Wanneer wel of niet puppy's fokken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: Wanneer wel of niet puppy's fokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:35

Ik denk dat wij het in grote lijnen met elkaar eens zijn.

Het wachten is ook op de mensen die vinden dat ze wel voor de gezelligheid een nestje mogen fokken, en gewoon 2 honden lukraak op elkaar zetten.
En zoals ook dus de totaal onverantwoordelijke kruisingen, zoals Pitje/Am Staff of Tosa, Teckel/herder??

Toch zie je die kruisingen best vaak...Jammer dat zulke mensen die zulke honden fokken waarschijnlijk niet hier in dit topic zullen verschijnen...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:39

Biepmiep schreef:
De kwestie asielhonden vind ik heel dubbel. Omdat een ander niet de verantwoording voor zijn hond of nestje neemt kan ik niet de hond nemen die ik graag wil. "Moet" ik er eerst voor zorgen dat de hond van een ander een fijn leven heeft.

Dus eigenlijk zou een fokker altijd verantwoordelijk moeten blijven voor de honden die in zijn/haar huis geboren worden. (Net als met kinderen bijvoorbeeld). Moet je eens zien hoe snel het aantal nesten zal dalen.

Lijkt me geen slecht plan Biepmiep.

En er is verschil tussen dierenliefhebber zijn en om dieren geven (wil hier niet iemand persoonlijk mee aanvallen). Hier bedoel ik mee dat er mensen zijn die voor hun eigen plezier een dier aanschaffen en daar ook goed voor willen zijn. Ik kies er liever voor om een dier dat er al is een goed nieuw huis te bieden en dààr plezier aan te beleven.

Veel mensen zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de fouten van anderen, en dat klopt natuurlijk ook. Het verschil is alleen dat dieren hier de dupe van zijn. En die zie ik niet als 'andermans ellende' maar als individuen die recht hebben op een beter bestaan.

Een hond of kat 'op bestelling' vind ik dan ook een gemiste kans. Een kans om een dier dat niet zoveel geluk in het leven had een nieuw bestaan te geven.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:55

ellenlouise schreef:
En die zie ik niet als 'andermans ellende' maar als individuen die recht hebben op een beter bestaan.

Toch denk ik dat het wel andermans ellende is. Want zij dumpen hun hond in het asiel, en nemen weer een nieuwe...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:05

Maar dat is toch geen reden om dat dier dan maar aan zijn lot over te laten???? Die dieren hebben geen invloed op waar ze terecht komen.

Ik vind dat juist díe dieren een kans op een nieuwe start verdienen. En de dieren die er al zijn gaan voor op dieren die nog niet eens geboren zijn! Dat is in elk geval wat ik dierenliefde noem.

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:38

Er zijn zat mensen die echt wel dierenliefde hebben maar die om hun eigen redenen toch een pup van een erkende fokker nemen. Het klopt niet dat als je geen hond uit het asiel neemt je dan geen liefde voor dieren hebt.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 16:42

ellenlouise schreef:
Biepmiep schreef:
De kwestie asielhonden vind ik heel dubbel. Omdat een ander niet de verantwoording voor zijn hond of nestje neemt kan ik niet de hond nemen die ik graag wil. "Moet" ik er eerst voor zorgen dat de hond van een ander een fijn leven heeft.

Dus eigenlijk zou een fokker altijd verantwoordelijk moeten blijven voor de honden die in zijn/haar huis geboren worden. (Net als met kinderen bijvoorbeeld). Moet je eens zien hoe snel het aantal nesten zal dalen.

Lijkt me geen slecht plan Biepmiep.

En er is verschil tussen dierenliefhebber zijn en om dieren geven (wil hier niet iemand persoonlijk mee aanvallen). Hier bedoel ik mee dat er mensen zijn die voor hun eigen plezier een dier aanschaffen en daar ook goed voor willen zijn. Ik kies er liever voor om een dier dat er al is een goed nieuw huis te bieden en dààr plezier aan te beleven.

