Nieuwe aanwinst Nikita (Mechelse Herder)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:39

Ziet er geweldig lief uit.

amarinsjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:44

Ik weet wel dat hij de eerste dag niet veel speelde hij vondt alles nog erg eng...
De dag daarna herkende ik haar niet eens meer terug
Het is echt een lief diertje

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:48

wat een raar oog heeft die hond achter de puppy, of ligt het aan mij?

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:53

MissJapke schreef:
wat een raar oog heeft die hond achter de puppy, of ligt het aan mij?

Dat is een knuffelhond toch ?

Anyway, heel veel plezier met haar, ze ziet er erg lief uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:58

ze begint al wat meer te spelen idd Maar dingen slopen doet ze niet. Als ik zeg *af* ofzo luisterd ze. Als ik wijs waar ze heen moet gaat ze. Ze is ook super eenkennig naar mij toe. Als ik nog lig te slapen komt ze de slaapkamer niet uit. mijn vriend tilde haar op en nam haar mee naar de woonkamer. komt ze net zo hard weer terug ( deur sluit niet helemaal goed ). Zit ik in de woonkamer is het goed .
Verder ben ik dat gezeur helemaal beu eigenlijk. Er zijn meer mensen met ervaring. Zoals ik al zei we hebben ook een duitseherder gehad en een bordercollie die ook specioale opvoeding nodig hebben.
Zer luisterd enorm goed naar me
Ze is 10 weekjes oud en komt bij dezelfde fokker vandaan als waar mijn fjord vandaan komt. En als ze het niet vetrouwde hadden ze deze hond niet aan me meegeven.
En ja de hond op de achtergrond is een knuffelhond maar wel haar mama

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:27

Cinnepin schreef:
ze begint al wat meer te spelen idd Maar dingen slopen doet ze niet. Als ik zeg *af* ofzo luisterd ze. Als ik wijs waar ze heen moet gaat ze. Ze is ook super eenkennig naar mij toe. Als ik nog lig te slapen komt ze de slaapkamer niet uit. mijn vriend tilde haar op en nam haar mee naar de woonkamer. komt ze net zo hard weer terug ( deur sluit niet helemaal goed ). Zit ik in de woonkamer is het goed .

En daar begint het mee Dit hoor je niet leuk te vinden, dat is ongewenst gedrag, wat je direct moet veranderen.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:30

Cinnepin schreef:
Verder ben ik dat gezeur helemaal beu eigenlijk. Er zijn meer mensen met ervaring. Zoals ik al zei we hebben ook een duitseherder gehad en een bordercollie die ook specioale opvoeding nodig hebben.
Zer luisterd enorm goed naar me
Ze is 10 weekjes oud en komt bij dezelfde fokker vandaan als waar mijn fjord vandaan komt. En als ze het niet vetrouwde hadden ze deze hond niet aan me meegeven.
En ja de hond op de achtergrond is een knuffelhond maar wel haar mama

het gaat helemaal niet zo zeer om een sociale opvoeding, maar goed je begrijpt dus niet waar het wel om gaat, men hier weet niks, jij weet alles, prima, succes en ik hoop dat jou pup niet de zoveelste mechelaar is die uiteindelijk verknipt in het asiel terecht komt..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:52

dat zeg ik toch helemaal niet? waar zie je dat staan?? Maar ik vind dat je pas kan oordelen als je zowel mij als de hond kent. En jullie gaan ervan uit dat ik geen enkel ervaring heb. En dat ik in een klein opgekropt huisje woont waar ze geen beweging krijgt ofzo. Ik heb een erf rond om me huis waar je van op kan kijken.Ruimte zat voor haar. En ik ben heel concequent.
Dit zelfde gezeur ken ik nog van toen ik een veulen aanschafte. Van wete je wel wara je aan begint zo verknip je haar en is ze kas verpest. Nou het is de liefste pony die ik ook ben tegen gekomen.
Ok een paard kan je niet met een hond vergelijken maar het gaat om het princiepe.
Je kent zowel mij niet als de hond niet dus kan je ook niet oordelen. En al helemaal niet of ik genoeg kennis heb of niet!
Maar ga nu een lekkere lange wandeling maken met haar en 1 van me paarden in het bos!
Verder wil ik gewoon commentaar op de foto's ( daar is dit topic ook voor ) en niet of het wel goed komt.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:00

Ja, ik zou vooral een lange wandeling gaan maken met een pup van een HD-gevoelig ras!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:02

als je alles gelezen hebt , heb je ook kunnen lezen dat ik zelf ook niet zeg dat het niet goed komt, of dat jij geen kennis hebt, ik stel je ook een paar vragen.. daar ga je niet op in, en je blijft maar praten over sociale opvoeding en ervaring... oke..welke ervaring heb jij met een pup uit werklijnen? je zou ook wat met tips kunnen doen...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:03

MMaxje schreef:
Ja, ik zou vooral een lange wandeling gaan maken met een pup van een HD-gevoelig ras!

joh kennis en ervaring te over bij de TS

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:35

Hoe zat het ook alweer met die 5 minuten richtlijn voor pups? Voor elke maand dat ze ouder zijn mogen ze 5 minuten langer wandelen per keer?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:22

jezus he..ik ben ff een kwartier het bos in geweest1 Ik ga er niet eens meer op in. Jullie zijn erg kinderachtig! ZWAAR kinderachtig.
Jullie kunnen neeretten wat jullie willen maar ik ga er niet meer op in!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:24

en oja je hoeft niet alles volgens het boekje te doen.

amarinsjuh

Re: Nieuwe aanwinst Nikita (Mechelse Herder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:27

Ze weet heus wel waar ze het over heeft hoor jullie kennen haar en de hond niet dus kunnen ook niet oordelen elke hond is verschillend.
Al die bokkers die het denken beter te weten wordt je soms echt niet goed

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:29

idd Amarinsjuh. Ze hebben al een oordeel klaar terwijl ze niet eens weten over wie ze het hebben en niet eens de hond zelf kennen. Als ze eens wisten hoe ze nual luisterd. Ik hoef maar 1 keer te zeggen dat iets niet mag en z ehoud op. Nou als je dat met weinig ervaring kan benadrukken??

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:37

De rest van je posts wijzen er wel op....Trots op het fiet dat het beestje zo eenkennig is, lekker een lange wandeling maken. Een kwartier is al teveel voor een pup, en helemaal voor een hd-gevoelig ras.
Maar kennelijk weiger je dat in te zien ofzo, je hebt immers 'zo veel ervaring'

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:41

elke pup heeft een eenkennige periode...althans veel pups

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:43

en oja...ze loopt hier over het erf heen te dollen met de andere honden..maar dat kan ik natuurlijk beter niet doen....das veels te veel voor een pup. Je kan ze beter opsluiten

LuVHorssieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:46

mooi hondje hoor
ik dacht eerst dat die knuffel een chte hond was en ik dacht van iel wat heeft die rare ogen die knuffel dan hea

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:49

Ja hahaha..is maar goed ook dat het een knuffelhond is dan andets was het wel beroerd voor 'm

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:55

Cinnepin schreef:
en oja...ze loopt hier over het erf heen te dollen met de andere honden..maar dat kan ik natuurlijk beter niet doen....das veels te veel voor een pup. Je kan ze beter opsluiten

ja, soms voor hun eigen bestwil. Want pups kennen hun eigen grenzen nog niet.

Je barst van de ervaring merk ik al wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:58

hahahahahahhahahahahahahaha mmaxje ik moet echt lachen om jou...een hond opsluiten???? hahahahhaha tuurlijk ga jij je maar eens meer verdiepen in ene pup!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:03

Pardon hoor maar ken je die pup persoonlijk ofso?? Niet alle pups zijn allemaal hetzelfde als die jij misschien wel kent, en ken jij cinnepin ook persoonlijk? Hoe kan jij zeggen dat die hond dat niet aankan terwijl je hem niet kent! Honden zijn niet allemaal hetzelfde hoor! En zeker niet zo volmaakt als die van jou als ik het zo hoor........alsof jij zoveel ervaring hebt, ik weet er ook niet alles over maar ik ga niet oordelen terwijl ik die hond niet ken hoor!! Mijn oma heeft ook zovaak puppen( zit in de hondenbemiddeling= voor honden die afgedankt zijn een nieuw huis zoeken ) En die gaat ook niet op de klok kijken of de 15min. al om zijn en ze dan in de bench stoppen. Opsluiten werkt soms nog tegen ook, dan kroppen ze energie op en er zijn ook honden die als je ze opsluit in paniek raken nee dat is goed zeker.. Bezorg die pups maar een trauma, die willen nooit meer in een kamer, bench, auto enz!
Laatst bijgewerkt door Mango_ op 25-12-05 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:04

beweging voor een puppie is alleen maar goed en bevordelijk voor de groei. ALs je een pup op gaat sluiten kunnen ze hun speelse energie niet kwijt..en ja dn krijg een valse hond ja!