Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:16

Hobby schreef:

niet overdrijven hoor.....bij die twee van mij krijg ik alles uit de bek, ook als ze het "klemvast" hebben! 't is gewoon een kwestie van opvoeding,
los is los, en zo niet? dan knijp ik meneer of madam even in de lip en ze weten meteen dat ik echt LOS bedoel

ja als je aan het spelen bent, maar ook als ze je uit dominatie of angst bijten??? echt niet....moet je de kaken los wrikken zeker weten....

Suuskipje

Re: Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:20

kijk eens op www.dierenasiels.com daar staan genoeg pupkruisingen met smart op een nieuw thuis te wachten

Ivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:21

Dit is onze hond Sara
(ik weet eigenlijk niet of dat mag een fotootje )
Ze is beslist niet stoer
Maar probeert wel zo te kijken hoor.

Afbeelding

het is dus een bruine Labrador
superlief en stapel op kinderen
maar ik denk.. als hier ooit een inbreker
binnen komt ze zijn voeten nog aflikt hihi
ze is nu inmiddels 2 jaar

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:24

Als je een rashond wilt, koop die bij een goede fokker (genoeg topics over geweest nu dacht ik zo). Anders zitten er inderdaad in het asiel heel veel...

Vooral bij honden die erg in de mode zijn geweest (labjes, duitse herders, dalmatiers, zgn boomertjes), zorg echt dat je naar een goede fokker gaat. Om de kans op gedragsproblemen en gezondheidsproblemen zoveel mogelijk te beperken..

woofie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:31

pubelia schreef:
Hobby schreef:

niet overdrijven hoor.....bij die twee van mij krijg ik alles uit de bek, ook als ze het "klemvast" hebben! 't is gewoon een kwestie van opvoeding,
los is los, en zo niet? dan knijp ik meneer of madam even in de lip en ze weten meteen dat ik echt LOS bedoel

ja als je aan het spelen bent, maar ook als ze je uit dominatie of angst bijten??? echt niet....moet je de kaken los wrikken zeker weten....

als jij echt de baas bent over je hond dan krijg zijn bek wel los hoor....

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:32

Ik zou eerder een hond vandaan halen die bij mensen thuis geboren is, eenmalig zoals gezegd wordt. Een die niet bij een echte fokkerij of iets vandaan komt. Vaak hoor je daar dat "populaire rassen" doorfokt worden en je dus een agressieve hond krijgt, bv. een labrador. (en over dat laatste kan ik meespreken, onze ex-buren hebben er zo 1, durven hun grotere kinderen zelfs niet alleen bij die hond achter laten)

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:38

woofie schreef:

Die kaken springen op slot. Dus dat heeft verdomd weinig te maken met wel of niet de baas zijn.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 00:54

ík heb zelf een amerikaanse staff en een kind die 2 zijn 4 handen op 1 buik als mijn dochter in de snoepdoos zit staat hij ernaast en wacht geduldig op zijn snoepje let er wel op dat amerikaanse staffs dramerige honden zijn en wel eens doof willen zijn een mix rotweiler zou ik niet in huis halen ook geen ras rotweiler, wil je wat leuks dan kijk naar een bullterrier of een engelse stafford vooral omdat je nog kinderen wil.
Mijn am staff is super braaf met kinderen en dit is het beste ras wat ik ooit gehad heb,
Maar het kunnen zeer nerveuse honden zijn als je zelf al geen rust hebt is dit niet zo een geschikte hond voor je.
En als je iets koopt dan koop ergens waar ze een gelegenheidsnest hebben daar komen de beste honden vandaan. succes met je keuze

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 01:00

nou,waarom geen rottweiler,super honden,mits goed opgevoed!!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 01:56

Ik denk dat op zich alle honden wel met kinderen kunnen, alleen moeten ze goed opgevoed zijn inderdaad...

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 02:04

Mijn advies is, Neem een Boxer. Of een kruising Boxer x (Engelse) Mastiff. De Boxer is gewoon geweldig met kinderen toen ik jong was (van mn 0'ste tot mn 3e) hebben wij een Engelse Mastiff en een Boxer x Engelse mastiff gehad. Allebei geweldige honden, maar in de kruising herkende je wel het lieve van de Boxer. De Boxer heeft ook een stoer, maar toch lief uiterlijk . Toen ik 3 was is de Mastiff doodgegaan en toen hebben we er een volle Boxer bijgekregen. Vanaf toen zijn we alleen nog maar Boxers gaan houden. Geweldige honden, allemansvrienden en helemaal geweldig met kinderen.
Ze hebben toch wel een beetje de leipe uitstralling die Staffs ook hebben, maar ze zijn zo lief!

(Let wel, een onopgevoedde Boxer is een ramp. Een ongeleid projectiel. Even flink tijd in steken en je hebt een prachthond. )

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:19

persoonlijk vind ik wel dat je van een boxer moet houden,die platte neuzen,en dat gesnuif,zou echt niets voor mij zijn,en dat over hyper actieve gedrag ook niet..

geef mij maar een rustigere hond,een mastiff zou ikook leuk vinden,.

Shaienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:53

Kies geen hond op uiterlijk, maar op karakter.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:27

nou sorry hoor,maar ik kies wel degelijk een hond op karakter EN uiterlijk!!

ik moet er tenslotte ook naar kijken!!

ik ga toch geen hond nemen waarbij ik niets heb(ik heb echt een gruwelijke hekel aan lang haar,zal dus ook nooit een hond met lang haar nemen)..

en tuurlijk kijkt men naar uiterlijk,anders zouden er geen rassen bestaan,met uiterlijke kenmerken,alleen zou men bij het uiterlijk ook moeten kijken of het karakter bij diegene past.

zo vind ik een aantal rassen heel erg mooi,kwa uiterlijk,maar vind ik het karakter niet bij mij passen,en neem dan ook niet zo'n hond,terwijl ik zo'n hond wel zeer mooi kan vinden..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:31

Husky's of Alaskan Malamute's zijn erg mooie honden, maar die hebben wel heel veel aandacht en beweging nodig.. Maar zijn wel leuk voor in de sport!
Kooikers Zijn ook mooie honden, en goed met kinderen en zijn makkeljk om in huis te houden, en niet al te groot
Laatst bijgewerkt door roxiie op 03-01-06 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:33

Wat zoek je nog meer in je hond behalve lief (met kinderen) en een middelmaatje? Wat wil je met je hond gaan doen, alleen wandelen of misschien ook een sport? Zoek je een hond met een heel pittig karakter of eentje die het allemaal wel prima vindt. Eigenwijs of juist niet?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:21

hoi,ik heb een boxer en lievere honden als die vind je bijna nergens.(maar dat zegt volgens mij iedereen over zijn/haar hond )
ze zijn zo gek als een deur en echte allemans vrienden,maar in hun enthousiasme kunnen ze je zo omver lopen dus daarom misschien niet echt geschikt voor gezinnen met kleine net lopende kinderen.

Maar uit ervaring weet ik dat wanneer je gaat zoeken voor een hond,dat je nooit het beest vind wat jee in gedachte heb.Je moet er gewoon tegen aan lopen....
succes

woofie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:27

MMaxje schreef:
woofie schreef:

Die kaken springen op slot. Dus dat heeft verdomd weinig te maken met wel of niet de baas zijn.

gelukkig maar dat ik de sleutel bij me heb dan he??

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:43

Hoi Hoi, Wij hebben altijd bouviers gehad, hele lieve, grote en waakse honden en met kinderen zijn ze over het algemeen echt super.
Het enige nadeel aan een bouvier is wat mij betreft z'n lange vacht want daar zit wel wat werk in zeker als je de hond buiten houdt.
Onze oude bouvier (die een maandje geleden is overleden) was echt super met kinderen en al doe je dat natuurlijk nooit, ik had wel het gevoel dat ik hem met kinderen alleen zou kunnen laten.

Erg jammer dus dat we deze hond niet meer hebben net nu ik ruim 30 weken zwanger ben en we een kindje verwachten. Inmiddels hebben we dus een nieuwe hond, we hebben even gedacht over een rottweiler of een andere kortharige hond maar na veel informatie ingewonnen te hebben kwamen we toch weer terecht bij de bouvier en dus hebben we weer een bouvierpup gekocht.

Een stoer uitziende, grote, waakse hond met een gouden karakter.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:39

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:22

Hoi Swoeky, bij ons heeft stoer niet zoveel te doen met cool maar meer met groot en een grove bouw. Ik ben dan wel niet de TS maar ook ik hou van een stoer uitziende hond.
Ten eerste omdat wij een hond hebben voor de bewaking van het erf en dan komt een stoere grote hond gewoon iets beter over als een klein iel hondje en ten tweede vind ik persoonlijk een grote stevig gebouwde hond mooier.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:29

@ oxer: ik hou ook van een stoer uitziende hond, oke van de 3 honden die we hebben ziet 1 ervan er ''stoer'' uit.

bij mij past bijv. geen chihuahua ofzo. ik moet ook gewoon een wat bredere hond naast me hebben lopen. maar kijk het gaat mij erom dat de TS niet even verteld waarom de hond er stoer uit moet zien. er zijn ook zat lui die een staff hebben om stoer te lijken (snap je me nog) en ik vind niet dat je hond moet nemen om stoer over te komen. maar wat voor hond heb jij eigenlijk?? of heb ik daarover heen gelezen

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:25

Mijn hondje heeft nog twee broertjes zitten bij de fokker Border Collie pups!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:28

Bordercolliepups. Die kun je neit iedereen zo maar aanraden! Bordercollies zijn heel ondernemende honden waar je heel veel mee moet doen. Behendigheid of rennen langs de fiets. Ze zijn niet voor iedereen geschikt. Deze mensen zoeken een wat rustigere erfhond en dan begin jij over bordercollies!!!!!

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:33

swoeky schreef:
maar wat voor hond heb jij eigenlijk?? of heb ik daarover heen gelezen

ik heb het al gelezen, had er dus duidelijk over heen gelezen