oliefandstanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:17

deze wel ik heb er stage gelopen.
en deze heeft er echt verstand van echt waar..
hij heeft een opleiding in barneveld gehad en ik weet niet of je dit weet maar dat is de beste school kwa dier op leiding

kan je het zelf merken over haken aan de keizen ik heb het geld niet om naar de dieren arts te gaan nammelijk.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:21

><dierenarts hoeft niet te knippen als jij dat niet wilt het is namelijk erg duur niet iedereen heeft dat er voor over<<mensen die er zo over denken kunnen beter niet aan een nijn beginnen.

Als een gebit niet goed sluit..bijv door een verkeerde stand van tanden of kiezen kan het zijn dat 1 van de 2 of allebei door gaan groeien/haken krijgen.
Ze slijten dan niet goed meer af..een dierenarts heeft een speciale klem om verder te kijken dan de tanden deze heeft een dierenwinkel meestal niet.
Kiezen kunnen in de tong of wang van je konijn gaan groeien..waardoor deze heel veel pijn krijgt.
Mijn ervaring is dat veel dierenwinkels de ervaring/opleiding mist..
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen!
Mijn info komt trouwens niet van het internet!

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:28

blokje schreef:
deze wel ik heb er stage gelopen.
en deze heeft er echt verstand van echt waar..
hij heeft een opleiding in barneveld gehad en ik weet niet of je dit weet maar dat is de beste school kwa dier op leiding

kan je het zelf merken over haken aan de keizen ik heb het geld niet om naar de dieren arts te gaan nammelijk.

Ook mijn info komt ook niet van het internet behalve de waarschuwing van knaag en lik stenen dan...

Konijn gaat rare geluiden maken...knarsen en kauwt veel ook als hij niets in zijn mond heeft...Hij gaat kwijlen...krijgt dus een natte kin/kraag...Mijn konijn ging op een gegeven moment ook niezen mijn emaakte daarbij ook nog een raar ander geluid... (wat dus ook voorkomt bij te lange kiezen) De dierenarts vertelde me ook dat ik er net op tijd bij was...Er zaten er al in zijn wangen en tong...Meeste mensen valt het ook niet op en zijn dan te laat...Let wel....als je nijn niet meer eet ben je dus eigenlijk al te laat...wil overgiens niet zeggen dat hij het niet toch kan overleven...Maar de praktijk wijst uit dat er meer aan overlijden en dus te laat zijn dan op tijd...

Dit zijn mijn ervaringen voor de duidelijkheid...
Hopelijk heeft jou nijn hier geen last van...

DuckyMjöll

Re: oliefandstanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 23:07

Ja oke , maar als er nou haken aan de kiezen gaan zitten .. ?
hoe wil je het dan gaan betalen .. ?

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 11:00

dan betaal ik het gewoon, ben ik wel wat blut maar dat maakt dan niet uit.
ik zou eens goed kijken wat mijn knijn nu doet of hij veel koud kwijlt enzo. dankje voor de info.

ik wil echt wel het beste voor mijn knijn hoor anders had ik er nooit 1 gekocht.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:03

Het volgende zegt mijn dierenarts:

Wat knaag en likstenen betreft; deze zijn inderdaad niet noodzakelijk en
zoutlikstenen kunnen inderdaad zelfs schadelijk zijn. Als je volledige
voeding geeft dwz hooi, groente , fruit en korrel voeding bv van Supreme,
waarbij hooi echt het belangrijkste onderdeel is dan kunnen er geen tekorten
zijn en zal een gebit goede slijtage hebbn. Je mag bij ons altijd een folder
met info over goede konijnen voeding ophalen!

Groeten, Laura Assistente Dierenkliniek Osdorp.

