Tips poes voor het eerst naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Wieke_

Re: Tips poes voor het eerst naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:42

Dieuwke1989 schreef:
Wij hebben de eerste keer onze katten allemaal aan een riempje gedaan, en met ze de tuin verkend...
Dit een keer of 2 gedaan, en toen de eerste keer los en erbij blijven.
De 4e keer kunnen ze gewoon alleen.

zo hebben wij het ook ong gedaan, alleen gaan onze katten nu niet meer naar buiten...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:42

ik zou (zo hebben wij het ook gedaan) de kat het een kattentuigje en een heel lang tou in de tuin vast zetten(wel zo dat ze niet over de schutting kan dat herkent ze de tuin en dan kan je haar na een paar dagen gewoon los laten zo hebben wij het gedaan en het werkte heel goed alleen aangezien ze een zwerfkat is zou ik haar toch wel een week of twee zo zetten anders heb je kans denk ik dat ze toch weg loopt omdat ze geen baasje gewend is

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 18:22

De dinsdag voordat ik op vakantie ging, dat was ehm, de 20ste december, ontsnapten onze kattenbeesten door de achterdeur die mijn huisgenoot 's ochtends open had laten staan.
Toen ik opstond en mijn gordijntjes omhoog trok, zag ik ze 'm nog net smeren

Nu kan ik er wel om lachen, maar toen echt niet. Mijn huisgenoot was al aan het werk, ik moest nog naar mijn werk en weg kattenbeesten. Bovendien sneeuwde het en was het koud. Had direct al visioenen dat Sen niet meer terug zou komen en ik zo op vakantie moest
Heb de achterdeur opengezet en met brokjes lopen rammelen, vergeet het maar dat ze daar op afkwamen.
Ben maar gaan douchen en toen ik later beneden kwam, wonder boven wonder...zat Sen alweer binnen
Haar maatje kater Senang (alias Drollie) heb ik 's middags kunnen vangen.

Vanaf toen gaan ze regelmatig naar buiten, maar wel als ik thuis ben. Het gaat dus prima nu