hond doodsbang voor vuurwerk.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:12

Mijne is ook als de dood ervoor. Heeft heel de kamer onder gepiest net, terwijl hij dat nooooit doet. Hij wordt ook alweer wat ouder, hij is nu 13. Pilletjes werken nog niet echt, maar hij ligt nu boven in de slaapkamer met muziek lekker hard aan, zodat hij er wat minder van hoort. Want ze zijn hier al volop bezig met vuurwerk!
Mijn rottweiler van 7 maanden is geen probleem gelukkig.

loetjuh

Re: hond doodsbang voor vuurwerk.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:13

mijnhond kots die pillenuit dus die zit nu tussen bij benen onder de tafel en ik heb de muziek keihard en ze word wel rustiger van de muziek... best goed idee van me zelf:P miss help het bij jullie ook...

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 14:17

Bora was vanmorgen met geen mogelijkheid naar buiten te krijgen, ze is zo bang!
Toen heb ik toch maar even de dienstdoende DA gebeld en ben ik tabletjes gaan halen. Vind dat dan wel weer eng omdat ze al wat ouder is en ik weet dat boxer achtige heftig op dit soort medeicijnen kunnen reageren alhoewel Bora in het verleden er weinig op deed. Gelijk een pilletje gegeven en nu ligt ze rustig te slapen naast me op de bank! Wacht tot mijn man terug is van zijn werk voordat ik naar mijn paardje ga want alleen laten doe ik haar nu niet meer! Ze ligt ook met haar kont op een handoek want ze heeft nog niet geplast dus grote kans dat ze het nu misschien laat lopen als ze onspannen is!!!
Wat naar dat het elk jaar erger wordt maar ben wel blij dat ik toch de pilletjes heb gehaald!!!
Iedereen bedankt voor de tips en verhalen en natuurlijk een heel goed en gezond 2006 voor alle bokkers en hun dieren!!!!!!!!!!!!

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:18

en als je ze gewoon negeert en laat doen?

Onze jongste hond heeft er ook schrik van: bij de eerste knal gaat ie van de zetel af en sluipt pootje voor pootje naar de keuken. Als er een tweede knal komt springt die met vier poten de lucht in en rent als een gek naar het kantoortje (ondertussen knalt die tegen de tafel en gooit alle stoelen omver) om onder het bureau te gaan zitten.

Bij vuurwerk ok
maar wie gaat er nou bij onweer tussen de computer bedrading zitten (en dan zeggen mijn ouders dat ie intelligent is)

Eefje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 14:24

heb idd ook wel de radio hier aan staan!! maar ze zijn hier toch wel al flink aan het knallen maar Bora reageert er nu niet meer op!!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:00

Onze kat weet van ellende ook niet waar ze heen moet, pilletjes spuugd ze na meerdere pogingen toch steeds weer uit. Nu gaan we valeriaan druppeltjes proberen, kijken of ze dan wat rustiger wordt.

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:11

op www.lommel.be kun je gratis vuurwerkgeluid downloaden. Die hebben ze er speciaal neergezet om honden te laten wennen aan het geluid. Eerst komt er een beetje muziek en dan begint het.

Als je op de site komt moet je op het vuurwerkevenement klikken en dan naar beneden scrollen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:54

ThePast03: je kan je hond beter gewoon negeren, anders beloon je hem voor het bang zijn en dan word hij alleen maar banger. als er bijvoorbeeld geen vuurwerk is, dan kan je hem best aanhalen.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 15:59

annepaardoes schreef:
[*olduser*]: je kan je hond beter gewoon negeren, anders beloon je hem voor het bang zijn en dan word hij alleen maar banger. als er bijvoorbeeld geen vuurwerk is, dan kan je hem best aanhalen.

Sorry ik heb genoeg ervaring om te kunnen zeggen dat je hem niet moet gaan negeren als je dat anders ook niet doet.

Je maakt hem alleen bang als je hem overdreven gaat zitten troosten.
Dat doe ik niet. Mijn honden mogen gewoon bij me komen als ze bang zijn, dat mogen ze normaal als ze niet bang zijn namelijk ook.
Ik doe gewoon net zoals altijd en dat werkt perfect.
Ik ga ze ook niet zitten belonen als ze zich normaal gedragen, er is gewoon niets bijzonders aan de hand dus ik doe ook niet bijzonder en dus geen dingen die ik normaal ook niet doe.

Ik wil geen hond hebben die van me wegrent als hij bang is maar een hond die naar me toekomt als hij bang is.
Daar maak ik ze absoluut niet bang mee geef ze alleen het idee dat er niets aan de hand is en dat ze verder veilig zijn bij mij.

