Herder en rotje....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:16

Dan is het verschrikkelijk erg, maar kan die man er wel veel minder aan doen.
Als uiteraard aanlijnen als je weet dat je een speelse hond hebt, die achter alles aan gaat

Als de er nu een etterje een rotje gooit, de hond trekt de lijn uit de handen van de man en pakt het rotje.
Dan is het echt verschrikkelijk en is het een ongeluk (en een etter jochie wat een rotje in zijn kont verdient )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:18

dat heeft niks met prefect te maken
helemaal niks
En ik laat zeker steekjes vallen, net als iedereen
Maar zo'n steek, nee dat niet
want zoiets weet je van te voren
Vuurwerk en huisdieren gaat niet samen, dus moet je opletten als baas.

En een keer nadenken is wel logisch ja
Maar dat lijkt bij sommige wel te veel gevraagd, dat klopt...

wij zetten onze paarden nu binnen, met lampen en muziek aan
de hond die normaal buiten lag ook in een stal opgesloten. En deze week hadden we hem al laten wennen aan de stal.
Hij kan eigenlijk niet weg, maar uit paniek weet je nooit.

Dat hoor je toch over te hebben voor je huisdieren?

Sorry, maar dat vind ik niks dan normaal hoor

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:36

Jammer he Runningkawa dat je niet gewoon je mening kunt geven....
Natuurlijk zal die man spijt hebben, maar vaak weet je wel of je hond graag dingen pakt en had je hem uit voorzorg aan kunnen lijnnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:39

ow ik geef hem toch wel, wat een ander er ook van zegt
Kan ik geen min. wakker van liggen

En idd een beetje baasje weet toch of een hond achter elk gegooid ding aanloopt?
Verder als je vuurwerk af gaat steken, laat je je hond toch thuis?

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:04

bergkraai schreef:
ik vind het ook allemaal wat overdreven hoor! Het is natuurlijk ontzettend stom en vervelend dat het gebeurd is. En die man zal het zichzelf waarschijnlijk ook nooit vergeven.. Maar goed iedereen neemt wel eens beslissingen in zijn leven die niet al te slim zijn. En dan vind ik een hond mee naar buiten nemen in de buurt van vuurwerk wel even wat anders dan een baby twee dagen alleen laten (sorry hoor echt GEEN vergelijking).

Maar ja, het valt mij altijd wel op dat de mensen die op bokt komen altijd zo perfect zijn en dus ook nooit fouten maken (en als er mensen op bokt zijn die een fout maken, worden ze resoluut van bokt weggejaagd! ipv mensen tips geven en van hun fouten te laten leren!)

Precies.. hier ben ik het mee eens!
En ik weet niet hoor, maar alle mensen die het helemaal verschrikkelijk vinden en alles...
Ik weet zeker dat de helft van jullie vuurwerk heeft afgestoken...
Nou, je wil niet weten hoeveel dieren in de buurt je daarme de stuipen op het lijf hebt gejaagt. Ik heb zelf ook katten, dus ik weet hoe er beesten dat vinden!!! Maar kom op jongens, doe nou niet alsof wij nooit iets verkeerd doen............

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 17:58

Ik hou zelf helemaal niet van vuurwerk en heb dan ook niks afgestoken, maar daar gaat het nu ook niet om. Er wordt ook niet gezegd dat wij niks verkeerd doen. Iedereen maakt fouten maar die fout zou ik echt nooit maken! Mijn beesten zijn mijn alles

Elsemieke

Re: Herder en rotje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:00

Zielig! Het enige wat voor woord ik er voor kan vinden..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:01

Juist freaky

niemand zegt hier nooit fouten te maken
maar ze hebben geen beter argument of zo?

Iedereen weet dat vuurwerk en dieren niet samen gaat
hoe haal je het dan in je hoofd dat samen te gaan doen?
Dat is vragen om zoiets

owja, ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken en zal het ook nooit gaan doen.
Ik vind het idd zo zielig voor de dieren.

