Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blokje schreef:deze wel ik heb er stage gelopen.
en deze heeft er echt verstand van echt waar..
hij heeft een opleiding in barneveld gehad en ik weet niet of je dit weet maar dat is de beste school kwa dier op leiding
kan je het zelf merken over haken aan de keizen ik heb het geld niet om naar de dieren arts te gaan nammelijk.
Chichiba schreef:blokje schreef:ik heb het bij de dierenwinkel gedaan.
hier ff geen boker maar wel een mening van mijn buurjongen met ook verstand van knijnen:
waarvoor een konijn geen knaagsteen geven een konijn knagt graag. je moet wel kijken naar de knaagsteen enje laten adviseren door de verkoper die heeft er heus wel een opleiding voor gehad .
knaagstenen worden gekeurd op hoe het dier hierop reageerd en dus blijft het beste over .
dit kan je zelf ook bedenken!!!!!!!!!!!
dierenarts hoeft niet te knippen als jij dat niet wilt het is namelijk erg duur niet iedereen heeft dat er voor over en een dierenwinkelmedewerker kan dat ook heeft dat namelijk ook geleerd in zijn opleiding! denk zelf maar na!
ik vind jullie niveau wel laag op dit gebied sorry ! de buurkerel van blokje
ik ben het wel eens met wat mijn buurjongen zij.![]()
ik weet niet waar jullie de info vandaan halen, maar internet is soms ook niet het beste. maar ik wil wel langs de dierenarst gaan om het te vragen??
doe ik graag... want ik wil het beste voor mijn knijn
maar barst maar los met al jullie ideen.
hoor het graag aan.
Wat de dierenarts betreft ben ik het eens als je zeker weet dat het alleen om de tanden gaat zou ik ook naar de dierenwinkel gaan...Helaas blijkt het juist heel vaak dat de kiezen ook haken hebben...Vandaar mijn advies om de kiezen ook na te laten kijken...
Ik dacht dat ik dat duidelijk in mijn verhaal had gezet...Verder moet je doen wat je zelf het beste lijkt...Het was advies (ervaring)...
Oh en helaas hebben niet al de medewerkers van een dierenwinkel een opleiding (voor dierenverzorging of iets vergelijkbaars) gehad...heb ik al vaker meegemaakt...
Chichiba schreef:Het volgende zegt mijn dierenarts:
Wat knaag en likstenen betreft; deze zijn inderdaad niet noodzakelijk en
zoutlikstenen kunnen inderdaad zelfs schadelijk zijn. Als je volledige
voeding geeft dwz hooi, groente , fruit en korrel voeding bv van Supreme,
waarbij hooi echt het belangrijkste onderdeel is dan kunnen er geen tekorten
zijn en zal een gebit goede slijtage hebbn. Je mag bij ons altijd een folder
met info over goede konijnen voeding ophalen!
Groeten, Laura Assistente Dierenkliniek Osdorp.
Je kunt het natuurlijk ook aan je eigen dierenarts vragen...Verder kun je ermee doen wat je wil.
blokje schreef:lydian: had je het nou tegen mij over dat ik snel op mijn tenen getrapt ben zeg maar..
want ik ben het juist met jou eens...
knaag blok hou ik gewoon in mijn hokje
keetieee schreef:Het is jou nijn en je moet het zelf weten!.. maar of je nijn een fijn leven heeft met blaasproblemen door de vele calcium..en jij blij bent met een hoge rekening..is een ander verhaal..