeg bij ze moeder weggegaan met 12 wk pas
en zn zusje doet dat niet
heel raar haha
maar soms best grappig maar soms ook heel irri
gr nienke

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 00:04

Hoe herkenbaar, alleen ik vind het juist reuzegezellig. Hij loopt mij overal achterna, gaat zelfs mee onder de douche. Hij is alleen hier en ik ben erg veel thuis. Klep veel tegen hem en speel ook veel met hem, dus hij is denk ik oa zo sociaal geworden door mij.
Toch merk ik dat hij wat onrustig kan zijn en een speelgenootje mist. Vandaar dat ik aankomend weekend nog een kitten ga ophalen. Mijn katje is nu 6 maanden en de kitten die komt 10 weken. Dit doe ik speciaal, omdat als ik straks ook weer overdag aan het werk ben hij iemand heeft om mee te spelen. Hij hangt nogal aan mij. Weet dat hij rustig gaat liggen slapen als ik weg ben en heb dat oojk opgebouwd. Zodra hij mij aan hoort komen lopen zit hij al op de mat te wachten als een hondje.

Fijn dat je katje nu met Belle speelt. Mijn enige optie die ik je had kunnen geven is consequent elke dag op hetzelfde tijdstip een speelhalf uurtje inlassen en knuffeluurtjes. Bv als je opstaat standaard hem opakken en knuffelen. Eten geven, jezelf op orde brengen en dan even spelen met hem. Daarna laat je hem met rust en doe je je eigen ding. Tussen de middag bv wer een speelmomentje en knuffelmomentje en sávonds precies hetzelfde. Voor het slapen gaan nog even spelen met hem en dan moet het weer rustig zijn. Het is ontzettend lief natuurlijk, maar ik denk dat concequentheid ook bij katten werkt. Succes.