konijn tam maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duvel91

Re: konijn tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 10:36

Als het een mannetje is, zou ik beginnen met hem te laten castreren, daar worden ze over het algemeen een stuk rustiger van.

Verder slaat ik me aan bij Bohjal.
Gewoon niks opdringen!!

En vaak op schoot nemen, om je heen laten lopen in de kamer enz. enz.

Misschien kan je er evt. een maatje bijzetten, dan is hij niet zo eenzaam.

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 15:34

je er gewoon veel mee bezig houden en ze de kans geven je vertrouwen te winnen!
succes

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:24

Ik ga met bohjal mee.

Verder vraag ik me af... Heb je een hok waar je van boven bij moet?

Veel konijnen vinden dat eng, iets wat ze van boven nadert. Roofdiereffect

smurf1988

Re: konijn tam maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:29

Ik zou het konijntje nou juist niet oppakken
ik heb zelf ook een nijn en die heeft daar echt een hekel aan,
ik pak hem dus ook nooit op...
Maar elke keer als ik in het hok kom dan neem ik wat konijnenblaadjes ofzo mee....
Nu heb ik hem zo ver dat als ik er aan komt hij naar mij toe rent en als ik dan ga zitten kruipt hij vanzelf een keer op mn schoot...
Pak ik hem dan één keer op voor nagels knippen ofzo dan is hij meteen een dag van slag
Vind hij echt niet leuk,
De mijne is trouwens een mannetje, en ik merk soms wel wat van zijn "stemmingswisselingen", maar dan is hij gewoon wat knorrig en als je een uurtje later weer komt is het over

Flins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:47

Vrouwtjes zijn veel feller dan mannetjes. Mannetjes zitten gewoon rustig in z'n hok.
Ik pas nu op een konijntje, en die zit thuis normaal ook gewoon in zijn hok. Het is een mannetje, en hij word helemaal niet vaak gepakt, maar die kun je wel gewoon pakken.
Ik heb een vrouwtje en als ik die niet vaak genoeg oppak gaat ze door haar hok rennen, grommen en soms ook krabben.
Maar nu ik haar vaker oppak rent ze alleen nog maar door haar hok, en gromt ze ook niet meer. Ze is ook ong. 3. Dus gewoon vaak oppakken !!!
Want mijn konijn wou eerst ook altijd als ik haar had vastgehouden,en er weer terug erin wou stoppen, ging ze ook heel erg druk doen. Nu wacht ze rustig tot ik haar erin doe Dus je ziet wel dat het beter gaat Ik pak dat konijn waar ik nu ook op pas dagelijks op, zodat hij tammer word.