Veel mensen zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de fouten van anderen, en dat klopt natuurlijk ook. Het verschil is alleen dat dieren hier de dupe van zijn. En die zie ik niet als 'andermans ellende' maar als individuen die recht hebben op een beter bestaan.

Een hond of kat 'op bestelling' vind ik dan ook een gemiste kans. Een kans om een dier dat niet zoveel geluk in het leven had een nieuw bestaan te geven.

als ik dus hondjes ga fokken bij mijn jack wil ik ook dat als de mensen er niet meer uitkomen mij bellen en hem terug doen.
we hebben hier ruimte zat ze hoeven niet persee allemaal direct weg.
Ik ga er vanuit dat ze allemaal weggaan, maar als dat niet lukt is het ook geen probleem...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:44

Daantjuhh, wat voor test zijn er gedaan bij de reu en teef?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 16:47

Ik weet het niet.
Mijn mama is naar de DA met haar gegaan zij regelt het.
Maar ze is er heengegaan met de mededeling dat we een nestje willen..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 16:48

Mijn goldenretriever is ook getest btw..
Maar daar komt geen nestje van vanwege lichte HD.

Vind ik trouwens erg jammer.
je hebt namelijk nog nooit z'n mooie en trouwe hond gezien als die.
mijn broertje is slechtziend en vanaf jongs af aan is Tosca al omstuimig en druk, maar niet bij mijn broertje in de buurt.
dat beest heeft echt engelen geduld bij hem.

helaas zal daar NOOIT een nestje van komen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:45

ellenlouise schreef:
Maar dat is toch geen reden om dat dier dan maar aan zijn lot over te laten???? Die dieren hebben geen invloed op waar ze terecht komen.

Ik vind dat juist díe dieren een kans op een nieuwe start verdienen. En de dieren die er al zijn gaan voor op dieren die nog niet eens geboren zijn! Dat is in elk geval wat ik dierenliefde noem.

Ik hou ECHT van honden. Er zijn veel rassen waar ik een voorkeur voor heb. Maar in het asiel zitten vast wel meer dan 1 hond die goed bij mij past. Daarom hoef ik niet perse een puppie van een rashond. De volgende hond wordt er een uit het asiel. Bij voorkeur een zwarte poedel. Maar of dat lukt... kan goed zjin datik met een heel andere hond thuis kom. WAnt ik ben gek op honden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:55

Ik zie hier veel mensen zeggen dat het verantwoord is als beide ouders getest zijn. Maar vergeten jullie even niet dat het ook belangrijk is dat de grootouders (en liever nog wat generaties verder) ook getest zijn?
Erfelijke afwijkingen beperken zich helaas niet tot een generatie.

Verder zie ik vooral dat er belangrijk gevonden wordt dat honden gerongtend worden. Maar er zijn veel meer erfelijke afwijkingen die meespelen. Bij Border Collies is het bijvoorbeeld ook heel belangrijk om de ogen te testen op erfelijke afwijkingen en na te gaan of er geen epileptie voorkomt in de lijnen. Deze twee erfelijke aandoening komen namelijk heel veel voor in het ras. Verder is ook ED een veel voorkomende afwijking.
Bij kleine rassen zijn het vaak hartproblemen en patella luxatie.

Ik heb jarenlang les gegeven op diverse hondenclubs en het is mij opgevallen dat er veel meer gezondheidsproblemen voorkwamen bij kruisingen van twee rassen en rashonden zonder papieren dan bij honden die totaal onherleidbaar waren (bastaardjes die dus geen kruisingen waren van twee rassen en waar je absoluut niet meer uit kon halen wat de voorouder waren) en bij rashonden met papier gefokt via de regels van de rasvereniging.
Ook de karakters van de kruisingen tussen twee rassen waren vaak niet om naar huis te schrijven. Heel veel angst wat helaas nog vaak wordt aangezien voor dominantie.
Of zo angstig dat de hond niet normaal kon functioneren in deze maatschappij.
Ik heb ook opvallend veel kruisingen tussen twee rassen meegemaakt die op jonge leeftijd al epileptie kregen. De meeste hiervan moesten op jonge leeftijd afgemaakt worden.

