Hond van 8 tot 5 alleen, wel of niet doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:55

Nee dat kan niet. Ik vind de tip van Ellepel wel goed. Hondeuitlaatservice is niet genoeg voor 9 uur. Het is niet alleen het uitlaten, maar ook de aandacht ed.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:03

Idd een hondenuitlaatservice lijkt me de beste oplossing als je het beste voor hebt met je hond.
Wij doen het ook regelmatig.
Onze hond is dan van 11 tot 3 weg en helemaal voldaan en veilig weer thuis. 8 euro

Honeybee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 00:08

Er zijn ook dierenpensions die dagopvang bieden. Je brengt de hond zodra je aan het werk gaat en haalt hem om als je weer klaar bent met werken. Misschien zit er ook zoiets bij jou in de buurt?

straycat

Re: Hond van 8 tot 5 alleen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 03:27

Je zegt dat je hem zelf s'middags uit kan laten?
Als het niet te vaak voorkomt moet dat kunnen..
Want je hoefde toch niet elke dag tot 5 uur te werken?
Als het echt structureel wordt zou ik idd ook zoiets als de uitlaatservice proberen of een vriend of vriendin inschakelen..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 03:37

wat je ook nog kan doen is iemand nemen om hem uit te laten.
en als vervanging voor wat aandacht een ander hondje erbij nemen.
wij hebben 2 honden en wij zijn ook weleens 8 uur lang niet thuis.
ze kunnen prima hun behoefde ophouden (dit gebeurt niet vaak hoor)
maar we hebben 2 honden. dus ze kunnen nog wel spelen en troetelen.
we wonen op een boerderij dus de honden komen hier wel veel buiten als we thuis zijn.
en aandacht krijgen ze hier haast teveel.
ze worden hier soms bijna tot aan hun ergenis dood geknuffelt.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 03:42

weleens 8 uur alleen thuis zijn of structureel enige dagen per week zo lang alleen zijn. Ik zie daar wel verschil in . Ik zou ook voor de mogelijkheid dagopvang bij een pension kiezen. Dan weet je ook zeker dat de buren er geen last van hebben.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 04:35

ik vind het niet zo'n probleem. mijn hond is ook wel eens 8 uur lang alleen. tuurlijk vind ie het niet leuk, maar dan gaat ie wel slapen, zoals ie overdag ook vaak doet. ik heb het wel over ongeveer 2 dagen per week, als het 5 x per week is vind ik het wel zielig. maar kan me niet zo voorstellen dat iedereen met een hond er altijd voor thuis zou moeten zijn.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 07:41

Ik ken er zat met een hond die werken, de hond gaat uit vlakvoor de baas gaat werken, tussen de middag komt het baasje weer even uitlaten en 's avonds na het werk weer, gaat perfect, stuk voor stuk hele lieve honden

Zelf heb ik twee honden, mijn vriend werkt en ik studeer, ook zij redden zich prima en zijn erg happy

Shaienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 09:27

Alina schreef:
Zelf heb ik twee honden, mijn vriend werkt en ik studeer, ook zij redden zich prima en zijn erg happy

Hoe weet je dat ze happy zijn?
Natuurlijk zijn je honden blij als jullie weer thuis zijn en zijn ze lief. Maar zijn ze ook happy?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 09:31

Ik zou mijn hond nooit zolang alleen laten en dat is niet vanwege het plassen maar om de aandacht. Als ik zie hoe blij hij is als ik weg ben geweest en ik kom weer terug. Ik ken mensen die hebben ook de hond hele dagen in de gang zitten vind ik echt zielig.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 09:38

Ja ze zijn happy ja Ze blaffen ook niet, de buren heb ik al vaak gevraagd of ze iets horen maar ze zijn erg braaf, ze spelen braaf samen en slopen niets in huis. We hebben de ene hond ook voor de ander gekocht zodat ze samen zijn. We krijgen altijd complimenten van de DA dat ze zo ontzettend lief, braaf en goed opgevoed zijn en vooral zulke blije hondjes.

