Koningspython

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:16

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:39

reptielenforum
echt geen leuke

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:39

waarom niet?

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:40

als wat je post 1 persoon niet aanstaat wordt je afgeblaft en blaft de rest gezellig mee. nee hoor, echt niet mijn forum!!

ik ben daar overigens Venom, post voornamelijk in het spinnengedeelte, daar valt het nog mee.

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:42

forum.dierenparadijs.be dan?

Woogy

Re: Koningspython

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:43

wij hebben ook ene koningspython kanjertje is het, ze had ene vriendinnetje alleen die is heel spijtig door complicaties aan de luchtwegen overleden zijn makkelijke goed handzame dieren...zolang je ze maar niet twijfelachtig en rustig behandelt komt het met deze soort vaak wel goed

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 00:44

DP is wel leuker dan RF ja maar daar kunnen ze er ook wat van soms, heb wel het idee dat het daar wat minder is.

Daar heet ik Bloodpriestess

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 06:59

Immanitas schreef:
Daar heet ik Bloodpriestess

woow, van een kinky nick gesproken

black_kelpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:51

keer gebruikt in een spelletje waar mn vriend Bloodpriest heet (vraag me niet hoe hij daarbij komt )
iedereen kende me onder die nick, dus heb ik m vaker gebruikt

maar nou ga ik lekker offtopic, sjowwy

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:46

Douni schreef:
Een goede vriend heeft 3 koningpythons en boa constrictor te koop en zijn ontzettend lieve beestjes.
Ik en mijn vriend zitten er nu sterk over na te denken om twee koningpythons te nemen.
Iemand ervaring met deze slangen?

Lieve beestjes? tsssss. WAt is er nou lief aan een slang? wil je nu beweren dat je een band kunt opbouwen met een slang?!

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 13:58

Tja, misschien vreselijk off-topic maar hebben jij en/of je vriend al eerder een slang gehad? En waarom zou je er één willen.

Zelf zie ik slangen absoluut niet als huisdier. Zitten de hele dag een beetje in zo'n klein terrarium te puntmutsen. Daarnaast vind ik het levend voer al helemaal niet kunnen. In de natuur is nog sprake van natuurlijke selectie (en is de slang lekker bezig) maar als je een muis of hamster erin gooit is dat niet meer dan een offer.

Wat kun je zoal met een slang en wat is de lol ervan?

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:10

En je moet er rekening mee houden dat er mensen zijn die er commentaar op hebben, daar moet je wel tegen kunnen.
Blijkt hier maar weer.
Ik hoop dat degene die levend voer niet vinden kunnen zelf ook vegetarier zijn.
En ja je kunt een band opbouwen met een slang, ze proeven het verschil en zijn bij de een anders als bij de ander.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:27

Nee Coydog, het heeft niets met wel of geen vlees eten te maken. Alleen heeft het 'voer' van de slang in de natuur nog een kans terwijl je nu een doos muisjes koopt die worden "opgeofferd" zonder dat ze een kans hebben.

Verder oordeel ik niet maar ben ik gewoon benieuwd naar de band die mensen met hun slang hebben en de dingen die je ermee kunt (als die er al zijn)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:29

Desiree schreef:
Douni schreef:
Een goede vriend heeft 3 koningpythons en boa constrictor te koop en zijn ontzettend lieve beestjes.
Ik en mijn vriend zitten er nu sterk over na te denken om twee koningpythons te nemen.

Lieve beestjes? tsssss. WAt is er nou lief aan een slang? wil je nu beweren dat je een band kunt opbouwen met een slang?!

ja je kunt wel degelijk een band opbouwen met je slang...wij hebben er meerdere en drie ervan liggen liever bij mij dan bij mijn vriend of een ander...als ik de kamer binnen kom worden ze onrustig...noemen ze dat geen band?

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:40

ellenlouise schreef:
Tja, misschien vreselijk off-topic maar hebben jij en/of je vriend al eerder een slang gehad? En waarom zou je er één willen.

