Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
annepaardoes schreef:[*olduser*]: je kan je hond beter gewoon negeren, anders beloon je hem voor het bang zijn en dan word hij alleen maar banger. als er bijvoorbeeld geen vuurwerk is, dan kan je hem best aanhalen.
annepaardoes schreef:ThePast03: je kan je hond beter gewoon negeren, anders beloon je hem voor het bang zijn en dan word hij alleen maar banger. als er bijvoorbeeld geen vuurwerk is, dan kan je hem best aanhalen.
annepaardoes schreef:jah met negeren bedoel ik gewoon normaal in de kamer gaan zitten of spelen ofzo met je hodn, idd niet gaan troosten ofzo. maar als ze hond super bang nar je toe komt moets je hem niet aanhalen. zo beloon je hem voor het bang zijn. als hij minder bang ik kun je hem best belonen voor het bij je komen.
puck: nou ik heb ook genoeg ervaring met honden om te kunnen zeggen dat je beter je hond kunt negeren als hij bang is dan hem helemaal gaan lopen troosen
annepaardoes schreef:nej natuurlijk, maja ik haal ook niet elke keer me hond aan als hij naast mij komt liggen, kan ik wel de hele dag blijven doorgaan.
tis gewoon als je een hond gaat belonen als hij bang is heb je kans dat hij nog banger word.
maja vooral niet naar een hond toe gaan als je ziet dat hij bang is.
oke je mag best je hond ff aanhalen als hij naar je toe komt omdat hij bang is en om hem te laten weten dat het goed is. maar niet overdreven gaan doen.
annepaardoes schreef:wij laten onze hond altijd gewoon met rust als hij vuurwerk hoort, wij negeren hem meestal wel gewoon als hij schrikt ofzo of ff bang is. tot nu toe is onze hond nog totaal niet bang voor vuurwerk
annepaardoes schreef:pluck: ik snap je ook wel
maar ik vertelde dat gewoon in het algemeen in dit topic
annepaardoes schreef:toen onze pup nu in de bench sliep deden wij hem tijdens de jaarswisseling in de bench. omdat dat toen zijn veilige plek was. wij deden dan nog een kleed over de bench zodat hij er zo minmogelijk van zag. HIj ging dan altijd rustig slapen. OMdat wij dan toch buiten waren vuurwerk afsteken.
Als je hond normaal ook in een bench slaapt en dit zijn veilige plek is, raad ik het mensen aan om te doen.