Je kunt het natuurlijk ook aan je eigen dierenarts vragen...Verder kun je ermee doen wat je wil.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:05

Chichiba schreef:
blokje schreef:
ik heb het bij de dierenwinkel gedaan.

hier ff geen boker maar wel een mening van mijn buurjongen met ook verstand van knijnen:
waarvoor een konijn geen knaagsteen geven een konijn knagt graag. je moet wel kijken naar de knaagsteen enje laten adviseren door de verkoper die heeft er heus wel een opleiding voor gehad .
knaagstenen worden gekeurd op hoe het dier hierop reageerd en dus blijft het beste over .
dit kan je zelf ook bedenken!!!!!!!!!!!
dierenarts hoeft niet te knippen als jij dat niet wilt het is namelijk erg duur niet iedereen heeft dat er voor over en een dierenwinkelmedewerker kan dat ook heeft dat namelijk ook geleerd in zijn opleiding! denk zelf maar na!
ik vind jullie niveau wel laag op dit gebied sorry ! de buurkerel van blokje

ik ben het wel eens met wat mijn buurjongen zij.
ik weet niet waar jullie de info vandaan halen, maar internet is soms ook niet het beste. maar ik wil wel langs de dierenarst gaan om het te vragen??
doe ik graag... want ik wil het beste voor mijn knijn

maar barst maar los met al jullie ideen.
hoor het graag aan.

Wat de dierenarts betreft ben ik het eens als je zeker weet dat het alleen om de tanden gaat zou ik ook naar de dierenwinkel gaan...Helaas blijkt het juist heel vaak dat de kiezen ook haken hebben...Vandaar mijn advies om de kiezen ook na te laten kijken...
Ik dacht dat ik dat duidelijk in mijn verhaal had gezet...Verder moet je doen wat je zelf het beste lijkt...Het was advies (ervaring)...

Oh en helaas hebben niet al de medewerkers van een dierenwinkel een opleiding (voor dierenverzorging of iets vergelijkbaars) gehad...heb ik al vaker meegemaakt...

Whatever jij bent zo snel op je teentjes getrapt... maar goed het ligt allemaal aan mij..tssss princes ik ga geen eens me goede tijd hier aan verdoen weetje echt sneu ik leg wat uit en jij gaat er toch direct weer over heen. Bekijk het maar wel of geen knaagblok zoek het zelf maar uit want goedbedoelde adviezen geven hier is nutteloos want er zijn altijd wel een paar mensen die het weer beter weten te menen

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:06

Chichiba schreef:
Het volgende zegt mijn dierenarts:

Wat knaag en likstenen betreft; deze zijn inderdaad niet noodzakelijk en
zoutlikstenen kunnen inderdaad zelfs schadelijk zijn. Als je volledige
voeding geeft dwz hooi, groente , fruit en korrel voeding bv van Supreme,
waarbij hooi echt het belangrijkste onderdeel is dan kunnen er geen tekorten
zijn en zal een gebit goede slijtage hebbn. Je mag bij ons altijd een folder
met info over goede konijnen voeding ophalen!

Groeten, Laura Assistente Dierenkliniek Osdorp.

Je kunt het natuurlijk ook aan je eigen dierenarts vragen...Verder kun je ermee doen wat je wil.

Sorry, maar ik ben ook dierenarts assistente in opleiding voor dierenarts! Ha!

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:08

Is dit nu een topic dat gaat over de tanden van dat arme konijntje, die gelukkig al geknipt zijn of is het een topic waarin mensen zich boven andere willen verhogen?

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:17

hahahaha..... ja je zou het bijna zeggen ik zal ééns even temmen! dit gaat nergens meer over het probleem van blokje is opgelost dus

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:06

Ik denk dat ze vooral jouw ermee aansprak Lydian... Als er gewoon goedbedoeld advies wordt gegeven, ook al is dat misschien van iemand anders afkomstig, hoef je andere mensen niet sneu te noemen en te zeggen dat ze er toch niks vanaf weten, omdat jij toevallig dierenartsassistente bent. Hou allemaal gewoon lekker je mond als je geen normale discussie kan voeren zonder het persoonlijk te laten worden. De discussie is trouwens al goed gevoerd in dat andere topic, dus waarom zou je er hier überhaupt weer over beginnen.