Je hond echt negeren is niet goed. Grote kans dat hij dan ook een keer heel hard wegrent van je als hij buiten ergens van schrikt.
Kun je hem fijn onder een auto vandaan schrapen.

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:09

annepaardoes schreef:
ThePast03: je kan je hond beter gewoon negeren, anders beloon je hem voor het bang zijn en dan word hij alleen maar banger. als er bijvoorbeeld geen vuurwerk is, dan kan je hem best aanhalen.

Waarom negeren?
Ik doe gewoon normaal tegen mijn hond.. Hoe gekker/anders jij reageert hoe minder je hond het snapt.
Mijn hond (die overigens niet bang is) krijgt een heel lekker bot en ik doe de tv wat harder.
Opsluiten is ook niet mijn ding!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:35

jah met negeren bedoel ik gewoon normaal in de kamer gaan zitten of spelen ofzo met je hodn, idd niet gaan troosten ofzo. maar als ze hond super bang nar je toe komt moets je hem niet aanhalen. zo beloon je hem voor het bang zijn. als hij minder bang ik kun je hem best belonen voor het bij je komen.

puck: nou ik heb ook genoeg ervaring met honden om te kunnen zeggen dat je beter je hond kunt negeren als hij bang is dan hem helemaal gaan lopen troosen

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:38

annepaardoes schreef:
jah met negeren bedoel ik gewoon normaal in de kamer gaan zitten of spelen ofzo met je hodn, idd niet gaan troosten ofzo. maar als ze hond super bang nar je toe komt moets je hem niet aanhalen. zo beloon je hem voor het bang zijn. als hij minder bang ik kun je hem best belonen voor het bij je komen.

puck: nou ik heb ook genoeg ervaring met honden om te kunnen zeggen dat je beter je hond kunt negeren als hij bang is dan hem helemaal gaan lopen troosen

Lees dan eens goed. Ik zeg nergens dat je hem moet gaan zitten troosten.
Maar als mijn hond normaal bij me mag komen mag hij dat als hij bang is ook. Dan ga ik verder niets bijzonders met hem doen maar ik negeer hem ook niet. Ik doe gewoon normaal zoals altijd en leer ze zo dat het niets bijzonders is.

Ik heb hier honden zitten die bij de vorige eigenaar bang waren voor vuurwerk en nu absoluut niet meer bang zijn. Het werkt dus gewoon.

En nogmaals: Ik heb graag dat een bange hond naar mij toekomt ipv wegrent. Dat heeft niets met troosten te maken of met de hond banger maken.
Je begrijpt gewoon helemaal niet wat ik bedoel.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:44

nej natuurlijk, maja ik haal ook niet elke keer me hond aan als hij naast mij komt liggen, kan ik wel de hele dag blijven doorgaan.
tis gewoon als je een hond gaat belonen als hij bang is heb je kans dat hij nog banger word.
maja vooral niet naar een hond toe gaan als je ziet dat hij bang is.
oke je mag best je hond ff aanhalen als hij naar je toe komt omdat hij bang is en om hem te laten weten dat het goed is. maar niet overdreven gaan doen.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:47

annepaardoes schreef:
nej natuurlijk, maja ik haal ook niet elke keer me hond aan als hij naast mij komt liggen, kan ik wel de hele dag blijven doorgaan.
tis gewoon als je een hond gaat belonen als hij bang is heb je kans dat hij nog banger word.
maja vooral niet naar een hond toe gaan als je ziet dat hij bang is.
oke je mag best je hond ff aanhalen als hij naar je toe komt omdat hij bang is en om hem te laten weten dat het goed is. maar niet overdreven gaan doen.

En dat is dus precies wat ik zeg. Gewoon doen zoals je altijd doet en ik haal toevallig wel mijn hond aan als hij bij me komt liggen.
Als je je hond normaal gesproken niet negeert moet je dat ook niet ineens gaan doen als hij bang is, dan wordt hij alleen maar banger omdat jij ook nog eens anders doet dan normaal.

Natuurlijk ga je een hond niet zitten troosten daar is iedereen het wel over eens maar ga hem alsjeblieft ook niet ineens helemaal anders behandelen.

Doe maar gewoon, er is niets aan de hand, dat is wat je op je hond wilt overbrengen. Dus zul je zelf ook gewoon moeten doen wat je anders ook doet.
En ik negeer mijn honden niet.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:50

wij laten onze hond altijd gewoon met rust als hij vuurwerk hoort, wij negeren hem meestal wel gewoon als hij schrikt ofzo of ff bang is. tot nu toe is onze hond nog totaal niet bang voor vuurwerk

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 16:59

annepaardoes schreef:
wij laten onze hond altijd gewoon met rust als hij vuurwerk hoort, wij negeren hem meestal wel gewoon als hij schrikt ofzo of ff bang is. tot nu toe is onze hond nog totaal niet bang voor vuurwerk

Snap me dan, ik laat mijn honden ook gewoon met rust als er vuurwerk is. Dat doe ik normaal ook dus nu ook.
Als ze ergens even van schrikken schenk ik daar ook geen aandacht aan.
Maar als ze echt bang zijn en bij me komen liggen stuur ik ze niet weg, dan behandel ik ze gewoon zoals anders.