Helaas is het zo dat er alleen onderzoek verricht wordt naar de gezondheid van de rashonden met papieren. De kruisingen zijn meestal niet geregistreerd dus het is onmogelijk om daar een betrouwbaar onderzoek naar te doen.
Veel mensen geloven in het fabeltje dat een kruising gezonder is dan een rashond met papieren maar de praktijk leert dat dit dus alles behalve waar is.
Als je geen papieren bij de hond hebt kun je onmogelijk weten wat voor een erfelijke gebreken er in de lijnen voorkomen dus de kans dat je pups met een afwijking fokt is vele malen groter.

En denk niet dat je een hond hebt zonder erfelijke problemen als hij pas een jaar of drie oud is.
Dingen als pra komen soms pas aan het licht als de hond een jaar of zeven is. Heb je dan al gefokt met zo'n hond dan heb je in ieder geval weer een paar dragers op de wereld gezet. Niet echt fijn voor de hond dus.

Ik vind ze prachtig sommige kruisingen, soms ook totaal onverantwoord als ze uit verschillende rasgroepen komen maar het is en blijft een groot risico.

De zogenaamde rashonden zonder papieren heb ik nooit begrepen. Als je een rashond wilt dan wil je er toch ook een die raszuiver is en niet een hond waar in de derde generatie misschien wel een heel ander ras zit.

De opmerking van het interesseert mijn niet als er papieren bijzitten is zeer ondoordacht. Als je het belangrijk vind dat mensen er alls aan doen om gezonde pups op de wereld te zetten ga je toch echt via een rasverening op zoek naar een goede fokker lijkt me.
Dat papier is er namelijk niet alleen om mee te kunnen doen aan shows e.d. maar vooral dat je zeker weet wie de voorouders zijn en dat die getest zijn op erfelijke gebreken.

Opmerkingen als "ik wil het een keer meegemaakt hebben om een nestje te hebben" vind ik een zeer egoistische reden om aan een nestje te beginnen.

En als je dan toch echt perse zo nodig wilt vermeerden met je hond(en) ga dan eens een keer praten met een ervaren fokker. Die heeft er verstand van en zal je waarschijnlijk aan alle kanten willen helpen.
Verdiep je eerst eens een jaar in wat er bij het fokken van een nestje komt kijken, verdiep je in de erfelijke afwijkingen die er bij de ras (of rassen als je kruising hebt) kunnen voorkomen en neem eens contact op bij een kynologenclub in je buurt.
Die organiseren vaak curssussen kk (kynologische kennis) die heel interessant zijn om te volgen als je plannen hebt om te gaan fokken.
Dan kun je zeggen dat je jezelf erin hebt verdiept.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:57

daantjuhhh schreef:

mijn broertje is slechtziend en vanaf jongs af aan is Tosca al omstuimig en druk, maar niet bij mijn broertje in de buurt.

Heel goed dat je niet aan fokken bent begonnen.
En laten we wel wezen: iedereen vindt van zijn eigen hond dat het de mooiste en trouwste hond is die hij ooit gezien heeft. Dat is zeker geen reden om te gaan fokken.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:04

daantjuhhh schreef:
Ik weet het niet.
Mijn mama is naar de DA met haar gegaan zij regelt het.
Maar ze is er heengegaan met de mededeling dat we een nestje willen..

Dan ben ik daar toch wel benieuwd naar...