Als ik jullie verhalen zo hoor kun je alleen maar een hond hebben als je de hele dag thuis bent en 24/7 met hem speelt?

Op die manier zou het honden-overschot in Nederland zo weg zijn

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 09:39

je hebt een airdaile terriër en zo te horen geen allemansvriend. Dat is lastig, maar idd ga op zoek naar een vaste oppas die hem om een uur of 10 ophaalt en meeneemt. Kost een paar centen maar als het klikt dan heb je ook wat. Als je een lief simpel hondje zou hebben zou een schoolkind uitkomst kunnen bieden, eentje die hem tussen de middag lekker mee neemt, maar ik denk dat je op zoek moet naar een volwassene.

Een paar dagen alleen laten( zonder andere hond of katvriendjes) lijkt me verschrikkelijk, een hond is een roedeldier. Die gaat echt niet snappen waarom hij verstoten is. Of hij nu wel of niks in huis doet, maakt voor de happiness van het dier niet uit.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:45

Als ze een 'moeilijke' hond heeft, wordt het denk ik ook erg moeilijk om een uitlaatservice te vinden!

Echt niet elke uitlaatservice neemt je aan... Het is raar, vind ik, want wij hebben dat ook geprobeerd... die van ons is een allemansvriend, zowel met mensen als met andere dieren, maar ze horen het woord 'dobermann' en weg zijn de uitlaatservices.

We hebben tot nu toe 1 goede uitlaatservice gehad, en die moest helaas stoppen vanwege omstandigheden

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:53

Een hond kan inderdaad geen uren tellen dus wat dat betreft is de tijdsspanne ook niet zo heel interessant. Het punt is dat hij wel moet plassen tussendoor en dat hij alleen is en zich waarschijnlijk zal gaan vervelen (en dus misschien weer blaffen etc.)
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn honden zo lang alleen te laten. Mijn honden zijn eens in de 3 weken bijna 6 uur alleen en dat vind ik al heel erg. Dan hebben die van mij elkaar nog, een heel ruim huis en een hondenluik naar de ruime achtertuin.
Ik zou mijn honden echter niet weg doen als ik meer moest werken....een hond is voor altijd. Dan regel ik iets anders, uitlaatservice, buren, opa's en oma's.
2 dagen in de drie weken zouden ze 9 uur alleen moeten zitten maar dan laat mijn schoonmoeder ze tussen de middag uit. Dat redden ze prima!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:38

Ik sluit me aan bij Lusitano. Mijn honden zijn mij heel lief. Die hoeven nergens voor te wijken. Andere dingen moeten eerder nog wijken voor mijn honden.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:44

Wendy_Kila schreef:
Ik zou hem tussen de middag wel uit kunnen laten, maar meer helaas niet.

Nou, dan heb je het toch al opgelost eigenlijk?? Je schrijft ook dat dit niet alle dagen voor zal komen maar een paar dagen per week.
Heb je misschien een tuin waar je iets kunt maken?

Ik denk dat je hond liever bij jou blijft en dan af en toe alleen zit dan dat ie een andere baas krijgt of naar het asiel gaat.

Een collega van mij doet haar hond 2 of 3x per week naar een hondencreche en een ander gaat tussen de middag ook altijd naar huis om de hond uit te laten. Weer een ander heeft z'n hond de hele dag in een bench zitten maar dat vind ik dus echt niet kunnen.

Bouw het alleen zijn van je hond langzaam op en besluit niet te snel om hem weg te doen. Wie weet vind je wel werk met tijden die beter bij jou en je hond passen.

Zelf zou ik eerder ander werk zoeken dan dat mijn dieren eruit moeten.

ikamanda19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:18

Ik vind het eigenlijk niet kunnen...ook al wordt hij door een ander uitgelaten het dier blijft alleen zitten...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:02

Als je je hond dit vanaf vroege leeftijd leert, kan dat makkelijk. Wel zorgen dat hij genoeg te doen heeft. Veel speeltjes, botjes enz.
Anders kan het zijn dat een meubel met de grond gelijk word gemaakt.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:42

Ik werk ook fulltime en heb 2 honden en 2 katten, gaat perfect

Ik laat de honden 's morgens uit in het park en laat ze achter met een bak eten, water en een kluif. Ze slopen niet, blaffen niet, janken niet, poepen niet, etc.

