Katten versvlees voeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 13:51

Chrystal-gek schreef:
Misschien een idee om deels brok (en dan dus het blikvoer achterwege te laten) en deels vers te doen?
Een dag in de week ofzo?
En als het bevalt en jij en je dier gewend zijn, eventueel uit te breidden? En dan kun je dat uitbreiden opvatten als in meer dagen of in als meer variteit richting het zelf samenstellen?
Kant en klaar is compleet (sommige merken hebben ook producten die geen compleet voer zijn, maar dat staat wel vermeld op de verpakking) en in de meeste dierenwinkels wel te verkrijgen, in sommige supermarkten zelfs. Dit geldt dan wel voor de hond-varianten, hoe het met de kat-varianten zit weet ik niet (daar let ik normaal niet op).
Carnibest is trouwens normaal niet in de dierenwinkel te verkrijgen, daarvoor moet je naar de fabriek of naar een verkooppunt (en die zijn er genoeg hoor, moet je op hun site kijken).

Had je dit tegen mij? Ik wil het liefst helemaal over, op Carnibest of een ander merk. Als ik 3 % van het lichaamsgewicht zou moeten (is dat per dag, of per maaltijd?, ik ga even uit van per dag) voeren, mijn kat weegt 3 kilo (is maar een klein ding), dus 100 gram per dag.
Dan kan ik dus 25 dagen met Carnibest, en het kostte mij 11 euro nog wat voor 2,5 kilo (het wordt bezorgd). Dat is dus iets duurder als volledig op brok, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen (althans, volgens de ervaringen die ik heb gehoord).

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:17

MMaxje schreef:
Had je dit tegen mij? Ik wil het liefst helemaal over, op Carnibest of een ander merk. Als ik 3 % van het lichaamsgewicht zou moeten (is dat per dag, of per maaltijd?, ik ga even uit van per dag) voeren, mijn kat weegt 3 kilo (is maar een klein ding), dus 100 gram per dag.
Dan kan ik dus 25 dagen met Carnibest, en het kostte mij 11 euro nog wat voor 2,5 kilo (het wordt bezorgd). Dat is dus iets duurder als volledig op brok, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen (althans, volgens de ervaringen die ik heb gehoord).

Nee, tegen Quarterhorse .
Geheel vers is imo altijd beter dan gedeeltelijk .
Maar om en om vindt ik dan weer beter dan alleen brok, er moet toch ergens een begin zijn .

Die 2 a 3 procent van het lichaamsgewicht (60 a 90 gram dus) is per dag en maar een richtlijn, de een heeft meer nodig als een ander.
Is het nog een jonge kat in de groei? Erg actief?
Dan zit je misschien wel tegen de 3 procent aan of misschien wel meer, maar voorhetzelfde geldt heeft hij genoeg aan 2 procent.
Dat moet je gewoon even bekijken.

Hoe krijg je de Carnibest? In een rol van een kilo of een halve kilo?
Als je het krijgt zou ik het een klein beetje laten ontdooien zodat het makkelijker snijden wordt en dan in porties verdelen en dan de diepvries in, zodat je niet steeds een hele rol hoeft te laten ontdooien als je wat wilt geven.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 14:52

Ik krijg 10 porties van 250 gram Ik kon ook porties van een halve kg en van 1 kg bestellen, maar hoe? Geen idee, ik kon alleen maar een aantal invoeren.
Ik heb de Natuurvoer-variant voor Katten besteld.

De kat is 10 maanden, niet heel erg actief, maar ook niet lui. Ze moet zich nog wel wat zetten qua 'figuur', maar echt groter worden doet ze niet meer. Ze heeft wel aanleg om dik te worden, dus dat hou ik goed in de gaten. Ze is nu een beetje aan de mollige kant, zo is ze prima.

Ik begin wel met ca 75 gram per dag, dat kan ik later altijd nog aanpassen mocht dat nodig zijn.

Moet ze verder nog iets aanvullends hebben daarnaast? Kan ik in 1 keer overstappen?

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:58

Nee, je hoeft niks aanvullends te geven, dit is compleet voer.

Wat betreft het overstappen, dat ligt ook aan je kat zelf.
Wil ze het zo eten of niet?
Je zou er dan warm water over heen kunnen gieten en dit afbouwen.
Bij mijn honden heb ik er igg niks speciaals voor gedaan, die zijn het gewoon gaan eten zonder problemen.
Botten voeren moet je trouwens wel opbouwen.
KVV is gewoon ontdooien en voeren, zelf samen stellen is ietsjes meer werk, maar voordat je dat gaat doen (al is het maar af en toe een dagje oid) kun je je er beter eerst iets meer in verdiepen.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:14

op mijn site staat wel een aardig stukje over versvoer voor katten. Het enige verschil met honden is dat een kat naar verhouding wat meer eet en dus wat meer nodig heeft. Maar voeren doe je met je ogen dus dat regelt zich snel genoeg. Goede zet Mmaxje, poes over op vers en aan die kuikens........ ach wie weet wen je er nog een keer aan