Iemand ervaring met de Dogwatch (afrastering honden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 18:24

Is die van jou ook een witte herder? Ik stond in de zomer met de handen in het haar. Mooie ruimte voor ze gemaakt. Ren om de blokhut heen, wat doet mevrouw, 2 meter!!! diep een gat gegraven. Ik overdrijf niet .

Margee

Re: Iemand ervaring met de Dogwatch (afrastering honden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:30

Nee, en daar heeft mijn man een spijt van!!!! Want die wou ik graag .
Ik heb een Portugese hanggroep jongere geadopteerd. Het is iets met een terrier, daar lijkt ze het meeste op......
Zodra je je omdraait, steelt ze de tafel en het aanrecht leeg.... honger gehad vroeger......
Maar lief........

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:15

Ha ha, foto!!!!

En ze reageert goed op het systeem?

Mag ik overigens vragen wat jouw systeem gekost heeft? En is er ook een site van?

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:29

Wij hebben het ook, we hebben er ook 4 honden achter zitten. 3 jacks en een doberman, echt super!! We hebben hem overal ingegraven liggen. De jacks zijn er soms niet eens bang van en rennen er af en toe als er een heel lekkeruitziende cavia loopt ofzo wel overheen, dan accepteren ze de schokken wel voor de prooi . Maar verder is het echt super! We hebben een zwaardere ontvanger die eigenlijk voor de dober was, maar die is er wel van onder de indruk en heeft m dus absoluut niet nodig haha. We gebruiken deze af en toe om het geheugen van de jacks op te frissen als ze er een paar keer achter elkaar overheen zijn gelopen. Dan weten ze het weer een tijdje met hun eigen ontvangers . Ik zou het je echt aanraden, de honden kunnen lekker loslopen zonder dat ze aangereden worden of iemand iets doen of lastigvallen.. We hebben het trouwens ook van petsafe, we hebben echt al wel 6x ofzo nieuwe onvangers gehad, omdat ze gewoon op waren, ze hebben ze 24 uur per dag om. Door de levenslange garantie krijg je gewoon steeds nieuwe, echt een goede investering!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 21:05

Hey Nicky, jij woont verdikkie nog geen kwartiertje bij me weg. Kan ik niet een keer bij jou het systeem komen bekijken?

Welk systeem heb jij overigens?

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:43

ja hoor van mij mag je wel komen kijken hoor! Ik heb petsafe, we hebben het al 4 jaar ofzo..

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 10:01

Dat petsafe systeem is overigens een stuk betaalbaarder dan de dogwatch. De dogwatch ligt er voor minimaal 1000 euro. De petsafe voor 350 euro. Wat zou er nou zo verschillend aan zijn dan?

Nicky, jullie hebben grote en kleine honden. Ik zie bij petsafe een systeem voor grote en kleine honden. Maar jullie moeten dat hebben gecombineerd dan toch?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:20

Ik heb een halsband/ontvanger voor een grote en een kleinere hond. Gaat volgens mij naar het aantal kilo's.....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:23

ken een hond die had een blafband van hetzelfde merk...blafte er dwars doorheen. Deze band werkt met hetzelfde systeem dus ik heb er zelf niet te veel vertrouwen in

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:53

Er zullen er best zijn die zich nergens wat van aantrekken maar het ging hier ook niet om een blafband toch?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:56

Je zult altijd uitzonderingen op de regel hebben natuurlijk. Maar beide mijn honden zijn niet echt van het type dat ze niet luisteren. Ze luisteren erg goed en ook al is de witte wat minder met kinderen, ze is niet zodanig dat ze koste wat kost achter ze aan moet. In tegenstelling, ze is alleen maar bang als ze in haar buurt komen.

Margee, jij hebt ook petsafe?

Waarom is Dogwatch nou zo duur (1000 euro) en kan ik met Petsafe voor 350 euro klaar zijn? Beide systemen lijken me erg degelijk.

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:12

Faas schreef:
Dat petsafe systeem is overigens een stuk betaalbaarder dan de dogwatch. De dogwatch ligt er voor minimaal 1000 euro. De petsafe voor 350 euro. Wat zou er nou zo verschillend aan zijn dan?

Nicky, jullie hebben grote en kleine honden. Ik zie bij petsafe een systeem voor grote en kleine honden. Maar jullie moeten dat hebben gecombineerd dan toch?