's Avonds gaan ze altijd lekker mee naar stal

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:43

Iedereen wil graag het ideale voor zijn dier, maar de praktijk is helaas niet altijd zo.
Als het een paar x per week is, en je kunt hem zelfs tussen de middag nog even snel uitlaten, zou ik het zeker proberen.

Wegdoen kan altijd nog. Dat doe je niet zomaar, dat doe je alleen als het echt niet anders kan!!!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:48

beantsje schreef:
Iedereen wil graag het ideale voor zijn dier, maar de praktijk is helaas niet altijd zo.

Juist

Je moet roeien met de riemen die je hebt en als jij hem tussen de middag evt. kunt uitlaten en hij komt 's avonds lekker lang buiten, dan zie ik het probleem niet zo

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:49

ik vind als je de hele dag weg bent, moet je geen hond hebben, een hond wil ook aandacht die krijgt ie misschien wel als je thuis komt maar zowat de hele dag niet. en hij is alleen hij heeft zo niks om mee te spelen.. ik zou het niet doen, dan kan je hem beter naar een huis doen waar ze meer tijd hebben voor een hond...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:10

mijn eerste rottweiler die ik heb gehad was altijd de hele dag alleen thuis...

was een 2 jarige hond die ik overgenomen had van mensen die haar anders lieten inslapen..ik heb er nooit problemen mee gehad,ik had een 40 urige werkweek en ze zat dus inderdaad de hele dag alleen...

ik liet haar elke ochtend ruim 3 kwartier uit,veel rennen,soms 3 kwartier fietsen,zodat ze goed moe was,en een kluif om zich te vermaken..

als ik thuis kwam liet ik haar uit en daarna even eten en mee naar het paard,ik heb haar leren lopen naast het paard en zo liep ze dus kilometers mee,daarnaast trainde ik 3x per week politiehond 1 met haar....

als ik met het paard naar het strand ging ging ze mee..verder ging ik nooit weg zonder haar,dus ze was altijd mee,als ik op visite ging ging ze mee,mocht het niet,ging ik niet weg!!

vakanties bleef ik thuis voor haar,of ik nam haar mee,samen met het paard...

soms kwam ik vroeger thuis,lag ze languit op de bank,kwam er niet eens vanaf,als ze kon klok kijken had ze gezegd dat ik te vroeg thuis was gekomen...

dus ja,ik heb het jaren zo gedaan..

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:23

Mijn hond is langer alleen per dag, 4 dagen in de week. Hij wordt dan wel opgehaald door een uitlaatdienst (en 1 dag is de schoonmaakster er 's morgens).

Eerder ging hij overdag naar mijn moeder toe, dat kan niet meer. Ik ben begin dit jaar 5 maanden ziek thuis geweest, dus hele dagen bij de hond. Nou hij slaapt gewoon de hele dag hoor, ook als ik thuis ben. Als ik een dag weg was geweest en hij was meegeweest dan was hij doodop en dook hij op de bank om bij te slapen, hij was dan niet meer wakker te krijgen.

Hij ziet er nu stukken beter uit dan toen hij nog naar mijn moeder ging. Hij heeft het erg naar zijn zin met de uitlaatdienst, hij mist zelfs de andere honden als wij met hem wandelen. Mijn man is vorige week een paar middagen thuis geweest, als Max dan terugkwam van het uitlaten ging hij gewoon in zijn mand liggen en wenste niet gestoord te worden.... Ik had er in het begin ook moeite mee om hem zolang alleen thuis te laten, ideaal is het niet, maar het gaat goed en hij ziet er erg tevreden uit, 's avonds krijgt hij ook wel genoeg aandacht, dan ga ik ook niet weg zonder hem.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:42

Tja, het aanpassingsvermogen van dieren daar kunnen wij soms nog wel eens wat van leren!