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:15

Ik wou heel graag een alaska malamute, maar ben eerlijk geweest dat ik niet in de positie ben om zo een hond te houden. Heb de ruimte er wel voor, maar niet de tijd om dagelijks weet niet hoeveel kilometer met dat dier te gaan fietsen of wandelen. Mijn andere grote liefde was een duitse herder. Maar eerlijk gezegt ( en ik weet dat vele van jullie me nu kwaad aan gaan kijken) de kans dat je een eerlijke duitse herder uit het asiel haalt is heel erg klein. Duitse herders zijn namelijk erg 1 persoonsgericht. Dus ben ik naar een fokker gegaan die niet met papieren fokt, maar al vele bloedlijnen lang fokt met dezelfde bloedlijn. Deze honden zijn allemaal gezond en betrouwbaar. Dus ik vond het verantwoord om bij hun een hond te halen. Ik wou per see geen met papieren omdat deze vaak teveel op uiterlijk zijn gefokt en veel dingen mankeren ( hebben er al ervaring mee gehad met een mechelse herder/ zeer zware hd.).
Ik had eerste keuze uit het nest en vond van het moment dat hij geboren was al dat hij het was. Nu heb ik hem een jaar of 5 en hij heeft al verschillende dingen gehad. Ostioporose ( sorry voor de foute spelling) en hij is hyperactief. Dat zijn dingen die in die bloedlijn nog niet eerder voor zijn gekomen. Hij ziet er ook helemaal anders uit dan wat hun ooit uit die bloedlijn hebben gehad. Dus wat ik wil zeggen is... Hun honden zijn ook getest, maar zo nu en dan komt het wel eens voor dat er onverwachtse dingen voorkomen. Nu zeg ik dus dat als je wil gaan fokken je er gewoon heel erg goed over moet denken wat je motivatie is en ofdat je de honden er een plezier mee gaat doen of het puur voor egoistische redenen is. Als ik zie hoe ziek mijn maltezer is dan kan ik me niet voorstellen dat mensen toch nog steeds met honden blijven fokken waar iets aan mankeerd. Hoe lief het karakter ook is... Ziektes die je op voorhand al weet zijn een last die de puppies er nog eens bovenop krijgen...

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:21

LecyTinker schreef:
Ik wou heel graag een alaska malamute, maar ben eerlijk geweest dat ik niet in de positie ben om zo een hond te houden. Heb de ruimte er wel voor, maar niet de tijd om dagelijks weet niet hoeveel kilometer met dat dier te gaan fietsen of wandelen. Mijn andere grote liefde was een duitse herder. Maar eerlijk gezegt ( en ik weet dat vele van jullie me nu kwaad aan gaan kijken) de kans dat je een eerlijke duitse herder uit het asiel haalt is heel erg klein. Duitse herders zijn namelijk erg 1 persoonsgericht. Dus ben ik naar een fokker gegaan die niet met papieren fokt, maar al vele bloedlijnen lang fokt met dezelfde bloedlijn. Deze honden zijn allemaal gezond en betrouwbaar. Dus ik vond het verantwoord om bij hun een hond te halen. Ik wou per see geen met papieren omdat deze vaak teveel op uiterlijk zijn gefokt en veel dingen mankeren ( hebben er al ervaring mee gehad met een mechelse herder/ zeer zware hd.).
Ik had eerste keuze uit het nest en vond van het moment dat hij geboren was al dat hij het was. Nu heb ik hem een jaar of 5 en hij heeft al verschillende dingen gehad. Ostioporose ( sorry voor de foute spelling) en hij is hyperactief. Dat zijn dingen die in die bloedlijn nog niet eerder voor zijn gekomen. Hij ziet er ook helemaal anders uit dan wat hun ooit uit die bloedlijn hebben gehad. Dus wat ik wil zeggen is... Hun honden zijn ook getest, maar zo nu en dan komt het wel eens voor dat er onverwachtse dingen voorkomen. Nu zeg ik dus dat als je wil gaan fokken je er gewoon heel erg goed over moet denken wat je motivatie is en ofdat je de honden er een plezier mee gaat doen of het puur voor egoistische redenen is. Als ik zie hoe ziek mijn maltezer is dan kan ik me niet voorstellen dat mensen toch nog steeds met honden blijven fokken waar iets aan mankeerd. Hoe lief het karakter ook is... Ziektes die je op voorhand al weet zijn een last die de puppies er nog eens bovenop krijgen...

Nu ben ik met Duitse Herders opgegroeid en ik kan je vertellen dat het zeker geen 1 persoons honden zijn
Verder zijn er gelukkig fokkers genoeg die met werklijnen fokken en waar karakter en gezondheid het allerbelangrijkste is!