Zelf zie ik slangen absoluut niet als huisdier. Zitten de hele dag een beetje in zo'n klein terrarium te puntmutsen. Daarnaast vind ik het levend voer al helemaal niet kunnen. In de natuur is nog sprake van natuurlijke selectie (en is de slang lekker bezig) maar als je een muis of hamster erin gooit is dat niet meer dan een offer.

Onbegrip vind je telkens opnieuw en overal. Daarmee moet je leren omgaan Dounie. De meeste mensen weten ook niet dat ik ze heb. En dan maar schrikken als men hoort dat er zoveel slangen in hun straat gehuisvest zijn. Zonder dat iemand het wist.

En dan de vraag wat men er mee kan doen. Een terrarium is een beetje als aquarium. Ooit een neon tetra geaaid op de bank en uitgelaten in het park? Ik ook niet maar toch zijn er miljoenen aquariums. En die beestjes geven niks terug. En dat is misschien net het mooie ervan.

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:45

ellenlouise schreef:
Nee Coydog, het heeft niets met wel of geen vlees eten te maken. Alleen heeft het 'voer' van de slang in de natuur nog een kans terwijl je nu een doos muisjes koopt die worden "opgeofferd" zonder dat ze een kans hebben.

Verder oordeel ik niet maar ben ik gewoon benieuwd naar de band die mensen met hun slang hebben en de dingen die je ermee kunt (als die er al zijn)

Ze hebben inderdaad weinig kans tegen een slang. Maar dacht je dat een hond of een kat zijn droofvoer of blik een kans heeft gehad? Ik durf wedden dat er ook ratten en muizen tussen gedraaid worden. En waarschijnlijk ook in curryworst.
Er zijn zo van die weido's die hun kat vegetarisch eten geven. Dat is pas dierenmishandeling.
P.S. Overigens worden de voederdieren bij mij op een zeer zachte manier gedood die minder lang duurt dan wurging. (met een soort veterinair anesthesiegas)

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:47

kris_ schreef:
P.S. Overigens worden de voederdieren bij mij op een zeer zachte manier gedood die minder lang duurt dan wurging. (met een soort veterinair anesthesiegas)

Doe jij dat zelf dan kris?

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:50

ja. Vroeger liet ik het aan de slang over maar nu niet meer.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 14:56

Waarom niet?

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:01

Omdat de slang in gevangenschap eerder een foutje maakt dan in de natuur, vooral als ze niet echt hongerig zijn. En dan kan een muis soms al eens gebeten worden. Het gebeurt zelden maar als het gebeurt is het een serieuze infectie. Bovendien kan ik met een prekilled muis gemakkelijker vitamientjes toedienen.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:30

En de koe op je bord heeft ook geen gelijke kans gehad.
Overigens heb ik zo vaak geprobeerd om dood te voeren maar ze pakken het echt niet, dat vind ik dan nog erger, voor niets gestorven.

kris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 16:52

Ook niet met geurstof? Zo een flesje van zoo med met muizengeur? Zo heb ik mijn farm bred aan het eten van voorverwarmde prekilled gekregen. En ja, waggelen aan het staartje.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 17:52

Desiree schreef:
Douni schreef:

sjee komt zij weer het opperhoofd van hier

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 19:00

ellenlouise schreef:

ik vind een slang gewoon iets hebben wat een ander beest niet heeft. Het is apart en eens iets anders als een kat of hamster.
En ik zit er niet mee om levende muisjes te voeren, al ga ik niet kijken als ze die eten.
Een klein terrarium is het niet, lees maar eerst het topic goed.
Daarnaast hoort een paard ook in de vrije natuur en daar hoor ik hier niemand over, is wel heel hypocriet om te zeggen dat slangen niet in een terrarium mogen en eigenlijk vrij rond moeten kruipen, terwijl het paard waar jij op rijd, vast niet in de wilde natuur ronddraaft.
Je mag gerust je mening geven, maar denk wel ff na wat je eigenlijk zegt.
Ik val je ook niet aan, maar ik wil een slang en ik vraag ervaringen aan mensen die ook slangen hebben, ik vraag niet naar meningen van mensen die niet van slangen houden.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 19:02

Bedankt voor de site's! En Kris, ik had wel verwacht dat er ook zulke reacties gingen komen. Maar dat maakt niet uit, het blijft bokt!