Ts, succes met je nijn, ik zou eens een beetje rondkijken waar je zelf tanden kan leren knippen, spaart behoorlijk wat kosten uit lijkt me. Of likstenen slecht of niet slecht zijn weet ik niet, die van ons hebben ze af en toe en die leven ook nog steeds... Maar die hebben wel een ander dieet dan huiskamerkonijnen.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:57

je haalt de woorden uit me mond Jallist!
Blokje succes met je nijn~! als je iets wil weten over je nijn kan je me pb en!

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:05

lydian: had je het nou tegen mij over dat ik snel op mijn tenen getrapt ben zeg maar..
want ik ben het juist met jou eens...
knaag blok hou ik gewoon in mijn hokje

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:08

hey alle maal bedankt,
ik blijf er bij dat ik niet tegen de knaagsteen ben.
mijn knijn moet eerst maar weer eens dik worden.
en zijn tandjes moet goed blijven dan vindik alles goed als hij maar een leuk leven heeft toch????

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:12

Het is jou nijn en je moet het zelf weten!.. maar of je nijn een fijn leven heeft met blaasproblemen door de vele calcium..en jij blij bent met een hoge rekening..is een ander verhaal..

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:32

blokje schreef:
lydian: had je het nou tegen mij over dat ik snel op mijn tenen getrapt ben zeg maar..
want ik ben het juist met jou eens...
knaag blok hou ik gewoon in mijn hokje

Ik had het absoluut niet tegenjou!!! Integendeel ik had het tegen Chichiba!

Fijn dat je het met me eens bent... eindelijk ééns iemand die wel serieus de voor en nadelen van een knaagsteen overweegt. En geloof me je kunt je nijn best een knaagsteen aan bieden ze knagen er immers alleen aan als ze last krijgen van kange tanden.

ikke17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:35

keetieee schreef:
Het is jou nijn en je moet het zelf weten!.. maar of je nijn een fijn leven heeft met blaasproblemen door de vele calcium..en jij blij bent met een hoge rekening..is een ander verhaal..

heb je het topic wel helemaal doorgelezen??? Volgens mij niet? Moet je maar even doen. Dat verhaal dat een DA gezegd zou hebben dat knaagsteen slecht is vetrouw ik ook niet helemaal want Da,s raden dit juist aan! En ik heb er op me studie al enig onderzoek naar gedaan en weet inmiddels ook wel dat er sommige mensen zijn die paniek proberen te verspreiden.

Kijk overigens ook uit met wat je zegt: bedrijven die knaagstenen verkopen worden hiermee in negatief daglicht gesteld (onterecht) en dat kan voor nare situaties zorgen...

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:54

^weet inmiddels ook wel dat er sommige mensen zijn die paniek proberen te verspreiden.

Oja en ik val dus onder sommige mensen?

Ik weet wel waar ik het over heb!

Mag ik vragen op welke universiteit jij zit of hebt gezeten??
En wie jou docent is die jou dit leert?
Of heb je dit soms uit een boekje? zit je op het aoc of zo?
Vraag me af of mensen jou zouden aannemen..ervaring gaat voor datgene wat jij uit een boekje hebt geleerd.

Je komt over als iemand die heel koppig is.. soms moet je dingen die je leert anders bekijken en je niet vasthouden aan dat ene.

Mensen leren vaak achteraf dat iets fout is..kijk bijv naar mensen die jarenlang medicijnen hebben geslikt..en nu aan hartfalen overlijden..oeps foutje.. er zat toch iets in wat niet goed was.
Jaren lang was het goedgekeurd..

Wees blij dat iemand dit bekent maakt zodat mensen langer van hun nijn kunnen genieten..en zij geen pijnlijke dood hoeven te begaan.

Maar iedereen moet doen wat hij niet laten kan!

Krijg nu vast een heel fel antwoord terug?

