Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mexx2 schreef:ik bedoel dat IK er uiteindelijk het meest voor moet zorgen,dus dat IK het beestje ook leuk moet vinden,en idd een konijn vind ik gewoon niks bijzonders hebben,dat trekt me gewoon niet.
Nimmedor schreef:
Hamsters zijn echt krengen in vergelijking met een ratje, ze slapen alleen maar en ze buiten zonder pardon als ze ergens even geen zin aan hebben, straks word je zoontje er bang voor. Ik heb beiden gehad en ratten zijn ook veel leuker, ze bijten echter zo goed als nooit en zijn echte acrobaten, hang maar eens zo'n honden flostouw in hun kooi ofzo en je kan er uren na kijken!!
.
Woogy schreef:een konijn is wel degelijk een knaagdier! ze moeten knagen om hun tanden kort te houden. het lijkt niet op het type knaagdier zoals de rest muizen ratten marmotten cavias etc. maar het is een echte knager
Mexx2 schreef:maar zover ik heb begrepen kun je ratten,dus niet op gewoon zaagsel houden,en stinken ze behoorlijk?
Dark_Bloom schreef:als je dan toch voor ratjes kiest, neem dan 2/3 mannen, van jongs af aan, anders gaan ze knokken
Pluttersput schreef:Even een anders iets over de gerbils: Je kan ze het beste alleen nemen. Het is mazzel als het goed gaat, maar wij hebben een mannetje al een jaar alleen zitten, omdat een vrouwtje hem zijn oog heeft uitgekrabt. Het word echt ruzie als je ze met zn tweeen neemt. En verder zijn dit ook geen echte knuffediertjes![]()
Groetjes, mij
Megantjuh schreef:Ik heb zelf het nodige gehad..
Cavia: niet echt mijn voorkeur, beetje saaie beesten.
Hamster: niet mijn voorkeur, slaapt voornamelijk.
Rat: SuperDit vond ik het leukste huisdier, ze zijn het beste tam te krijgen, ze zijn zindelijk, aanhankelijk en genieten echt van je aandacht. Je kan er zoveel mee doen. Echter mogen ze niet alleen gehouden worden dus min. 2 mannetjes OF vrouwtjes. Vanaf 8weekjes kan je ze hebben, en ze worden ongeveer 2 a 3 jaar oud. Kijk ook eens in ons rattentopic voor vragen en meer info! Heel veel om hier zo even te typen!
Link in onderschrift