Chrystal-gek schreef:Misschien een idee om deels brok (en dan dus het blikvoer achterwege te laten) en deels vers te doen?
Een dag in de week ofzo?
En als het bevalt en jij en je dier gewend zijn, eventueel uit te breidden? En dan kun je dat uitbreiden opvatten als in meer dagen of in als meer variteit richting het zelf samenstellen?
Kant en klaar is compleet (sommige merken hebben ook producten die geen compleet voer zijn, maar dat staat wel vermeld op de verpakking) en in de meeste dierenwinkels wel te verkrijgen, in sommige supermarkten zelfs. Dit geldt dan wel voor de hond-varianten, hoe het met de kat-varianten zit weet ik niet (daar let ik normaal niet op).
Carnibest is trouwens normaal niet in de dierenwinkel te verkrijgen, daarvoor moet je naar de fabriek of naar een verkooppunt (en die zijn er genoeg hoor, moet je op hun site kijken).
Had je dit tegen mij? Ik wil het liefst helemaal over, op Carnibest of een ander merk. Als ik 3 % van het lichaamsgewicht zou moeten (is dat per dag, of per maaltijd?, ik ga even uit van per dag) voeren, mijn kat weegt 3 kilo (is maar een klein ding), dus 100 gram per dag.
Dan kan ik dus 25 dagen met Carnibest, en het kostte mij 11 euro nog wat voor 2,5 kilo (het wordt bezorgd). Dat is dus iets duurder als volledig op brok, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen (althans, volgens de ervaringen die ik heb gehoord).