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:19

hey keetieee ik vind je wel hart hoor.
je kan niet zomaar een opleiding af kraken..
maat ook ik wil wel weten welke opleiding jij hebt gevolgt lydian,
ik zoek nammelijk ook een goede opleiding voor dierenartsassistent.
ik dacht miss aan het groenhorst college in barneveld??
welke school heb jij gedaan?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:26

Als je konijn olifantstanden heeft, kun je deze bij de dierenarts laten slijpen, knippen of trekken. Het zijn allemaal goede opties, konijnen schijnen goed zonder tanden te kunnen leven dus je kunt ze laten trekken als je hem er meteen helemaal vanaf wilt helpen. Wel een konijnkundige dierenarts zoeken dan! En er zit natuurlijk een risico aan vast, omdat hij dan wel onder narcose moet. Slijpen kan ook, maar moet geloof ik regelmatig herhaald worden wat uiteindelijk duur is. Knippen kan ook, maar het risico is dat de tanden splijten. Ligt dus erg aan hoe de stand is van de tanden van je konijn, als ze nog wel redelijk naast elkaar staan en niet te krom groeien kun je deze stap wel proberen te wagen. Anders is het teveel risico. De dierenarts kan je leren knippen, waardoor je zelf gewoon 1x in de week kan knippen en verder geen kosten meer hebt.

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 20:39

ik laat ze knippen bij de dierenwinkel.
kost nix omdat ik vaste klant ben...
trekken doe ik niet dat vind ik zielig denk ik....
ik zie wel hoe snel ze dit keer aan groeien.

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:38

er is veel discussie over of de knaagsteen slecht is,
maar het ging eigenlijk om een konijn die te lange tanden
had en erg mager was. Nu heb ik om de discussie (hopelijk)
te beeindigen aan mensen die konijnenvoer verkopen
(en er dus ook heel veel verstand van moeten hebben) gevraagt
of knaagstenen nou slecht of niet slecht zijn voor je konijn!
dit is de mail die ik bijna direct terug kreeg:

Een konijn is zeker een knager, maar liever wat hout of voldoende stro dan stenen. Vaak zijn dat kunstmatig gefabriceerde produkten, die méér voor “het oog van de koper” gemaakt zijn dan voor het dier zelf.

In ieder geval heeft U met onze konijnenvoeders (zie www.konijnenvoeders.nl) geen knaagstenen nodig.

Met vriendelijke groet,

HAVENS NV

trek er zelf je conclusies maar uit, maar ga de verkopers niet
beschuldigen a.u.b! zij willen alleen het beste en hebben er
dan ook veel verstand van!
voor meer vragen kun je op de site kijken en eventueel ze mailen!
hoop dat dit mischien het discusseren over of de knaagsteen goed is of niet ophoud en we het lekker over het konijntje van blokje kunnen hebben! Ook vind ik dat iedereen zelf mag weten of ie de knaagsteen wel of niet gebruikt voor zijn/haar konijn!

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:47

Hai Joyceje13...

Hier ben ik het helemaal mee eens...

Ik vrees alleen dat Lydian jou mail ook niet zal geloven net als mijn mail van de dierenartsassistente die ik vanmorgen terug kreeg nav van mijn vraag over knaag/likstenen...(of heeft ze alleen wat tegen mij?)

Verder vind ik idd ook dat iedereen zelf moet doen wat hij vind dat goed is...het is tenslotte advies...

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:54

als ze het niet gelooft mag ze even op de site
kijken daar kun je het email adres vinden en kun je ze mailen!
ik heb wel vaker dingen aan hun kunnen vragen en heb altijd
een mailtje terug gekregen. Nu heb ik hem meteen na 5 minuten
terug gekregen en de andere keren keek ik de volgende dag in
mijn mailbox en vond een mailtje van hun! dus het is niet veel moeite!

en Chichiba: ik ben blij dat je het met mij eens bent!

zo nu kunnen we blokje vragen of ze mischien ergens foto's van
haar nijntje heeft ben benieuwd hoe het diertje eruit ziet!

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 11:45

ik heb beneden op de pc foto's staan maar daar was hij nog gezond maar ik wil ze best op deze site zetten ga het meten doen...