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:29

ben het met runninkwa eens

hier word bij koninginne dag bij een natuurgebied/broedgebied voor eenden vuurwerk afgestoken..heel spectakel...voor de eenden ook..die op hun eieren liggen en die uit angst verlaten moeten waardoor de dag erop alleen nogmaar lege nesten liggen..

ook worden hier door bendes jongens alle dieren belaagt..op vogels worden vuurpijlen afgestoken..gewoon rechtsteeks een boom in...of de eenden..en maar lachen..

nu weer met een rotje hond dood..

nee heb een spuughekel aan vuurwerk..alleen om 12 uur ( oud en nieuw) siervuurwerk afsteken vind ik wel leuk.

en ook moet ik erbij zeggen dat niet alleen dieren mikpunt zijn maar ook mensen die er zwak uit zien..zie steeds uit me kamer dat mensen die voorbij fietsen ook bekogelt worden met rotjes..zien het gevaar er niet van in wat de gevolgen kunnen zijn..en maar lachen en doen..gatver

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:58

runningkawa schreef:
Juist freaky

niemand zegt hier nooit fouten te maken
maar ze hebben geen beter argument of zo?

Iedereen weet dat vuurwerk en dieren niet samen gaat
hoe haal je het dan in je hoofd dat samen te gaan doen?
Dat is vragen om zoiets

owja, ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken en zal het ook nooit gaan doen.
Ik vind het idd zo zielig voor de dieren.

Er zijn genoeg mensen die wel vuurwerk afsteken in de buurt van dieren, die ook van dieren houden hoor!
(nee nee, ik niet ik heb n hekel aan vuurwerk)
dus JA, het wordt wel degelijk samen gedaan!

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:02

Sorry hoor, als je van dieren houdt zoals jij zegt steek je geen vuurwerk in hun buurt af. Dan houd je in mijn ogen niet van dieren!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:06

Dat vind ik dus ook freaky

je gaat niet je hond, los! uitlaten op udejaars dag en dan zelf nog eens tegelijkertijd rotjes afsteken

Dan ben jr echt geen dierenvriend.

Steek je graag vuurwerk af en er komt iemand voorbij met een dier, wacht je ook
zoniet, ben je geen dierenvriend
Maar ben je een dierenvriend als het je toevallig ff uitkomt..

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:52

freaky schreef:
Sorry hoor, als je van dieren houdt zoals jij zegt steek je geen vuurwerk in hun buurt af. Dan houd je in mijn ogen niet van dieren!

lezen is ook een vak.......
ik zeg toch:
IK steek GEEN vuurwerk af

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:53

We lezen

jij zegt dat er mensen zijn die wel van dieren houden en toch vuurwerk afsteken bij een dier

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 20:58

Yep we kunnen gewoon lezen hoor, niks moeilijks aan

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:01

Jeetje waar gat dit over
Wat een *piep* man zeg!!
Als ik hem zie dan *piep* piep*
Maar met schelden los je niets op..

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:07

Jeetje wat zal dat beest een pijn gehad hebben...
Echt zielig

xxx

Suuskipje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:34

Het is natuurlijk supervervelend dat het gebeurd is, maar om die man gelijk voor van alles en nog wat uit te maken? gaat me wat ver, die man zit zich vast nu ook schuldig te voelen, heeft ook verdriet want zijn hond is er niet meer. dan is het wel erg cru dat wij ook nog op die man gaan zitten vitten. Ik vidn het echt supererg voor die hond echt waar, ik ben geen fan van vuurwerk, maar ongelukken gebeuren nou eenmaal. Daar kan je neits tegen doen, en emt achteraf op iemand gaan zitten vitten daar los je helemaal niets mee op. We kunnen het zielig vinden voor die hond, maar die merkt daar toch nu neits meer van, laten we hopen dat hij het nu beter heeft.