Je hebt teveel vertrouwen in de man waar je je pup hebt gehaald. Hij kan namelijk nooit hard maken zonder papieren dat jouw hond uit deze bloedlijnen komt.
En dat het nooit in de lijnen is voorgekomen is iets wat wel meer fokkers beweren.
Ik loop zelf met een grote boog om fokkers heen die zeggen dat er geen problemen in hun lijnen voorkomen, zeker weten dat die liegen.
Ik heb liever een fokker die eerlijk zegt wat voor een problemen er in de lijnen voorkomen!

Maar iemand die zonder papieren fokt kan je gewoon van alles wijsmaken. Jij kan (zonder dna test) nooit zeker weten wie de ouders zijn en al helemaal niet wie de voorouders zijn.

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:37

ken die mensen en heb met verschillende mensen gesproken over de telefoon die honden uit die bloedlijn had. Waarom ik die mensen geloof is omdat ze me vertelde dat als mijn hond iets had wat genetisch doorgegeven werd zij mee zouden betalen aan de dierenartskosten. Natuurlijk kan je nooit geheel zeker zijn dat het niet een kind van de melkboer is, maar ik heb goede reserche gedaan door veel mensen te bellen die in de loop van de jaren puppies bij hun hadden gekocht. Mijn hond is net de vreemde eend in de bijt, maar dat maakt hem speciaal voor mij.
Mijn familie heeft al herdershonden langer dan 25 jaar en ben wel een beetje bekent met herdershonden. Als jij me gaat zeggen dat herders net zo makkelijk orders aannemen van vreemde als een golden retrever dan heb ik waarschijnlijk net al die jaren die paar herdershonden gehad die dat net niet deden. Ik ben het met je eens dat een herder die juist opgevoed is gewoon hoort te gehoorzamen. Mijn herder is een allemalsvriend omdat ik hem zo heb opgevoed. Maar in het algemeen zijn herdershonden niet honden waar je vreemde kinderen paardje op maat rijden... ( dit niet als ruzie bedoeld, aub neem er geen aanstoot aan, bedoel het alleen om mijn kant duidelijk te maken...)

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:43

LecyTinker schreef:
ken die mensen en heb met verschillende mensen gesproken over de telefoon die honden uit die bloedlijn had. Waarom ik die mensen geloof is omdat ze me vertelde dat als mijn hond iets had wat genetisch doorgegeven werd zij mee zouden betalen aan de dierenartskosten. Natuurlijk kan je nooit geheel zeker zijn dat het niet een kind van de melkboer is, maar ik heb goede reserche gedaan door veel mensen te bellen die in de loop van de jaren puppies bij hun hadden gekocht. Mijn hond is net de vreemde eend in de bijt, maar dat maakt hem speciaal voor mij.
Mijn familie heeft al herdershonden langer dan 25 jaar en ben wel een beetje bekent met herdershonden. Als jij me gaat zeggen dat herders net zo makkelijk orders aannemen van vreemde als een golden retrever dan heb ik waarschijnlijk net al die jaren die paar herdershonden gehad die dat net niet deden. Ik ben het met je eens dat een herder die juist opgevoed is gewoon hoort te gehoorzamen. Mijn herder is een allemalsvriend omdat ik hem zo heb opgevoed. Maar in het algemeen zijn herdershonden niet honden waar je vreemde kinderen paardje op maat rijden... ( dit niet als ruzie bedoeld, aub neem er geen aanstoot aan, bedoel het alleen om mijn kant duidelijk te maken...)

Ik laat op geen enkele hond vreemde kindjes paardrijden.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een Duitse Herder die in het asiel zit best wel aan een nieuwe baas kan wennen.
Onze herders waren inderdaad allemansvrienden maar dat wil niet zeggen dat ze van iedereen commando's opvolgde. Dat heeft daar helemaal niets mee te maken.
Zelfs getrainde politiehonden kunnen allemansvrienden zijn todat ze het commando stellen krijgen van hun baas.
Een Golden Retriever kun je trouwens ook zo opvoeden dat hij/zij geen commando's van vreemden opvolgt, dat kun je elke hond.