Het systeem blijft hetzelfde, maar je krijg ook maar een ontvanger bij het paket geloof ik, wij hebben er losse ontvangers bij gekocht. Het ligt aan de grootte van de batterij en dus de ontvanger hoe hrd de schok is. Voor grote honden ziter zo'n platte 4kante batterij in, 1,5 volt ofzo. En bij de kleintjes 2 van die platte ronde, soort van die voor in een horloge, maar dan 1,5 cm doorsnede ofzo.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:18

Ik heb bij Agradi maar besteld. Inderdaad. Het systeem voor grote honden en een band voor de wat kleinere hond. Hopelijk leveren ze het snel af .

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:39

laat je wel ff horen hoe het bevalt dan?? suc6 ermee, maar ik verwacht dat het super gaat bevallen!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 22:28

Uiteraard. Het zal als het geleverd wordt zaterdag geïnstalleerd worden. Wat een heerlijk gevoel. Voor ons omdat we niet meer hoeven te blauwbekken om ze los te laten en voor hen omdat ze gewoon veel langer (lees: de hele dag als we thuis zijn) buiten kunnen rennen . Ik ben blij

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:18

Misschien kun je het combineren met een simpel gespannen draadje (zonder stroom oid) zodat de afrastering ook visueel is? Dat ze ongeveer bij het draadje de waarschuwing krijgen en gaan ze verder het stootje? Dan lijkt het me een heel goed werkend systeem eigenlijk en is het voor de honden ook duidelijker denk ik zo

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:58

Remember schreef:
Misschien kun je het combineren met een simpel gespannen draadje (zonder stroom oid) zodat de afrastering ook visueel is? Dat ze ongeveer bij het draadje de waarschuwing krijgen en gaan ze verder het stootje? Dan lijkt het me een heel goed werkend systeem eigenlijk en is het voor de honden ook duidelijker denk ik zo

Er zitten ook vlaggetjes bij hoor, voor de 1e tijd, maar ze onthouden het heel erg goed hoor!! Je moet gewoon goed trainen in het begin. Het is juist zo mooi aan dit systeem dat je er niets aan ziet!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 07:20

Remember schreef:

Dat draadje dat kennen onze honden wel van de paarden. Alleen zijn ze daar niet echt van onder de indruk. maar voor de training van dit systeem zijn vlaggetjes bijgeleverd. Die plant je langs de grens zodat het in het begin dus ook visueel is voor ze.

Overigens krijgen ze eerst een paar waarschuwingen voor ze het stootje krijgen. In de vorm van een paar piepjes.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 07:21

Nicky_Ray schreef:
Remember schreef:

Er zitten ook vlaggetjes bij hoor, voor de 1e tijd, maar ze onthouden het heel erg goed hoor!! Je moet gewoon goed trainen in het begin. Het is juist zo mooi aan dit systeem dat je er niets aan ziet!!

INderdaad. En wij hebben nogal een oppervlakte en om alles tussen hekken te zetten is ondoenlijk. We hebben er wel aan gedacht maar we wonen op een erg mooie plek en dan zouden we dus omringd zijn door stalen hekken, komt bij dat onze Kaya dus fijn eronderdoor graaft en dus moet het ook nog dik een meter de grond in (als dat al voldoende is). Je snapt dat voor de ruimte die wij af willen zetten dat gewoon ondoenlijk is. Want dat is een hele grote tuin, een groot erf en de paddock van 20 x 25. Bij elkaar zal het zo'n 150 x 20 meter zijn schat ik.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 09:54

Hebben jullie overigens je honden ook echt 14 dagen getraind hiervoor? Of gewoon geprobeerd en daarna los?

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:42

Nee gewoon geprobeerd, een paar keer, maar ze zijn slim zat hoor. In het begin wel een beetje opletten dat ze de goede kant op rennen als ze per ongeluk een schok krijgen . Maar dat moet je dus wel ff oefenen dat je ze aan de riem houd en als ze dan een schokje krijgen dat je ze dan terugrekt, dat ze weten dat ze terug veilig zijn en niet aan de andere kant van het draadje

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 11:55

Dat had ik ook in gedachten. He gelukkig. Geduld is namelijk niet bepaald mijn sterkste kant . Ik moet min of meer meteen kunnen genieten van die rondrennende honden

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 12:49

Nou, hij ligt er. Onze cocker had het vrijwel direct door. Onze witte wat minder . Die vereist wat meer training vrees ik. Ik vind het systeem overigens verder goed werken.

Nicky_Ray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:30

wow snel! Komt wel goed met de witte denk ik, een paar daagjes oefenen en dan heeft ie t wel onder de knie!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 20:27

Ik hoop het. De witte heeft in haar verleden 99% zeker te maken gehad met mishandeling, dus ze is sneller bang. Maar met veel geduld moet het wel lukken denk ik.

De cocker daarentegen, jee die is zo slim. Piep en weg is ze. Slim hondje.