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:36

Wat verschrikkelijk zielig voor die hond, en wat achterlijk dom van die man! Zelfs kleine kinderen weten dat je geen vuurwerk moet afsteken bij dieren! Ik zit zelf ook altijd een beetje met vrienden rond te wandelen en af en toe 'n rotje in 'n put gooien ofz, maar ik kijk wel uit voor andere mensen/dieren in omgeving, en steek niks af als iemand misschien gevaarlijk in de buurt staat ofzo. 't Is echt 'n ontzettend domme actie, dat doen met je hond. Als je zonodig een rotje af wilt steken waar je hond bij is, houdt hem dan aangelijnd en gooi 't rotje zover weg dat je hond ook ver genoeg is. Ja, sommige dieren vinden vuurwerk leuk... Een hond van m'n vriendin wil ook altijd op vuurwerk afgaan, maar ze houden 'm gewoon binnen en zorgen dat hij niet in aanraking kan komen met vuurwerk. Dat kan toch ook gewoon?! Pff, kan totaal geen medelijden met die man hebben omdat hij z'n hond kwijt is. 't Was de schuld van 'n man die niet nadacht. Zielig voor die hond. Jammer dat die man nu z'n hond kwijt is, maar hij heeft 't toch echt zelf gedaan. Je zou 't kunnen vergelijken met iemand die zijn/haar dier in 'n zak stopt en te water gooit ofzo, dat is ook 'n actie die 'n dier niet zou kunnen overleven.

Patricia20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:45

ik heb het idd ook gehoord, de hond hebben ze in moeten laten slapen,en heeft dus nog geleefd! dat is echt verschrikkelijk geweest voor de hond.
hier liep gister ook iemand met ZIJN hond om 12 uur gewoon rond en het vuurwerk vloog om zijn oren!
de hond was bang maar dat deed hem niks volgens mij!
echt niet te begrijpen gewoon!
ik ben als de dood voor al die knallen,maar ik weet dat het vuurwerk is,....
de hond weet dat niet... erg hoor "!

maar goed zo heb ik er ook een hekel aan als iemand vuil op de grond gooit,of blikjes bier, daar verwonden ze zich ook zo aan
(heb het helaas al te vaak meegemaakt)

maar was het nu zo dat de man het rotje afstak? of iemand anders?

lllaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:51

haffie_lover schreef:
Het is natuurlijk supervervelend dat het gebeurd is, maar om die man gelijk voor van alles en nog wat uit te maken? gaat me wat ver, die man zit zich vast nu ook schuldig te voelen, heeft ook verdriet want zijn hond is er niet meer. dan is het wel erg cru dat wij ook nog op die man gaan zitten vitten. Ik vidn het echt supererg voor die hond echt waar, ik ben geen fan van vuurwerk, maar ongelukken gebeuren nou eenmaal. Daar kan je neits tegen doen, en emt achteraf op iemand gaan zitten vitten daar los je helemaal niets mee op. We kunnen het zielig vinden voor die hond, maar die merkt daar toch nu neits meer van, laten we hopen dat hij het nu beter heeft.

amen!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:05

Citaat:
Hier ben ik het mee eens...Je mag oudjaarsdag de hele dag vuurwerk afsteken...Wordt hier dan ook gedaan...Moet ik mijn hond die dag dan maar niet uitlaten? Kijk dat het die man is overkomen is idd niet erg slim en heel erg...maar als die man nou gewoon zijn hond was gaan uitlaten en iemand anders had een rotje gegooit had hij het ws ook gepakt...Moet je dan je hond maar niet uitlaten? Over andere mensen heb je nou eenmaal niets te zeggen...
Er zijn ook een stel geweest die een knaller op een schuur waar papegaaien werden gehouden hebben gegooit...4 papegaaien hebben zich dood gevlogen...zo zie je ook maar dat mensen helemaal niet nadenken...Die man zal zijn leven lang een schuldgevoel hebben...Je gelooft zelf toch niet dat hij niet om zijn hond gaf omdat hij een fout maakt? Onzin dat hij geen dieren meer mag...

Houd je hond dan gewoon aan de lijn!! en die man gooide ZELF een rotje .. sorry hoor maar dat kan echt niet en het is zeker niet overdreven ik vind het groot gelijk dat hij geen dieren meer mag

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:11

Oohh.. dat verhaal had ik gehoord jah...
Een hond weet niet dat een rotje gevaarlijk is..
Tenminste onze hond loopt overal achterna... zelf blikjes potloden weet ik veel:P ik vind het echt heel sneu...