Verder blijf ik erbij dat je te goed van vertrouwen bent.
Dat zeg ik ook niet om je aan te vallen maar mijn ervaring zegt dat mensen die zonder papieren rashonden fokken meestal niet de beste bedoelingen hebben.
Een stamboom kost in vergelijking met andere kosten die bij fokken komen kijken werkelijk geen drol en zit je ook niet in de weg bij het fokken.
Je hoeft zelfs geen lid te zijn (nog niet) van een rasvereniging om een stamboom bij je pups te kunnen krijgen.
Een serieuze fokker vindt het gewoon belangrijk dat de lijnen op papier staan zodat altijd met zekerheid te zeggen is uit welke lijn de pup is.
Dat moet geen kwestie van vertrouwen zijn maar gewoon een hard bewijs.

LecyTinker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:50

o, ik zeg ook niet dat hij helemaal ras zuiver is... ik weet alleen dat die bloedlijnen die terug lopen allemaal duitse herders waren.... misschien is de mijne net die ene van de melkboer, maar ik heb heel erg goed rond gekeken en kwam toch net bij deze ene fokker uit. Ik ben dol gelukkig dat ik daar op uit kwam want mijn herder is super. Neemt alleen geen orders aan van andere terwijl hij zo een beetje bij iedereen op schoot kruipt om te knuffelen ( heeft het puppie syndroom, denkt nog steeds dat hij tien kilo weegt en 50 cm groot is... hahaha) Hij is heel erg goedaardig. Het is helaas dat veel mensen een herdershond nemen vanwege het uiterlijk en niet goed weten hoe ze zo een hond onder apel moeten krijgen. IK heb niets tegen herdershonden. Geheel niet, ben dol op ze. Zeg alleen dat die honden niet altijd makkelijk op te voeden zijn in vergelijking met andere rassen. En dat sommige rassen nou eenmaal eerder de neiging hebben om in de verdediging te springen dan andere rassen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:04

Natuurlijk ben je blij met je hond, zou niet goed zijn als je dat niet was.

Mijn ervaring is dat juist herdershonden en veedrijvers erg makkelijk te trainen zijn en dus ook makkelijk op te voeden.
Niet iedereen is geschikt voor een herder maar dat heeft meer met de mensen te maken dan met het wel of niet makkelijk opvoeden.
Teveel mensen denken dat ze een "Rex" kopen en dat al die kunstjes gewoon in een Duitse Herder ingefokt zitten.
Herders en veedrijvers zijn over het algemeen heel intelligent en makkelijk trainbaar. Je moet alleen wel heel consequent kunnen zijn anders gaan ze zichzelf trainen op dingen die je eigenlijk liever niet ziet.
Een herder die zich verveelt kan ook heel vervelend worden, ze willen graag bij de baas zijn en samen dingen ondernemen en opdrachten uitvoeren. Daar zijn ze nu eenmaal op gefokt.
Als je dat niet begrijpt moet je ver weg blijven van de herder (en eigenlijk van bijna alle honden).

Een stabiele herder zal zeker niet te snel in de verdediging springen, die komt pas in aktie als er echt gevaar is (reken er maar op dat ze aanvoelen of hun baas echt bang is of niet).
Honden die snel "zogenaamd in de verdeding springen" zijn erg onstabiel en zeker geen honden waarmee je moet gaan fokken.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 19:49

ThePast03 schreef:
daantjuhhh schreef:

Heel goed dat je niet aan fokken bent begonnen.
En laten we wel wezen: iedereen vindt van zijn eigen hond dat het de mooiste en trouwste hond is die hij ooit gezien heeft. Dat is zeker geen reden om te gaan fokken.

