Rat misschien overlijden..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 10:02

dit is het enige wat ze nu nog doet:
Afbeelding
eergister was ze nog zo:
Afbeelding
arm dier ze gaat zo hard achteruit
de kooi hebben we nu bedekt met dekentjes:
Afbeelding
omdat ze al zo mager is dachten we het doet misschien pijn ofzo

Ellebel

Re: Rat misschien overlijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:47

Ik hoop dat je vader en moeder inmiddels inzien dat het tijd is om je ratje in te laten slapen. Ze geven zo niet echt een goed voorbeeld aan jou. Als je een dier hebt moet je er van tevoren aan denken dat je er wel eens kosten aan zou kunnen hebben, anders moet je er niet eens aan beginnen. Ook al is het "maar" een rat, een klein diertje lijdt net zo goed pijn als een grote.
Ik begrijp ook wel dat jij er weinig aan kunt doen dat ze niet naar de DA willen. Misschien kun je aanbieden zelf de helft te betalen oid? Maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat jij aan je ouders het goede voorbeeld moet geven.
Sterkte iig met je ratje.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 10:49

ik zou het graag betalen echt waar, maar me zakgeld van de hele maand (ja, januari) is al op en ik weet echt niet hoe ik t anders zou moeten doen maar mijn vader vind het verspild geld ze gaat toch weldood zegtie btje matig mr goed..

Ellebel

Re: Rat misschien overlijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:52

Ik vind het niet een beetje matig van je vader maar bijzonder matig en dan druk ik me nog netjes uit }> Misschien een deel van je ouders lenen? Misschien zien ze dan in dat jij het wel belangrijk vindt dat je beestje niet nog een paar dagen ligt te creperen. Laat ze anders dit topic lezen, en hopelijk schamen ze zich daarna diep.

horsii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:53

Als je ratje nu pijn heb en jullie hem niet in laten slapen komt dat beestje vind ik ook niet goed aan zijn einde dan heeft die nu alleen nog maar pijn en wacht op z'n dood...

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:03

Als jouw vader zo laf is om het dier niet in te willen laten slapen, vind ik dat hij maar zo stoer moet zijn om het beestje dan een genadeklap te geven. Zoals ik al zei is het laten inslapen van een rat niet heel prijzig en als hij dat er al niet voor over heeft, moet hij jou geen dieren laten nemen. Jouw ratje is duidelijk aan het lijden. Ik hoop voor het beestje dat het snel afgelopen is...

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:09

het klinkt heel stom ik had nog veel langer met haar doorgewild maar als zij zo moet lijden hoop ik zelf ook dat ze zo snel mogelijk (omdat dat het beste is voor haar) aan haar einde komt en ik wil zelf wel naar de da maar mijn vader is zó banketstaaf en als mijn vader het niet wil heeft mijn moeder niks te zeggen

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:55

kan je geen regeling maken bij de DA?? dat je later betaald. dit is gewoon zielig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:06

Aan de andere kant bezorg je hem wel extra veel stress als je hem meeneemt naar de DA. Ik zou hem gewoon in een handdoek wikkelen met een lekkere warme kruik eronder ofzo en hem op schoot nemen, dat heb ik ook met Wuis gedaan in de hoop dat ze rustig en vredig in zou slapen...

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 12:37

we gaan zo naar de da!!!!!

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:54

Ondanks dat het heel moeilijk voor je is, ben ik voor het ratje blij dat het naar de dierenarts mag. Heel veel sterkte

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 12:55

dankjewel, ik ben ook wel blij voor haar

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:56

dessie schreef:
we gaan zo naar de da!!!!!

wat super, hou je ons wel op de hoogte?? en heel veel sterkte

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 12:57

ja zal ik doen en bedankt
nog een halfuurtje...

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:01

Ik moet zo ook naar de dierenarts met één van mijn ratten. Eén van de dames heeft een oorontsteking die maar niet over wil gaan en moet deze week elke dag bij de dierenarts een antibioticaspuit halen. Ik zal straks aan je denken!
PS. ik weet niet of je er al ervaring mee hebt, maar het inslapen van een ratje ziet er niet eng uit. Ze vallen rustig in slaap...

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 13:01

Hobby schreef:
Ik moet zo ook naar de dierenarts met één van mijn ratten. Eén van de dames heeft een oorontsteking die maar niet over wil gaan en moet deze week elke dag bij de dierenarts een antibioticaspuit halen. Ik zal straks aan je denken!
PS. ik weet niet of je er al ervaring mee hebt, maar het inslapen van een ratje ziet er niet eng uit. Ze vallen rustig in slaap...

ik heb het met een kat en met een aantal hamstertjes meegemaakt krijg der gewoon tranen van in me ogen

wynoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:04

Heel veel sterkte

Ik vraag me trouwens af of in laten slapen nog veel zin heeft, vaak leven ze niet zo heel lang meer als ze er zo bij liggen en ik vraag me altijd af wat nou het fijnste voor het diertje is. Inslapen bij de dierenarts geeft nl ook weer veel stress.

Je hebt iig je best gedaan Als je nou nog eens zoiets hebt kun je haar ook bijvoeren met een fruithapje voor baby's, 1 met zo min mogelijk citrussap en eventueel aanmengen met een beetje yoghurt.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 13:12

_inge_ schreef:
Heel veel sterkte

Ik vraag me trouwens af of in laten slapen nog veel zin heeft, vaak leven ze niet zo heel lang meer als ze er zo bij liggen en ik vraag me altijd af wat nou het fijnste voor het diertje is. Inslapen bij de dierenarts geeft nl ook weer veel stress.

Je hebt iig je best gedaan Als je nou nog eens zoiets hebt kun je haar ook bijvoeren met een fruithapje voor baby's, 1 met zo min mogelijk citrussap en eventueel aanmengen met een beetje yoghurt.

bedankt voor de tip we hebben haar nu uitgeperste mandarijnen, een stukje banaan fijngeprakt vermengt met mandarijnsap (idee van me ma), en (vanille)yoghurt gevoert dit was toch ook goed of niet?

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:15

De stress bij dierenarts valt wel mee hoor. Bij mijn ratjes merk ik er weinig van en ze zijn hier ook wel aan de dierenarts gewend. Geloof me, een ratje zien stikken terwijl het in je handen ligt is ook niet prettig!
Dessie, ik ben blij dat jullie gaan! Ik moet nu ook weg, dus ik kom straks wel even lezen hoe het met jou en je ratje gegaan is...

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 15:36

mijn rat is ingeslapen dat ze maar 1 jaar mocht worden

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:37

weet je nu ook waar het aan lag dat ze/hij zo ziek is geworden?? heel veel sterkte met het verlies. je rat heeft in ieder geval geen pijn meer

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 15:40

nee, daar kon de da niet achter komen, maar omdat ze zo snel na de vorige antibioticakuur (van der oogje) weer ziek was geworden had antibiotica ook geen nut meer en om nou onderzoeken te gaan doen naar wat t was had volgens haar ook geen nut meer.. meer werd mij oko niet verteld..

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:41

?

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 15:42

rivanalover schreef:
?

zou je volgende keer ites duidelijker kunnen zijn

Dribbel

Re: