Ik heb laatst ook een nestje gekregen. Ik dacht ook 2 zeugjes te hebben. Ik heb toen ook een topic geopend net als jij nu en misschien staat er nog want handige info voor je in. Dit is hem: viewtopic.php?f=73&t=483479&st=0&sk=t&sd=a
Bij mij is alles vanzelf gegaan en er is niets fout gegaan. Let goed op dat alle baby's goed groeien en als er eentje wat minder melk krijgt, zet die dan af en toe aan de tepel van de moeder. Als je wat wil weten of vragen pm me maar
Als je het hele topic gelezen had, had je gezien dat ik al een hoop tips heb gehad. Verder is er maar een jong, dus ik hoef niet in de gaten houden of ze allemaal genoeg te eten krijgen.
Sorry hoor probeerde alleen maar te helpen. En het lijkt mij hoe meer tips hoe meer je te weten komt. En hoe moet ik nou weten dat je "genoeg" tips hebt.
En heb toevallig je laatste berichtje niet gelezen. Maar in ieder geval nog gefeliciteerd met de baby.
Ja, zoals het nu lijkt is het een meisje en mag ze bij mama blijven wonen. Ik ben niet helemaal zeker van het geslacht, maar blijkt het over een paar weken een mannetje te zijn, gaat hij bij pa wonen Voorde andere moet ik er dan nog een klein caafje bijkopen, anders zit er een alleen
Mijn cavia's zijn ook dol op rode paprika, dat is ook heel goed want daar zit super veel vitamine C in, ook kiwi vinden ze heerlijk!
Daar zijn ze hier ook dol op. Elke zaterdag nemen we een zak paprika mee uit de stad, dat gaat er wel in hoor!! En er zitten ook erg veel vitamines in.
ik heb ok heel veel cavia's (9) en ook al rond de 4/5 nestjes gehad ik voerde nooit vit C bij en dat ging lang goed totdat één van de jonkie's van bye the way mijn laatste(geplande) nestje en één van die jonkie's wou ik houden de rest mocht weg(het waren er 3) en precies degene die ik wou houden groeide het velletje niet maar de botten wel en cavia's hebben vit C nodig voor het meegroeien van botten en vel maar bij dat jonkie groeide het vel dus niet mee na drie weken was ze dood ik raad je dus hartelijk aan WEL vit C pilletjes bij te voeren ik heb zelf nu voor niet drachtige caafjes druppeltjes omdat de tandjes van één van mijn caafjes steeds afbraken dus had ik vit C druppels gekocht maar wist niet dat dat maar voor een tijdje nut had dus ik maak dit op en koop daarna ook pilletjes extra voor die ene caaf maargoed ik raad je dus aan om WEL vit C pilletjes te kopen omdat je grote kans hebt dat het niet goed gaat als je géén pilletjes koopt ik had al die keren gewoon geluk en dat kan jij ook hebben maar ik zou het er niet op gokken en anders als je die pilletjes niet wilt kopen idd veel paprika,peentjes,stukjes appel,kiwi en een klein beetje sla en gras(wel geplukt niet gemaaid(gemaaid is slecht voor caafjes))
en verder veel plezier en geluk met de kleine(of meerdere kleintjes) en bij het eerste nestje(weet natuurlijk niet of dit de eerste is maar) hebben caafs vaak maar 1 of 2 jonkie's maar je hebt ook uitzonderingen van drie of vier bij het eerste nestje
o hihi een beetje laat had alleen de eerste pagina gelezen maar wanner het jong er is(nu dus ) hebben ze ook extra veel vit C nodig dus als je het hebt gekocht nog steeds geven
alleen ben ik sinds een tijdje tegen het fokken want er zijn al genoeg caafjes die een baasje zoeken vandaar dat ik al mijn toekomstige caafje bij stichting cavia vandaan zal halen ik heb er nu al één vandaan en die is eeeeerrrrug lief
sorry voor al de berichtjes naast paarden zijn caafies mijn lievelingsdieren
Klopt, daarbij krijgen ze ruim groenvoer. Het blijkt erg moeilijk te zijn voor sommige mensen om eerst een topic te lezen, zodat ze zinnig antwoord kunnen geven. Erg irritant. Ik heb mijn camera thuis laten liggen bij mn ouders, dus voorlopig ff geen foto's. Misschin kan ik mijn moeder vragen om hem op te sturen