Dat is zeker niet DE reden om te fokken maar het speelt wel mee.
En ik weet iedereen vind zijn eigen hond mooi en trouw en lief.
Maar deze is extreem.. (ik ben best wel objectief)
Mijn broertje heeft m nogal gepest en het enigste wat ze ooit gedaan heeft is lipje optrekken van nu moet je ophouden.
De jack slaapt de hele nacht op haar rug.
Hebben we kittens word ze schijnzwanger en liggen alle kittens bij haar aan de tepel.
Ze durft dan niet eens op te staan omdat ze bang is dat ze een kitten zeer doet.
Dit is echt DE perfecte hond voor iemand die aan een eerste hond begint, ze vergeeft je altijd.
Als ze een x iets van tafel pakt als je niet kijkt en je word boos begint ze te kokhalzen omdat ze het echt heel naar vind als je boos word.
Ze is dan niet bang voor je maar ze vind het vreselijk.
Eht iedereen zegt het zelfde over die hond het is de meest vreselijkste goedzak die ik ooit heb gezien.

Die jack zt wel anders in elkaar.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:55

Hallo, bedenk dat er ten eerste veel meer van dat soort honden zijn. En ten tweede, de pups zullen net zo goed de genen krijgen ban hun vader. Dus het is echt geen reden om te gaan fokken!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:59

Citaat:
"Ik wil graag een zoon/dochter van mijn hond"

Heel vaak loopt dit uit op een teleurstelling. Een hondenkind is, net als een mensenkind, niet hetzelfde als de vader of moeder. De pup zal zeker op een aantal punten anders zijn dan de moeder of vader. Wie een hond met een bepaald karakter en/of uiterlijk zoekt kan veel beter op zoek gaan naar een reeds bestaande hond die aan die eisen voldoet.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:13

MMaxje schreef:
Hallo, bedenk dat er ten eerste veel meer van dat soort honden zijn. En ten tweede, de pups zullen net zo goed de genen krijgen ban hun vader. Dus het is echt geen reden om te gaan fokken!

Als je ff leest wist je dat ik NOOIT een nestje bij haar ga fokken vanwege andere redenen.
En ja tuurlijk heb je genen van de vader er ook bij.
maar als ik wel zou gaan fokken zou de moeder en vader hond wel eerlijke en betrouwbare honden moeten zijn.
Mijn reden om te fokken zou zijn.
Gezonde honden die eerlijk en trouw zijn!

Dat Tosca een erg (TE) lieve hond is is gewoon een FEIT!
En dat kan je aan iedereen in mijn omgeving navragen,.
Mensen zitten constand met de mond open te kijken over wat die hond over zich heen laat komen en hoe intelligent ze is.

Maar puppy's bij haar komen er NOOIT!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:20

Waarom willen jullie eigen fokken met de Jack dan?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 20:41

Omdat ze gezond is, eerlijk qua karakter.
Vrienden van ons hebben een mannetje die ook erg lief en eerlijk en gezond is.
We willen allebei een nestje. (al heel lang maar vanwege dat de goldenretriever niet kan hebben we het toen 8 jaar geleden niet gedaan)
Die mensen willen het ook erg lang.
Ik denk dat hun hondje mijn hondje kan verbeteren qua uiterlijk.
Die van mij is nogal iel, klein en teer.
Die van hun is iets stoerder iets meer een echte Jack.
die van hun is iets breder.
Die van mij doet wel aan de eisen van een jack hoor.
Ze is laagbenig, heeft de oortjes halverwege om gekrult en geen krul in de staart.
Ik ben er laatst nog mee bij een fokker geweest en die had zelfs wel intresse in eventuele pups.
Verder ben ik in prinsipe de pups wel kwijt (je weet nooit hoeveel je krijgt uiteraard.) maar ben er zoiezo al 3 naar kennisen kwijt een naar de mensen van de reu en een naar mijzelf.
Mijn goldenretriever word nu ook steeds ouder en die HD begint toch meer vorm aan te nemen.
Hoe lang zij nog mee gaat weet ik niet.
Tot nu toe gaat het goed.

Maar goed het is dus niet dat we graag willen dat diesel puppy's krijgt.
We willen het zelf heel graag.
Het is iets waar we echt heel lang naar uitkijken.
En nu hebben we een hondje die aan onse eisen voldoet.