Nogmaals de boodschap die je aan je hond over moet brengen is dat er niets aan de hand is, dus moet je gewoon normaal doen.
Niet troosten maar ook niet je hond ineens super gaan negeren of nog erger in een bench opsluiten als hij bang is.
Gewoon normaal blijven doen. Als hij ergens onder wil kruipen laat maar gaan, wil hij bij je komen liggen ook goed.
Haal je hem normaal aan als hij bij je komt liggen dan doe je dat nu ook, haal je hem nooit aan dan moet je dat natuurlijk nu ook niet doen.

Gewoon doen wat je altijd doet en verder even opletten dat je hond zichzelf niet in gevaar brengt natuurlijk.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:00

pluck: ik snap je ook wel

maar ik vertelde dat gewoon in het algemeen in dit topic

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:02

annepaardoes schreef:
pluck: ik snap je ook wel

maar ik vertelde dat gewoon in het algemeen in dit topic

Weet ik. Maar een heleboel mensen denken dat er met negeren bedoelt wordt stuur je hond van je weg als hij bang is.
Of stop hem in een bench blijkbaar.

Dat is niet negeren, dat is je hond nog banger maken.
Met negeren wordt bedoelt, niets anders doen dan anders. Dus ook niet troosten.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:05

nej dat bedoel ik ook met negeren, gewoon normaal doen.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:07

toen onze pup nu in de bench sliep deden wij hem tijdens de jaarswisseling in de bench. omdat dat toen zijn veilige plek was. wij deden dan nog een kleed over de bench zodat hij er zo minmogelijk van zag. HIj ging dan altijd rustig slapen. OMdat wij dan toch buiten waren vuurwerk afsteken.
Als je hond normaal ook in een bench slaapt en dit zijn veilige plek is, raad ik het mensen aan om te doen.

MirandaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:11

Ook hier zon trillent rietje thuis.. Ook met onweer trouwens.

Heb voor vanavond pilletjes. Daar ga ik vanaf 20.00 uur mee beginnen tot ze knock out is.. Werkt nu al 2 jaar erg goed.
Afgelopen 2 dagen ben ik vrij geweest van mijn werk zodat ik wel steeds bij ze was.. En als ik weg ga (oliebollen eten bij mams) gaan ze gewoon mee.
Ik laat ze iig niet alleen.
Plassen gaat nog net.. Ik denk dat poepen straks een probleem gaat worden buiten.. Nou ja wel zullen zien..
Iedereen veel sterkte vanavond !!

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:13

annepaardoes schreef:
toen onze pup nu in de bench sliep deden wij hem tijdens de jaarswisseling in de bench. omdat dat toen zijn veilige plek was. wij deden dan nog een kleed over de bench zodat hij er zo minmogelijk van zag. HIj ging dan altijd rustig slapen. OMdat wij dan toch buiten waren vuurwerk afsteken.
Als je hond normaal ook in een bench slaapt en dit zijn veilige plek is, raad ik het mensen aan om te doen.

Dan alleen als je ze ze normaal ook in de bench doet als je het huis uitgaat anders maak je vuurwerk weer een speciaal iets voor je hond.

Ik laat mijn honden absoluut niet alleen tijdens de jaarwisseling dus ze gaan hier ook niet in de bench.

En ik mag toch hopen dat niemand een doodsbange hond opsluit in een bench.

Rafarta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:14

Mijn oom had ook een hond (vrij groot) die altijd heel bang was en hij deed altijd een scheutje sterke drank door het voer op oudejaars avond. Sliep de hele avond als een roosje

Maarja, ik weet niet of dat gevaarlijk is, en ik weet niet hoe groot jouw hond is..

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:19

jah dat deden zij vroeger ook, hij ging altijd 's avonds en als wij weg gingen in de bench.
wij laten hond altijd wel gewoon alleen in de kamer. maar onze hond gaat gewoon slapen en is niet bang dus dat scheeld. Het is maar net wat elke hond gewend is.

Rafarta: ik zou niet weten of drank slecht is voor een hond

_Sharon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:20

mijn hondje iis ook doodsbang voor vuurwerk en ze is nu bijna 3 maar wij doen gew0on een tabletje geven en als dat niet help nog eentje geven je mag er 2 geven zeggen ze dus miss dat of heb je dat ook al geprobeert?